BRATISLAVA. Walter Röhrl sa narodil 7. marca 1947 v Regensburgu. Už ako 16 ročný začal pracovať na biskupstve v Regensburgu, kde sa stal osobným šoférom tamojšieho biskupa, hoci pôvodne mal byť kamenárom. V úlohe biskupského šoféra najazdil 120 000 kilometrov a pomedzi to sa venoval lyžovaniu, stolnému tenisu a veslovaniu.
Prvú rely odštartoval so sériovým Fiatom 850 Coupé v roku 1968 a nebyť poruchy, takmer sa dostal do prvej desiatky. Už o tri roky neskôr skončil v nemeckom šampionáte na Ford Capri tretí v absolútnom poradí.
Do majstrovstiev sveta sa postupne prebojoval na automobiloch Opel Ascona a Opel Kadett a tie následne vymenil za Fiat 131 Abarth, s ktorým v roku 1980 získal prvý titul Majstra sveta.
Okrem svetovej súťaže jazdil paralelne s Lanciou nemecké majstrovstvá, ktoré s prehľadom vyhral. Následne popri rely presedlal s Porsche na okruhové preteky, kde získal niekoľko cenných víťazstiev.
V roku 1982 sústredil pozornosť opäť na rely a za volantom špeciálu Opel Ascona 400 získal druhý titul majstra sveta. Rýchlo presedlal do tímu Lancie a s modelom Lancia 037 získal titul vicemajstra za Hanou Mikkolom na Audi. To Waltera inšpirovalo k prestupu do Audi, kde získal množstvo úspechov avšak nie titul.
Počas kariéry v rely vyhral Africký šampionát, vyhral americké preteky na Pikes Peak, štyrikrát vyhral rely Monte Carlo a dokázal víťaziť aj v okruhových pretekoch serálu DTM. Ostatné roky sa venuje prezentačným jazdám a vývoju s automobilkou Porsche.
Vďaka všestrannosti ho Niki Lauda nazval „Géniom na kolesách". Od stovky motoristických expertov v Taliansku dostal Röhrl titul najlepšieho rely jazdca všetkých čias a rovnako bodoval aj vo Francúzsku, kde mu v roku 2000 udelili titul jazdca milénia.