SME

Nahlásil agresívneho vodiča, nikto neprišiel

Agresivita na cestách nevymizla. Stále sa s ňou stretávame. Dvaja z vás nám opísali svoje skúsenosti. Jeden sa dokonca obrátil aj na pomoc polície. Ako to dopadlo?

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vybehol z auta, aby vynadal vodičovi a napľul mu na sklo

Zdenko: "Odbočoval som z Bajkalskej na Prievozskú/Gagarinovu doľava, kde sú 2 pruhy, pričom som bol zaradený v pravom pruhu za ďalšími 2 autami a čakal na zelenú. Po pár sekundách sa zozadu prirútil čierny Golf a začal vytrubovať. Zjavne sa dožadoval odbočenia doprava, ktoré je možné z pravého pruhu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agresívny vodič Golfu

Postupne sa auto predo mnou poposúvalo dopredu, pokiaľ mohlo, rovnako tak ja. Evidentne však nie "dostatočne rýchlo" podľa vodiča Golfu. Ten, keď sa mu uvoľnilo miesto, aby ma mohol obísť, najprv pokračoval v odbočení, ale evidentne mu to asi nestačilo. Tak zastavil, cúvol naspať, zastavil sa vpravo vedľa môjho auta (už sa evidentne tak neponáhľal), stiahol okno, začal mi niečo vykrikovať a nakoniec mi opľul sklo na dverách spolujazdca.

Nejako doteraz nechápem, o čo mu šlo, nikto sa tam na ceste ničoho nedopustil, nič neporušil (až na tamtoho Golfa) a čakal na zelenú.

Tak neviem, či nabudúce tam niekto podobný rovno vytiahne zbraň a rozstrieľa mi auto a mňa v ňom, alebo vybehne s basebalovou pálkou a upraví mi plechy na aute.

SkryťVypnúť reklamu

Agresívne diaľnice

Nie je to ojedinelý prípad, na diaľnici a obchvate v BA "bežne" zažívam typické nalepenie sa auta za mnou pár cm za nárazník, vyblikávanie diaľkovými/vytrubovanie, len aby sa dotyčný mohol hnať ďalej, pričom v pravý pruh je obsadený pomalšími vozidlami a sám idem maximálkou. Pritom občas je tento zážitok doplnený o "pomstu" zo strany predbiehača - po zaradí do voľného miesta v pravom pruhu ma obehne, zaradí sa tesne predo mňa a prudko zabrzdí."

Existuje vôbec nejaká možnosť, ako sa brániť takýmto jedincom, ktorí by ani nemali vlastniť vodičské oprávnenie?"

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu

To, čo opísal Zdenko, by sa nielen na cestách ale ani v slušnej spoločnosti nemalo stať. Bohužiaľ, realita je iná.

Napriek tomu, že iní vodiči sa snažili šoférovi Golfu pomôcť, odvďačil sa im agresívnym správaním. Určite sa netrápil tým, že pritom porušil niekoľko dopravných predpisov a vystresoval niekoľko ďalších ľudí.

K tým predpisom: vodič Golfu

  • zastavil vozidlo v odbočovacom pruhu (do 100 €),
  • bezdôvodne zablokoval jazdný pruh, čím zhoršil plynulosť premávky (do 100 €),
  • správal sa agresívne, nedisciplinovane a neohľaduplne v cestnej premávke (do 100 €),
  • obťažoval ostatných účastníkov cestnej premávky (do 100 €),
  • bezdôvodne používal výstražné znamenia (do 100 €).

Napriek tomu, že len málokto nebude súhlasiť s tým, aby takýto vodiči nemali mať možnosť šoférovať, neexistuje na Slovensku sankcia, ktorej dôsledkom by bolo zabavenie vodičákov agresívnym šoférom. Ak nemá alkohol v krvi alebo ak nespôsobí nehodu, prípadne iný zo závažných priestupkov, agresívneho vodiča čaká najviac pokuta do 60 eur na mieste alebo do 100 eur na dopravnom inšpektoráte.

SkryťVypnúť reklamu

Pozrite si na videu agresívneho vodiča v akcii

Ako sa brániť voči agresívnym vodičom?

Podobné prípady agresivity za volantom sa ťažko preukazujú. Napriek tomu svedectvo prejavov agresívnych vodičov doplnený o prípadný videozáznam činu by mohla pomôcť agresívneho vodiča usvedčiť.

Je za tým však veľa práce s neistým výsledkom a sankcia je malá. Tu by možno pomohlo, ak by sa agresivita za volantom stala závažným porušením dopravných predpisov. A aj keby bol naďalej problém takých vodičov usvedčiť, v prípade, že sa to podarí, čakal by ich prísnejší trest. A táto hrozba by snáď pomohla znížiť počet agresívnych vodičov na cestách.

Ďalšou možnosťou, ako sa dostať preč z ciest agresivitu, je zaviesť povinné pravidelné psychotesty pre všetkých aktívnych vodičov. Pravdepodobnosť, že by sa niečo také malo dostať do pravidiel, je ale malá. Málokto by s takým niečim súhlasil a zákonodarci by proti svojim voličom asi nešli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúsenosť s nahlásením agresívneho vodiča

Jeden z vás sa napriek všetkému pokúsil o riešenie problému s agresivitou. Ak je pravda to, čo nám napísal, tak stačí, aby ste boli menej trpezliví a natrafili na pomalú políciu, a riešenie problému sa stane minulosťou.

Peter: "V tuneli Branisko je maximálna povolená rýchlosť 80km/h. Keďže pri plynulej jazde využívam tempomat, mal som ho nastavený na 86km/h. Zozadu sa prirútil kamión jednej prešovskej spoločnosti a začal trúbiť a blikať diaľkovými svetlami. Toto už bol druhý prípad na tom istom mieste, tak som sa rozhodol zavolať na políciu. Podotýkam, že v tuneli sú kamery.

Keď som nadiktoval miesto, čas, EČV kamióna, odpoveď policajta bola, že či som ochotný ísť vypovedať a svedčiť proti vodičovi kamióna a že za cca 20 minút môže poslať auto s hliadkou, lebo sú na druhom konci diaľnice. Čakal som cca 40 minút na dohodnutom mieste, prešli dva hliadky, ale nikto sa nepristavil, tak som stratil chuť vôbec niečo riešiť s takým policajným zborom, aký máme."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Málokto by asi čakal na policajtov dlhšie ako Peter. Ak však skutočne chcel problém vyriešiť, mal ešte raz zavolať na políciu a spýtať sa, "kde to viazne".

Na druhú stranu, čakať 40 minút na príchod polície je príliš. Možno policajti v tom čase kvôli iným prípadom nestíhali. Je pochopiteľné, ak mali pred sebou závažnejšie prípady s vyššou sankciou, že im dali prednosť. Policajt pri telefóne však potom nemal sľubovať 20 minút, ale posúdiť situáciu realistickejšie.

Dá sa však zabrániť tomu, aby sa neopakovalo to, čo Peter zažil vo vzťahu k policajtom. Ak by podal sťažnosť na konanie policajtov, mohlo by to pomôcť v budúcnosti predísť podobným nepríjemnostiam. A dobré meno polície by nemuselo trpieť pre konanie jednotlivcov.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 427
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 8 888
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 885
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 049
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 355
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 038
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  4. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  5. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  6. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  7. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  8. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 679
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 21 583
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 395
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 272
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 976
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 288
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 496
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu