SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Ford C-Max a Grand C-Max

Ford C-Max a Grand C-Max sú reakciou na stúpajúce potreby veľkej časti populácie. My sme si ich vyskúšali pred príchodom na Slovensko.

(Zdroj: Ford)

NICE. Koncept iosis MAX, predstavený minulý rok vo Frankfurte, má reálnu podobu. Vozidlá C-Max a Grand C-Max sú reakciou na stúpajúce potreby veľkej časti polulácie. Pokiaľ klasický C-Max môže uspokojiť potreby širšieho spektra zákazníkov v rôznych vekových skupinách, jeho predĺžená verzia bude určite zaujímať najmä mladé rodiny.

Samotná automobilka sa netají tým, že nová platforma, ktorú dostal model C-Max bude základom mnohých ďalších modelov značky. V tomto roku na jar bol na autosalóne v Ženeve predstavený nový Ford Focus a podľa Fordu má by základom minimálne desiatich modelov. A my sme s ním jazdili ...

Dlhý a krátky

Hoci sa nový C-Max zaraďuje rozmermi do segmentu nižšej strednej triedy, predstavitelia Fordu sú presvedčení, že koncepciou modelu dokážu osloviť aj zákazníkov strednej triedy. Rovnaký úspech zaznamenali pri S-Maxe, ktorý mal úspech aj u majiteľov vozidiel vyššej strednej trriedy.

Veľký aj menší C-Max majú rovnaký dizajnový výraz ako ostatné modely značky. Pri pohľade priamo spredu veľmi nápadne pripomínajú Fiestu, Kugu či Mondeo. Napokon, tomuto trendu rovnakých predných masiek sa nevyhli ani iné značky.

Ford C-Max by sa mal odlišovať od dlhšej verzie športovejším dojmom, hoci sú oba modely až po B stĺpik identické. Jeho dynamickejší vzhľad podporuje klesajúca línia strechy vzadu v štýle kupé.

Sedemmiestna verzia má dlhší rázvor, vyššiu strešnú líniu a tenšie stĺpiky pre lepšiu viditeľnosť. Typická lichobežníková dolná mriežka je súčasťou nových modelov Fordu a vo vyšších výbavách sa dodáva s chrómovým okrajom. Novinkou sú predné svetlomety, ktoré C-Max dostal z predstaveného konceptu iosis MAX.

Novinkou u oboch modelov sú elektricky ovládané zadné dvere, ktoré svojim tvarom pripomínajú vyššie modely Fordu. Ich veľký tvar v kombinácii s nízkou nakladacou hranou umožňujú ľahkú manipuláciu s batožinou.

Odsúvacie dvere už aj vo Forde

V poslednom čase sa automobilky predbiehajú v inovatívnych riešeniach otvárania zadných dverí. Klasické kĺbové otváranie nahradili rôzne posuvné systémy, dokonca protismerné otváranie dverí.

Ford stavil na praktickú klasiku a do C-Maxu namontoval posuvné dvere, ktoré majú v tejto značke premiéru. Sú ľahko ovládateľné, praktické pri manipulácii v úzkych priestoroch a rodičia malých detí isto ocenia viac priestoru na usádzanie svojich ratolestí do autosedačiek.

Miesto pre šoféra

Interiér obsahuje prvky z najnovšej Fiesty, má vyšší stredový tunel aj radiacu páku. Za dôležitý dizajnový prvok považuje Ford hornú časť prístrojového panela v tvare krídla, ktorý sa tiahne do oboch strán interiéru. Tento plynule prechádza do stredovej konzoly v kontrastnej kovovej farbe.

Na výber majú zákazníci tri možné varianty interiéru Ambiente, Trend a Titanium. Majiteľov výbavy Titanium potešia pochrómované detaily v interiéri, umiestnené na volante, ručnej brzde, ventilačných otvoroch.

Jazdili SME...
Ford C-Max zaujal na prvý pohľad. Páči sa mi nový dizajn prednej masky a hoci som cieľová skupina malých hatchbackov, uznávam, že má niečo do seba. Rovnako ako konkurenčný Renault Scenic dokáže zaujať. Je to subjektívna vec, ale myslím, si, že dizajnéri si dali záležať.

Ford ponúka svoje novinky až v jedenástich farbách karosérie, pričom modrá a bordová metalíza mu veľmi pristanú. V ponuke nájdete aj zlatožltý odtieň, ktorý ale podľa mňa vozidlu vôbec nepasuje.

V interiéri som zažila klasický pocit z Forda. Prvých pár minút som sa musela orientovať. Najmä multifunkčný ovládač mi nesadol. Tak podľa zásady, na Ford si treba zvyknúť, potom to už ide, sme si k sebe našli cestu. Stredný tunel je vyšší, čo umiestňuje aj radiacu páku bližšie k ruke a je to oveľa príjemnejšie, ako naťahovaie sa za pákou, keď je príliš nízko.

Pre menšie aj väčšie rodiny

Ford si vraj k inovácii modelu prizval aj rodiny s deťmi. Títo mali robiť v aute štandardné úkony, ako je nastupovanie, usádzanie detí do autosedačiek, zapínanie pásov, či manipulácia s tretím radom sedačiek. Výsledkom bola finalizácia vnútorného usporiadania pomocou systému Ford 3D Computer Aided Virtual Engineering.

Medzi sedadlami v druhom rade sa dá vytvoriť voľný priestor tak, že stredné sedadlo sa sklopí a zasunie pod pravé. Takto sa deti dostanú bez ťažkostí do tretieho radu. Ak rodina nepotrebuje využívať tretí rad sedadiel, ale uprednostňuje väčší batožinový priestor, Ford Grand C-Max môže byť riešením. V päťmiestnej verzii majú zákazníci k dispozícii známy Ford Comfort System, ktorým po sklopení stredného sedadla možno posúvať bočné po šírke aj dĺžke.

Jazdili SME...
Nemyslím si, že verzia Grand musí byť zákonite len pre viacdetné rodiny. Vozidlo na mňa nepôsobí ťažkopádnym dojmom a preto si myslím, že môže byť riešením aj pre ľudí, ktorí radi cestujú v partiách za oddychom. Nakoniec, Grand C-Max v päťmiestnom usporiadaní dokáže svojou kapacitou úložného priestoru uspokojiť aj náročnejších zákazníkov.

Ak si k tomu prirátame ešte posuvné zadné dvere a elektrické dvere vzadu, musíme konštatovať, že napriek veľmi pozitívnej skúsenosti s iným konkurenčným modelom, Ford vedie.

Pre dokonalý pocit komfortu Ford ponúka do oboch modelov panoramatickú strechu s elektrickým tienidlom a k výbave Titanium LED osvetlenie v červenkastej farbe na dverách, strope a v stredovej konzole.

Nové technológie

Inovácie v oblasti komfortu a bezpečnosti neobišli ani značku Ford a v modeloch C-Max a Grand C-Max môžeme nájsť množstvo noviniek, ako napríklad aktívny parkovací asistent, ktorý vie zaparkovať pozdĺžne namiesto vodiča, snímač mŕtveho uhla, obmedzovač rýchlosti, signál pre zapnutie zadných bezpečnostných pásov, zadnú kameru, elektrické zadné poistky na zadných dverách.

Medzi širokou paletou benzínových motorov sa objavila novinka. Štvorvalcová jednašestka Ford EcoBoost dostupný s výkonom 150 alebo 180 koní. Silnejšia verzia sa montuje len do C-Maxu a z nuly na stovku zrýchli za 8,5 sekundy.

Ford C-Max a Grand C-Max sa objavia na našom trhu koncom novembra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  4. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  5. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  8. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  9. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  3. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  5. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  6. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  7. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  8. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  9. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  10. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 32 535
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 558
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 14 909
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 13 213
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 743
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 197
  7. Aká je chémia vôní 9 055
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 626
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 474
  10. Bývanie v meste predlžuje život 8 027
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Ford
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico spojil Norberta Bödöra s Bonulom, predtým hovoril inak

Zákazky od Bonulu Smer nechce prezradiť.

Na fotografii (zľava) sú bývalý zamestnanec Bonulu Peter Brath; profesionálny zápasník Attila Végh; Matúš Mečár, ktorý bol odsúdený za vydieranie; nitriansky podnikateľ Norbert Bödör; podnikateľ a manažér zápasníkov Eduard Gerek a zástupca riaditeľa Národnej jednotky finančnej polície NAKA Milan Mihálik.
Dobré ráno

Dobré ráno: Ruskovi za objednávku vraždy spoločníčky hrozí doživotie

Pojednávanie je odročené na február.

Vizualizácia projektu Pod Vinicou.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako Ficovi pes zožral domácu úlohu

Súčasťou pôvabu dobrej výhovorky je, že jej očividná lož skôr pobaví, ako urazí.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021