SME
reklama

Prvá jazda: Ford C-Max a Grand C-Max

Ford C-Max a Grand C-Max sú reakciou na stúpajúce potreby veľkej časti populácie. My sme si ich vyskúšali pred príchodom na Slovensko.

(Zdroj: Ford)

NICE. Koncept iosis MAX, predstavený minulý rok vo Frankfurte, má reálnu podobu. Vozidlá C-Max a Grand C-Max sú reakciou na stúpajúce potreby veľkej časti polulácie. Pokiaľ klasický C-Max môže uspokojiť potreby širšieho spektra zákazníkov v rôznych vekových skupinách, jeho predĺžená verzia bude určite zaujímať najmä mladé rodiny.

Samotná automobilka sa netají tým, že nová platforma, ktorú dostal model C-Max bude základom mnohých ďalších modelov značky. V tomto roku na jar bol na autosalóne v Ženeve predstavený nový Ford Focus a podľa Fordu má by základom minimálne desiatich modelov. A my sme s ním jazdili ...

Dlhý a krátky

Hoci sa nový C-Max zaraďuje rozmermi do segmentu nižšej strednej triedy, predstavitelia Fordu sú presvedčení, že koncepciou modelu dokážu osloviť aj zákazníkov strednej triedy. Rovnaký úspech zaznamenali pri S-Maxe, ktorý mal úspech aj u majiteľov vozidiel vyššej strednej trriedy.

Veľký aj menší C-Max majú rovnaký dizajnový výraz ako ostatné modely značky. Pri pohľade priamo spredu veľmi nápadne pripomínajú Fiestu, Kugu či Mondeo. Napokon, tomuto trendu rovnakých predných masiek sa nevyhli ani iné značky.

Ford C-Max by sa mal odlišovať od dlhšej verzie športovejším dojmom, hoci sú oba modely až po B stĺpik identické. Jeho dynamickejší vzhľad podporuje klesajúca línia strechy vzadu v štýle kupé.

Sedemmiestna verzia má dlhší rázvor, vyššiu strešnú líniu a tenšie stĺpiky pre lepšiu viditeľnosť. Typická lichobežníková dolná mriežka je súčasťou nových modelov Fordu a vo vyšších výbavách sa dodáva s chrómovým okrajom. Novinkou sú predné svetlomety, ktoré C-Max dostal z predstaveného konceptu iosis MAX.

Novinkou u oboch modelov sú elektricky ovládané zadné dvere, ktoré svojim tvarom pripomínajú vyššie modely Fordu. Ich veľký tvar v kombinácii s nízkou nakladacou hranou umožňujú ľahkú manipuláciu s batožinou.

Odsúvacie dvere už aj vo Forde

V poslednom čase sa automobilky predbiehajú v inovatívnych riešeniach otvárania zadných dverí. Klasické kĺbové otváranie nahradili rôzne posuvné systémy, dokonca protismerné otváranie dverí.

Ford stavil na praktickú klasiku a do C-Maxu namontoval posuvné dvere, ktoré majú v tejto značke premiéru. Sú ľahko ovládateľné, praktické pri manipulácii v úzkych priestoroch a rodičia malých detí isto ocenia viac priestoru na usádzanie svojich ratolestí do autosedačiek.

Miesto pre šoféra

Interiér obsahuje prvky z najnovšej Fiesty, má vyšší stredový tunel aj radiacu páku. Za dôležitý dizajnový prvok považuje Ford hornú časť prístrojového panela v tvare krídla, ktorý sa tiahne do oboch strán interiéru. Tento plynule prechádza do stredovej konzoly v kontrastnej kovovej farbe.

Na výber majú zákazníci tri možné varianty interiéru Ambiente, Trend a Titanium. Majiteľov výbavy Titanium potešia pochrómované detaily v interiéri, umiestnené na volante, ručnej brzde, ventilačných otvoroch.

Jazdili SME...
Ford C-Max zaujal na prvý pohľad. Páči sa mi nový dizajn prednej masky a hoci som cieľová skupina malých hatchbackov, uznávam, že má niečo do seba. Rovnako ako konkurenčný Renault Scenic dokáže zaujať. Je to subjektívna vec, ale myslím, si, že dizajnéri si dali záležať.

Ford ponúka svoje novinky až v jedenástich farbách karosérie, pričom modrá a bordová metalíza mu veľmi pristanú. V ponuke nájdete aj zlatožltý odtieň, ktorý ale podľa mňa vozidlu vôbec nepasuje.

V interiéri som zažila klasický pocit z Forda. Prvých pár minút som sa musela orientovať. Najmä multifunkčný ovládač mi nesadol. Tak podľa zásady, na Ford si treba zvyknúť, potom to už ide, sme si k sebe našli cestu. Stredný tunel je vyšší, čo umiestňuje aj radiacu páku bližšie k ruke a je to oveľa príjemnejšie, ako naťahovaie sa za pákou, keď je príliš nízko.

Pre menšie aj väčšie rodiny

Ford si vraj k inovácii modelu prizval aj rodiny s deťmi. Títo mali robiť v aute štandardné úkony, ako je nastupovanie, usádzanie detí do autosedačiek, zapínanie pásov, či manipulácia s tretím radom sedačiek. Výsledkom bola finalizácia vnútorného usporiadania pomocou systému Ford 3D Computer Aided Virtual Engineering.

Medzi sedadlami v druhom rade sa dá vytvoriť voľný priestor tak, že stredné sedadlo sa sklopí a zasunie pod pravé. Takto sa deti dostanú bez ťažkostí do tretieho radu. Ak rodina nepotrebuje využívať tretí rad sedadiel, ale uprednostňuje väčší batožinový priestor, Ford Grand C-Max môže byť riešením. V päťmiestnej verzii majú zákazníci k dispozícii známy Ford Comfort System, ktorým po sklopení stredného sedadla možno posúvať bočné po šírke aj dĺžke.

Jazdili SME...
Nemyslím si, že verzia Grand musí byť zákonite len pre viacdetné rodiny. Vozidlo na mňa nepôsobí ťažkopádnym dojmom a preto si myslím, že môže byť riešením aj pre ľudí, ktorí radi cestujú v partiách za oddychom. Nakoniec, Grand C-Max v päťmiestnom usporiadaní dokáže svojou kapacitou úložného priestoru uspokojiť aj náročnejších zákazníkov.

Ak si k tomu prirátame ešte posuvné zadné dvere a elektrické dvere vzadu, musíme konštatovať, že napriek veľmi pozitívnej skúsenosti s iným konkurenčným modelom, Ford vedie.

Pre dokonalý pocit komfortu Ford ponúka do oboch modelov panoramatickú strechu s elektrickým tienidlom a k výbave Titanium LED osvetlenie v červenkastej farbe na dverách, strope a v stredovej konzole.

Nové technológie

Inovácie v oblasti komfortu a bezpečnosti neobišli ani značku Ford a v modeloch C-Max a Grand C-Max môžeme nájsť množstvo noviniek, ako napríklad aktívny parkovací asistent, ktorý vie zaparkovať pozdĺžne namiesto vodiča, snímač mŕtveho uhla, obmedzovač rýchlosti, signál pre zapnutie zadných bezpečnostných pásov, zadnú kameru, elektrické zadné poistky na zadných dverách.

Medzi širokou paletou benzínových motorov sa objavila novinka. Štvorvalcová jednašestka Ford EcoBoost dostupný s výkonom 150 alebo 180 koní. Silnejšia verzia sa montuje len do C-Maxu a z nuly na stovku zrýchli za 8,5 sekundy.

Ford C-Max a Grand C-Max sa objavia na našom trhu koncom novembra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 177
  2. Každý piaty zomrie 9 040
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 778
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 022
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 806
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 774
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubomír Belák: Verejnoprávna RTVS?
  2. Anna Miľanová: Potrebuje jednotlivec, kolektív sponzora?...
  3. Peter Kysela: Kam zmizli MODRÍ?
  4. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  5. Marcel Rebro: Paradoxom demokracie je, keď môžeš slobodne snívať o diktatúre
  6. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  7. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  8. Tupou Ceruzou: RTVS
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 236
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 21 375
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 726
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 678
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 782
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 164
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 478
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 8 910
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu