SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Prvá jazda: Ford C-Max a Grand C-Max

Ford C-Max a Grand C-Max sú reakciou na stúpajúce potreby veľkej časti populácie. My sme si ich vyskúšali pred príchodom na Slovensko.

(Zdroj: Ford)

NICE. Koncept iosis MAX, predstavený minulý rok vo Frankfurte, má reálnu podobu. Vozidlá C-Max a Grand C-Max sú reakciou na stúpajúce potreby veľkej časti polulácie. Pokiaľ klasický C-Max môže uspokojiť potreby širšieho spektra zákazníkov v rôznych vekových skupinách, jeho predĺžená verzia bude určite zaujímať najmä mladé rodiny.

Samotná automobilka sa netají tým, že nová platforma, ktorú dostal model C-Max bude základom mnohých ďalších modelov značky. V tomto roku na jar bol na autosalóne v Ženeve predstavený nový Ford Focus a podľa Fordu má by základom minimálne desiatich modelov. A my sme s ním jazdili ...

Dlhý a krátky

Hoci sa nový C-Max zaraďuje rozmermi do segmentu nižšej strednej triedy, predstavitelia Fordu sú presvedčení, že koncepciou modelu dokážu osloviť aj zákazníkov strednej triedy. Rovnaký úspech zaznamenali pri S-Maxe, ktorý mal úspech aj u majiteľov vozidiel vyššej strednej trriedy.

Veľký aj menší C-Max majú rovnaký dizajnový výraz ako ostatné modely značky. Pri pohľade priamo spredu veľmi nápadne pripomínajú Fiestu, Kugu či Mondeo. Napokon, tomuto trendu rovnakých predných masiek sa nevyhli ani iné značky.

Ford C-Max by sa mal odlišovať od dlhšej verzie športovejším dojmom, hoci sú oba modely až po B stĺpik identické. Jeho dynamickejší vzhľad podporuje klesajúca línia strechy vzadu v štýle kupé.

Sedemmiestna verzia má dlhší rázvor, vyššiu strešnú líniu a tenšie stĺpiky pre lepšiu viditeľnosť. Typická lichobežníková dolná mriežka je súčasťou nových modelov Fordu a vo vyšších výbavách sa dodáva s chrómovým okrajom. Novinkou sú predné svetlomety, ktoré C-Max dostal z predstaveného konceptu iosis MAX.

Novinkou u oboch modelov sú elektricky ovládané zadné dvere, ktoré svojim tvarom pripomínajú vyššie modely Fordu. Ich veľký tvar v kombinácii s nízkou nakladacou hranou umožňujú ľahkú manipuláciu s batožinou.

Odsúvacie dvere už aj vo Forde

V poslednom čase sa automobilky predbiehajú v inovatívnych riešeniach otvárania zadných dverí. Klasické kĺbové otváranie nahradili rôzne posuvné systémy, dokonca protismerné otváranie dverí.

Ford stavil na praktickú klasiku a do C-Maxu namontoval posuvné dvere, ktoré majú v tejto značke premiéru. Sú ľahko ovládateľné, praktické pri manipulácii v úzkych priestoroch a rodičia malých detí isto ocenia viac priestoru na usádzanie svojich ratolestí do autosedačiek.

Miesto pre šoféra

Interiér obsahuje prvky z najnovšej Fiesty, má vyšší stredový tunel aj radiacu páku. Za dôležitý dizajnový prvok považuje Ford hornú časť prístrojového panela v tvare krídla, ktorý sa tiahne do oboch strán interiéru. Tento plynule prechádza do stredovej konzoly v kontrastnej kovovej farbe.

Na výber majú zákazníci tri možné varianty interiéru Ambiente, Trend a Titanium. Majiteľov výbavy Titanium potešia pochrómované detaily v interiéri, umiestnené na volante, ručnej brzde, ventilačných otvoroch.

Jazdili SME...
Ford C-Max zaujal na prvý pohľad. Páči sa mi nový dizajn prednej masky a hoci som cieľová skupina malých hatchbackov, uznávam, že má niečo do seba. Rovnako ako konkurenčný Renault Scenic dokáže zaujať. Je to subjektívna vec, ale myslím, si, že dizajnéri si dali záležať.

Ford ponúka svoje novinky až v jedenástich farbách karosérie, pričom modrá a bordová metalíza mu veľmi pristanú. V ponuke nájdete aj zlatožltý odtieň, ktorý ale podľa mňa vozidlu vôbec nepasuje.

V interiéri som zažila klasický pocit z Forda. Prvých pár minút som sa musela orientovať. Najmä multifunkčný ovládač mi nesadol. Tak podľa zásady, na Ford si treba zvyknúť, potom to už ide, sme si k sebe našli cestu. Stredný tunel je vyšší, čo umiestňuje aj radiacu páku bližšie k ruke a je to oveľa príjemnejšie, ako naťahovaie sa za pákou, keď je príliš nízko.

Pre menšie aj väčšie rodiny

Ford si vraj k inovácii modelu prizval aj rodiny s deťmi. Títo mali robiť v aute štandardné úkony, ako je nastupovanie, usádzanie detí do autosedačiek, zapínanie pásov, či manipulácia s tretím radom sedačiek. Výsledkom bola finalizácia vnútorného usporiadania pomocou systému Ford 3D Computer Aided Virtual Engineering.

Medzi sedadlami v druhom rade sa dá vytvoriť voľný priestor tak, že stredné sedadlo sa sklopí a zasunie pod pravé. Takto sa deti dostanú bez ťažkostí do tretieho radu. Ak rodina nepotrebuje využívať tretí rad sedadiel, ale uprednostňuje väčší batožinový priestor, Ford Grand C-Max môže byť riešením. V päťmiestnej verzii majú zákazníci k dispozícii známy Ford Comfort System, ktorým po sklopení stredného sedadla možno posúvať bočné po šírke aj dĺžke.

Jazdili SME...
Nemyslím si, že verzia Grand musí byť zákonite len pre viacdetné rodiny. Vozidlo na mňa nepôsobí ťažkopádnym dojmom a preto si myslím, že môže byť riešením aj pre ľudí, ktorí radi cestujú v partiách za oddychom. Nakoniec, Grand C-Max v päťmiestnom usporiadaní dokáže svojou kapacitou úložného priestoru uspokojiť aj náročnejších zákazníkov.

Ak si k tomu prirátame ešte posuvné zadné dvere a elektrické dvere vzadu, musíme konštatovať, že napriek veľmi pozitívnej skúsenosti s iným konkurenčným modelom, Ford vedie.

Pre dokonalý pocit komfortu Ford ponúka do oboch modelov panoramatickú strechu s elektrickým tienidlom a k výbave Titanium LED osvetlenie v červenkastej farbe na dverách, strope a v stredovej konzole.

Nové technológie

Inovácie v oblasti komfortu a bezpečnosti neobišli ani značku Ford a v modeloch C-Max a Grand C-Max môžeme nájsť množstvo noviniek, ako napríklad aktívny parkovací asistent, ktorý vie zaparkovať pozdĺžne namiesto vodiča, snímač mŕtveho uhla, obmedzovač rýchlosti, signál pre zapnutie zadných bezpečnostných pásov, zadnú kameru, elektrické zadné poistky na zadných dverách.

Medzi širokou paletou benzínových motorov sa objavila novinka. Štvorvalcová jednašestka Ford EcoBoost dostupný s výkonom 150 alebo 180 koní. Silnejšia verzia sa montuje len do C-Maxu a z nuly na stovku zrýchli za 8,5 sekundy.

Ford C-Max a Grand C-Max sa objavia na našom trhu koncom novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  2. Nechajte sa zelektrizovať!
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  7. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  8. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 17 167
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 336
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 979
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 5 608
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  7. Dôležitosť duševnej pohody 4 948
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 422
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský vojak Leonid vztyčuje na opustenom ruskom tanku na predmestí mesta Lyman ukrajinskú vlajku.

Lyman oslobodili krátko po tom, čo ho Putin vyhlásil za ruské územie.


a 3 ďalší 12m

V minulosti Königsberg, teda Kráľovec, založili križiaci na počesť kráľa Přemysla Otakara II.


55m

Novelu o predčasných voľbách SaS zrejme podporí.


a 1 ďalší 5 h
Ukrajinskí vojaci medzi Iziumom a Lymanom.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 17 h

Neprehliadnite tiež

Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


2 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep

Blogy SME

  1. Miriam Studeničová: Kresťanstvo sa v niečom zásadnom mýli! V čom?
  2. Jozef Kováč: Keď sa nedarí, ako nezávislej, tak…....... !
  3. Rastislav Profant: Putin, vojnový zločinec, masový vrah a mafián, dal svetu ultimátum: alebo mi dáte Ukrajinu, alebo začnem nukleárnu vojnu.
  4. Michal Pavlík: Otcovia sa potešia - dva týždne štátom platenej dovolenky po narodení.
  5. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku
  6. Anna Romanová: Moja psychóza 3 - fašistický sused
  7. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  8. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 738
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 400
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 122
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 810
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 325
  6. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 090
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 772
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 315
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu