SME
reklama

Prvá jazda: Ford C-Max a Grand C-Max

Ford C-Max a Grand C-Max sú reakciou na stúpajúce potreby veľkej časti populácie. My sme si ich vyskúšali pred príchodom na Slovensko.

(Zdroj: Ford)

NICE. Koncept iosis MAX, predstavený minulý rok vo Frankfurte, má reálnu podobu. Vozidlá C-Max a Grand C-Max sú reakciou na stúpajúce potreby veľkej časti polulácie. Pokiaľ klasický C-Max môže uspokojiť potreby širšieho spektra zákazníkov v rôznych vekových skupinách, jeho predĺžená verzia bude určite zaujímať najmä mladé rodiny.

Samotná automobilka sa netají tým, že nová platforma, ktorú dostal model C-Max bude základom mnohých ďalších modelov značky. V tomto roku na jar bol na autosalóne v Ženeve predstavený nový Ford Focus a podľa Fordu má by základom minimálne desiatich modelov. A my sme s ním jazdili ...

Dlhý a krátky

Hoci sa nový C-Max zaraďuje rozmermi do segmentu nižšej strednej triedy, predstavitelia Fordu sú presvedčení, že koncepciou modelu dokážu osloviť aj zákazníkov strednej triedy. Rovnaký úspech zaznamenali pri S-Maxe, ktorý mal úspech aj u majiteľov vozidiel vyššej strednej trriedy.

Veľký aj menší C-Max majú rovnaký dizajnový výraz ako ostatné modely značky. Pri pohľade priamo spredu veľmi nápadne pripomínajú Fiestu, Kugu či Mondeo. Napokon, tomuto trendu rovnakých predných masiek sa nevyhli ani iné značky.

Ford C-Max by sa mal odlišovať od dlhšej verzie športovejším dojmom, hoci sú oba modely až po B stĺpik identické. Jeho dynamickejší vzhľad podporuje klesajúca línia strechy vzadu v štýle kupé.

Sedemmiestna verzia má dlhší rázvor, vyššiu strešnú líniu a tenšie stĺpiky pre lepšiu viditeľnosť. Typická lichobežníková dolná mriežka je súčasťou nových modelov Fordu a vo vyšších výbavách sa dodáva s chrómovým okrajom. Novinkou sú predné svetlomety, ktoré C-Max dostal z predstaveného konceptu iosis MAX.

Novinkou u oboch modelov sú elektricky ovládané zadné dvere, ktoré svojim tvarom pripomínajú vyššie modely Fordu. Ich veľký tvar v kombinácii s nízkou nakladacou hranou umožňujú ľahkú manipuláciu s batožinou.

Odsúvacie dvere už aj vo Forde

V poslednom čase sa automobilky predbiehajú v inovatívnych riešeniach otvárania zadných dverí. Klasické kĺbové otváranie nahradili rôzne posuvné systémy, dokonca protismerné otváranie dverí.

Ford stavil na praktickú klasiku a do C-Maxu namontoval posuvné dvere, ktoré majú v tejto značke premiéru. Sú ľahko ovládateľné, praktické pri manipulácii v úzkych priestoroch a rodičia malých detí isto ocenia viac priestoru na usádzanie svojich ratolestí do autosedačiek.

Miesto pre šoféra

Interiér obsahuje prvky z najnovšej Fiesty, má vyšší stredový tunel aj radiacu páku. Za dôležitý dizajnový prvok považuje Ford hornú časť prístrojového panela v tvare krídla, ktorý sa tiahne do oboch strán interiéru. Tento plynule prechádza do stredovej konzoly v kontrastnej kovovej farbe.

Na výber majú zákazníci tri možné varianty interiéru Ambiente, Trend a Titanium. Majiteľov výbavy Titanium potešia pochrómované detaily v interiéri, umiestnené na volante, ručnej brzde, ventilačných otvoroch.

Jazdili SME...
Ford C-Max zaujal na prvý pohľad. Páči sa mi nový dizajn prednej masky a hoci som cieľová skupina malých hatchbackov, uznávam, že má niečo do seba. Rovnako ako konkurenčný Renault Scenic dokáže zaujať. Je to subjektívna vec, ale myslím, si, že dizajnéri si dali záležať.

Ford ponúka svoje novinky až v jedenástich farbách karosérie, pričom modrá a bordová metalíza mu veľmi pristanú. V ponuke nájdete aj zlatožltý odtieň, ktorý ale podľa mňa vozidlu vôbec nepasuje.

V interiéri som zažila klasický pocit z Forda. Prvých pár minút som sa musela orientovať. Najmä multifunkčný ovládač mi nesadol. Tak podľa zásady, na Ford si treba zvyknúť, potom to už ide, sme si k sebe našli cestu. Stredný tunel je vyšší, čo umiestňuje aj radiacu páku bližšie k ruke a je to oveľa príjemnejšie, ako naťahovaie sa za pákou, keď je príliš nízko.

Pre menšie aj väčšie rodiny

Ford si vraj k inovácii modelu prizval aj rodiny s deťmi. Títo mali robiť v aute štandardné úkony, ako je nastupovanie, usádzanie detí do autosedačiek, zapínanie pásov, či manipulácia s tretím radom sedačiek. Výsledkom bola finalizácia vnútorného usporiadania pomocou systému Ford 3D Computer Aided Virtual Engineering.

Medzi sedadlami v druhom rade sa dá vytvoriť voľný priestor tak, že stredné sedadlo sa sklopí a zasunie pod pravé. Takto sa deti dostanú bez ťažkostí do tretieho radu. Ak rodina nepotrebuje využívať tretí rad sedadiel, ale uprednostňuje väčší batožinový priestor, Ford Grand C-Max môže byť riešením. V päťmiestnej verzii majú zákazníci k dispozícii známy Ford Comfort System, ktorým po sklopení stredného sedadla možno posúvať bočné po šírke aj dĺžke.

Jazdili SME...
Nemyslím si, že verzia Grand musí byť zákonite len pre viacdetné rodiny. Vozidlo na mňa nepôsobí ťažkopádnym dojmom a preto si myslím, že môže byť riešením aj pre ľudí, ktorí radi cestujú v partiách za oddychom. Nakoniec, Grand C-Max v päťmiestnom usporiadaní dokáže svojou kapacitou úložného priestoru uspokojiť aj náročnejších zákazníkov.

Ak si k tomu prirátame ešte posuvné zadné dvere a elektrické dvere vzadu, musíme konštatovať, že napriek veľmi pozitívnej skúsenosti s iným konkurenčným modelom, Ford vedie.

Pre dokonalý pocit komfortu Ford ponúka do oboch modelov panoramatickú strechu s elektrickým tienidlom a k výbave Titanium LED osvetlenie v červenkastej farbe na dverách, strope a v stredovej konzole.

Nové technológie

Inovácie v oblasti komfortu a bezpečnosti neobišli ani značku Ford a v modeloch C-Max a Grand C-Max môžeme nájsť množstvo noviniek, ako napríklad aktívny parkovací asistent, ktorý vie zaparkovať pozdĺžne namiesto vodiča, snímač mŕtveho uhla, obmedzovač rýchlosti, signál pre zapnutie zadných bezpečnostných pásov, zadnú kameru, elektrické zadné poistky na zadných dverách.

Medzi širokou paletou benzínových motorov sa objavila novinka. Štvorvalcová jednašestka Ford EcoBoost dostupný s výkonom 150 alebo 180 koní. Silnejšia verzia sa montuje len do C-Maxu a z nuly na stovku zrýchli za 8,5 sekundy.

Ford C-Max a Grand C-Max sa objavia na našom trhu koncom novembra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 695
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 768
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 676
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 983
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 627
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 384
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  2. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  3. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  4. Martin Pánik: Sú premnožené
  5. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  6. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  7. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  8. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 092
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 456
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 334
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 230
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 695
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťZatvoriť reklamu