SME
Utorok, 25. január, 2022 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Elektrický Golf mieri do sériovej výroby

Volkswagen zverejnil podrobné informácie k svojmu kompaktnému elektromobilu. Prvé kusy Golfu blue-e-motion si zákazníci prevezmú v roku 2014.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Prvý sériový elektromobil značky Volkswagen je odvodený od obľúbeného hatchbacku Golf. Novinka sa v predaji síce objaví až v roku 2014, no výrobca k nej už teraz zverejnil technické informácie a fotografie.

Oficiálny názov auta znie Volkswagen Golf blue-e-motion a poháňa ho elektrický agregát s maximálnym výkonom 85 kW (115 k). Trvalý výkon má hodnotu 50 kW (68 k) a najvyšší krútiaci moment 270 Nm. Motor poháňa prostredníctvom jednostupňovej prevodovky predné kolesá. Šprint z pokoja na 100 km/h Golfu blue-e-motion trvá 11,8 sekundy, najvyššia rýchlosť dosahuje 135 km/h. Auto váži 1545 kilogramov.

Funkciu zdroja elektrickej energie plnia lítiovo-iónové články. Spolu 30 batériových modelov s kapacitou 26,5 kWh je umiestnených medzi prednými sedadlami, pod zadnými sedadlami a pod podlahou batožinového priestoru. Dojazd na jedno nabitie predstavuje 150 kilometrov, Volkswagen dodáva, že do spustenia sériovej výroby toto číslo ešte porastie.

Tri jazdné režimy

Klasický otáčkomer na prístrojovom paneli nahradil ukazovateľ aktuálnej spotreby elektrickej energie. Podľa výrobcu má vplývať na vodiča, aby jazdil čo najekonomickejšie.

K dispozícii sú tri jazdné módy - Normal, Comfort a Range. Comfort dovoľuje využiť maximálny výkon a dynamické parametre. Normal obmedzí výkon na 65 kW (88 k) a najvyššiu rýchlosť na 115 km/h. Po aktivovaní najšetrnejšieho režimu Range sa maximálny výkon zníži na 50 kW (68 k) a vozidlo môže jazdiť rýchlosťou najviac 105 km/h.

Zásuvka na dobíjanie batérií je ukrytá v zadnom blatníku i v maske chladiča, pod vyklápacím logom VW. Čas potrebný na dobitie nebol zverejnený.

Golf ostal päťmiestny, batožinový priestor je menší

Časť kapacity akumulátorom prinavracia systém rekuperácie kinetickej energie. Keď vozidlo ide s uvoľneným akcelerátorom, alebo keď brzdí, elektromotor pracuje ako generátor. K dispozícii sú spolu štyri režimy rekuperácie (D až D3). V základnom sa vytvára minimum elektriny, v móde D3 valivý odpor citeľne narastie a systém generuje maximum energie.

Priestorová ponuka v kabíne sa nelíši od štandardných Golfov. Vetranie vnútorného priestoru v čase, keď auto stojí, zabezpečuje ventilátor napájaný elektrinou zo solárnych článkov umiestnených na streche. Objem batožinového priestoru po montáži akumulátorov klesol z 350 na 275 litrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  3. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  5. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  6. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  7. Mecom ide na zelenú
  8. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  9. Marrákeš je červená perla Maroka
  10. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  4. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  7. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  8. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  9. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  10. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 299
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 4 435
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 092
  4. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 836
  5. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 591
  6. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 513
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 531
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 325
  9. Mecom ide na zelenú 2 239
  10. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty 1 134
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vojenský stan pred nemocnicou v Kežmarku, ktorý slúži na triáž pacientov a zdravotníckeho personálu.

Triáž znamená rozdeľovať pacientov podľa akútnosti ochorenia.


13 h

Ruskí agresori stupňujú tlak a Slovensko čaká, ako to dopadne a kto sa ho ujme.


Neprehliadnite tiež

Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan
Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


22. jan
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan

Blogy SME

  1. Marek Gabonay: Propaganda v malom. Všetko preto, aby stavebný zákon ostal po starom.
  2. Michal Šustek: Riešenia udržateľnosti dôchodkového systému (zníženie zodpovednosti štátu 7-9/9) - 5. časť
  3. Stanislav Thomka: Prenosy z rokovania mestského zastupiteľstva v Martine stopol primátor.
  4. Štefan Vrátny: Pokus o pochopenie amerického videnia Európy
  5. Anna Milanová: Z dekoratívnej tvorby...
  6. Zuza Kumanova: Štatistický úrad SR zverejnil výsledky postojových otázok zo Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021
  7. Matúš Lazúr: Pandémia sa nám zrejme chýli ku koncu. Jej dôsledky však len začnú.
  8. Robert Škerko: Zimná dovolenka v Terchovej.
  1. Pavel Macko: Vodka a cigary? 13 129
  2. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 6 032
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 588
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 4 661
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 527
  6. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 373
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 692
  8. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 3 208
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu