SME

Elektrický Golf mieri do sériovej výroby

Volkswagen zverejnil podrobné informácie k svojmu kompaktnému elektromobilu. Prvé kusy Golfu blue-e-motion si zákazníci prevezmú v roku 2014.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Prvý sériový elektromobil značky Volkswagen je odvodený od obľúbeného hatchbacku Golf. Novinka sa v predaji síce objaví až v roku 2014, no výrobca k nej už teraz zverejnil technické informácie a fotografie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oficiálny názov auta znie Volkswagen Golf blue-e-motion a poháňa ho elektrický agregát s maximálnym výkonom 85 kW (115 k). Trvalý výkon má hodnotu 50 kW (68 k) a najvyšší krútiaci moment 270 Nm. Motor poháňa prostredníctvom jednostupňovej prevodovky predné kolesá. Šprint z pokoja na 100 km/h Golfu blue-e-motion trvá 11,8 sekundy, najvyššia rýchlosť dosahuje 135 km/h. Auto váži 1545 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu

Funkciu zdroja elektrickej energie plnia lítiovo-iónové články. Spolu 30 batériových modelov s kapacitou 26,5 kWh je umiestnených medzi prednými sedadlami, pod zadnými sedadlami a pod podlahou batožinového priestoru. Dojazd na jedno nabitie predstavuje 150 kilometrov, Volkswagen dodáva, že do spustenia sériovej výroby toto číslo ešte porastie.

Tri jazdné režimy Klasický otáčkomer na prístrojovom paneli nahradil ukazovateľ aktuálnej spotreby elektrickej energie. Podľa výrobcu má vplývať na vodiča, aby jazdil čo najekonomickejšie.

K dispozícii sú tri jazdné módy - Normal, Comfort a Range. Comfort dovoľuje využiť maximálny výkon a dynamické parametre. Normal obmedzí výkon na 65 kW (88 k) a najvyššiu rýchlosť na 115 km/h. Po aktivovaní najšetrnejšieho režimu Range sa maximálny výkon zníži na 50 kW (68 k) a vozidlo môže jazdiť rýchlosťou najviac 105 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Zásuvka na dobíjanie batérií je ukrytá v zadnom blatníku i v maske chladiča, pod vyklápacím logom VW. Čas potrebný na dobitie nebol zverejnený.

Golf ostal päťmiestny, batožinový priestor je menší Časť kapacity akumulátorom prinavracia systém rekuperácie kinetickej energie. Keď vozidlo ide s uvoľneným akcelerátorom, alebo keď brzdí, elektromotor pracuje ako generátor. K dispozícii sú spolu štyri režimy rekuperácie (D až D3). V základnom sa vytvára minimum elektriny, v móde D3 valivý odpor citeľne narastie a systém generuje maximum energie.

Priestorová ponuka v kabíne sa nelíši od štandardných Golfov. Vetranie vnútorného priestoru v čase, keď auto stojí, zabezpečuje ventilátor napájaný elektrinou zo solárnych článkov umiestnených na streche. Objem batožinového priestoru po montáži akumulátorov klesol z 350 na 275 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 234
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 463
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 186
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 762
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 708
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 680
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 944
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 34 579
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 812
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 405
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 826
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 395
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 111
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 343
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 338
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu