BRATISLAVA. Prvý sériový elektromobil značky Volkswagen je odvodený od obľúbeného hatchbacku Golf. Novinka sa v predaji síce objaví až v roku 2014, no výrobca k nej už teraz zverejnil technické informácie a fotografie.
Oficiálny názov auta znie Volkswagen Golf blue-e-motion a poháňa ho elektrický agregát s maximálnym výkonom 85 kW (115 k). Trvalý výkon má hodnotu 50 kW (68 k) a najvyšší krútiaci moment 270 Nm. Motor poháňa prostredníctvom jednostupňovej prevodovky predné kolesá. Šprint z pokoja na 100 km/h Golfu blue-e-motion trvá 11,8 sekundy, najvyššia rýchlosť dosahuje 135 km/h. Auto váži 1545 kilogramov.
Funkciu zdroja elektrickej energie plnia lítiovo-iónové články. Spolu 30 batériových modelov s kapacitou 26,5 kWh je umiestnených medzi prednými sedadlami, pod zadnými sedadlami a pod podlahou batožinového priestoru. Dojazd na jedno nabitie predstavuje 150 kilometrov, Volkswagen dodáva, že do spustenia sériovej výroby toto číslo ešte porastie.
Tri jazdné režimy Klasický otáčkomer na prístrojovom paneli nahradil ukazovateľ aktuálnej spotreby elektrickej energie. Podľa výrobcu má vplývať na vodiča, aby jazdil čo najekonomickejšie.
K dispozícii sú tri jazdné módy - Normal, Comfort a Range. Comfort dovoľuje využiť maximálny výkon a dynamické parametre. Normal obmedzí výkon na 65 kW (88 k) a najvyššiu rýchlosť na 115 km/h. Po aktivovaní najšetrnejšieho režimu Range sa maximálny výkon zníži na 50 kW (68 k) a vozidlo môže jazdiť rýchlosťou najviac 105 km/h.
Zásuvka na dobíjanie batérií je ukrytá v zadnom blatníku i v maske chladiča, pod vyklápacím logom VW. Čas potrebný na dobitie nebol zverejnený.
Golf ostal päťmiestny, batožinový priestor je menší Časť kapacity akumulátorom prinavracia systém rekuperácie kinetickej energie. Keď vozidlo ide s uvoľneným akcelerátorom, alebo keď brzdí, elektromotor pracuje ako generátor. K dispozícii sú spolu štyri režimy rekuperácie (D až D3). V základnom sa vytvára minimum elektriny, v móde D3 valivý odpor citeľne narastie a systém generuje maximum energie.
Priestorová ponuka v kabíne sa nelíši od štandardných Golfov. Vetranie vnútorného priestoru v čase, keď auto stojí, zabezpečuje ventilátor napájaný elektrinou zo solárnych článkov umiestnených na streche. Objem batožinového priestoru po montáži akumulátorov klesol z 350 na 275 litrov.
Autor: fg