SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Elektrický Golf mieri do sériovej výroby

Volkswagen zverejnil podrobné informácie k svojmu kompaktnému elektromobilu. Prvé kusy Golfu blue-e-motion si zákazníci prevezmú v roku 2014.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Prvý sériový elektromobil značky Volkswagen je odvodený od obľúbeného hatchbacku Golf. Novinka sa v predaji síce objaví až v roku 2014, no výrobca k nej už teraz zverejnil technické informácie a fotografie.

Oficiálny názov auta znie Volkswagen Golf blue-e-motion a poháňa ho elektrický agregát s maximálnym výkonom 85 kW (115 k). Trvalý výkon má hodnotu 50 kW (68 k) a najvyšší krútiaci moment 270 Nm. Motor poháňa prostredníctvom jednostupňovej prevodovky predné kolesá. Šprint z pokoja na 100 km/h Golfu blue-e-motion trvá 11,8 sekundy, najvyššia rýchlosť dosahuje 135 km/h. Auto váži 1545 kilogramov.

Funkciu zdroja elektrickej energie plnia lítiovo-iónové články. Spolu 30 batériových modelov s kapacitou 26,5 kWh je umiestnených medzi prednými sedadlami, pod zadnými sedadlami a pod podlahou batožinového priestoru. Dojazd na jedno nabitie predstavuje 150 kilometrov, Volkswagen dodáva, že do spustenia sériovej výroby toto číslo ešte porastie.

Tri jazdné režimy

Klasický otáčkomer na prístrojovom paneli nahradil ukazovateľ aktuálnej spotreby elektrickej energie. Podľa výrobcu má vplývať na vodiča, aby jazdil čo najekonomickejšie.

K dispozícii sú tri jazdné módy - Normal, Comfort a Range. Comfort dovoľuje využiť maximálny výkon a dynamické parametre. Normal obmedzí výkon na 65 kW (88 k) a najvyššiu rýchlosť na 115 km/h. Po aktivovaní najšetrnejšieho režimu Range sa maximálny výkon zníži na 50 kW (68 k) a vozidlo môže jazdiť rýchlosťou najviac 105 km/h.

Zásuvka na dobíjanie batérií je ukrytá v zadnom blatníku i v maske chladiča, pod vyklápacím logom VW. Čas potrebný na dobitie nebol zverejnený.

Golf ostal päťmiestny, batožinový priestor je menší

Časť kapacity akumulátorom prinavracia systém rekuperácie kinetickej energie. Keď vozidlo ide s uvoľneným akcelerátorom, alebo keď brzdí, elektromotor pracuje ako generátor. K dispozícii sú spolu štyri režimy rekuperácie (D až D3). V základnom sa vytvára minimum elektriny, v móde D3 valivý odpor citeľne narastie a systém generuje maximum energie.

Priestorová ponuka v kabíne sa nelíši od štandardných Golfov. Vetranie vnútorného priestoru v čase, keď auto stojí, zabezpečuje ventilátor napájaný elektrinou zo solárnych článkov umiestnených na streche. Objem batožinového priestoru po montáži akumulátorov klesol z 350 na 275 litrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  2. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  3. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Keď štúdium (za)baví
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 892
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 23 323
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 749
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 303
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 615
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 563
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 155
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 903
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 812
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 679
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár leží po autonehode s obručou okolo hlavy v Nemocnici sv. Michala v Bratislave.

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Zvoliť generálneho prokurátora je len prvý krok

Vypočutia trvali 36 hodín, voľba mala byť už v tieto dni.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Kam až siaha rodina Borisa Kollára?

Predseda parlamentu zase raz nevyužil možnosť vyskúšať si, ako štát funguje pre jeho voličov a voličky.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach