ako hotelové zariadenia a patria do siete Abbaye francúzskych historických hotelov, predstavil zaujímavú novinku, ktorá onedlho spestrí ponuku automobilov s levom v znaku. Od úspešného modelu 206, ktorý slávi veľké predajné úspechy a patrí k predajným hitom v segmente malých automobilov, odvodil francúzsky výrobca praktické kombi označené ako SW. Najmenšie kombi ponuku Peugeota určite ešte viac zatraktívni.
Pôvodná päťdverová karoséria je zväčšená a predĺžená smerom dozadu. Vychádza z platformy päťdverového hatchbacka a jeho nezmeneného rázvoru (244 cm), napriek tomu má omnoho viac vnútorného priestoru a variabilný priestor od operadiel predných sedadiel až po zadné piate vyklápacie dvere. Nové SW je oproti hatchbacku dlhšie o 20 cm a meria 403 cm, základný batožinový priestor sa zväčšil z 245 na 315 l, po sklopení zadných sedadiel na 665/1136 l. Pre porovnanie - Škoda Fabia Combi má dĺžku 422 cm a objem batožinového priestoru 422 l. Karoséria je z bokov dostatočne presvietená oknami zadných dverí a sklami medzi C a D stĺpikmi.
Štylistickou zvláštnosťou je kľučka zadných bočných dverí umiestnená v ráme okna, rovnako rozmerné zvislé zadné koncové svetlo zasahujúce do bokov blatníkov a výrazne farebne spestrujú zadnú časť automobilu. Piate dvere zasahujú hlboko do zadného nárazníka, ich spodný okraj lícuje s dnom podlahy, čo umožňuje ľahké nakladanie ťažších a väčších predmetov. Pri nakladaní menších predmetov stačí vyklopiť len sklo piatych dverí a predmety zaistiť proti posunom počas jazdy štandardnou podlahovou i bočnými sieťkami.
Aj to dokumentuje, že hlavnou prednosťou Peugeota 206 SW je veľkosť vnútorného priestoru a jeho variabilita. Úsmevný výraz predku karosérie, jej bokov i zadnej časti chránia pred parkovacími škrabancami gumové slzy a ochranné lišty. Bezpečnosť cestujúcich chránia zasa minimálne dva čelné a dva bočné airbagy, protiblokovací ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku, nastaviteľné opierky a trojbodové bezpečnostné pásy pre všetkých piatich cestujúcich s pyrotechnickým predpínaním.
O komfort sa starajú dostatočne pohodlné sedadlá a tri stupne výbav interiéru – X-Line, XS a XS Premium a extra výbava S16, takže je z čoho vyberať. Vyskúšať sme na cestách v okolí Soreze mohli každý zo štyroch zážihových motorov od 1,1 l až 2,0 l, i dva vznetové – 1,4 HDi a 2,0 Hdi. Štandardom je päťstupňová manuálna prevodovka, náročnejší si však môžu vybrať aj štvorstupňovú samočinnú. Spanilou bola najmä jazda s benzínovým dvojlitrom a manuálnou prevodovkou. Tých 136 k si naozaj hravo poradí s pomerne ľahkým automobilom. Nový Peugeot 206 SW príde na náš trh pravdepodobne už júli tohto roku a už teraz môžeme byť zvedaví na jeho cenu.
Autor: JÁN GOLDBERGER, BRATISLAVA-SOREZE