m. Vyhrával síce v slabších triedach, ale triumf z kráľovskej mu až do nedele chýbal.
Oslavy sa niesli v typickom duchu – dvaja policajti chceli Rossiho s úsmevmi cez celú tvár pokutovať za prekročenie povolenej rýchlosti... Krajan Max Biaggi ako aj tretí kolega Ukawa a zvyšok celého poľa boli vskutku odsúdení do role štatistov. ,,Nebolo to zlé, keď si uvedomím, že mi štart nevyšiel podľa predstáv,“ uškŕňal sa jazdec, ktorý neohrozene mieru k titulu – teraz má na druhého Ukawu náskok 43 bodov.
Za zmienku stojí, že Rossi prekonal traťový rekord v Mugelle, keď časom 1:51.528 odsunul Haradov výkon z roku 1999. Len pre porovnanie – najlepšie monoposty F1 počas testov jazdia v Mugelle kolo za necelú minútu, trať využíva najmä Ferrari. V štvrťlitroch sa dokázal vyrovnať so slabšou pozíciou na štarte (5. miesto) Marco Melandri, keď na svojej Aprilli preťal cieľ s náskokom 0.258 s pred krajanom Robertom Locatellim (Aprilia) a Španielom Fonsi Nietom (Aprilia), ktorý si aj napriek tretej priečke udržal pozíciu lídra MS. Šesť strojov z talianskej produkcie na prvých miestach hovorí jasne o rozložení síl v tejto triede.
Majster sveta Manuel Poggiali triumfoval v triede 125 cm³ na Gilere, keď vyťažil maximum zo svojej pole position, pol sekundy ho delilo od druhého Japonca Uia na Derbi. Talianovi s licenciou San Marina v boji o priebežný primát pomohlo najmä to, že jeho francúzsky prenasledovateľ Arnaud Vincent skončil na svojej Aprilii až deviaty.
Výsledky - do 990 cm³: 1. Rossi (Tal., Honda) 43:40,837 min, 2. Biaggi (Tal., Yamaha) +2,404 s, 3. Ukawa (Jap., Honda) +11,289, 4. C. Checa (Šp., Yamaha) +11,408, 5. Barros (Braz., West Honda Pons) +15,371, 6. Capirossi (Tal., West Honda Pons) +20,010, 7. Abe (Jap., Yamaha) +26,447, 8. Laconi (Fr., Aprilia) +30,333, 9. Jacque (Fr., Yamaha) +30,428, 10. Harada (Jap., Honda) +30,759.
Priebežné poradie MS: 1. Rossi 120, 2. Ukawa 77, 3. Capirossi 55, 4. Abe (Jap., Yamaha) 52, 5. Mac Biaggi (Tal.) 43. Do 250 cm³: 1. Melandri (Tal.) 40:42,759, 2. Locatelli (Tal.) +0,258, 3. F. Nieto (Šp.) +0,720, 4. Elias (Šp.) +1,464, 5. de Puniet (Fr.) +1,718, 6. Battaini (Tal., všetci Aprilia) +8,606, 7. Porto (Arg., Yamaha) +11,864, 8. Rolfo (Tal., Honda) +17,248, 9. Yuzy (Malajzia, Yamaha) +28,481, 10. D. Checa (Šp., Aprilia) +28,490. Priebežné poradie: 1. Nieto 85, 2. Melandri 70, 3. Rolfo 60, 4. Locatelli 55, 5. de Puniet 53. Do 125 cm³: 1. Poggiali (SM, Gilera) 40:20,019, 2. Ui (Jap., Derbi) +0,507, 3. P. Nieto (Šp., Aprilia) +0,512, 4. Pedrosa (Šp., Honda) +0,572, 5. Borsoi (Tal., Aprilia) +0,675, 6. Cecchinello (Tal., Aprilia) +0,980, 7. de Angelis (SM, Aprilia) +2,071, 8. Jenkner (Nem., Aprilia) +2,072, 9. Vincent (Fr., Aprilia) +2,209, 10. Ballerini (Tal., Honda) +2,255. Priebežné poradie: 1. Poggiali 86, 2. Vincent 85, 3. Cecchinello 67, 4. Pedrosa 66, 5. Jenkner 43.
Autor: jb