SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: Opel Vectra

Horšia kvalita a nie príliš veľká spoľahlivosť, práve to platilo pre Vectru prvej generácie, ktorá sa vyrábala v rokoch 1988 až 1995. Rovnako pre ňu platí, že má dostatok priestoru, primeraný batožinový priestor, komfort, bezpečné jazdné vlastnosti a vďa

Horšia kvalita a nie príliš veľká spoľahlivosť, práve to platilo pre Vectru prvej generácie, ktorá sa vyrábala v rokoch 1988 až 1995. Rovnako pre ňu platí, že má  dostatok priestoru, primeraný batožinový priestor, komfort, bezpečné jazdné vlastnosti a vďaka druhej generácii, ktorá prišla na trh v roku 1995 aj zaujímavá cena medzi ojazdenými automobilmi.

Vectra B prebrala od svojej predchodkyne všetky dobré vlastnosti a  navrch dostala do vienka aj kvalitné dielenské spracovanie. V štatistike ADAC sa to okamžite odrazilo na spoľahlivosti a Vectra B sa vyšplhala o niekoľko priečok vyššie ako jej staršia sestra. Ešte o niečo lepšie sú na tom modely vyrobené od roku 1999. Okrem väčšieho dôrazu na kvalitu prišiel výrobca aj s novým faceliftom a úpravou interiéru. Majitelia oceňujú bohatú sériovú výbavu, ktorá poteší rovnako ako spotreba štvorvalcových motorov a nízke vedľajšie výdavky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pasažieri majú dostatok miesta nielen na nohy, ale aj pre batožinu. V prípade zvýšených priestorových nárokov je okrem limuzíny od roku 1996 k dispozícii aj predĺžená verzia Caravan. Jazdné vlastnosti všetkých modelov sú veľmi dobré a komfortné. Verziám spred roka 1999 býva často vyčítané chúlostivé radenie, chyby laku, hlučné riadenie a netesnosť dvier. Novšie verzie obvykle trápi elektrika, vodné čerpadlo, vstrekovanie a tiež trocha hlučnejšie riadenie. V tomto roku prišiel výrobca na trh zatiaľ s poslednou verziou, ktorá bude mať určite priaznivý vplyv na vývoj cien ojazdených exemplárov.

 

Typické slabé miesta
vodné čerpadlo, elektrická sústava, problémy so vstrekovaním

+
dostatok priestoru
bezpečné jazdné vlastnosti
bohatá sériová výbava
komfortné pruženie
spotreba štvorvalcových motorov
-
do roku 1999 horšie dielenské spracovanie karosérie
menej kultivované pohonné jednotky
ďaleko posadený piaty prevodový stupeň

SkryťVypnúť reklamu

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorventilový s výkonom 100 k. Robustný základný motor, menej kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti a zaujímavá spotreba 8,5 l/100 km.
2,0 l štvorventilový s výkonom 136 k. Dobré jazdné vlastnosti a priebeh točivého momentu. Spotreba 9,5 l/100 km.
2,0 l diesel s priamym vstrekovaním s výkonom 100 k. Kultivovaný, menej výkonný. Spotreba 7 l/100 km.
2,2 l DTI – diesel s priamym vstrekovaním s výkonom 125 k. Silný a kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.

Ceny
ojazdených automobilov Opel Vectra vychádzajú z päťdverového modelu a zodpovedajú základnému modelu so základnou výbavou, môžu sa však podľa motora, výbavy a príplatkov líšiť

R. v. 2001 - 706 600,- Sk
R. v. 2000 - 580 600,- Sk
R. v. 1999 - 477 800,- Sk
R. v. 1998 - 414 300,- Sk
R. v. 1997 - 351 100,- Sk
R. v. 1996 - 289 900,- Sk
R. v. 1995 - 240 200,- Sk
R. v. 1994 - 205 700,- Sk
R. v. 1993 - 175 700,- Sk
R. v. 1992 - 154 100,- Sk
R. v. 1991 - 146 900,- Sk

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 917
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 349
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 884
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 340
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 597
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 808
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 960
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


5 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  2. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  3. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  4. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  6. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  7. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  8. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 108 392
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 918
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 753
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 837
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 205
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 076
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu