SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi - diesel s parametrami benziňáka

V časovom odstupe niekoľkých týždňov sme si mali možnosť vyskúšať Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi 96 kW/130 k s vysokotlakovým vstrekovaním paliva Common Rail a zároveň ho porovnať s pred časom testovaným Mondeom TDdi s priamym vstrekom paliva a výkonom 85 k


V časovom odstupe niekoľkých týždňov sme si mali možnosť vyskúšať Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi 96 kW/130 k  s vysokotlakovým vstrekovaním paliva Common Rail a zároveň ho  porovnať s pred časom testovaným Mondeom TDdi s priamym vstrekom paliva a výkonom 85 kW/115 k. Jazdné vlastnosti tvrdšie vyladeného podvozku zostali nezmenené, nás však zaujal nový motor. Ten svojho slabšieho kolegu vo viacerých smeroch o dosť predstihol. Nový motor má 15 konských síl navyše, krútiaci moment 325 Nm už pri otáčkach 1800 min-1 a  vstrekovací systém Common Rail urobil z tohto rodinného „kombíka“ nenápadného dravca. Smelo sa môže postaviť na križovatke vedľa trojdverového kupé a s kočíkom na streche mu na najbližších svetlách ukázať brzdové svetlá. Nami nameraná akcelerácia z nuly na 100 km/h za 9,7 sekundy je toho dôkazom. Výrazný krok vpred zaznamenal Ford  v odhlučnení motorového priestoru a interiéru.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Klokotavý dieselový zvuk pri voľnobehu je už minulosťou. Veľmi nízka úroveň hluku aj pri vyšších rýchlostiach a prudkých akceleráciách  nás  príjemne prekvapila. Mondeo kombi  meria 4804 mm a rázvor náprav spolu s rozchodmi predných a zadných kolies je v strednej  triede špičkou. Objem batožinového priestoru má 540 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa po strechu zmestí náklad s objemom 1700 litrov. My sme jazdili s Mondeom vo výbave Trend, ktorá je oproti základnej výbave Core lepšie a športovejšie vybavená. Anatomicky tvarované sedadlá pri prejazdoch zákrut držia telo jazdca a spolujazdca prakticky nepohnuté. Ani po najazdení 500 km sme na nich nemali pocit únavy, alebo bolesti chrbtice. Stredová konzola, hlavica radiacej páky, štvorramenný volant a iné v podobe hliníka a vyznejú nevtieravo a športovo, podobne pochrómované vnútorné kľučky.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo výbave vozidla boli predné a bočné airbagy, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, nastaviteľný volant v dvoch smeroch, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí, elektrické nastavovanie spätných zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, ABS, kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách, klimatizácia, CD prehrávač so 4 reproduktormi a diaľkovým ovládaním, vyhrievané čelné a zadné okno a parkovacie zariadenie s čidlami v zadnom nárazníku, ktoré akusticky signalizujú blížiacu sa prekážku za vozidlom. Mondeo TDCi má udávanú priemernú kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km. Pri temperamentnej jazde v meste a mimo mesta spojenú s meraním zrýchlení a maximálnej rýchlosti sme dosiahli vcelku priaznivý výsledok. Spotreba 6,7 l/100 km pri vozidle vážiacom 1472 kg je nesporne pozitívnym zistením. Pre nenáročnejších, ktorým postačí menší výkon, má Ford pripravenú novinku v podobe dvojlitrového Common Railu s výkonom 115 koní a o čosi priaznivejšiu cenu. Model s nižším výkonom sa má na Slovensku začať predávať koncom leta tohto roka. Pre Ford sa blýska na lepšie časy a dúfajme, že nás prekvapí nielen svojou  kvalitou a spoľahlivosťou ale aj lepšími cenami. V tom mu  na Slovensku  má výrazne pomôcť najmä nový importér.

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vysokotlakovým vstrekovaním Common Rail. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom, štyri ventily v každom valci. Medzichladič stlačeného vzduchu. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0/86,0 mm. Kompresný pomer 18,2:1. Najväčší výkon 96 kW/130 k pri otáčkach 3800 min-1. Najvyšší krútiaci moment 330 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,80 – 2,05 – 1,26 - 0,92 – 0,71, R – 3,45. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách McPherson. Zadná náprava viacprvková s dvoma priečnymi a jedným vlečeným ramenom. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4805/1810/1470 mm, rázvor náprav 2755 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1520/1535 mm. Priemer otáčania 11,1 m. Pohotovostná hmotnosť 1480 kg. Objem batožinového priestoru 540/1700 dm³. Objem palivovej nádrže 58,5 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 200 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/4,8/6,0 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu kombi.
Cena  - 1 003 400 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  - 9,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  5,3/7,6 s  
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,0/10,1 s
Max.  rýchlosť 208 km/h
Spotreba počas testu . l/100 km

Porovnanie automobilov rovnakej triedy:

Citroën C5 Break 2,2 HDi Pack
Zdvih. objem 2179 cm³
Výkon 98 kW/133 k
Krút. mom. 314/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,9 s
Max. rých. 201 km/h
Spotreba mesto 9,9 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 7,1 l/100 km
Cena 1 065 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Nissan Primera kombi 2,2 tdi Visia
Zdvih. objem 2184 cm³
Výkon 93 kW/126 k
Krút. mom. 280/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 198 km/h
Spotreba mesto 7,9 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,1 l/100 km
Cena 959 000 Sk

Renault Laguna Grandtour 1,9 dCi Dynamique
Zdvih. objem 2188 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 320/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 215 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 1 079 900 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 752
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 741
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 935
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 265
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 197
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 602
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 905
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 657
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 608
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

2 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

33m
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

6 h