SME

Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi - diesel s parametrami benziňáka

V časovom odstupe niekoľkých týždňov sme si mali možnosť vyskúšať Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi 96 kW/130 k s vysokotlakovým vstrekovaním paliva Common Rail a zároveň ho porovnať s pred časom testovaným Mondeom TDdi s priamym vstrekom paliva a výkonom 85 k


V časovom odstupe niekoľkých týždňov sme si mali možnosť vyskúšať Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi 96 kW/130 k  s vysokotlakovým vstrekovaním paliva Common Rail a zároveň ho  porovnať s pred časom testovaným Mondeom TDdi s priamym vstrekom paliva a výkonom 85 kW/115 k. Jazdné vlastnosti tvrdšie vyladeného podvozku zostali nezmenené, nás však zaujal nový motor. Ten svojho slabšieho kolegu vo viacerých smeroch o dosť predstihol. Nový motor má 15 konských síl navyše, krútiaci moment 325 Nm už pri otáčkach 1800 min-1 a  vstrekovací systém Common Rail urobil z tohto rodinného „kombíka“ nenápadného dravca. Smelo sa môže postaviť na križovatke vedľa trojdverového kupé a s kočíkom na streche mu na najbližších svetlách ukázať brzdové svetlá. Nami nameraná akcelerácia z nuly na 100 km/h za 9,7 sekundy je toho dôkazom. Výrazný krok vpred zaznamenal Ford  v odhlučnení motorového priestoru a interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Klokotavý dieselový zvuk pri voľnobehu je už minulosťou. Veľmi nízka úroveň hluku aj pri vyšších rýchlostiach a prudkých akceleráciách  nás  príjemne prekvapila. Mondeo kombi  meria 4804 mm a rázvor náprav spolu s rozchodmi predných a zadných kolies je v strednej  triede špičkou. Objem batožinového priestoru má 540 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa po strechu zmestí náklad s objemom 1700 litrov. My sme jazdili s Mondeom vo výbave Trend, ktorá je oproti základnej výbave Core lepšie a športovejšie vybavená. Anatomicky tvarované sedadlá pri prejazdoch zákrut držia telo jazdca a spolujazdca prakticky nepohnuté. Ani po najazdení 500 km sme na nich nemali pocit únavy, alebo bolesti chrbtice. Stredová konzola, hlavica radiacej páky, štvorramenný volant a iné v podobe hliníka a vyznejú nevtieravo a športovo, podobne pochrómované vnútorné kľučky.

SkryťVypnúť reklamu

Vo výbave vozidla boli predné a bočné airbagy, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, nastaviteľný volant v dvoch smeroch, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí, elektrické nastavovanie spätných zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, ABS, kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách, klimatizácia, CD prehrávač so 4 reproduktormi a diaľkovým ovládaním, vyhrievané čelné a zadné okno a parkovacie zariadenie s čidlami v zadnom nárazníku, ktoré akusticky signalizujú blížiacu sa prekážku za vozidlom. Mondeo TDCi má udávanú priemernú kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km. Pri temperamentnej jazde v meste a mimo mesta spojenú s meraním zrýchlení a maximálnej rýchlosti sme dosiahli vcelku priaznivý výsledok. Spotreba 6,7 l/100 km pri vozidle vážiacom 1472 kg je nesporne pozitívnym zistením. Pre nenáročnejších, ktorým postačí menší výkon, má Ford pripravenú novinku v podobe dvojlitrového Common Railu s výkonom 115 koní a o čosi priaznivejšiu cenu. Model s nižším výkonom sa má na Slovensku začať predávať koncom leta tohto roka. Pre Ford sa blýska na lepšie časy a dúfajme, že nás prekvapí nielen svojou  kvalitou a spoľahlivosťou ale aj lepšími cenami. V tom mu  na Slovensku  má výrazne pomôcť najmä nový importér.

SkryťVypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vysokotlakovým vstrekovaním Common Rail. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom, štyri ventily v každom valci. Medzichladič stlačeného vzduchu. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0/86,0 mm. Kompresný pomer 18,2:1. Najväčší výkon 96 kW/130 k pri otáčkach 3800 min-1. Najvyšší krútiaci moment 330 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,80 – 2,05 – 1,26 - 0,92 – 0,71, R – 3,45. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách McPherson. Zadná náprava viacprvková s dvoma priečnymi a jedným vlečeným ramenom. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4805/1810/1470 mm, rázvor náprav 2755 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1520/1535 mm. Priemer otáčania 11,1 m. Pohotovostná hmotnosť 1480 kg. Objem batožinového priestoru 540/1700 dm³. Objem palivovej nádrže 58,5 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 200 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/4,8/6,0 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu kombi.
Cena  - 1 003 400 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  - 9,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  5,3/7,6 s  
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,0/10,1 s
Max.  rýchlosť 208 km/h
Spotreba počas testu . l/100 km

Porovnanie automobilov rovnakej triedy:

Citroën C5 Break 2,2 HDi Pack
Zdvih. objem 2179 cm³
Výkon 98 kW/133 k
Krút. mom. 314/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,9 s
Max. rých. 201 km/h
Spotreba mesto 9,9 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 7,1 l/100 km
Cena 1 065 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nissan Primera kombi 2,2 tdi Visia
Zdvih. objem 2184 cm³
Výkon 93 kW/126 k
Krút. mom. 280/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 198 km/h
Spotreba mesto 7,9 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,1 l/100 km
Cena 959 000 Sk

Renault Laguna Grandtour 1,9 dCi Dynamique
Zdvih. objem 2188 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 320/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 215 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 1 079 900 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 308
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 319
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 877
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 803
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 550
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 406
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 151
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  7. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 020
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 506
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 267
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 226
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 034
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 441
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 472
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu