SME
Pondelok, 20. september, 2021 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi - diesel s parametrami benziňáka

V časovom odstupe niekoľkých týždňov sme si mali možnosť vyskúšať Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi 96 kW/130 k s vysokotlakovým vstrekovaním paliva Common Rail a zároveň ho porovnať s pred časom testovaným Mondeom TDdi s priamym vstrekom paliva a výkonom 85 k


V časovom odstupe niekoľkých týždňov sme si mali možnosť vyskúšať Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi 96 kW/130 k  s vysokotlakovým vstrekovaním paliva Common Rail a zároveň ho  porovnať s pred časom testovaným Mondeom TDdi s priamym vstrekom paliva a výkonom 85 kW/115 k. Jazdné vlastnosti tvrdšie vyladeného podvozku zostali nezmenené, nás však zaujal nový motor. Ten svojho slabšieho kolegu vo viacerých smeroch o dosť predstihol. Nový motor má 15 konských síl navyše, krútiaci moment 325 Nm už pri otáčkach 1800 min-1 a  vstrekovací systém Common Rail urobil z tohto rodinného „kombíka“ nenápadného dravca. Smelo sa môže postaviť na križovatke vedľa trojdverového kupé a s kočíkom na streche mu na najbližších svetlách ukázať brzdové svetlá. Nami nameraná akcelerácia z nuly na 100 km/h za 9,7 sekundy je toho dôkazom. Výrazný krok vpred zaznamenal Ford  v odhlučnení motorového priestoru a interiéru.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Klokotavý dieselový zvuk pri voľnobehu je už minulosťou. Veľmi nízka úroveň hluku aj pri vyšších rýchlostiach a prudkých akceleráciách  nás  príjemne prekvapila. Mondeo kombi  meria 4804 mm a rázvor náprav spolu s rozchodmi predných a zadných kolies je v strednej  triede špičkou. Objem batožinového priestoru má 540 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa po strechu zmestí náklad s objemom 1700 litrov. My sme jazdili s Mondeom vo výbave Trend, ktorá je oproti základnej výbave Core lepšie a športovejšie vybavená. Anatomicky tvarované sedadlá pri prejazdoch zákrut držia telo jazdca a spolujazdca prakticky nepohnuté. Ani po najazdení 500 km sme na nich nemali pocit únavy, alebo bolesti chrbtice. Stredová konzola, hlavica radiacej páky, štvorramenný volant a iné v podobe hliníka a vyznejú nevtieravo a športovo, podobne pochrómované vnútorné kľučky.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo výbave vozidla boli predné a bočné airbagy, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, nastaviteľný volant v dvoch smeroch, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí, elektrické nastavovanie spätných zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, ABS, kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách, klimatizácia, CD prehrávač so 4 reproduktormi a diaľkovým ovládaním, vyhrievané čelné a zadné okno a parkovacie zariadenie s čidlami v zadnom nárazníku, ktoré akusticky signalizujú blížiacu sa prekážku za vozidlom. Mondeo TDCi má udávanú priemernú kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km. Pri temperamentnej jazde v meste a mimo mesta spojenú s meraním zrýchlení a maximálnej rýchlosti sme dosiahli vcelku priaznivý výsledok. Spotreba 6,7 l/100 km pri vozidle vážiacom 1472 kg je nesporne pozitívnym zistením. Pre nenáročnejších, ktorým postačí menší výkon, má Ford pripravenú novinku v podobe dvojlitrového Common Railu s výkonom 115 koní a o čosi priaznivejšiu cenu. Model s nižším výkonom sa má na Slovensku začať predávať koncom leta tohto roka. Pre Ford sa blýska na lepšie časy a dúfajme, že nás prekvapí nielen svojou  kvalitou a spoľahlivosťou ale aj lepšími cenami. V tom mu  na Slovensku  má výrazne pomôcť najmä nový importér.

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vysokotlakovým vstrekovaním Common Rail. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom, štyri ventily v každom valci. Medzichladič stlačeného vzduchu. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0/86,0 mm. Kompresný pomer 18,2:1. Najväčší výkon 96 kW/130 k pri otáčkach 3800 min-1. Najvyšší krútiaci moment 330 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,80 – 2,05 – 1,26 - 0,92 – 0,71, R – 3,45. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách McPherson. Zadná náprava viacprvková s dvoma priečnymi a jedným vlečeným ramenom. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4805/1810/1470 mm, rázvor náprav 2755 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1520/1535 mm. Priemer otáčania 11,1 m. Pohotovostná hmotnosť 1480 kg. Objem batožinového priestoru 540/1700 dm³. Objem palivovej nádrže 58,5 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 200 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/4,8/6,0 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu kombi.
Cena  - 1 003 400 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  - 9,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  5,3/7,6 s  
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,0/10,1 s
Max.  rýchlosť 208 km/h
Spotreba počas testu . l/100 km

Porovnanie automobilov rovnakej triedy:

Citroën C5 Break 2,2 HDi Pack
Zdvih. objem 2179 cm³
Výkon 98 kW/133 k
Krút. mom. 314/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,9 s
Max. rých. 201 km/h
Spotreba mesto 9,9 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 7,1 l/100 km
Cena 1 065 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Nissan Primera kombi 2,2 tdi Visia
Zdvih. objem 2184 cm³
Výkon 93 kW/126 k
Krút. mom. 280/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 198 km/h
Spotreba mesto 7,9 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,1 l/100 km
Cena 959 000 Sk

Renault Laguna Grandtour 1,9 dCi Dynamique
Zdvih. objem 2188 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 320/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 215 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 1 079 900 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  2. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  3. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  9. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  10. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  3. Aj panelák môže byť Smart
  4. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  5. Pri uzatváraní PZP už nedominuje január
  6. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 099
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 416
  3. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 4 779
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 317
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 511
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 031
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 881
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 515
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 730
  10. Kanceláriám ešte neodzvonilo 1 597
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Novinárka Monika Tódová.

Písali o svedkovi Petrovi Tóthovi.


a 1 ďalší 4 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Trestné oznámenie podal Peter Tóth, ktorý sledoval novinárov pre Kočnera.


2 h
Dušan Kováčik

Bývalý špeciálny prokurátor Kováčik si má vypočuť rozsudok.


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


2 h
Škoda Enyaq iV a Škoda Kodiaq RS

Patria k najlepším modelom Škody.


19. sep
Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


17. sep
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Skryť Zatvoriť reklamu