SME
reklama

Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi - diesel s parametrami benziňáka

V časovom odstupe niekoľkých týždňov sme si mali možnosť vyskúšať Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi 96 kW/130 k s vysokotlakovým vstrekovaním paliva Common Rail a zároveň ho porovnať s pred časom testovaným Mondeom TDdi s priamym vstrekom paliva a výkonom 85 k


V časovom odstupe niekoľkých týždňov sme si mali možnosť vyskúšať Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi 96 kW/130 k  s vysokotlakovým vstrekovaním paliva Common Rail a zároveň ho  porovnať s pred časom testovaným Mondeom TDdi s priamym vstrekom paliva a výkonom 85 kW/115 k. Jazdné vlastnosti tvrdšie vyladeného podvozku zostali nezmenené, nás však zaujal nový motor. Ten svojho slabšieho kolegu vo viacerých smeroch o dosť predstihol. Nový motor má 15 konských síl navyše, krútiaci moment 325 Nm už pri otáčkach 1800 min-1 a  vstrekovací systém Common Rail urobil z tohto rodinného „kombíka“ nenápadného dravca. Smelo sa môže postaviť na križovatke vedľa trojdverového kupé a s kočíkom na streche mu na najbližších svetlách ukázať brzdové svetlá. Nami nameraná akcelerácia z nuly na 100 km/h za 9,7 sekundy je toho dôkazom. Výrazný krok vpred zaznamenal Ford  v odhlučnení motorového priestoru a interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klokotavý dieselový zvuk pri voľnobehu je už minulosťou. Veľmi nízka úroveň hluku aj pri vyšších rýchlostiach a prudkých akceleráciách  nás  príjemne prekvapila. Mondeo kombi  meria 4804 mm a rázvor náprav spolu s rozchodmi predných a zadných kolies je v strednej  triede špičkou. Objem batožinového priestoru má 540 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa po strechu zmestí náklad s objemom 1700 litrov. My sme jazdili s Mondeom vo výbave Trend, ktorá je oproti základnej výbave Core lepšie a športovejšie vybavená. Anatomicky tvarované sedadlá pri prejazdoch zákrut držia telo jazdca a spolujazdca prakticky nepohnuté. Ani po najazdení 500 km sme na nich nemali pocit únavy, alebo bolesti chrbtice. Stredová konzola, hlavica radiacej páky, štvorramenný volant a iné v podobe hliníka a vyznejú nevtieravo a športovo, podobne pochrómované vnútorné kľučky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo výbave vozidla boli predné a bočné airbagy, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, nastaviteľný volant v dvoch smeroch, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí, elektrické nastavovanie spätných zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, ABS, kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách, klimatizácia, CD prehrávač so 4 reproduktormi a diaľkovým ovládaním, vyhrievané čelné a zadné okno a parkovacie zariadenie s čidlami v zadnom nárazníku, ktoré akusticky signalizujú blížiacu sa prekážku za vozidlom. Mondeo TDCi má udávanú priemernú kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km. Pri temperamentnej jazde v meste a mimo mesta spojenú s meraním zrýchlení a maximálnej rýchlosti sme dosiahli vcelku priaznivý výsledok. Spotreba 6,7 l/100 km pri vozidle vážiacom 1472 kg je nesporne pozitívnym zistením. Pre nenáročnejších, ktorým postačí menší výkon, má Ford pripravenú novinku v podobe dvojlitrového Common Railu s výkonom 115 koní a o čosi priaznivejšiu cenu. Model s nižším výkonom sa má na Slovensku začať predávať koncom leta tohto roka. Pre Ford sa blýska na lepšie časy a dúfajme, že nás prekvapí nielen svojou  kvalitou a spoľahlivosťou ale aj lepšími cenami. V tom mu  na Slovensku  má výrazne pomôcť najmä nový importér.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vysokotlakovým vstrekovaním Common Rail. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom, štyri ventily v každom valci. Medzichladič stlačeného vzduchu. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0/86,0 mm. Kompresný pomer 18,2:1. Najväčší výkon 96 kW/130 k pri otáčkach 3800 min-1. Najvyšší krútiaci moment 330 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,80 – 2,05 – 1,26 - 0,92 – 0,71, R – 3,45. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách McPherson. Zadná náprava viacprvková s dvoma priečnymi a jedným vlečeným ramenom. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4805/1810/1470 mm, rázvor náprav 2755 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1520/1535 mm. Priemer otáčania 11,1 m. Pohotovostná hmotnosť 1480 kg. Objem batožinového priestoru 540/1700 dm³. Objem palivovej nádrže 58,5 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 200 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/4,8/6,0 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu kombi.
Cena  - 1 003 400 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  - 9,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  5,3/7,6 s  
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,0/10,1 s
Max.  rýchlosť 208 km/h
Spotreba počas testu . l/100 km

Porovnanie automobilov rovnakej triedy:

Citroën C5 Break 2,2 HDi Pack
Zdvih. objem 2179 cm³
Výkon 98 kW/133 k
Krút. mom. 314/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,9 s
Max. rých. 201 km/h
Spotreba mesto 9,9 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 7,1 l/100 km
Cena 1 065 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nissan Primera kombi 2,2 tdi Visia
Zdvih. objem 2184 cm³
Výkon 93 kW/126 k
Krút. mom. 280/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 198 km/h
Spotreba mesto 7,9 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,1 l/100 km
Cena 959 000 Sk

Renault Laguna Grandtour 1,9 dCi Dynamique
Zdvih. objem 2188 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 320/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 215 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 1 079 900 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 23 186
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 357
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 305
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 894
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 633
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 393
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 373
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 308
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu