SME

Prvá jazda: Volkswagen Passat stavia na tradíciách

Siedma generácia Volkswagenu Passat bola predstavená na jar vo verziách sedan aj variant. Pred jeho príchodom na slovenský trh sme ho vyskúšali v Barcelone.

Siedma generácia Passatu prichádza tridsaťsedem rokov po uvedení prvého modelu.Siedma generácia Passatu prichádza tridsaťsedem rokov po uvedení prvého modelu. (Zdroj: Volkswagen)

BARCELONA. Obľúbený model strednej triedy od Volkswagenu dostal novú podobu. Od roku 1973, kedy sa začal Volkswagen Passat vyrábať, bolo predaných cez 15 miliónov kusov a jeho siedmu generáciu predstavili na jar tohto roka. My sme si mohli vyskúšať v Barcelone a okolí v oboch modelových verziách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemecká klasika

Hoci snímky nového Passatu vzbudzovali v ľuďoch rôzne emócie, nedá sa poprieť, že stále budí záujem. Podľa niekoho je Passat škaredý a vždy bol, niekto nedá dopustiť na jeho imidž. Subjektívne pocity sa nedajú nikomu upierať, jedno je však isté, každý Volkswagen si zachováva svoju typickú konzervatívnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Predná maska s pochrómovanou mrežou chladiča a znakom automobilky uprostred jasne definuje, o akú značku ide. Predné veľké svetlá tvoria klasické halogénové žiarovky, ktoré môžu nahradiť xenónové a okolo nich sa nachádza 15 samostatných LED diód.

Passat má nové aj zadné svetlá. Táto zmena je veľmi výrazná a môže spôsobiť zmiešané dojmy. Zvlášť, ak po diódových svetielkach veľmi špecifických pre zadnú partiu Passatu, nájdete v úplne novom dizajne zadných svetiel obyčajné žiarovky. Tieto sa samozrejme dajú nahradiť diódami vo vyššej výbave alebo za príplatok.

Čo je nové vo vnútri

Passat sa pýši novým, mäkčeným povrchom prístrojovej dosky. Celý ovládací panel je farebne a materiálovo odlíšený. V strede chrómovanej lišty sa nachádzajú analógové hodiny, na ktoré sa názory rôznia.

SkryťVypnúť reklamu

Nové sedadlá ponúkajú nielen variabilitu v oblasti nastavenia polohy vodiča, ale aj možnosť vyhrievania či chladenia v troch stupňoch. Zadný priestor pre nohy aj nad hlavou ničím neobmedzuje a poskytuje dostatok pohodlia.

Jazdili SME...
Prvý dojem z Passatu zanechal dobrý dojem. Ako klasický priaznivec prevedenia Variant som limuzíne nevenovala až takú pozornosť. Samozrejme, práve v limuzíne sa nám ušlo šoférovať z letiska do hotela. Keďže sme vďaka meškajúcim letom nestihli absolvovať celú naplánovanú trasu, vyskúšali sme si novinku v piatkovej kolóne priamo v Barcelone.

Veľmi pomalým posúvaním v meste sme pozorovali detaily v interiéri. Drevo, plast a chróm sú relatívne citlivo nakombinované, hodiny uprostred palubnej dosky sa nemusia každému páčiť. Odkladacie priestory v stredovom tuneli aj vo dverách sú štandardné.

Sedadlo vodiča v kombinácii s volantom sa dá veľmi dobre nastaviť a myslím si, že môže vyhovieť všetkým typom postáv, čo nie je až takou samozrejmosťou. Príjemným zistením bola možnosť nastaviť si hlavovú opierku nielen po výške, ale aj v smere dopredu a dozadu.

Sám otvorí kufor aj zaparkuje

Parkovací asistent nie je u nových vozidiel žiadna novinka, Passat ale obsahuje nový systém druhej generácie, ktorý do rýchlosti 40 kilometrov za hodinu zaparkuje nielen pozdĺžne, ale aj kolmo k chodníku. Stačí stlačiť gombík na ovládacom paneli.

Okolie monitoruje 12 senzorov, po štyri vpredu a vzadu a po dva na stranách. Úlohou vodiča je len zaradiť správnu voľbu a stláčať plyn či brzdu. Systém si otáčanie volantom reguluje sám. Nová generácia asistenta dokáže zaparkovať v oveľa tesnejších vzdialenostiach oproti predchodcovi.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka funkcii Easy Open majú zjednodušený prístup do batožinového priestoru všetci tí, ktorí štandardne prichádzajú k vozidlu s oboma plnými rukami. Stačí mať vo vrecku kľúč od auta, urobiť pohyb nohou pod kufrom a zadné dvere sa otvoria.

Ponúka množstvo systémov

Volkswagen tvrdí, že v novom Passate ponúka viac komfortu, viac bezpečnosti, viac ticha. Hoci to tak na prvý pohľad nevyzerá, novinka je doplnená mnohými systémami.

Novinkou značky v oblasti bezpečnosti je snímač únavy vodiča. Je súčasťou vyšších výbav. Sleduje plynulosť riadenia a bez ohľadu na zmeny v riadení vydáva signál na prestávku po štyroch hodinách nepretržitej jazdy.

Adaptívny tempomat ACC plus využívajúci doposiaľ funkciu Front Assist bol obohatený novým systémom City Emergency Braking. Prvý systém reaguje na dianie pred vodičom vo veľkom spektre rýchlostí, od 30 km/h až po 200 km/h a pred blížiacou sa zrážkou pripraví všetky systémy, prípadne sám brzdí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Mestský" program sleduje dianie v blízkosti auta, dokáže dodržiavať odstup a v prípade automatickej prevodovky aj zastaviť spolu s kolónou. Tento pracuje v rýchlosti do 30 km/h.

Program Light Assis, ktorý sám prepína diaľkové a stretávacie svetlá je bežne dodávaný aj pri obyčajných svetlách. Za príplatok je možné obstarať si Dynamic Light Assist, ktorý už využívajú aj Touran, Sharan, Phaeton a Touareg. Tento vyhodnocuje objekty digitálnou kamerou a pohyblivá clona zabraňuje osvetleniu vodiča v protiidúcom vozidle.

Samozrejme, nemôže chýbať ani senzor mŕtveho uhla Side Assist a kontrola jazdy v pruhu Lane Assist. Novinkou je rozpoznávanie značiek, ktoré bolo ešte pred nedávnom veľkou senzáciou. Kamera na prednom skle dokáže rozoznať obmedzenie rýchlosti, začiatok a koniec obce a rôzne zákazy. Vodiča na to upozorní na displeji navigácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Adaptívny podvozok má v ponuke tri druhy nastavenia: normal, sport a comfort.

Všetky verzie s motormi TDI disponujú systémom Stop/Start, čím chcú znižovať tvorbu emisií. Ďalšou dobrou správou je, že motory v novom Passate majú mať nižšiu spotrebu až o 18 percent.

Jazdili SME...
Druhý deň sme mali otestovať verziu Variant a s motorom 1,8 TSI. Hosteska nám to doplietla a ráno nás opäť čakal pristavený sedan. Našťastie, aspoň motor sme dostali správny. Keďže bola Barcelona v sobotňajšie ráno prázdna a my sme nemali času nazvyš, cesta na letisko bola omnoho rýchlejšia ako tá v predchádzajúci deň.

Automobilka vyhlasuje, že v novom Passate ponúka aj viac ticha a musím konštatovať, že je to naozaj tak. Motor vôbec nepočuť, prevodovka DSG preraďuje jemne, až sa musíte sústrediť, aby ste postrehli zmenu stupňa.

Čo sa týka odfiltrovania zvukov motora a aerodynamických hlukov, izolácia interiéru je veľmi kvalitná a svoje určite zohralo aj nové predné sklo, ktoré dostalo päť vrstiev.

Jazda na Passate s 1,8 benzínovým turbo motorom bola napriek krátkosti času príjemným zážitkom.

 

Motor 1,4 TSI 1,4 TSI BMT 1,8 TSI 2,0 TSI 1,4 TSI
Eco Fuel
Prevodovka 6M 6M (7 DSG) 6M (7 DSG) 6M (6DSG) 6M
Zdvihový objem (cm3) 1390 1390 1798 1984 1390
Výkon (kw/k) 90/122 90/122 118/160 155/211 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 5000 5000 5000-6200 5300-6200 5500
Krútiaci moment (Nm) 200 200 250 280 220
Pri otáčkach (ot./min) 4000 4000 4200 5200 4500
Maximálna rýchlosť (km/h) 203 205 220 238 214
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,3 10,3 8,5 7,6 9,8
Emisie CO2 (g/km) 145 149 165 169 119
Komb. spotreba (l/100km) 6,3 5,9 (6,0) 6,9 (7,0) 7,2 (7,7) 6,6 (4,3 CNG)
Motor 1,6 TDI BMT 2,0 TDI BMT 2,0 TDI
BMT 4motion
2,0 TDI BMT 2,0 TDI BMT
4 motion
Prevodovka 6M 6M (6 DSG) 6M 6 DSG 6 DSG
Zdvihový objem (cm3) 1598 1968 1968 1968 1968
Výkon (kw/k) 77/105 103/140 103/140 125/170 125
Pri otáčkach (ot./min.) 4400 4200 4200 4200 4200
Krútiaci moment (Nm) 250 320 320 350 350
Pri otáčkach (ot./min) 1500-2500 1750-2500 1750-2500 1750-2500 1750-2500
Maximálna rýchlosť (km/h) 195 211 210 223 220
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2 9,8 9,9 8,6 8,5
Emisie CO2 (g/km) 109 120 122 123 147
Komb. spotreba (l/100km) 4,3 4,6 (5,2) 5,3 5,3 5,6

Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE?
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 516
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 912
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 567
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 440
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 121
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 482
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 539
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 323
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 249
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu