SME

Cadillac už nerazí teóriu „väčší je lepší“. Vyrobil mestské auto

Americká značka Cadillac je synonymom pre veľké a luxusné krížniky ciest. V ostatnom čase sa však jej konštruktéri zameriavajú aj na autá nižších segmentov.

(Zdroj: Cadillac)

BRATISLAVA. Značka Cadillac je synonymom pre veľké a luxusné americké krížniky. V ostatnom čase sa však jej vývojové centrum zameriava aj na autá nižších segmentov. Aktuálne najmenší sériový Cadillac - model CTS - patrí do strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štúdia Urban Luxury Concept, vystavená na autosalóne v Los Angeles, naznačuje, že legendárnu americkú značku najnovšie nenechávajú chladnou ani výlučne mestské vozidlá.

Malý, ale Cadillac

Napriek skromným rozmerom - dĺžke 3835 mm, šírke 1730 mm a výške 1446 mm - si koncept zachováva všetky charakteristické prvky, typické pre Cadillacy. V prvom rade dizajn s jednoduchými základnými líniami a početnými hranami.

SkryťVypnúť reklamu

Že ide o Cadillac, prezrádza chrómovaná maska chladiča s veľkým logom a zvislé predné i koncové svetlá. Vizáž auta dotvárajú kolesá s priemerom 19 palcov.

Pre štyroch

Kabína trojdverového auta obsahuje štyri miesta na sedenie. Aby sa pohodlne nastupovalo aj cestujúcim na zadné sedadlá, musia byť bočné dvere poriadne dlhé. Ich veľké rozmery však môžu byť nepraktické, napríklad, keď je auto zaparkované v úzkom priestore.

Konštruktéri sa preto rozhodli pre efektnú vyklápajúcu sa dvojicu bočných dverí. Či sa im však niečo podobné podarí preniesť aj do sériovej výroby, je otázne.

Interiér je pomerne jednoduchý. Každý z cestujúcich má k dispozícii samostatné sedadlo.

Je to hybrid

V útrobách štúdie sa ukrýva na Cadillac netypická technika. Litrový zážihový trojvalec spolupracuje s elektrickým agregátom. Šetriť benzín mu pomáha systém stop/štart, energiu pre elektromotor vyrábajú brzdy s funkciou rekuperácie energie.

SkryťVypnúť reklamu

Krútiace momenty dvoch poháňacích jednotiek na kolesá prenáša dvojspojková prevodovka. Cadillac uvádza, že spotreba paliva v meste dosiahne 4,2 l/100 km a 3,6 l/100 km na diaľnici.

Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE?

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 697
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 370
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 811
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 322
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 083
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 468
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 504
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu