BRATISLAVA. Elektromobil postavený na báze prvej generácie Toyoty RAV4 vznikol v polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia - dávno pred „elektrickým ošiaľom“, ktorý aktuálne pohltil väčšinu svetových automobiliek. Sériovej výroby sa síce nedočkal, ale niekoľko kusov využívali rôzne inštitúcie, prevažne v USA.
Pomohla Tesla Pri vývoji nového elektrického SUV sa Toyota spojila so spoločnosťou Tesla. Spoločnými silami vytvorili elektromobil RAV4 EV. Do roku 2011 z neho postavia 35 exemplárov, vyhradených pre propagačné a testovacie účely. V roku 2012 sa na trhu majú objaviť prvé kusy určené pre bežných zákazníkov.
Ako základ pre stavbu elektrického SUV poslúžila Toyota RAV4 druhej generácie. Japonci ju náležite upravili, aby sa do útrob karosérie zmestili všetky elektrické komponenty, ktoré dodala Testa.
Konkrétne technické údaje nie sú známe. Elektromotor je umiestnený vpredu, lítiovo-iónové články medzi nápravami, pod podlahou. Vozidlo disponuje pohonom predných kolies.
Dojazd: 160 km Toyota uvádza, že dojazd sériového variantu bude mať hodnotu 160 kilometrov. Dynamika má byť podobná konvenčnej šesťvalcovej verzii, a to aj napriek tomu, že elektromobil je o asi 100 kilogramov ťažší.
Drobné úpravy v porovnaní s bežnou Toyotou RAV4 zaznamenal aj exteriér. Nový je predný nárazník - doplnený o diódové svetlá, maska chladiča i zliatinové disky s priemerom 18 palcov. Karoséria je nalakovaná bielym perleťovým lakom.
Výbava obsahuje, okrem iného, aj navigačný systém s dotykovou obrazovkou. Objem batožinového priestoru je podľa výrobcu zhodný s verziami vybavenými spaľovacími motormi.
Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE? Autor: fg