Zatiaľ čo v lete stačí na úplnú regeneráciu autobatérie po naštartovaní prejsť pätnásť kilometrov, tak v zime je to 35 kilometrov a v niektorých prípadoch až 60 kilometrov. Platí to najmä pri naftových motoroch, ktoré zaťažujú akumulátor energeticky náročným žhavením. Navyše, súčasné autá sú doslova plné elektrických spotrebičov. Napríklad na odmrazenie čelného skla šofér pustí naplno ventilátor, vyhrievanie zadného skla a prípadne zrkadiel. To sú vrátane zapnutých svetiel doslova elektrické bomby, ktoré musí akumulátor znášať.
Ak nie je batéria v stopercentnom stave a jazdy sú krátke, treba ju preventívne dobiť vonkajším zdrojom, teda nabíjačkou. V opačnom prípade môžu nastať problémy s elektrickými spotrebičmi v aute alebo samotným štartovaním.
„Mohol by som uviesť veľa prípadov reklamácie, kedy sa nerozsvietili xenónové svetlá, pretože riadiaca jednotka to nedovolila pre pokles napätia tesne po naštartovaní auta," spomína majiteľ autoservisu Mazda v Plzni, Jiří Pertlíček.
Aby v zime ubudli problémy s akumulátorom a motor nespotreboval viac benzínu pri masívnom dobíjaní, po naštartovaní napočítajte do dvadsať a potom rozsvieťte svetlá a zapnite vyhrievanie alebo ventiláciu naplno.
Videli ste už posledný diel