SME
reklama

Honda pripravuje elektrický Jazz s názvom Fit EV

Japonská automobilka na autosalóne v Los Angeles predstavila úplne nový koncept elektromobilu Fit EV Concept s dojazdom 160 kilometrov a výhodami modelu Jazz. Dojazd bude možné zvýšiť pomocou systému s tromi režimami vychádzajúceho z technológie použitej

Honda Fit EV bude mať modrú perleťovú farbu Deep Clear Blue Pearl a špeciálne päťlúčové kolesá z ľahkých zliatin s modrými prvkami. Koncept vybavili svetlami z LED diód, aerodynamickým nárazníkom, čírymi zadnými LED svetlami.Honda Fit EV bude mať modrú perleťovú farbu Deep Clear Blue Pearl a špeciálne päťlúčové kolesá z ľahkých zliatin s modrými prvkami. Koncept vybavili svetlami z LED diód, aerodynamickým nárazníkom, čírymi zadnými LED svetlami. (Zdroj: HONDA)

BRATISLAVA. Svojim vzhľadom sa koncept Fit EV Concept veľmi blíži charakteru a štýlu pripravovaného produkčného elektromobilu Honda Fit EV, ktorý uvedú na japonský a americký trh v roku 2012. Model Fit EV využíva rovnaké priestorové usporiadanie pre päť cestujúcich ako hatchback Fit (v Európe Jazz).

Pri uvedení na trh bude produkčný model Fit EV poháňaný lithium-iontovými batériami a koaxiálnym elektromotorom. Motor s vysokou hustotou vinutia, ktorý vychádza z agregátu použitého u vodíkového modelu FCX Clarity, sa vyznačuje vysokou účinnosťou a výkonom. Pritom zostáva tichý i pri vysokých rýchlostiach.

Normálne parametre

Maximálna rýchlosť modelu Fit EV bude 144 km/h a dozajzd na jedno nabitie v mestskom cykle od 112 km do 160 kilometrov. Dojazd bude možné zvýšiť pomocou systému s tromi režimami vychádzajúceho z technológie použitej u športového hybridného kupé Honda CR-Z.

Systém umožňuje vodičovi vyberať medzi režimami ECON, NORMAL a SPORT, čím dochádza k okamžitej zmene spôsobu jazdy s dôrazom na úsporu energie alebo na lepšiu akceleráciu.

Vodiča vychová tromi možnosťami

Elektrický pohonný systém s tromi režimami je založený na rovnakom princípe ako obdobný systém v hybridnom modeli CR-Z. Pri jazde v režime ECON je možné reálny dojazd vozidla predĺžiť až o 17 percent v porovnaní s jazdou v režime NORMAL a až o 25 percent oproti režimu SPORT.

Okrem elektrického pohonného systému s tromi režimami bude model Fit EV vybavený ďalšími interaktívnymi pomôckami, ktoré majú vychovávať vodiča k tomu, aby svojím správaním predlžoval dojazd na jedno nabitie. Ukazovateľ vodičovi poradí, kedy vypnúť klimatizáciu alebo ďalšie príslušenstvo, aby ušetril energiu zostávajúcu v batériách.

Stále v spojení

Kompaktný interaktívny diaľkový ovládač umožňuje komunikáciu s vozidlom bez nutnosti internetového pripojenia alebo dosahu mobilnej siete. Vodič môže na diaľku sledovať úroveň nabitia batérie vozidla, môže spustiť nabíjanie, či zapnúť klimatizáciu aj vtedy, keď je vozidlo pripojené k elektrickej sieti a tým znížiť odber energie z batérie po rozjazde.

Honda Fit EV bude vybavená štandardným satelitným navigačným systémom Honda Satellite Linked Navigation System™, ktorý ponúkne funkciu pre vyhľadávanie verejných nabíjacích staníc. Nabitie batérie z bežnej 120 V zásuvky trvá necelých 12 hodín. Pri použití zásuvky s napätím 240 V sa táto doba skracuje na menej než šesť hodín.

Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE?

Autor: honda,rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 299
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 498
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 016
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 693
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 533
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 041
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 265
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 900
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 672
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 484
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 385
  6. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 177
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 032
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 914
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu