BRATISLAVA. Audi vyrába druhú generáciu kompaktného modelu A3 od roku 2003 a človek by povedal, že už ňou nemá ako prekvapiť. Opak je však pravdou, ku koncu životného cyklu prichádza extrémne výkonná verzia RS3 Sportback.
Srdce z TT-čka RS Audi RS3 Sportback poháňa prepĺňaný zážihový päťvalec s objemom 2,5 litra. Agregát známy z Audi TT RS dosahuje výkon 250 kW (340 k). 450 Nm krútiaceho momentu je dostupných v širokom spektre 1600 až 5300 ot./min.
Na rozdiel od TT-čka, päťvalec v útrobách modelu RS3 môže spolupracovať iba so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic. Manuálne prevodové ústrojenstvo nie je k dispozícii.
„Quattro“ s Haldexom Krútiaci moment na všetky štyri kolesá distribuuje systém Quattro. Medzi nápravami však nenájdete diferenciál Torsen, ale elektrohydraulickú spojku Haldex. Platforma s motorom uloženým naprieč totiž nedovoľuje použiť klasické Quattro.
Audi RS3 Sportback váži 1575 kilogramov, z pokoja na 100 km/h zrýchli za 4,6 sekundy, no vo väčšom rozlete ho brzdí obmedzovač, ktorý zasiahne pri rýchlosti 250 km/h.
Prepracovaný podvozok Kvôli zástavbe výkonného motora museli konštruktéri radikálne prepracovať podvozok a brzdy. Predné vzpery McPherson i väčšia časť zadnej viacprvkovej nápravy pozostávajú z hliníka. Zavesenie predných i zadných kolies navyše využíva pomocné rámy vyrobené z vysokopevnostnej ocele. Rozchod predných kolies dosahuje 1564 mm, zadných 1528 mm.
Brzdy využívajú štvorpiestikové strmene a kotúče s priemerom 370, resp. 310 mm. Predné sú dokonca vŕtané. Elektronický stabilizačný systém dostal športový režim. Budúcich majiteľov zrejme viac poteší fakt, že ESP je možné úplne vypnúť.
V Nemecku za 49 900 eur Ak niekoho pri spomenutých výkonových parametroch zaujíma aj dizajn, prosím. RS3 Sportback dostal rozšírené blatníky zhotovené z uhlíkových vlákien, v ktorých sa otáčajú zliatinové disky s priemerom 19 palcov, obuté do pneumatík rozmeru 225/35.
Predný nárazník charakterizujú veľké otvory pre prívod vzduchu do motorového priestoru zadný zasa difúzor. V interiéri dominujú tmavé tóny, hliníkové detaily a prešívanie červenou niťou. Dominantným prvkom sú predné anatomické sedadlá a volant s plochou spodnou časťou venca.
Audi pri premiére modelu RS3 Sportback oznámilo aj jeho cenu pre nemecký trh – 49 900 eur.
Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE? Autor: fg