SME

Audi postavilo extrémny kompakt

Stádom prevyšujúcim 300 konských síl (221 kW) pod kapotou sa kedysi mohli pochváliť iba superšportové autá, dnes ho nájdeme aj v útrobách pätdverového hatchbacku.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Audi vyrába druhú generáciu kompaktného modelu A3 od roku 2003 a človek by povedal, že už ňou nemá ako prekvapiť. Opak je však pravdou, ku koncu životného cyklu prichádza extrémne výkonná verzia RS3 Sportback.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Srdce z TT-čka RS Audi RS3 Sportback poháňa prepĺňaný zážihový päťvalec s objemom 2,5 litra. Agregát známy z Audi TT RS dosahuje výkon 250 kW (340 k). 450 Nm krútiaceho momentu je dostupných v širokom spektre 1600 až 5300 ot./min.

Na rozdiel od TT-čka, päťvalec v útrobách modelu RS3 môže spolupracovať iba so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic. Manuálne prevodové ústrojenstvo nie je k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu

„Quattro“ s Haldexom Krútiaci moment na všetky štyri kolesá distribuuje systém Quattro. Medzi nápravami však nenájdete diferenciál Torsen, ale elektrohydraulickú spojku Haldex. Platforma s motorom uloženým naprieč totiž nedovoľuje použiť klasické Quattro.

Audi RS3 Sportback váži 1575 kilogramov, z pokoja na 100 km/h zrýchli za 4,6 sekundy, no vo väčšom rozlete ho brzdí obmedzovač, ktorý zasiahne pri rýchlosti 250 km/h.

Prepracovaný podvozok Kvôli zástavbe výkonného motora museli konštruktéri radikálne prepracovať podvozok a brzdy. Predné vzpery McPherson i väčšia časť zadnej viacprvkovej nápravy pozostávajú z hliníka. Zavesenie predných i zadných kolies navyše využíva pomocné rámy vyrobené z vysokopevnostnej ocele. Rozchod predných kolies dosahuje 1564 mm, zadných 1528 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Brzdy využívajú štvorpiestikové strmene a kotúče s priemerom 370, resp. 310 mm. Predné sú dokonca vŕtané. Elektronický stabilizačný systém dostal športový režim. Budúcich majiteľov zrejme viac poteší fakt, že ESP je možné úplne vypnúť.

V Nemecku za 49 900 eur Ak niekoho pri spomenutých výkonových parametroch zaujíma aj dizajn, prosím. RS3 Sportback dostal rozšírené blatníky zhotovené z uhlíkových vlákien, v ktorých sa otáčajú zliatinové disky s priemerom 19 palcov, obuté do pneumatík rozmeru 225/35.

Predný nárazník charakterizujú veľké otvory pre prívod vzduchu do motorového priestoru zadný zasa difúzor. V interiéri dominujú tmavé tóny, hliníkové detaily a prešívanie červenou niťou. Dominantným prvkom sú predné anatomické sedadlá a volant s plochou spodnou časťou venca.

SkryťVypnúť reklamu

Audi pri premiére modelu RS3 Sportback oznámilo aj jeho cenu pre nemecký trh – 49 900 eur.

Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE? Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 433
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 8 602
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 896
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 987
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 338
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 017
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  4. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  5. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  6. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  7. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  8. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 679
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 21 583
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 395
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 272
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 976
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 288
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 496
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu