SME

Prvý crash-test čínskeho auta v laboratóriách EuroNCAP

Landwind CV9 bude od budúceho roka v predaji na niektorých európskych trhoch. Technici inštitútu EuroNCAP ho preto pordrobili bariérovým testom. Výsledok: dve hviezdičky z piatich.

(Zdroj: EuroNCAP)

BRATISLAVA. Začiatkom budúceho roka odštartuje na niektorých európskych trhoch predaj rodinného MPV Landwind CV9. Do vozidla s rozmermi 4410 x 1770 x 1640 mm sa zmestí až sedem cestujúcich. Jeho dizajn navrhlo talianske štúdio I.DE.A. Cena základnej verzie sa odhaduje na asi 15 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nezávislý inštitút EuroNCAP v predstihu podrobil niekoľko exemplárov štandardným bariérovým skúškam. Výsledok však nie je pre čínsku automobilku príliš lichotivý.

V testoch sa objavili verzie vybavené dvojlitrovým zážihovým agregátom. Pohotovostná hmotnosť auta má hodnotu 1420 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu

Ohrozené sú najmä členky a chodidlá vodiča Čelný náraz do deformovateľnej prekážky pri rýchlosti 64 km/h odhalil, že deformačné zóny pracovali na hranici svojich možností. Technici EuroNCAP uviedli, že pri vyššej rýchlosti je predpoklad omnoho horších následkov nárazu.

Ochrana hrudníka vodiča bola ohodnotená ako priemerná. Landwind dobre chráni kolená a stehná vodiča. Jeho chodidlá a členky však môže ohroziť hrebeň riadenia, ktorý pri zrážke prenikol do kabíny.

Vozidlo nedisponuje bočnými airbagmi, čo výrazne znížilo jeho šance na dobrý výsledok v disciplíne bočný náraz. Očakávania sa potvrdili. Bočný náraz do deformovateľnej prekážky v rýchlosti 50 km/h poukázal na slabú ochranu hrudníka a brucha. Kritiku si vyslúžil fakt, že pri náraze sa na vozidle samovoľne otvorila trojica dverí.

SkryťVypnúť reklamu

Hodnotenie ovplyvnili chýbajúce airbagy Skúška, pri ktorej je simulovaný náraz auta do stĺpu, nebola vykonaná, keďže Landwind CV9 nemá hlavové airbagy, ani žiadny systém pre ochranu hláv cestujúcich.

Výsledky zo skúšky ochrany krčnej chrbtice neboli platné. Inštitútu EuroNCAP totiž na tento test dodali iné sedadlá, aké boli namontované v skúšaných exemplároch.

Dve hviezdičky z piatich Za ochranu dospelých pasažierov si čínske rodinné auto vyslúžilo 12 bodov, čo predstavuje 34 percent z maximálneho bodového zisku. Ochrana 18-mesačného a trojročného dieťaťa bola ohodnotená 22 bodmi, čo je 45 percent z maxima.

Pre chodcov je nebezpečná najmä hrana prednej kapoty. 11 bodov za ochranu chodcov znamená 31 percent z plného zisku. Ďalšie dva body Landwind získal sa signalizáciu nezapnutých bezpečnostných pásov. Kritiku zožal za nemožnosť deaktivácie airbagu spolujazdca i za fakt, že stabilizačný systém vôbec nie je v ponuke.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledné hodnotenie má hodnotu dvoch hviezdičiek z piatich.

Prvým triumfom Landwindu CV9 bol úspešný vyhýbací manéver pri rýchlosti 90 km/h. Test sa uskutočnil podľa metodiky nemeckého autoklubu ADAC.

Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE? Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 36 637
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 766
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 292
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 268
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 662
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 408
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu