BRATISLAVA. Začiatkom budúceho roka odštartuje na niektorých európskych trhoch predaj rodinného MPV Landwind CV9. Do vozidla s rozmermi 4410 x 1770 x 1640 mm sa zmestí až sedem cestujúcich. Jeho dizajn navrhlo talianske štúdio I.DE.A. Cena základnej verzie sa odhaduje na asi 15 000 eur.
Nezávislý inštitút EuroNCAP v predstihu podrobil niekoľko exemplárov štandardným bariérovým skúškam. Výsledok však nie je pre čínsku automobilku príliš lichotivý.
V testoch sa objavili verzie vybavené dvojlitrovým zážihovým agregátom. Pohotovostná hmotnosť auta má hodnotu 1420 kilogramov.
Ohrozené sú najmä členky a chodidlá vodiča Čelný náraz do deformovateľnej prekážky pri rýchlosti 64 km/h odhalil, že deformačné zóny pracovali na hranici svojich možností. Technici EuroNCAP uviedli, že pri vyššej rýchlosti je predpoklad omnoho horších následkov nárazu.
Ochrana hrudníka vodiča bola ohodnotená ako priemerná. Landwind dobre chráni kolená a stehná vodiča. Jeho chodidlá a členky však môže ohroziť hrebeň riadenia, ktorý pri zrážke prenikol do kabíny.
Vozidlo nedisponuje bočnými airbagmi, čo výrazne znížilo jeho šance na dobrý výsledok v disciplíne bočný náraz. Očakávania sa potvrdili. Bočný náraz do deformovateľnej prekážky v rýchlosti 50 km/h poukázal na slabú ochranu hrudníka a brucha. Kritiku si vyslúžil fakt, že pri náraze sa na vozidle samovoľne otvorila trojica dverí.
Hodnotenie ovplyvnili chýbajúce airbagy Skúška, pri ktorej je simulovaný náraz auta do stĺpu, nebola vykonaná, keďže Landwind CV9 nemá hlavové airbagy, ani žiadny systém pre ochranu hláv cestujúcich.
Výsledky zo skúšky ochrany krčnej chrbtice neboli platné. Inštitútu EuroNCAP totiž na tento test dodali iné sedadlá, aké boli namontované v skúšaných exemplároch.
Dve hviezdičky z piatich Za ochranu dospelých pasažierov si čínske rodinné auto vyslúžilo 12 bodov, čo predstavuje 34 percent z maximálneho bodového zisku. Ochrana 18-mesačného a trojročného dieťaťa bola ohodnotená 22 bodmi, čo je 45 percent z maxima.
Pre chodcov je nebezpečná najmä hrana prednej kapoty. 11 bodov za ochranu chodcov znamená 31 percent z plného zisku. Ďalšie dva body Landwind získal sa signalizáciu nezapnutých bezpečnostných pásov. Kritiku zožal za nemožnosť deaktivácie airbagu spolujazdca i za fakt, že stabilizačný systém vôbec nie je v ponuke.
Výsledné hodnotenie má hodnotu dvoch hviezdičiek z piatich.
Prvým triumfom Landwindu CV9 bol úspešný vyhýbací manéver pri rýchlosti 90 km/h. Test sa uskutočnil podľa metodiky nemeckého autoklubu ADAC.
Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE? Autor: fg