SME
Sobota, 26. september, 2020 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky
GARÁŽ

Prvý crash-test čínskeho auta v laboratóriách EuroNCAP

Landwind CV9 bude od budúceho roka v predaji na niektorých európskych trhoch. Technici inštitútu EuroNCAP ho preto pordrobili bariérovým testom. Výsledok: dve hviezdičky z piatich.

(Zdroj: EuroNCAP)

BRATISLAVA. Začiatkom budúceho roka odštartuje na niektorých európskych trhoch predaj rodinného MPV Landwind CV9. Do vozidla s rozmermi 4410 x 1770 x 1640 mm sa zmestí až sedem cestujúcich. Jeho dizajn navrhlo talianske štúdio I.DE.A. Cena základnej verzie sa odhaduje na asi 15 000 eur.

Nezávislý inštitút EuroNCAP v predstihu podrobil niekoľko exemplárov štandardným bariérovým skúškam. Výsledok však nie je pre čínsku automobilku príliš lichotivý.

V testoch sa objavili verzie vybavené dvojlitrovým zážihovým agregátom. Pohotovostná hmotnosť auta má hodnotu 1420 kilogramov.

Ohrozené sú najmä členky a chodidlá vodiča

Čelný náraz do deformovateľnej prekážky pri rýchlosti 64 km/h odhalil, že deformačné zóny pracovali na hranici svojich možností. Technici EuroNCAP uviedli, že pri vyššej rýchlosti je predpoklad omnoho horších následkov nárazu.

Ochrana hrudníka vodiča bola ohodnotená ako priemerná. Landwind dobre chráni kolená a stehná vodiča. Jeho chodidlá a členky však môže ohroziť hrebeň riadenia, ktorý pri zrážke prenikol do kabíny.

Vozidlo nedisponuje bočnými airbagmi, čo výrazne znížilo jeho šance na dobrý výsledok v disciplíne bočný náraz. Očakávania sa potvrdili. Bočný náraz do deformovateľnej prekážky v rýchlosti 50 km/h poukázal na slabú ochranu hrudníka a brucha. Kritiku si vyslúžil fakt, že pri náraze sa na vozidle samovoľne otvorila trojica dverí.

Hodnotenie ovplyvnili chýbajúce airbagy

Skúška, pri ktorej je simulovaný náraz auta do stĺpu, nebola vykonaná, keďže Landwind CV9 nemá hlavové airbagy, ani žiadny systém pre ochranu hláv cestujúcich.

Výsledky zo skúšky ochrany krčnej chrbtice neboli platné. Inštitútu EuroNCAP totiž na tento test dodali iné sedadlá, aké boli namontované v skúšaných exemplároch.

Dve hviezdičky z piatich

Za ochranu dospelých pasažierov si čínske rodinné auto vyslúžilo 12 bodov, čo predstavuje 34 percent z maximálneho bodového zisku. Ochrana 18-mesačného a trojročného dieťaťa bola ohodnotená 22 bodmi, čo je 45 percent z maxima.

Pre chodcov je nebezpečná najmä hrana prednej kapoty. 11 bodov za ochranu chodcov znamená 31 percent z plného zisku. Ďalšie dva body Landwind získal sa signalizáciu nezapnutých bezpečnostných pásov. Kritiku zožal za nemožnosť deaktivácie airbagu spolujazdca i za fakt, že stabilizačný systém vôbec nie je v ponuke.

Výsledné hodnotenie má hodnotu dvoch hviezdičiek z piatich.

Prvým triumfom Landwindu CV9 bol úspešný vyhýbací manéver pri rýchlosti 90 km/h. Test sa uskutočnil podľa metodiky nemeckého autoklubu ADAC.

Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE?
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 27 412
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 894
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 583
  4. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 575
  5. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 165
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 062
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 454
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 272
  9. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 8 883
  10. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 8 395
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Z hry o post generálneho prokurátora nevypadol len Lipšic. Kandidátka sa už črtá

Uchádzači sa môžu do výberu prihlásiť do 9. októbra.

Odborníci porazili Matoviča. Na svadbách bude len 30 ľudí

Nebudem už bojovať za slobodu nezodpovedných ľudí, tvrdí premiér.

Premiér Igor Matovič.
Komentár Petra Schutza

Krok do tej istej rieky

Matovič sa musí naučiť diskutovať aj s opozíciou.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana