BRATISLAVA. Približne dva mesiace po sesterskom Chevrolete Captiva sa omladzovacej kúre podrobil aj Opel Antara. Úpravy jeho vizáže však zďaleka nie sú také rozsiahle, ako v prípade Chevroletu.
Decentné zmeny
Dizajnéri navrhli novú masku chladiča s výraznejšou chrómovanou lištou a menším logom autromobilky. Nový predný nárazník je krajší a zároveň aj praktickejší, keďže svetlá do hmly sú v ňom umiestnené vyššie než doteraz.
Pri pohľade zozadu je jediným identifikačným znakom modernizovanej verzie nová grafika koncových svetiel. Vzhľad auta osviežia zliatinové disky kolies s priemerom 19 palcov, dodávané za príplatok.
Fotografie interiéru vylepšenej Antary síce neboli zverejnené, Opel však uviedol, že v kabíne došlo k modifikácii prístrojového panelu i stredovej konzoly.
Prepracovaný zážihový a nový vznetový motor
Paleta poháňacích jednotiek má dve položky. Zážihový štvorvalec ECOTEC s objemom 2,4 litra dostal variabilné časovanie sacích i výfukových ventilov. Aktuálne dosahuje výkon 125 kW (170 k) a k dispozícii je so šesťstupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou a pohonom predných, prípadne všetkých štyroch kolies.
Turbodiesel 2,2 CDTI je v predaji v dvoch výkonových verziách - 120 kW (163 k) a 135 kW (184 k). Obe spolupracujú so šesťstupňovým „manuálom“, alebo „automatom“. V prípade slabšieho variantu si zákazník môže vybrať medzi pohonom jednej, alebo oboch náprav, silnejší turbodiesel sa štandardne dodáva ako štvorkolka.
Modernizácia priniesla aj drobné zmeny na charakteristike podvozka.
Autor: fg