SME

Lipšic: Máme skvelých záchranárov, viazne však koordinácia

Podľa ministra vnútra tento rok nestihneme znížiť počet smrteľných dopravných nehôd na polovicu od roku 2002. Po zavedení ďalších opatrení by však Slovensko malo záväzok splniť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

ŽILINA. Záväzok voči Európskej únii znížiť počet smrteľných dopravných nehôd na polovicu od roku 2002 podľa ministra vnútra Daniela Lipšica tento rok splniť ešte nestihneme.

"To číslo je asi 305, tento rok ešte ten cieľ nedosiahneme. Trend na Slovensku je dobrý, ale aj naďalej je potrebné prijímať ďalšie opatrenia aj v oblasti predpisov, v oblasti vynucovania bezpečnosti cestnej premávky, bezpečnosti vozidiel, vzdelávania a výcviku," povedal Lipšic v rámci 3. medzinárodného kongresu 112 Rescue Forum v Žiline zameraného na bezpečnosť cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nový model integrovaného záchranného systému

Ministerstvo pracuje na novom modeli integrovaného záchranného systému, ktorý by mali pilotne spustiť začiatkom nového roka v Prešove a ktorý by mal pomôcť znížiť nehodovosť na našich cestách. Lipšic chce vytvoriť stabilné krajské operačné strediská, ktoré budú integrovať všetky kľúčové záchranné zložky - hasičov, zdravotníkov, horských záchranárov či policajtov.

"Máme skvelých profesionálov vo všetkých zložkách, ktorí robia maximum pre záchranu ľudského života, ale koordinácia sem-tam viazne, čiže ten model sa musí prepracovať pomerne výrazne," povedal minister. Nová koncepcia integrovaného záchranného systému by mala byť schválená na úrovni ministerstva do konca roka.

Polícia sa snaží byť k vodičom otvorená

Podľa Lipšica sa od začiatku októbra snaží byť dopravná polícia k vodičom otvorená, v mesiaci október sa stalo na slovenských cestách o šesť smrteľných nehôd menej ako vlani.

SkryťVypnúť reklamu

"Ministerstvo od 1. októbra zmenilo systém práce dopravnej polície. Cieľom dopravnej polície už nie je vyberať pokuty, snaha dobehnúť vodiča, čo nemá, čo prekročil, či má lekárničku, či má bezpečnostné pásy, či má náhradné žiarovky. Cieľom je vplývať preventívne. V októbri, prvý mesiac, keď bolo toto nové pravidlo účinné, sme mali o šesť smrteľných dopravných nehôd menej ako v minulom roku. Samozrejme každý mesiac osciluje, čiže to nie je žiadne smerodajné, reprezentatívne číslo, je to prvý údaj," povedal Lipšic.

V rámci dvojdňovej konferencie 112 Rescue Forum budú predstavené aj projekty eCall a eSMS, ktoré majú pomôcť pri kontaktovaní integrovaného záchranného systému v situácii nehody, keď je človek pod stresom a nevie súvisle hovoriť, či v ťažkých situáciách, v ktorých sa môžu ocitnúť nepočujúci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 37 341
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 779
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 428
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 274
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 439
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 569
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 573
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 449
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu