SME
Pondelok, 21. september, 2020 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky

TEST: Hybridný Auris neobmedzuje užívateľa

Sľubovanú spotrebu nedosiahol, avšak dokáže konkurovať nafťáku. Navyše lepšie kúri a nehrkoce. Dokonca je to zlomovejšie auto ako Prius.

Nastúpený smer je veľmi dobrý, pretože Toyota pripravila reálne kompaktné auto so zaujímavou technikou. V podstate full hybrid prináša minimum obmedzení.Nastúpený smer je veľmi dobrý, pretože Toyota pripravila reálne kompaktné auto so zaujímavou technikou. V podstate full hybrid prináša minimum obmedzení. (Zdroj: Toyota)

BREZNO. O pol šiestej ráno sadám za volant hybridného Aurisu HSD. Ako radovému užívateľovi auta je mi úplne ľahostajné, aká technika sa ukrýva v útrobách auta. Potrebujem, aby sa mi čo najskôr roztopila námraza na okne, aby som zažil teplo ešte pred príchodom do práce a samozrejme, aby bola spotreba čo najnižšia.

Auris HSD na prvý ranný odjazd použil aj spaľovací motor. V rýchlom kúrení sa nepretrhol, avšak zohrial interiér skôr, ako zvyknú naftové dvojlitre. Po siedmych kilometroch jazdy začal Auris využívať hybrid naplno.

Ranných dvanásť kilometrov jazdy do práce zvládol aj s kúrením pri spotrebe 4,4 litra na sto kilometrov. Z pohľadu užívateľa Auris predviedol rannú jazdu do práce s výbornou spotrebou a patričným komfortom. Len za akú cenu?

Už to nie je zúfalstvo

Za rovnakých 21 000 eur dostanete Golf 1,4 TSI DSG s mierne lepšou výbavou a napriek nižšiemu výkonu 90 kW (122 k) s trochu lepším zrýchlením. Rozdiel v spotrebe bude však v prospech Aurisu HSD asi citeľný. Pri redakčnom teste pred dvomi rokmi sme so spomenutým Golfom dosiahli spotrebu 8,6 litra na sto kilometrov.

Auris HSD v režime mestského testu každodenného používania jazdil za 5,6 l/100 km. Ťažko to porovnávať, pretože kompaktný hybrid nie je stále úplne výhodná kúpa, ale už ani zďaleka nie zúfalá. Napríklad Auris 2,0 D-4D stojí v tej istej výbave Sol v podstate rovnaké peniaze.

Spotreba na prvom mieste

Ani v prípade verzie HSD s plnou hybridnou technológiou si nemožno nechať zamátať oči papierovou spotrebou 3,8 l/100km. S autom totiž nejazdíme iba za istých predpísaných podmienok a v predpísanom režime, ale v reálnych podmienkach a s reálnou potrebou občas predbehnúť, rozmraziť okno alebo naložiť auto.

Podvečerná cesta z práce s pár zastávkami v meste a v podstatne inej premávke než ranný bezbariérový prechod, vystrelila spotrebu na 5,6 l/100 km. Napokon 5,6 litra bol celkový priemer testu aj s diaľnicami a cestou do práce. Auto malo pri preberaní testu najazdených iba 1569 kilometrov.

Škandalózne odhalenie

Kto by všetkými desiatimi zobral hybridný model, začne váhať a krčiť nosom nad prevodovkou a mixérovým efektom otáčok pri plnom zrýchlení. Zvuk konštantných otáčok v šoférovi podvedome ubíja pocit zo zrýchlenia, ktoré tam však fyzicky je.

Zistili sme, prečo je to tak. Kým je ručička momentálne využívaného výkonu v „eco" poli, Auris HSD je tichý a príjemný. Nábeh otáčok nad týmto poľom a konštantný rev motora je tam preto, aby sa vodiči odnaučili jazdiť s plynom na podlahe.

To má samozrejme blahý vplyv na spotrebu. Okrem spotreby však pri kúpe auta rozhoduje cena a vôbec, či sa za dané peniaze oplatí kúpiť hybridné auto.

Kamarát Auris

Napriek najfádnejšiemu dizajnu v triede a strohému interiéru má Auris svoje čaro priateľa na každý deň. Ponúka ľahké nastupovanie, jednoduchú obsluhu, výborné odhlučnenie od vonkajších ruchov a na krátkych trasách príjemné sedadlá. Výhľad šikmo von už asi lepší nebude a na plasty „made by Toyota" si treba zvyknúť.

Výborná je však páka voliča automatickej prevodovky a tiež manévrovacie schopnosti v meste. Biela perleť karosérii mimoriadne pristane a sympatické sú modré symboly hybridnej technológie na mnohých miestach auta.

Poteší tiež, že batérie uložené pod zadnými sedadlami minimálne obmedzujú úžitkové vlastnosti. Zadné operadlá možno sklápať a pod dnom plytšieho batožinového priestoru ostalo miesto na odkladací box.

Hybrid prestáva znamenať komplikácie a už je jednoduchšie ho prijať ako doň búšiť.

Kupujem-nekupujem

A just nie! Čakám na daňovú úľavu od štátu na kúpu hybridu! Autu by tiež pasovala lepšia automatická prevodovka hybridnej sústavy. Auris HSD ma však vyslovene potešil a je lepším hybridom ako konkurenčný model inej značky. (Rasťo Chvála)

Technické parametre - Toyota Auris HSD (Hybrid Synergy Drive)
Motor 1,8 VVT-i
Typ radový zážihový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 73/
Pri otáčkach (ot./min.) 5200
Krútiaci moment (Nm) 142
Pri otáčkach (ot./min) 4400
Emisie CO2 (g/km) 89 (93)
Emisná norma Euro 5
Prevodovka s plynule meniteľným prevodom (E-CVT)
Hybridný pohon -
Max. výkon systému (kW/k) 100/136
Max. napätie (V) 650
Max. výkon (kW/k) 60/80
Max. krút. Moment (Nm) 207
HV batérie -
Typ nikel-metal hydrid (NiMH)
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2600
Dĺžka (mm) 4245
Širka (mm) 1760
Výška (mm) 1510
Pohotovostná hmot (kg) 1380-1420
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 279
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Spotreba mesto(l/100 km) 3,8 (4,0)
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 3,8 (4,0)
Kombinovaná spotreba 3,8 (4,0)
Cena modelu od (eur) 20 950
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  2. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  3. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  7. Home (ale aj) Office
  8. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  9. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur, hlasovať
  2. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  3. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  4. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  5. Poznanie
  6. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  7. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  8. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  9. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  10. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 34 180
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 32 789
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 276
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 14 205
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 11 669
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 11 330
  7. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 616
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 851
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 381
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 124
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

O nevypočítateľnosti Trumpa a Matoviča (píše Ivan Mikloš)

Čo určuje nevypočítateľnosť Igora Matoviča a ako môže táto hnacia sila ovplyvniť budúcnosť krajiny?

Premiér Igor Matovič (OĽaNO).
Ilustračné foto.
Cynická obluda

Fašisti si hudú svoje

Celosvetovo sme sa dostali k miliónu potvrdených obetí Covid-19. V ĽSNS, ho stále nepovažujú za reálny.

Lekári v popradskej nemocnici sa búria, viacerí odchádzajú

Len igelit aj nič. Lekári opisujú, ako izolujú podozrivých i nakazených.

Nemocnica v Poprade.

Neprehliadnite tiež

Nissan sa športiakov nevzdáva, Proto Z má pripomenúť staré časy

Sériová podoba je za rohom, v Európe sa predávať nebude.

Nissan Z Proto

Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR

Máte auto s AdBlue? Úlohu navyše sa neoplatí zanedbať (otázky a odpovede)

Doplnenie roztoku s močovinou často nevydrží až do servisného intervalu.

Desať áut, na ktoré sa predčasne zabudlo

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.