SME
Štvrtok, 17. jún, 2021 | Meniny má AdolfKrížovkyKrížovky

TEST: Hybridný Auris neobmedzuje užívateľa

Sľubovanú spotrebu nedosiahol, avšak dokáže konkurovať nafťáku. Navyše lepšie kúri a nehrkoce. Dokonca je to zlomovejšie auto ako Prius.

Nastúpený smer je veľmi dobrý, pretože Toyota pripravila reálne kompaktné auto so zaujímavou technikou. V podstate full hybrid prináša minimum obmedzení.Nastúpený smer je veľmi dobrý, pretože Toyota pripravila reálne kompaktné auto so zaujímavou technikou. V podstate full hybrid prináša minimum obmedzení. (Zdroj: Toyota)

BREZNO. O pol šiestej ráno sadám za volant hybridného Aurisu HSD. Ako radovému užívateľovi auta je mi úplne ľahostajné, aká technika sa ukrýva v útrobách auta. Potrebujem, aby sa mi čo najskôr roztopila námraza na okne, aby som zažil teplo ešte pred príchodom do práce a samozrejme, aby bola spotreba čo najnižšia.

Auris HSD na prvý ranný odjazd použil aj spaľovací motor. V rýchlom kúrení sa nepretrhol, avšak zohrial interiér skôr, ako zvyknú naftové dvojlitre. Po siedmych kilometroch jazdy začal Auris využívať hybrid naplno.

Ranných dvanásť kilometrov jazdy do práce zvládol aj s kúrením pri spotrebe 4,4 litra na sto kilometrov. Z pohľadu užívateľa Auris predviedol rannú jazdu do práce s výbornou spotrebou a patričným komfortom. Len za akú cenu?

Už to nie je zúfalstvo

Za rovnakých 21 000 eur dostanete Golf 1,4 TSI DSG s mierne lepšou výbavou a napriek nižšiemu výkonu 90 kW (122 k) s trochu lepším zrýchlením. Rozdiel v spotrebe bude však v prospech Aurisu HSD asi citeľný. Pri redakčnom teste pred dvomi rokmi sme so spomenutým Golfom dosiahli spotrebu 8,6 litra na sto kilometrov.

Auris HSD v režime mestského testu každodenného používania jazdil za 5,6 l/100 km. Ťažko to porovnávať, pretože kompaktný hybrid nie je stále úplne výhodná kúpa, ale už ani zďaleka nie zúfalá. Napríklad Auris 2,0 D-4D stojí v tej istej výbave Sol v podstate rovnaké peniaze.

Spotreba na prvom mieste

Ani v prípade verzie HSD s plnou hybridnou technológiou si nemožno nechať zamátať oči papierovou spotrebou 3,8 l/100km. S autom totiž nejazdíme iba za istých predpísaných podmienok a v predpísanom režime, ale v reálnych podmienkach a s reálnou potrebou občas predbehnúť, rozmraziť okno alebo naložiť auto.

Podvečerná cesta z práce s pár zastávkami v meste a v podstatne inej premávke než ranný bezbariérový prechod, vystrelila spotrebu na 5,6 l/100 km. Napokon 5,6 litra bol celkový priemer testu aj s diaľnicami a cestou do práce. Auto malo pri preberaní testu najazdených iba 1569 kilometrov.

Škandalózne odhalenie

Kto by všetkými desiatimi zobral hybridný model, začne váhať a krčiť nosom nad prevodovkou a mixérovým efektom otáčok pri plnom zrýchlení. Zvuk konštantných otáčok v šoférovi podvedome ubíja pocit zo zrýchlenia, ktoré tam však fyzicky je.

Zistili sme, prečo je to tak. Kým je ručička momentálne využívaného výkonu v „eco" poli, Auris HSD je tichý a príjemný. Nábeh otáčok nad týmto poľom a konštantný rev motora je tam preto, aby sa vodiči odnaučili jazdiť s plynom na podlahe.

To má samozrejme blahý vplyv na spotrebu. Okrem spotreby však pri kúpe auta rozhoduje cena a vôbec, či sa za dané peniaze oplatí kúpiť hybridné auto.

Kamarát Auris

Napriek najfádnejšiemu dizajnu v triede a strohému interiéru má Auris svoje čaro priateľa na každý deň. Ponúka ľahké nastupovanie, jednoduchú obsluhu, výborné odhlučnenie od vonkajších ruchov a na krátkych trasách príjemné sedadlá. Výhľad šikmo von už asi lepší nebude a na plasty „made by Toyota" si treba zvyknúť.

Výborná je však páka voliča automatickej prevodovky a tiež manévrovacie schopnosti v meste. Biela perleť karosérii mimoriadne pristane a sympatické sú modré symboly hybridnej technológie na mnohých miestach auta.

Poteší tiež, že batérie uložené pod zadnými sedadlami minimálne obmedzujú úžitkové vlastnosti. Zadné operadlá možno sklápať a pod dnom plytšieho batožinového priestoru ostalo miesto na odkladací box.

Hybrid prestáva znamenať komplikácie a už je jednoduchšie ho prijať ako doň búšiť.

Kupujem-nekupujem

A just nie! Čakám na daňovú úľavu od štátu na kúpu hybridu! Autu by tiež pasovala lepšia automatická prevodovka hybridnej sústavy. Auris HSD ma však vyslovene potešil a je lepším hybridom ako konkurenčný model inej značky. (Rasťo Chvála)

Technické parametre - Toyota Auris HSD (Hybrid Synergy Drive)
Motor 1,8 VVT-i
Typ radový zážihový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 73/
Pri otáčkach (ot./min.) 5200
Krútiaci moment (Nm) 142
Pri otáčkach (ot./min) 4400
Emisie CO2 (g/km) 89 (93)
Emisná norma Euro 5
Prevodovka s plynule meniteľným prevodom (E-CVT)
Hybridný pohon -
Max. výkon systému (kW/k) 100/136
Max. napätie (V) 650
Max. výkon (kW/k) 60/80
Max. krút. Moment (Nm) 207
HV batérie -
Typ nikel-metal hydrid (NiMH)
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2600
Dĺžka (mm) 4245
Širka (mm) 1760
Výška (mm) 1510
Pohotovostná hmot (kg) 1380-1420
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 279
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Spotreba mesto(l/100 km) 3,8 (4,0)
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 3,8 (4,0)
Kombinovaná spotreba 3,8 (4,0)
Cena modelu od (eur) 20 950
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  2. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  3. Crème de la crème po slovensky
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  1. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  2. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  3. Zázračná škola so zelenou strechou
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 147
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 635
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 609
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 579
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 8 624
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 627
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 6 466
  8. Po Slovensku na motorke 5 770
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 239
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 936
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na zápase Maďarsko - Portugalsko v Budapešti boli desaťtisíce fanúšikov.

Vláda sprísni podmienky návratu na Slovensko. Ako, rozhodne o týždeň.


2 h
Štátny tajomník ministerstva zahraničných vecí Martin Klus.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 464 obetí.


a 4 ďalší 20 h
Publicista Matúš Ritomský.

Z odstupu má Slovensko výsledky, ale uspokojiť by nás to nemalo.


8 h

Neprehliadnite tiež

Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


2 h
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


15 h
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún
Krátky film Od hradu k hradu ukazuje krásy Slovenska netradičnou formou, vlastne formulou.

Video propaguje krásy krajiny.


15. jún