SME

TEST: Hybridný Auris neobmedzuje užívateľa

Sľubovanú spotrebu nedosiahol, avšak dokáže konkurovať nafťáku. Navyše lepšie kúri a nehrkoce. Dokonca je to zlomovejšie auto ako Prius.

Nastúpený smer je veľmi dobrý, pretože Toyota pripravila reálne kompaktné auto so zaujímavou technikou. V podstate full hybrid prináša minimum obmedzení.Nastúpený smer je veľmi dobrý, pretože Toyota pripravila reálne kompaktné auto so zaujímavou technikou. V podstate full hybrid prináša minimum obmedzení. (Zdroj: Toyota)

BREZNO. O pol šiestej ráno sadám za volant hybridného Aurisu HSD. Ako radovému užívateľovi auta je mi úplne ľahostajné, aká technika sa ukrýva v útrobách auta. Potrebujem, aby sa mi čo najskôr roztopila námraza na okne, aby som zažil teplo ešte pred príchodom do práce a samozrejme, aby bola spotreba čo najnižšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auris HSD na prvý ranný odjazd použil aj spaľovací motor. V rýchlom kúrení sa nepretrhol, avšak zohrial interiér skôr, ako zvyknú naftové dvojlitre. Po siedmych kilometroch jazdy začal Auris využívať hybrid naplno.

SkryťVypnúť reklamu

Ranných dvanásť kilometrov jazdy do práce zvládol aj s kúrením pri spotrebe 4,4 litra na sto kilometrov. Z pohľadu užívateľa Auris predviedol rannú jazdu do práce s výbornou spotrebou a patričným komfortom. Len za akú cenu?

Už to nie je zúfalstvo Za rovnakých 21 000 eur dostanete Golf 1,4 TSI DSG s mierne lepšou výbavou a napriek nižšiemu výkonu 90 kW (122 k) s trochu lepším zrýchlením. Rozdiel v spotrebe bude však v prospech Aurisu HSD asi citeľný. Pri redakčnom teste pred dvomi rokmi sme so spomenutým Golfom dosiahli spotrebu 8,6 litra na sto kilometrov.

Auris HSD v režime mestského testu každodenného používania jazdil za 5,6 l/100 km. Ťažko to porovnávať, pretože kompaktný hybrid nie je stále úplne výhodná kúpa, ale už ani zďaleka nie zúfalá. Napríklad Auris 2,0 D-4D stojí v tej istej výbave Sol v podstate rovnaké peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba na prvom mieste Ani v prípade verzie HSD s plnou hybridnou technológiou si nemožno nechať zamátať oči papierovou spotrebou 3,8 l/100km. S autom totiž nejazdíme iba za istých predpísaných podmienok a v predpísanom režime, ale v reálnych podmienkach a s reálnou potrebou občas predbehnúť, rozmraziť okno alebo naložiť auto.

Podvečerná cesta z práce s pár zastávkami v meste a v podstatne inej premávke než ranný bezbariérový prechod, vystrelila spotrebu na 5,6 l/100 km. Napokon 5,6 litra bol celkový priemer testu aj s diaľnicami a cestou do práce. Auto malo pri preberaní testu najazdených iba 1569 kilometrov.

Škandalózne odhalenie Kto by všetkými desiatimi zobral hybridný model, začne váhať a krčiť nosom nad prevodovkou a mixérovým efektom otáčok pri plnom zrýchlení. Zvuk konštantných otáčok v šoférovi podvedome ubíja pocit zo zrýchlenia, ktoré tam však fyzicky je.

SkryťVypnúť reklamu

Zistili sme, prečo je to tak. Kým je ručička momentálne využívaného výkonu v „eco" poli, Auris HSD je tichý a príjemný. Nábeh otáčok nad týmto poľom a konštantný rev motora je tam preto, aby sa vodiči odnaučili jazdiť s plynom na podlahe.

To má samozrejme blahý vplyv na spotrebu. Okrem spotreby však pri kúpe auta rozhoduje cena a vôbec, či sa za dané peniaze oplatí kúpiť hybridné auto.

Kamarát Auris Napriek najfádnejšiemu dizajnu v triede a strohému interiéru má Auris svoje čaro priateľa na každý deň. Ponúka ľahké nastupovanie, jednoduchú obsluhu, výborné odhlučnenie od vonkajších ruchov a na krátkych trasách príjemné sedadlá. Výhľad šikmo von už asi lepší nebude a na plasty „made by Toyota" si treba zvyknúť.

Výborná je však páka voliča automatickej prevodovky a tiež manévrovacie schopnosti v meste. Biela perleť karosérii mimoriadne pristane a sympatické sú modré symboly hybridnej technológie na mnohých miestach auta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poteší tiež, že batérie uložené pod zadnými sedadlami minimálne obmedzujú úžitkové vlastnosti. Zadné operadlá možno sklápať a pod dnom plytšieho batožinového priestoru ostalo miesto na odkladací box.

Hybrid prestáva znamenať komplikácie a už je jednoduchšie ho prijať ako doň búšiť.

Kupujem-nekupujem

A just nie! Čakám na daňovú úľavu od štátu na kúpu hybridu! Autu by tiež pasovala lepšia automatická prevodovka hybridnej sústavy. Auris HSD ma však vyslovene potešil a je lepším hybridom ako konkurenčný model inej značky. (Rasťo Chvála)

Technické parametre - Toyota Auris HSD (Hybrid Synergy Drive) Motor 1,8 VVT-i

Typ radový zážihový štvorvalec

Zdvihový objem (cm3) 1798

Výkon (kw/k) 73/

Pri otáčkach (ot./min.) 5200

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krútiaci moment (Nm) 142

Pri otáčkach (ot./min) 4400

Emisie CO2 (g/km) 89 (93)

Emisná norma Euro 5

Prevodovka s plynule meniteľným prevodom (E-CVT)

Hybridný pohon -

Max. výkon systému (kW/k) 100/136

Max. napätie (V) 650

Max. výkon (kW/k) 60/80

Max. krút. Moment (Nm) 207

HV batérie -

Typ nikel-metal hydrid (NiMH)

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2600

Dĺžka (mm) 4245

Širka (mm) 1760

Výška (mm) 1510

Pohotovostná hmot (kg) 1380-1420

Objem palivovej nádrže (l) 45

Objem batož. priestoru (l) 279

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4

Maximálna rýchlosť (km/h) 180

Spotreba mesto(l/100 km) 3,8 (4,0)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 3,8 (4,0)

Kombinovaná spotreba 3,8 (4,0)

Cena modelu od (eur) 20 950

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  1. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  2. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  3. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  5. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. TIPOS spustil novú kampaň
  8. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 616
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 334
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 984
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 367
  5. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 5 528
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 896
  7. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 4 859
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 425
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  2. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  3. František Kukura: Neutralita s faktúrou
  4. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  5. Viliam Oros: Keď sa nové bývanie zmení na nočnú moru IV
  6. Rudolf Brídzik: Kope studňu, aby druhý mohol piť.
  7. Martina Paulenová: Niektoré rozhovory sa začínajú obzvlášť ťažko
  8. Miroslav Ferkl: Fico neutralizátor
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 18 721
  2. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 465
  3. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 393
  4. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 917
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 10 648
  6. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 039
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 320
  8. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 629
  1. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  2. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  3. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  4. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  5. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  6. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
  7. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  8. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
SkryťZatvoriť reklamu