SME

Exkluzívne: Nové Audi A6 naživo. Poriadne schudlo

Na rozdiel od zvyčajných prvých fotiek ponúkame živý pohľad na Audi A6. V jeho bezprostrednej blízkosti sme strávili tri hodiny a konštatujeme, že poriadne schudlo.

Trojuholníkový priečny profil musí byť dodržaný, lebo vyjadruje a robí stabilitu. Všetko ťažšie a široké musí byť dole a ľahké hore. Trojuholník vraj „skosil" roh na prednom grile a vnútornej strane predných svetlometov. Dištančný radar sa nachádza v miesTrojuholníkový priečny profil musí byť dodržaný, lebo vyjadruje a robí stabilitu. Všetko ťažšie a široké musí byť dole a ľahké hore. Trojuholník vraj „skosil" roh na prednom grile a vnútornej strane predných svetlometov. Dištančný radar sa nachádza v mies (Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Viete si predstaviť, že tri hodiny budete chodiť okolo vystaveného auta, obzerať si ho a debatovať o ňom bez toho, aby ste vnímali čas? Do takmer súkromnej a v podstate akože tajnej prezentácie nového Audi A6 by som to považoval za scestné. Aby malo nahliadnutie pod plachtu stráženej a očakávanej novinky správnu atmosféru, musela byť predohra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V krátkosti...

95_male_big.jpg

Sedan Audi A6 nie je iba rozmerovým derivátom modelov A4 a A8. Má vlastnú tvár, vyzerá chudšie a je v skutočnosti ľahší. LED svetlá jedine na Audi vyzerajú tak, že tam patria. Som zvedavý, ako budú svietiť.

Interiér je v podstate klasika Audi veľmi podobná Audi A7. Najviac upútalo pravé drevo bez lakového efektu drevotrieskovej dosky a displej pre všetko medzi budíkmi.

Optické odľahčenie tak prospelo, že som si dal záväzok. Kým s novinkou prejdem prvé kilometre musím schudnúť. Predaj štartuje na nemeckom trhu začiatkom budúceho roka a najlacnejšia verzia bude stáť 38 500 eur.

Uniesli nás

Najskôr to vyzeralo ako vo filme. V studenom novembrovom vetre nastupujem na mníchovskom letisku „M" spolu s redaktorom Autobildu do čierneho Audi Q7. Šofér mlčky vyrazí smerom na Ingolstadt, avšak tesne pred týmto mestom zabočí na úplne inú trasu do malého mestečka.

SkryťVypnúť reklamu

Audi zastaví až pri dverách plechovej haly na konci malej priemyselnej zóny. „Váš čas je o 14 hodine, prosím máte so sebou mobilný telefón fotoaparát alebo kameru?", víta nás pracovníčka Audi hneď pri vchode.

Reportážny batoh s fotoaparátom a kamerou radšej odovzdávam a nechávam si prelepiť objektív na mobilnom telefóne. Ľutujem, pretože ešte stále mám na objektíve lepidlo z ich čiernej nálepky.

Po tradičnom kávičkovaní prichádza poučenie a podpísanie mlčanlivosti až do prvého decembra. Mám taký pocit, že ani na toaletu nemôžem ísť sám, lebo prechádzam popri inkriminovanom mieste so zakrytým autom. Sú dve a ešte stále nič, navyše sme tu iba dvaja novinári a už som počul mená troch expertov, ktorí sa nám majú venovať.

SkryťVypnúť reklamu

Boli v presile

Audi nenecháva nič na náhodu a v pomere k novinárom volí presilovku troch na dvoch. Len ten tretí im chýba. Čakanie vyplnené zdvorilostnými otázkami a úsmevom číslo päť pretne chlapík v krikľavozelených teniskách, športovej bunde a vlasmi zopnutými v cope. „Ahoj ja som Achim Badstubner", povedal šéfdizajnér exteriéru Audi A6.

Človek, ktorý dal tvár novému sedanu vyššej strednej triedy kývol rukou na hostesky a tie stiahli plachtu z utajovanej novinky. Už netreba krájať hustý vzduch, lebo Achim dal priestor emóciám a čaká na našu reakciu. Tak som zatlieskal a uznanlivo pokýval hlavou.

94_male_big.jpg
„Z diaľky musí byť na prvý pohľad jasné, že to je Audi A6, nie len Audi", opakoval pri opise detailov Achim Badstubner. Hlavnému dizajnérovi exteriéru koluje toto dielo v krvi.

V marazme rovnakých Audi to bude zmena. Samozrejme, že A6 má tiež štyri kruhy na kapote, veľký gril, LED svetlá a zadné trojuholníkové okienko, ale vyzerá ľahšie. Už to nie je uhorka a ropucha s kilometrovým previsom.

SkryťVypnúť reklamu

Neviem či, je to z prvých fotografií jasné, ale moje myšlienky predbiehali Achimovu reč. V podstate nemusel hovoriť, pretože povedané bolo vidieť na prvý pohľad. Šestka je širšia, pôsobí ľahšie a športovejšie. Jednoducho schudla.

„Už nechcem, aby bolo z diaľky vidieť, že to, čo prichádza je Audi. Chcem, aby každý vedel, že je to A6" hrdo vyhlásil Achim a dovolil pristúpiť k autu bližšie. Po prvých vetách bolo jasné, že tento bezprostredný chlapík bude hrať pred kolegami prvé husle.

Vyrysované svaly určujú trend

„Odľahčovali sme, kde sa dá, konkrétne na tejto verzii 3,0 TDI Quatro je to o vyše 80 kilogramov menej oproti predchodcovi" zapojil sa do debaty Renald Lassowski z technického oddelenia. Ukázal pritom na hliníkové časti karosérie, ktoré už tvoria dvadsať percent z celej karosérie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Viete, aké je ťažké z technologického hľadiska urobiť na hliníkovej kapote túto hranu a ten prelis dovnútra?", nepustil svoju tému dizajnér. Stredná časť kapoty zapustená dovnútra oproti okrajom má byť typickým prvkom modelu.

Napriek optickému zníženiu prednej časti ostalo medzi ústrojenstvom a kapotou viac miesta na deformáciu pri zrážke s chodcom. Posed auta na ceste zvýrazňuje nenápadne vtlačený profil trojuholníka do všetkých rysov masky.

Technici sú na kameru predkolízneho systému zabudovanú v štyroch kruhoch čelnej masky hrdí, dizajnér iba prehodí, že o tomto zhyzdení čistého dizajnu hovoriť nechce. Radšej upriamuje pozornosť na svetlá s kompletnou LED výbavou.

Hlavné svetlomety Audi A6 obsahujú asi najviac diód spomedzi všetkých áut na svete. „Tieto osvetľujú cestu v režime stretávacích svetiel a tieto sa používajú ako diaľkové," predstavuje výsledky práce svojho oddelenia Susanne Mockel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V podstate LED sa dokážu správať ako aktívne a svietiť do zákruty a pritom nemusia mať pohyblivé časti. LED sú však opatrené šošovkami alebo optickým prvkom, ktorý ako som sa dozvedel na základe mojej otázky, je z plastu a nie zo skla.

„LED sú samozrejme energeticky úsporné a netreba ich po celú životnosť auta meniť, vlastne vydržia viac ako auto, ale to tam nepíšte", dodal niekto z davu Audi po tom, čo som pri otvorenej hliníkovej kapote začal prezerať priestor za svetlami.

Otvorená kapota však ukázala iné tajomstvá: hliníkovú priečnu výstuhu v motorovom priestore, až o 70 milimetrov skrátený previs a vylepšenú polohu motora voči prednej náprave. Okolo šesťvalca 3,0 TDI ostal ešte priestor na osemvalce. Všetky motory a verzie budú vybavené systémom štart-stop.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

93_male_big.jpg
Susanne postupne vysvetľuje funkcie všetkých diód v hlavných svetlách. Okrem technických výhod dávajú voľnejšie ruky dizajnérom, ktorí vnútorný vzhľad svetla zapracujú do celku. „Tento spodný pás slúži ako denné a smerové svetlo zároveň lebo má biele aj oranžové LED", vysvetľuje šéfka oddelenia vývoja svetiel a dodáva, že LED svetlo má byť najbližšie dennému.

Odmietajú hierarchiu

Pri plne vybavenom výstavnom kuse treba spomenúť, že základný model bude mať halogénové svetlá, na želanie budú k dispozícii (od niektorých verzií zrejme štandardne) bi-xenóny a za príplatok približne 2000 eur LED.

„Riadenie aktívneho osvetľovania cesty spolupracuje s navigačným systémom a dokáže svetlá pripraviť na zákrutu, ktorá práve začne. Odpadá ten efekt prudkého natáčania až vtedy, keď šofér zatočí volantom," pripomína Renald Lassovski.

Oponujem však, že nie sú prví, lebo BMW 7 to už má a dokonca aj podvozok pripravuje na prejazd zákruty. Okamžite dostanem odpoveď, že do tohto auta vyššej strednej triedy sprístupnia takmer všetku techniku vyhradenú pre luxusné autá.

Audi nechce robiť rozdiely a keď je raz technológia vyvinutá, tak ju sprístupní aj pre nižší model. Ak ju zákazník chce, tak si ju zaplatí. Presne tomu zodpovedá interiér v štýle Audi A7 a A8.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postavili pre pilota

Sedan ponúka ten istý touch pad na stredovej konzole a veľmi dobre navrhnutý displej medzi „budíkmi" ako v A7 a A8. Vysúvateľný displej v strede totiž netreba štandardne použiť, pretože všetko podstatné je pred volantom.

A keby tam nie, tak na head-up displeji, novinke, ktorú malo BMW už v predchádzajúcej päťke. Moja námietka bola okamžite zamietnutá: „Konkurenčné značky používajú dve farby head-up displeja, my sme plnofarební a väčší," znela odpoveď z pléna.

Jedno, čím dokáže interiér vyraziť dych, je pre Audi typická až sterilná presnosť a materiálová kvalita. Kým predchádzajúca resp. súčasná generácia má lodný až obludný kokpit, novinka sa vracia k autu. Tu sa za volantom cítite ako pilot. Obkľúčený prístrojmi a volantom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obyčajné drevo. Konečne

Iba obrovská medzera medzi sedadlom a stredným stĺpikom prezrádza dramatické zväčšenie šírky a slušný priestor. Na drevenom obklade, ktorý je ako skutočné drevo príjemne matný a mäkko pôsobiaci, ukazuje Achym zmysel značky pre výzvy.

„Obyčajne by sa to ukončilo tu na hrane, ale my sme chceli, aby bolo drevo ohnuté, čo nebolo jednoduché." Nadväzovanie jednotlivých línií na seba je pre konštruktérov výzvou a výkladnou skriňou presnej výroby.

V Audi A6 som pochopil, prečo niektoré hrany na prístrojovkách končia kolmo na inú hranu. Je to jednoduchšie, než by mali nadväzovať.

Priestor na zadných sedadlách zodpovedá triede, avšak viac miesta som čakal v oblasti chodidiel, aby sa dali lepšie strčiť pod predné sedadlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri súhrne prvých dojmov a skutočne netradičnej prezentácie musím dať na slová kolegyne: „Už kašli na to aj tak ich budú zaujímať iba fotky". Tak teda klikajte obzerajte a reagujte.

Už dávno nebola súčasne tak nabitá veľká trojka (A6, E,5) vo vyššej strednej triede. Audi ukázalo, kto hrá prvú ligu a nová šestka je už staticky výborná. Nechcel by som robiť porovnávací test.

Postrehli SME...
„Kolik to dá práce a přitom taková blbost" - úderka Audi nám dala do pozornosti kryt zadných reproduktorov Bang and Olufsen, ktorý je zrejme z lešteného hliníka a má v sebe vyše 400 vyvŕtaných dierok.

UPOZORNENIE

USB kľúč s tlačovými správami a výpočtom všetkého dokonalého, vrátane motorizácií, som ani len neotvoril. Tento krát dostali priestor dojmy a nebolo by ich dobré miešať s pojmami. Prepáčte, z kľúča potiahneme, keď nebude o čom písať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 774
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 518
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 293
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 897
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 757
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 730
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 862
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


26
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 927
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 28 525
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 431
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 846
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 461
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 140
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 032
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 858
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu