SME

Exkluzívne: Nové Audi A6 naživo. Poriadne schudlo

Na rozdiel od zvyčajných prvých fotiek ponúkame živý pohľad na Audi A6. V jeho bezprostrednej blízkosti sme strávili tri hodiny a konštatujeme, že poriadne schudlo.

Trojuholníkový priečny profil musí byť dodržaný, lebo vyjadruje a robí stabilitu. Všetko ťažšie a široké musí byť dole a ľahké hore. Trojuholník vraj „skosil" roh na prednom grile a vnútornej strane predných svetlometov. Dištančný radar sa nachádza v miesTrojuholníkový priečny profil musí byť dodržaný, lebo vyjadruje a robí stabilitu. Všetko ťažšie a široké musí byť dole a ľahké hore. Trojuholník vraj „skosil" roh na prednom grile a vnútornej strane predných svetlometov. Dištančný radar sa nachádza v mies (Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Viete si predstaviť, že tri hodiny budete chodiť okolo vystaveného auta, obzerať si ho a debatovať o ňom bez toho, aby ste vnímali čas? Do takmer súkromnej a v podstate akože tajnej prezentácie nového Audi A6 by som to považoval za scestné. Aby malo nahliadnutie pod plachtu stráženej a očakávanej novinky správnu atmosféru, musela byť predohra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V krátkosti...

95_male_big.jpg

Sedan Audi A6 nie je iba rozmerovým derivátom modelov A4 a A8. Má vlastnú tvár, vyzerá chudšie a je v skutočnosti ľahší. LED svetlá jedine na Audi vyzerajú tak, že tam patria. Som zvedavý, ako budú svietiť.

Interiér je v podstate klasika Audi veľmi podobná Audi A7. Najviac upútalo pravé drevo bez lakového efektu drevotrieskovej dosky a displej pre všetko medzi budíkmi.

Optické odľahčenie tak prospelo, že som si dal záväzok. Kým s novinkou prejdem prvé kilometre musím schudnúť. Predaj štartuje na nemeckom trhu začiatkom budúceho roka a najlacnejšia verzia bude stáť 38 500 eur.

Uniesli nás

Najskôr to vyzeralo ako vo filme. V studenom novembrovom vetre nastupujem na mníchovskom letisku „M" spolu s redaktorom Autobildu do čierneho Audi Q7. Šofér mlčky vyrazí smerom na Ingolstadt, avšak tesne pred týmto mestom zabočí na úplne inú trasu do malého mestečka.

SkryťVypnúť reklamu

Audi zastaví až pri dverách plechovej haly na konci malej priemyselnej zóny. „Váš čas je o 14 hodine, prosím máte so sebou mobilný telefón fotoaparát alebo kameru?", víta nás pracovníčka Audi hneď pri vchode.

Reportážny batoh s fotoaparátom a kamerou radšej odovzdávam a nechávam si prelepiť objektív na mobilnom telefóne. Ľutujem, pretože ešte stále mám na objektíve lepidlo z ich čiernej nálepky.

Po tradičnom kávičkovaní prichádza poučenie a podpísanie mlčanlivosti až do prvého decembra. Mám taký pocit, že ani na toaletu nemôžem ísť sám, lebo prechádzam popri inkriminovanom mieste so zakrytým autom. Sú dve a ešte stále nič, navyše sme tu iba dvaja novinári a už som počul mená troch expertov, ktorí sa nám majú venovať.

SkryťVypnúť reklamu

Boli v presile

Audi nenecháva nič na náhodu a v pomere k novinárom volí presilovku troch na dvoch. Len ten tretí im chýba. Čakanie vyplnené zdvorilostnými otázkami a úsmevom číslo päť pretne chlapík v krikľavozelených teniskách, športovej bunde a vlasmi zopnutými v cope. „Ahoj ja som Achim Badstubner", povedal šéfdizajnér exteriéru Audi A6.

Človek, ktorý dal tvár novému sedanu vyššej strednej triedy kývol rukou na hostesky a tie stiahli plachtu z utajovanej novinky. Už netreba krájať hustý vzduch, lebo Achim dal priestor emóciám a čaká na našu reakciu. Tak som zatlieskal a uznanlivo pokýval hlavou.

94_male_big.jpg
„Z diaľky musí byť na prvý pohľad jasné, že to je Audi A6, nie len Audi", opakoval pri opise detailov Achim Badstubner. Hlavnému dizajnérovi exteriéru koluje toto dielo v krvi.

V marazme rovnakých Audi to bude zmena. Samozrejme, že A6 má tiež štyri kruhy na kapote, veľký gril, LED svetlá a zadné trojuholníkové okienko, ale vyzerá ľahšie. Už to nie je uhorka a ropucha s kilometrovým previsom.

SkryťVypnúť reklamu

Neviem či, je to z prvých fotografií jasné, ale moje myšlienky predbiehali Achimovu reč. V podstate nemusel hovoriť, pretože povedané bolo vidieť na prvý pohľad. Šestka je širšia, pôsobí ľahšie a športovejšie. Jednoducho schudla.

„Už nechcem, aby bolo z diaľky vidieť, že to, čo prichádza je Audi. Chcem, aby každý vedel, že je to A6" hrdo vyhlásil Achim a dovolil pristúpiť k autu bližšie. Po prvých vetách bolo jasné, že tento bezprostredný chlapík bude hrať pred kolegami prvé husle.

Vyrysované svaly určujú trend

„Odľahčovali sme, kde sa dá, konkrétne na tejto verzii 3,0 TDI Quatro je to o vyše 80 kilogramov menej oproti predchodcovi" zapojil sa do debaty Renald Lassowski z technického oddelenia. Ukázal pritom na hliníkové časti karosérie, ktoré už tvoria dvadsať percent z celej karosérie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Viete, aké je ťažké z technologického hľadiska urobiť na hliníkovej kapote túto hranu a ten prelis dovnútra?", nepustil svoju tému dizajnér. Stredná časť kapoty zapustená dovnútra oproti okrajom má byť typickým prvkom modelu.

Napriek optickému zníženiu prednej časti ostalo medzi ústrojenstvom a kapotou viac miesta na deformáciu pri zrážke s chodcom. Posed auta na ceste zvýrazňuje nenápadne vtlačený profil trojuholníka do všetkých rysov masky.

Technici sú na kameru predkolízneho systému zabudovanú v štyroch kruhoch čelnej masky hrdí, dizajnér iba prehodí, že o tomto zhyzdení čistého dizajnu hovoriť nechce. Radšej upriamuje pozornosť na svetlá s kompletnou LED výbavou.

Hlavné svetlomety Audi A6 obsahujú asi najviac diód spomedzi všetkých áut na svete. „Tieto osvetľujú cestu v režime stretávacích svetiel a tieto sa používajú ako diaľkové," predstavuje výsledky práce svojho oddelenia Susanne Mockel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V podstate LED sa dokážu správať ako aktívne a svietiť do zákruty a pritom nemusia mať pohyblivé časti. LED sú však opatrené šošovkami alebo optickým prvkom, ktorý ako som sa dozvedel na základe mojej otázky, je z plastu a nie zo skla.

„LED sú samozrejme energeticky úsporné a netreba ich po celú životnosť auta meniť, vlastne vydržia viac ako auto, ale to tam nepíšte", dodal niekto z davu Audi po tom, čo som pri otvorenej hliníkovej kapote začal prezerať priestor za svetlami.

Otvorená kapota však ukázala iné tajomstvá: hliníkovú priečnu výstuhu v motorovom priestore, až o 70 milimetrov skrátený previs a vylepšenú polohu motora voči prednej náprave. Okolo šesťvalca 3,0 TDI ostal ešte priestor na osemvalce. Všetky motory a verzie budú vybavené systémom štart-stop.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

93_male_big.jpg
Susanne postupne vysvetľuje funkcie všetkých diód v hlavných svetlách. Okrem technických výhod dávajú voľnejšie ruky dizajnérom, ktorí vnútorný vzhľad svetla zapracujú do celku. „Tento spodný pás slúži ako denné a smerové svetlo zároveň lebo má biele aj oranžové LED", vysvetľuje šéfka oddelenia vývoja svetiel a dodáva, že LED svetlo má byť najbližšie dennému.

Odmietajú hierarchiu

Pri plne vybavenom výstavnom kuse treba spomenúť, že základný model bude mať halogénové svetlá, na želanie budú k dispozícii (od niektorých verzií zrejme štandardne) bi-xenóny a za príplatok približne 2000 eur LED.

„Riadenie aktívneho osvetľovania cesty spolupracuje s navigačným systémom a dokáže svetlá pripraviť na zákrutu, ktorá práve začne. Odpadá ten efekt prudkého natáčania až vtedy, keď šofér zatočí volantom," pripomína Renald Lassovski.

Oponujem však, že nie sú prví, lebo BMW 7 to už má a dokonca aj podvozok pripravuje na prejazd zákruty. Okamžite dostanem odpoveď, že do tohto auta vyššej strednej triedy sprístupnia takmer všetku techniku vyhradenú pre luxusné autá.

Audi nechce robiť rozdiely a keď je raz technológia vyvinutá, tak ju sprístupní aj pre nižší model. Ak ju zákazník chce, tak si ju zaplatí. Presne tomu zodpovedá interiér v štýle Audi A7 a A8.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postavili pre pilota

Sedan ponúka ten istý touch pad na stredovej konzole a veľmi dobre navrhnutý displej medzi „budíkmi" ako v A7 a A8. Vysúvateľný displej v strede totiž netreba štandardne použiť, pretože všetko podstatné je pred volantom.

A keby tam nie, tak na head-up displeji, novinke, ktorú malo BMW už v predchádzajúcej päťke. Moja námietka bola okamžite zamietnutá: „Konkurenčné značky používajú dve farby head-up displeja, my sme plnofarební a väčší," znela odpoveď z pléna.

Jedno, čím dokáže interiér vyraziť dych, je pre Audi typická až sterilná presnosť a materiálová kvalita. Kým predchádzajúca resp. súčasná generácia má lodný až obludný kokpit, novinka sa vracia k autu. Tu sa za volantom cítite ako pilot. Obkľúčený prístrojmi a volantom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obyčajné drevo. Konečne

Iba obrovská medzera medzi sedadlom a stredným stĺpikom prezrádza dramatické zväčšenie šírky a slušný priestor. Na drevenom obklade, ktorý je ako skutočné drevo príjemne matný a mäkko pôsobiaci, ukazuje Achym zmysel značky pre výzvy.

„Obyčajne by sa to ukončilo tu na hrane, ale my sme chceli, aby bolo drevo ohnuté, čo nebolo jednoduché." Nadväzovanie jednotlivých línií na seba je pre konštruktérov výzvou a výkladnou skriňou presnej výroby.

V Audi A6 som pochopil, prečo niektoré hrany na prístrojovkách končia kolmo na inú hranu. Je to jednoduchšie, než by mali nadväzovať.

Priestor na zadných sedadlách zodpovedá triede, avšak viac miesta som čakal v oblasti chodidiel, aby sa dali lepšie strčiť pod predné sedadlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri súhrne prvých dojmov a skutočne netradičnej prezentácie musím dať na slová kolegyne: „Už kašli na to aj tak ich budú zaujímať iba fotky". Tak teda klikajte obzerajte a reagujte.

Už dávno nebola súčasne tak nabitá veľká trojka (A6, E,5) vo vyššej strednej triede. Audi ukázalo, kto hrá prvú ligu a nová šestka je už staticky výborná. Nechcel by som robiť porovnávací test.

Postrehli SME...
„Kolik to dá práce a přitom taková blbost" - úderka Audi nám dala do pozornosti kryt zadných reproduktorov Bang and Olufsen, ktorý je zrejme z lešteného hliníka a má v sebe vyše 400 vyvŕtaných dierok.

UPOZORNENIE

USB kľúč s tlačovými správami a výpočtom všetkého dokonalého, vrátane motorizácií, som ani len neotvoril. Tento krát dostali priestor dojmy a nebolo by ich dobré miešať s pojmami. Prepáčte, z kľúča potiahneme, keď nebude o čom písať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  4. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  5. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  3. Ku kybernetickej bezpečnosti prispejú aj dobrovoľné hlásenia
  4. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  5. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. KVITOK® – prírodná kozmetika zo srdca východného Slovenska
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 640
  2. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 10 400
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 7 863
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 842
  5. Plátené tašky a opakované použitie 4 157
  6. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 3 495
  7. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 3 346
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 2 878
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: Spanilá jazda na Izrael a Ohňom a mečom v Kalifornii
  2. Irena Šimuneková: Čriepky zo Žarnovice
  3. Viktor Pamula: Európsky rozmer možného hlasovania KDH za zmenu Ústavy
  4. Irena Šimuneková: Kalvária Žarnovica
  5. Jaroslav Málek: Je potrebné meniť politický systém?
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 11
  7. Viktor Pamula: Večera s Havranom končí
  8. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 109 299
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 34 723
  3. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 14 886
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 12 667
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 517
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 905
  7. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 9 034
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 8 372
  1. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  2. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  3. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  4. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  5. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  6. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  7. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
SkryťZatvoriť reklamu