SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Renault zmodernizoval Lagunu. Pridal viac korenia

Tretia generácia Laguny naštartovala kvalitatívnu revolúciu. Renault v nej neváhal použiť netradičné štylistické i technické riešenia. Po modernizácii auto opeknelo a žiadané prvky zo špičkových verzií sa stali dostupnejšími.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Krátko po uvedení tretieho vydania Renaultu Laguna na slovenský trh sme ho podrobili vytrvalostnému testu, v ktorom auto v zimných mrazoch jazdilo nepretržite 24 hodín. Výnimkou boli iba prestávky potrebné pre dotankovanie a výmenu šoférov. V cieli sme kvitovali fakt, že počas skúšky sa nevyskytol jediný problém.

Vylepšená kabína

Francúzska automobilka uvádza, že v rámci omladzovacej kúry Laguna prešla ďalšou fázou skvalitňovania. Tentokrát ide najmä o akosť použitých materiálov v interiéri. Pribudli aj nové estetické prvky, napríklad chrómované lemy výduchov ventilácie. Utlmenie motorového priestoru a úpravy, ktoré majú zamedziť vzniku aerodynamickému hluku, zvýšia cestovný komfort na dlhých trasách.

Pobyt v aute spríjemní štandardne dodávaný audiosystém 3D Sound by Arkamys s ôsmimi reproduktormi a výkonom 140W, alebo príplatkový Bose s desiatimi reproduktormi. Na palube sa môže objaviť aj navigačný systém Carminat TomTom Live, dodávaný za príplatok 490 eur. Automatická klimatizácia obsahuje režim, ktorý monitoruje kvalitu vzduchu vpúšťaného do kabíny. Vzduch je schopná prečistiť prostredníctvom filtra s aktívnym uhlím.

Zamračená

Ako prvé však udrie do očí dizajn. Predné svetlomety dostali mračítka ukryté pod krycím sklom. Laguna vďaka nim pôsobí agresívnejším dojmom. Tento pocit znásobujú upravené tvary predného nárazníka s výraznejšími otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru a chrómovanými lištami.

Pri pohľade zozadu nenachádzame veľa noviniek. Vynikne modifikovaná grafika koncových svetiel oboch karosárskych verzií, liftbacku i kombi označovaného Grandtour. Coupé sa facelift nedotkol.

Dostupnejší systém 4Control

Jedným z technických prvkov Laguny, ktorý na zákazníkov zapôsobil, je natáčanie všetkých štyroch kolies 4Control. Predné ovláda vodič tradične volantom, kolesá zadnej nápravy sa natáčajú automaticky v závislosti od jazdnej situácie. Do rýchlosti asi 60 km/h je ich smer natáčania opačný v porovnaní s prednými kolesami. Vo vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú v rovnakom smere ako predné.

Vďaka systému 4Control treba menej točiť volantom pri prejazde zákrut a zároveň sa s vozidlom ľahšie manévruje napríklad na parkovisku. Doteraz bola táto funkcia vyhradená pre športovo ladené modely Laguna GT. Po modernizácii ju dostanete aj v kombinácii s ťažiskovými vznetovými verziami 2.0 dCi (110 kW/150 k) a 2.0 dCi (131 kW/180 k).

Jeden zážihový, dva vznetové motory

Facelift tiež priniesol niekoľko zmien pod kapotou. V ponuke je jediný atmosférický agregát. Ide o zážihový dvojliter (103 kW/140 k), ktorý Renault vyvinul v spolupráci so značkou Nissan. Jeho tromfom je schopnosť spaľovať aj palivo E85. Nad ním v hierarchii stojí turbomotor s rovnakým objemom a výkonom 125 kW (170 k).

Vznetové motorizácie sú k dispozícii síce iba dve, ale variantov spaľujúcich naftu je dokopy až päť. Šetrný zákazník si vyberie základný turbodiesel 1.5 dCi (81 kW/110 k). Náročnejší zvolí jednu zo štyroch verzií agregátu 2.0 dCi. Výkonové spektrum siaha od 96 kW (130 k), cez 110 kW (150 k), 127 kW (173 k), až po 131 kW (178 k).

Všetky vznetové motory sú vybavené filtrom pevných častíc a prepracovanou recirkuláciou výfukových plynov. Renault do modelu Laguna montuje výhradne šesťstupňové prevodovky, manuálne i automatické. Najúspornejší variant 1.5 dCi podľa výrobcu v kombinovanej prevádzke skonzumuje 4,7 l nafty na 100 km. Na opačnom konci ponuky stojí prepĺňaný zážihový dvojliter, ktorý si vypýta 8,7 l/100 km.

Od 16 790 eur

Záruka na auto reprezentuje štandardné hodnoty - tri roky alebo 150 000 najazdených kilometrov. Pri využití financovania cez Renault Finance dostanete okrem zvýhodnenej lízingovej ceny o 1300 eur záruku predĺženú na päť rokov, alebo 150 000 km v hodnote 799 eur a povinné zmluvné poistenie na celú dobu financovania zadarmo. Garancia na neprehrdzavenie karosérie trvá 12 rokov.

Prepĺňaný zážihový variant si výmenu oleja vyžiada každých 20 000 km, ostatné verzie vždy po 30 000 najazdených kilometroch. O konkrétnych intervaloch vodiča informuje Systém kontroly kvality oleja (OCS).

Podľa cenníka nová Laguna štartuje na sume 16 790 eur (2.0 16V). Najlacnejší diesel 1.5 dCi dostanete od 17 190 eur. Kombík je drahší o 1300 eur. Nová Laguna je už v predaji.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 900
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 840
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 509
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 223
  5. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 689
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 678
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 662
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 317
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 183
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 949
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 7 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún