SME

Renault zmodernizoval Lagunu. Pridal viac korenia

Tretia generácia Laguny naštartovala kvalitatívnu revolúciu. Renault v nej neváhal použiť netradičné štylistické i technické riešenia. Po modernizácii auto opeknelo a žiadané prvky zo špičkových verzií sa stali dostupnejšími.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Krátko po uvedení tretieho vydania Renaultu Laguna na slovenský trh sme ho podrobili vytrvalostnému testu, v ktorom auto v zimných mrazoch jazdilo nepretržite 24 hodín. Výnimkou boli iba prestávky potrebné pre dotankovanie a výmenu šoférov. V cieli sme kvitovali fakt, že počas skúšky sa nevyskytol jediný problém.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vylepšená kabína

Francúzska automobilka uvádza, že v rámci omladzovacej kúry Laguna prešla ďalšou fázou skvalitňovania. Tentokrát ide najmä o akosť použitých materiálov v interiéri. Pribudli aj nové estetické prvky, napríklad chrómované lemy výduchov ventilácie. Utlmenie motorového priestoru a úpravy, ktoré majú zamedziť vzniku aerodynamickému hluku, zvýšia cestovný komfort na dlhých trasách.

SkryťVypnúť reklamu

Pobyt v aute spríjemní štandardne dodávaný audiosystém 3D Sound by Arkamys s ôsmimi reproduktormi a výkonom 140W, alebo príplatkový Bose s desiatimi reproduktormi. Na palube sa môže objaviť aj navigačný systém Carminat TomTom Live, dodávaný za príplatok 490 eur. Automatická klimatizácia obsahuje režim, ktorý monitoruje kvalitu vzduchu vpúšťaného do kabíny. Vzduch je schopná prečistiť prostredníctvom filtra s aktívnym uhlím.

Zamračená

Ako prvé však udrie do očí dizajn. Predné svetlomety dostali mračítka ukryté pod krycím sklom. Laguna vďaka nim pôsobí agresívnejším dojmom. Tento pocit znásobujú upravené tvary predného nárazníka s výraznejšími otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru a chrómovanými lištami.

Pri pohľade zozadu nenachádzame veľa noviniek. Vynikne modifikovaná grafika koncových svetiel oboch karosárskych verzií, liftbacku i kombi označovaného Grandtour. Coupé sa facelift nedotkol.

SkryťVypnúť reklamu

Dostupnejší systém 4Control

Jedným z technických prvkov Laguny, ktorý na zákazníkov zapôsobil, je natáčanie všetkých štyroch kolies 4Control. Predné ovláda vodič tradične volantom, kolesá zadnej nápravy sa natáčajú automaticky v závislosti od jazdnej situácie. Do rýchlosti asi 60 km/h je ich smer natáčania opačný v porovnaní s prednými kolesami. Vo vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú v rovnakom smere ako predné.

Vďaka systému 4Control treba menej točiť volantom pri prejazde zákrut a zároveň sa s vozidlom ľahšie manévruje napríklad na parkovisku. Doteraz bola táto funkcia vyhradená pre športovo ladené modely Laguna GT. Po modernizácii ju dostanete aj v kombinácii s ťažiskovými vznetovými verziami 2.0 dCi (110 kW/150 k) a 2.0 dCi (131 kW/180 k).

SkryťVypnúť reklamu

Jeden zážihový, dva vznetové motory

Facelift tiež priniesol niekoľko zmien pod kapotou. V ponuke je jediný atmosférický agregát. Ide o zážihový dvojliter (103 kW/140 k), ktorý Renault vyvinul v spolupráci so značkou Nissan. Jeho tromfom je schopnosť spaľovať aj palivo E85. Nad ním v hierarchii stojí turbomotor s rovnakým objemom a výkonom 125 kW (170 k).

Vznetové motorizácie sú k dispozícii síce iba dve, ale variantov spaľujúcich naftu je dokopy až päť. Šetrný zákazník si vyberie základný turbodiesel 1.5 dCi (81 kW/110 k). Náročnejší zvolí jednu zo štyroch verzií agregátu 2.0 dCi. Výkonové spektrum siaha od 96 kW (130 k), cez 110 kW (150 k), 127 kW (173 k), až po 131 kW (178 k).

Všetky vznetové motory sú vybavené filtrom pevných častíc a prepracovanou recirkuláciou výfukových plynov. Renault do modelu Laguna montuje výhradne šesťstupňové prevodovky, manuálne i automatické. Najúspornejší variant 1.5 dCi podľa výrobcu v kombinovanej prevádzke skonzumuje 4,7 l nafty na 100 km. Na opačnom konci ponuky stojí prepĺňaný zážihový dvojliter, ktorý si vypýta 8,7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od 16 790 eur

Záruka na auto reprezentuje štandardné hodnoty - tri roky alebo 150 000 najazdených kilometrov. Pri využití financovania cez Renault Finance dostanete okrem zvýhodnenej lízingovej ceny o 1300 eur záruku predĺženú na päť rokov, alebo 150 000 km v hodnote 799 eur a povinné zmluvné poistenie na celú dobu financovania zadarmo. Garancia na neprehrdzavenie karosérie trvá 12 rokov.

Prepĺňaný zážihový variant si výmenu oleja vyžiada každých 20 000 km, ostatné verzie vždy po 30 000 najazdených kilometroch. O konkrétnych intervaloch vodiča informuje Systém kontroly kvality oleja (OCS).

Podľa cenníka nová Laguna štartuje na sume 16 790 eur (2.0 16V). Najlacnejší diesel 1.5 dCi dostanete od 17 190 eur. Kombík je drahší o 1300 eur. Nová Laguna je už v predaji.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 351
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 468
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 214
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 753
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 736
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 687
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 929
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 32 762
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 842
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 412
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 832
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 408
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 114
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 245
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 202
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu