SME
Sobota, 22. január, 2022 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Renault zmodernizoval Lagunu. Pridal viac korenia

Tretia generácia Laguny naštartovala kvalitatívnu revolúciu. Renault v nej neváhal použiť netradičné štylistické i technické riešenia. Po modernizácii auto opeknelo a žiadané prvky zo špičkových verzií sa stali dostupnejšími.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Krátko po uvedení tretieho vydania Renaultu Laguna na slovenský trh sme ho podrobili vytrvalostnému testu, v ktorom auto v zimných mrazoch jazdilo nepretržite 24 hodín. Výnimkou boli iba prestávky potrebné pre dotankovanie a výmenu šoférov. V cieli sme kvitovali fakt, že počas skúšky sa nevyskytol jediný problém.

Vylepšená kabína

Francúzska automobilka uvádza, že v rámci omladzovacej kúry Laguna prešla ďalšou fázou skvalitňovania. Tentokrát ide najmä o akosť použitých materiálov v interiéri. Pribudli aj nové estetické prvky, napríklad chrómované lemy výduchov ventilácie. Utlmenie motorového priestoru a úpravy, ktoré majú zamedziť vzniku aerodynamickému hluku, zvýšia cestovný komfort na dlhých trasách.

Pobyt v aute spríjemní štandardne dodávaný audiosystém 3D Sound by Arkamys s ôsmimi reproduktormi a výkonom 140W, alebo príplatkový Bose s desiatimi reproduktormi. Na palube sa môže objaviť aj navigačný systém Carminat TomTom Live, dodávaný za príplatok 490 eur. Automatická klimatizácia obsahuje režim, ktorý monitoruje kvalitu vzduchu vpúšťaného do kabíny. Vzduch je schopná prečistiť prostredníctvom filtra s aktívnym uhlím.

Zamračená

Ako prvé však udrie do očí dizajn. Predné svetlomety dostali mračítka ukryté pod krycím sklom. Laguna vďaka nim pôsobí agresívnejším dojmom. Tento pocit znásobujú upravené tvary predného nárazníka s výraznejšími otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru a chrómovanými lištami.

Pri pohľade zozadu nenachádzame veľa noviniek. Vynikne modifikovaná grafika koncových svetiel oboch karosárskych verzií, liftbacku i kombi označovaného Grandtour. Coupé sa facelift nedotkol.

Dostupnejší systém 4Control

Jedným z technických prvkov Laguny, ktorý na zákazníkov zapôsobil, je natáčanie všetkých štyroch kolies 4Control. Predné ovláda vodič tradične volantom, kolesá zadnej nápravy sa natáčajú automaticky v závislosti od jazdnej situácie. Do rýchlosti asi 60 km/h je ich smer natáčania opačný v porovnaní s prednými kolesami. Vo vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú v rovnakom smere ako predné.

Vďaka systému 4Control treba menej točiť volantom pri prejazde zákrut a zároveň sa s vozidlom ľahšie manévruje napríklad na parkovisku. Doteraz bola táto funkcia vyhradená pre športovo ladené modely Laguna GT. Po modernizácii ju dostanete aj v kombinácii s ťažiskovými vznetovými verziami 2.0 dCi (110 kW/150 k) a 2.0 dCi (131 kW/180 k).

Jeden zážihový, dva vznetové motory

Facelift tiež priniesol niekoľko zmien pod kapotou. V ponuke je jediný atmosférický agregát. Ide o zážihový dvojliter (103 kW/140 k), ktorý Renault vyvinul v spolupráci so značkou Nissan. Jeho tromfom je schopnosť spaľovať aj palivo E85. Nad ním v hierarchii stojí turbomotor s rovnakým objemom a výkonom 125 kW (170 k).

Vznetové motorizácie sú k dispozícii síce iba dve, ale variantov spaľujúcich naftu je dokopy až päť. Šetrný zákazník si vyberie základný turbodiesel 1.5 dCi (81 kW/110 k). Náročnejší zvolí jednu zo štyroch verzií agregátu 2.0 dCi. Výkonové spektrum siaha od 96 kW (130 k), cez 110 kW (150 k), 127 kW (173 k), až po 131 kW (178 k).

Všetky vznetové motory sú vybavené filtrom pevných častíc a prepracovanou recirkuláciou výfukových plynov. Renault do modelu Laguna montuje výhradne šesťstupňové prevodovky, manuálne i automatické. Najúspornejší variant 1.5 dCi podľa výrobcu v kombinovanej prevádzke skonzumuje 4,7 l nafty na 100 km. Na opačnom konci ponuky stojí prepĺňaný zážihový dvojliter, ktorý si vypýta 8,7 l/100 km.

Od 16 790 eur

Záruka na auto reprezentuje štandardné hodnoty - tri roky alebo 150 000 najazdených kilometrov. Pri využití financovania cez Renault Finance dostanete okrem zvýhodnenej lízingovej ceny o 1300 eur záruku predĺženú na päť rokov, alebo 150 000 km v hodnote 799 eur a povinné zmluvné poistenie na celú dobu financovania zadarmo. Garancia na neprehrdzavenie karosérie trvá 12 rokov.

Prepĺňaný zážihový variant si výmenu oleja vyžiada každých 20 000 km, ostatné verzie vždy po 30 000 najazdených kilometroch. O konkrétnych intervaloch vodiča informuje Systém kontroly kvality oleja (OCS).

Podľa cenníka nová Laguna štartuje na sume 16 790 eur (2.0 16V). Najlacnejší diesel 1.5 dCi dostanete od 17 190 eur. Kombík je drahší o 1300 eur. Nová Laguna je už v predaji.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  9. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  10. Ochutnajte všetky slovenské chute a farby. Tu ich majú najviac
  1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 657
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 200
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 975
  4. Marrákeš je červená perla Maroka 4 825
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 780
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 615
  7. Cukrovkári a covid-19 2 184
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 137
  9. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 118
  10. Mecom ide na zelenú 1 735
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jeden z najväčších stavebných boomov v budovaní kostolov zažíva pravoslávna cirkev. Počet jej veriacich rastie v dôsledku nárastu veriacich prichádzajúcich pracovať na Slovensko z Ukrajiny, Srbska či Bulharska.

Boom výstavby kostolov bol na Slovensku v 90. rokoch.


7 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


4 h
Karolína Fourova, autorka knihy Jediná kniha o jedle, ktorú potrebujete.

Ľudia stále veria mýtom o stravovaní.


14. jan
Naomi Osaková sa lúči ako obhajkyňa titulu s Australian Open už v prvom týždni.

Obhajkyňa titulu prehrala v 3. kole Australian Open.


10 h

Neprehliadnite tiež

Kia Sephia

Na Slovensku začali predaje naraz so západnými krajinami.


19 h
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


18. jan

Blogy SME

  1. Vladimír Seman: Blavocentrista Sulík
  2. Anton Kovalčík: Krivoľaké cesty k rovnosti.
  3. Štefan Vidlár: TURUL
  4. Linda Ágoštonová: Východniarsky zápisnik - časť 3 : Svadobná hostina
  5. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže !
  6. Víťazoslav Würschner: Budeme sa mať lepšie?
  7. Ctirad Klimčík: O jednom aspekte vyhostenia Novaka Džokoviča
  8. Elena Antalová: Dajte myšlienkam pokoj
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 029
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 7 544
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 5 901
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 659
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 372
  6. Miroslav Galovič: Hlbocký (zmrznutý) vodopád. A Jozef Tiso na konci neďalekej kalvárie. 2 409
  7. Milan Buno: 7 knižných tipov: odpočítavanie k bombe, slovenské fantasy, aj kulinárske krimi 2 210
  8. Daniel Bíro: 10 zaujímavostí, o ktorých ste, možno, nevedeli 2 197
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  5. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  6. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu