SME

Latitude nadväzuje na tradíciu luxusných Renaultov

Francúzska automobilka sa opäť pokúsi pritiahnuť zákazníkov hľadajúcich vozidlo vyššej strednej triede. S modelom Vel Satis jej to nevyšlo, bude konzervatívny Latitude úspešnejší?

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Renault sa nebojí experimentovať, ani keď ide o tak konzervatívny segment, akým je vyššia stredná trieda. Netradičný prístup však nebol vždy výhodou, stačí si spomenúť na neúspešný model Vel Satis. Jeho nástupca sa vracia ku koreňom. Nesie názov Latitude, vyznáva neprovokujúce krivky a karosériu typu sedan.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Konzervatívnejší než predchodca

Dizajnéri stáli pred neľahkou úlohou. Latitude budú predávať v 50 krajinách na celom svete, čo znamená, že sa musí páčiť Európanom, rovnako, ako napríklad Ázijcom. Práve tvary zamerané v prvom rade na účel, môžu byť pre veľký Renault výhodou. Niektoré detaily síce evokujú Lagunu, no príslušnosť Latitude k lepšej spoločnosti na prvý pohľad odhalia vkusné chrómované doplnky a najmä miery: 4897 x 1832 x 1483 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Kabína má na potenciálneho zákazníka zapôsobiť priestorovou ponukou. Výrobca vyzdvihuje hlavne vnútornú šírku v oblasti lakťov a tiež miesto na nohy pre zadných pasažierov. Konštruktéri nešetrili tlmiacimi materiálmi s cieľom maximálne odizolovať kabínu od okolitého sveta. Ani vo vnútri nečakajte prehnanú extravaganciu.

Vo výbave aj sedadlo vodiča s masážnou funkciou

Tmavé plasty opticky oživujú lesklé čierne a strieborné detaily. Na stredovej konzole dominuje sedempalcový multifunkčný displej s 3D grafikou. K dispozícii sú dve verzie navigačného systém Carminat TomTom. Vyššia verzia okrem iného obsahuje aj DVD prehrávač a rozhranie Bluetooth.

Ovládanie navigačného a multimediálneho systému technici umiestnili medzi predné sedadlá. Ozvučenie vnútorného systému dal Renault na starosti odborníkom. V závislosti od verzie dostanete audiosystém 3D Sound by Arkamys s ôsmimi, alebo zostavu Bose s desiatimi reproduktormi.

SkryťVypnúť reklamu

Prvky ako bezkľúčový vstup a štartovanie, či elektronická parkovacia brzda, sú v tejto triede samozrejmosťou. To sa celkom nedá povedať o ionizátore vzduchu Samsung so schopnosťou čistiť vzduch vo vnútri auta. Táto funkcia sa vo výrobku značky Renault objavuje vôbec po prvýkrát. Nachádza sa v sústave trojzónovej automatickej klimatizácie.

Pobyt v aute spríjemní aj integrovaný osviežovač vzduchu. Nielen na dlhých cestách poteší sedadlo vodiča so štvorrežimovou masážnou funkciou.

Jeden zážihový...

Podvozok Latitude využíva zavesenie predných kolies z modelu Renault Laguna. Zadná viacprvková náprava má pôvod v koncernovom partnerovi, značke Nissan. Veľký Renault jazdí štandardne na kolesách s priemerom 17 palcov. Dopredu ho ženie jedna z troch ponúkaných poháňacích jednotiek. Jediný zážihový agregát - štvorvalcový dvojliter (103 kW/140 k) - je okrem benzínu, schopný spaľovať aj palivo E85.

SkryťVypnúť reklamu

...a dva vznetové motory

Väčším lákadlom pre zákazníkov budú vznetové agregáty. Základný turbodiesel dCi má štyri valce a objem 2.0 l. V slabšej verzii dosahuje 110 kW (150 k) a Renault ho - rovnako ako benzínový dvojliter - kombinuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejší variant motora 2.0 dCi produkuje 127 kW (175 k) a okrem šesťstupňového manuálu, ho dostanete aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Vrcholnú motorizáciu stelesňuje vznetový šesťvalec 3.0 dCi (177 kW/240 k), spriahnutý so šesťstupňovým automatom. Poháňané sú vždy predné kolesá.

Štyri kotúčové brzdy garantujú zastavenie auta z rýchlosti 100 km/h na dráhe dlhej 39,5 metra, bez ohľadu na typ motora pod kapotou. Elektrohydraulický posilňovač riadenia predstavuje kompromis medzi presnosťou ovládania a spotrebou energie. Len k šesťvalcu sa dodáva hydraulický posilňovač.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predaj odštartuje na budúci rok

Renault na svoju novú vlajkovú loď ponúka záruku trvajúci tri roky, alebo 150 000 najazdených kilometrov. Garancia vzťahujúca k prehrdzaveniu karosérie predstavuje 12 rokov. Jeden servisný interval má hodnotu 30 000 km, prípadne rok u zážihového a dva roky u vznetových agregátov. Ekologicky mysliacich motoristov poteší fakt, že Latitude je na 96 percent recyklovateľný.

Predaj Renaultu Latitude na Slovensku odštartuje na budúci rok.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 694
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 426
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 099
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 774
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 637
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 616
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 010
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 830
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 710
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 386
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 336
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 087
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 476
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 507
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu