BRATISLAVA. Renault sa nebojí experimentovať, ani keď ide o tak konzervatívny segment, akým je vyššia stredná trieda. Netradičný prístup však nebol vždy výhodou, stačí si spomenúť na neúspešný model Vel Satis. Jeho nástupca sa vracia ku koreňom. Nesie názov Latitude, vyznáva neprovokujúce krivky a karosériu typu sedan.
Konzervatívnejší než predchodca
Dizajnéri stáli pred neľahkou úlohou. Latitude budú predávať v 50 krajinách na celom svete, čo znamená, že sa musí páčiť Európanom, rovnako, ako napríklad Ázijcom. Práve tvary zamerané v prvom rade na účel, môžu byť pre veľký Renault výhodou. Niektoré detaily síce evokujú Lagunu, no príslušnosť Latitude k lepšej spoločnosti na prvý pohľad odhalia vkusné chrómované doplnky a najmä miery: 4897 x 1832 x 1483 mm.
Kabína má na potenciálneho zákazníka zapôsobiť priestorovou ponukou. Výrobca vyzdvihuje hlavne vnútornú šírku v oblasti lakťov a tiež miesto na nohy pre zadných pasažierov. Konštruktéri nešetrili tlmiacimi materiálmi s cieľom maximálne odizolovať kabínu od okolitého sveta. Ani vo vnútri nečakajte prehnanú extravaganciu.
Vo výbave aj sedadlo vodiča s masážnou funkciou
Tmavé plasty opticky oživujú lesklé čierne a strieborné detaily. Na stredovej konzole dominuje sedempalcový multifunkčný displej s 3D grafikou. K dispozícii sú dve verzie navigačného systém Carminat TomTom. Vyššia verzia okrem iného obsahuje aj DVD prehrávač a rozhranie Bluetooth.
Ovládanie navigačného a multimediálneho systému technici umiestnili medzi predné sedadlá. Ozvučenie vnútorného systému dal Renault na starosti odborníkom. V závislosti od verzie dostanete audiosystém 3D Sound by Arkamys s ôsmimi, alebo zostavu Bose s desiatimi reproduktormi.
Prvky ako bezkľúčový vstup a štartovanie, či elektronická parkovacia brzda, sú v tejto triede samozrejmosťou. To sa celkom nedá povedať o ionizátore vzduchu Samsung so schopnosťou čistiť vzduch vo vnútri auta. Táto funkcia sa vo výrobku značky Renault objavuje vôbec po prvýkrát. Nachádza sa v sústave trojzónovej automatickej klimatizácie.
Pobyt v aute spríjemní aj integrovaný osviežovač vzduchu. Nielen na dlhých cestách poteší sedadlo vodiča so štvorrežimovou masážnou funkciou.
Jeden zážihový...
Podvozok Latitude využíva zavesenie predných kolies z modelu Renault Laguna. Zadná viacprvková náprava má pôvod v koncernovom partnerovi, značke Nissan. Veľký Renault jazdí štandardne na kolesách s priemerom 17 palcov. Dopredu ho ženie jedna z troch ponúkaných poháňacích jednotiek. Jediný zážihový agregát - štvorvalcový dvojliter (103 kW/140 k) - je okrem benzínu, schopný spaľovať aj palivo E85.
...a dva vznetové motory
Väčším lákadlom pre zákazníkov budú vznetové agregáty. Základný turbodiesel dCi má štyri valce a objem 2.0 l. V slabšej verzii dosahuje 110 kW (150 k) a Renault ho - rovnako ako benzínový dvojliter - kombinuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejší variant motora 2.0 dCi produkuje 127 kW (175 k) a okrem šesťstupňového manuálu, ho dostanete aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Vrcholnú motorizáciu stelesňuje vznetový šesťvalec 3.0 dCi (177 kW/240 k), spriahnutý so šesťstupňovým automatom. Poháňané sú vždy predné kolesá.
Štyri kotúčové brzdy garantujú zastavenie auta z rýchlosti 100 km/h na dráhe dlhej 39,5 metra, bez ohľadu na typ motora pod kapotou. Elektrohydraulický posilňovač riadenia predstavuje kompromis medzi presnosťou ovládania a spotrebou energie. Len k šesťvalcu sa dodáva hydraulický posilňovač.
Predaj odštartuje na budúci rok
Renault na svoju novú vlajkovú loď ponúka záruku trvajúci tri roky, alebo 150 000 najazdených kilometrov. Garancia vzťahujúca k prehrdzaveniu karosérie predstavuje 12 rokov. Jeden servisný interval má hodnotu 30 000 km, prípadne rok u zážihového a dva roky u vznetových agregátov. Ekologicky mysliacich motoristov poteší fakt, že Latitude je na 96 percent recyklovateľný.
Predaj Renaultu Latitude na Slovensku odštartuje na budúci rok.
Autor: fg