SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Hmla spustila reťazovú haváriu

Diaľnicu D1 uzavrela viacnásobná autonehoda. Zomrel pri nej človek, viacerí sa zranili. Pri troch pruhoch nie je odstavný pruh pre sanitky a policajtov, predierali sa pomedzi autá.

Kolóny na diaľnici D1 pri Triblavine.Kolóny na diaľnici D1 pri Triblavine. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Hustá hmla, niekoľkokilometrová kolóna husto za sebou stojacich áut, niektoré v priekope vedľa cesty, šmykľavá vozovka a desiatky ľudí prechádzajúcich sa po diaľnici. Policajné majáky blikali do tmy, prichádzali desiatky policajtov a hasičov, aj pohrebné auto. Takto podvečer vyzerala diaľnica D1 pár kilometrov pred Bratislavou v smere zo Senca.

Prečítajte si chronológiu všetkých nehôd, ktoré zablokovali diaľnicu

Jeden mŕtvy

Krátko pred pol treťou sa tam spustila reťazová dopravná nehoda, pri ktorej zomrel vodič dvojmiestneho auta s bratislavskou značkou. Jeho spolujazdca odviezli s vážnymi zraneniami do nemocnice, zranili sa aj ďalší ľudia.
Stovky ľudí v autách, kamiónoch a autobusoch na diaľnici stáli vyše troch hodín.

Bez odstavného pruhu

Hasiči, autá Národnej diaľničnej spoločnosti a policajti sa pomedzi autá len ťažko predierali. Kľučkovali medzi havarovanými vrakmi. Vozidlá stojace v kolóne sa im uhli na obe strany diaľnice a policajti tak prechádzali stredom. Chýbal odstavný pruh, ktorý na tomto úseku pred rokom ustúpil tretiemu pruhu.

gal.jpg

Policajné majáky blikali do tmy, prichádzali desiatky policajtov a hasičov, aj pohrebné auto.

POZRITE SI GALÉRIU >>


„Z pruhu celkom vpravo sa zrejme vyhýbal kamiónu, ale ten už stál," opisoval smrteľnú nehodu jeden z vodičov. V momente nehody sa podľa neho ešte nešmýkalo.

Auto vyťahovali spod poľského kamióna uprostred diaľnice v čase, keď už okolo pomaly prechádzala kolóna.
Policajti cestu uvoľňovali organizovaním koridoru. Osobné autá naviedli do spoločnej kolóny, aby sa prekľučkovali pomedzi odstavené kamióny. Uvoľnili tak aj cestu odťahovej službe.

92406_res.jpg

FOTO: SME - Tomáš Benedikovič

Autá roztrúsené vo všetkých pruhoch

Na diaľnici D1, smerom na Bratislavu došlo krátko pred pol treťou popoludní, pravdepodobne v dôsledku hmly a zníženej viditeľnosti k viacnásobnej dopravnej nehode. Podľa polície sa na 2-kilometrovom úseku stalo približne 10 nehôd, pričom sa zrazilo viac ako 20 vozidiel vrátane jedného nákladného. Autá vraj boli roztrúsené vo všetkých jazdných pruhov v smere do hlavného mesta.

"Na mieste zasahovali tri ambulancie Rýchlej zdravotníckej pomoci a dve ambulancie s lekárom," povedala Dominika Šulková z Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby.

Jeden človek zahynul, šiesti ľudia sa zranili. Mŕtvy bol zakliesnený v aute, spolujazdca s vážnymi poraneniami previezli previezli do ružinovskej nemocnice, kde mu robia diagnostiku. Ako povedala hovorkyňa Univerzitnej nemocnice Zuzana Čižmáriková, pri nehode sa zranilo ľahko päť cestujúcich. Dvoch z nich previezli do nemocnice na Antolskú, dvoch na Kramáre, jedného do Starého Mesta.

Diaľnica D1 medzi Sencom a Bratislavou bola niekoľko hodín neprejazdná a polícia odkláňala dopravu na starú Seneckú cestu, prípadne cestu na Pezinok. Podľa aktuálnych informácií začala polícia púšťať osobné vozidlá približne po dvoch hodinách od nehody, diaľnicu úplne sprejazdnili okolo pol ôsmej večer.

Prvú nehodu mal na svedomí náraz do stojaceho kamiónu

Vodič pick-upu s bratislavskou poznávacou značkou išiel podľa svedkov v pravom pruhu a zrejme chcel predbehnúť kamión, ale keď sa dostal do ľavého pruhu, narazil do stojaceho kamióna na konci zápchy. Tá vznikla pri prvej nehode.

"Vtedy sa nešmýkalo, ani nebolo namrznuté, problémom bola zrejme hustá hmla," povedal jeden zo svedkov.

Tí, ktorí tadiaľ prechádzali, hovorili o nutnosti kľučkovať medzi jednotlivými zrážkami. Okrem toho, pred Triblavinou je na diaľnici odstavený kamión. Polícia preto uzatvorila diaľnicu medzi Sencom a Bratislavou v smere do hlavného mesta.

Na mieste je viacero policajných áut, sanitky aj hasiči.

V kolóne uviazol aj autobus na pravidelnej linke Nitra - Bratislava. Vodič potvrdil, že do kolóny prišiel asi desať minút pred treťou hodinou a ani po dvaapolhodine sa neposunul. V autobuse ma 40 ľudí.

mapa.jpg
Na viacerých miestach Slovenska je hustá hmla. Zdroj: shmu.sk

Polícia odkláňa dopravu

"Odporúčame preto vodičom, aby sa riadili pokynmi policajtov, ktorí na mieste odkláňajú dopravu z diaľnice D1 na starú Seneckú cestu, prípadne cestu na Pezinok. Taktiež žiadame vodičov, aby na danom úseku zvýšili pozornosť kvôli zníženej viditeľnosti. V opačnom prípade hrozí, že sa môžu stať ďalším účastníkom tejto dopravnej nehody," uviedol Peczár.

Na Starej Seneckej sa už začali tvoriť kolóny. Aby toho nebolo dosť, v smere z Bratislavy do Senca stojí osobné auto v strede cesty pred kruhovým objazdom pri Bernolákove. Kolóny sa už tvoria v oboch smeroch.

Pre nehody uzavreli aj diaľnicu medzi Hlohovcom a Trnavou

Nehody boli aj na iných úsekoch. Náš redaktor, ktorý bol na mieste, potvrdil, že práve tu sa zrazili asi štyri autá a jedna dodávka je mimo diaľnice. Cesta bola namrznutá a šmýkalo sa. Niekoľko desiatok minút bol spomínaný smer uzavretý úplne a policajti odkláňali dopravu na starú cestu medzi Hlohovcom a Trnavou

Na tej istej diaľnici, medzi Bratislavou a Trnavou v smere na sever, stáli na 33,5. kilometri v pravom pruhu 2 osobné autá. Pre hustú hmlu ich vodiči mali zbadať v poslednej chvíli.

fotoMáte viac informácií k udalosti? Povedzte to všetkým!

  • Informácie z miesta alebo fotky? Napíšte nám na web@sme.sk
  • Video? Pridajte ho na vii.sk (hneď zverejnené) alebo pošlite priamo do SME.
Ostrovčekov je iba pár a sú krátke

Na núdzových pruhoch diaľnice z Bratislavy do Trnavy môžu zastať len autá, ktoré majú poruchu.

BRATISLAVA. Na diaľnici medzi Trnavou a Bratislavou pribudlo šesť krátkych núdzových pruhov. Pôvodné informácie hovorili, že budú mať po šesťdesiat metrov, v skutočnosti však na spomínaných miestach pribudlo na trojpruhovej diaľnici asi 20 metrov krajnice.

Keďže v okolí nie je znížená rýchlosť, je ťažké zaradiť sa z nich späť na diaľnicu. „Tieto plochy sú naozaj len na núdzové státie," hovorí dopravný expert Jozef Drahovský. Zastaviť na nich vodič môže, len ak sa mu pokazí auto. Kto v pruhu zastaví z iných dôvodov, môže dostať pokutu.

Na budúci rok majú pribudnúť ďalšie odstavné pruhy. „Ak sa môžu neskôr využiť pri budovaní kompletného odstavného pruhu, tak ich budovanie má zmysel," povedal Drahovský.

Kompletný odstavný pruh považuje za jediné riešenie aj dopravný expert Ján Čelko zo Žilinskej univerzity. „Obmedzenie rýchlosti výrazne k zvýšeniu bezpečnosti neprispeje. Zahusťovanie odstavných plôch je rovnako len polovičné riešenie."

„Všimol som si však, že vodiči 110­kilometrové obmedzenie rešpektujú a rovnako dodržiavajú aj predpísanú vzdialenosť," hovorí Drahovský. Kedysi podľa neho vodiči jazdili natesno, čo spôsobovalo nehody.

Michal Trško
Najhoršia nehoda na D1 sa odohrala pred 5 rokmi. Zrazilo sa až 60 vozidiel
stare.jpg

Jedna z najhorších hromadných havárií sa odohrala na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou 31.decembra 2005. Podľa ministerstva vnútra zahynuli štyria ľudia, keď sa kamión s cisternou prevrátil na dve autá. Desiatky ľudí utrpeli zranenia.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  2. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  3. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  6. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  7. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  8. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  9. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  10. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 976
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 752
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 128
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 884
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 198
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 063
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 034
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 822
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


9 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Búranie Istropolisu na pokračovanie...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí...
  2. Barbora Kujundžić: Na aké veci si treba dávať pri malých deťoch pozor
  3. Marcel Horacek: Živoj je fajn - časť druhá
  4. Juraj Švarc: Vyhlásil som lockdown…ale mediálny!
  5. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  6. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  7. INESS: Cena zamestnanca
  8. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 678
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 244
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 743
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 455
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 165
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu