SME
reklama

Najdivokejší Mégane bude jazdiť rely

Športová divízia automobilky Renault dnes oficiálne predstavila Mégane RS N4, určený pre vyznavačov automobilových súťaží.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Športová divízia automobilky Renault dnes oficiálne predstavila Mégane RS N4, určený pre automobilové súťaže. Úpravy v porovnaní so sériovou verziou spočívajú napríklad v odstránení takmer kompletného interiéru. Čalúnenie v kabíne nahradil bezpečnostný rám, hasiaci systém, dve anatomické sedadlá a šesťbodové bezpečnostné pásy.

Zvyšovanie výkonu obmedzili predpisy

Pohon auta má na starosti prepĺňaný zážihový dvojliter, ktorý vďaka elektronike Cosworth, modifikovanému saciemu traktu a výfuku dosahuje výkon 199 kW (270 k) pri 4000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 470 Nm dostupný pri 3000 ot./min.

Pre porovnanie: výkon narástol o 15 kW (20 k), krútiaci moment má o 130 Nm vyššiu hodnotu než štandardný Mégane RS. Doplňme, že autá triedy N4 musia používať restriktor s priemerom 33 mm.

Agregát prostredníctvom 5-stupňovej manuálnej prevodovky ZF a samosvorného diferenciálu roztáča predné kolesá. Minimálna hmotnosť vozidla je technickými predpismi limitovaná na 1316 kilogramov.

Iba na asfalt

Podvozok využíva tlmiče Öhlins. Brzdové kotúče Brembo majú vpredu priemer 355 mm, vzadu 290 mm. Aktuálne existuje iba jediná - asfaltová špecifikácia auta. Renault verí, že práve na spevnenom povrchu dokáže Mégane RS N4 konkurovať aj „štvorkolkám“ Mitsubishi Lancer Evo a Subaru Impreza Sti, jazdiacim v rovnakej kategórii produkčných vozidiel.

„Sila tohto auta sa ukrýva predovšetkým v podvozku, ktorý špeciálne pre nás vyvinul Öhlins. Rovnako brzdy sú tým najlepším, čo Brembo ponúka. Mégane je v porovnaní s Clion R3 o šesť desatín sekundy na kilometer rýchlejší. Pritom vývoj Clia je na konci, v prípade Mégane však pokračuje,“ uviedol na margo novinky technický riaditeľ Renault Sport, Francis Champod.

Vzniknúť má aj Mégane R4

Renault Sport bude Mégane RS N4 predávať vo forme sady, vďaka ktorej si zákazník preskladá sériový Mégane RS na súťažný. Jej cenu zatiaľ nepoznáme. Vozidlo má získať medzinárodnú homologáciu FIA na budúci rok.

Očakáva sa, že neskôr vznikne verzia určená pre novovznikajúcu kategóriu R4, ktorá - okrem iného - dovoľuje použitie sekvenčnej prevodovky.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 455
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 236
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 036
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 820
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 801
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 060
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 941
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 446
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 251
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu