SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Najdivokejší Mégane bude jazdiť rely

Športová divízia automobilky Renault dnes oficiálne predstavila Mégane RS N4, určený pre vyznavačov automobilových súťaží.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Športová divízia automobilky Renault dnes oficiálne predstavila Mégane RS N4, určený pre automobilové súťaže. Úpravy v porovnaní so sériovou verziou spočívajú napríklad v odstránení takmer kompletného interiéru. Čalúnenie v kabíne nahradil bezpečnostný rám, hasiaci systém, dve anatomické sedadlá a šesťbodové bezpečnostné pásy.

Zvyšovanie výkonu obmedzili predpisy

Pohon auta má na starosti prepĺňaný zážihový dvojliter, ktorý vďaka elektronike Cosworth, modifikovanému saciemu traktu a výfuku dosahuje výkon 199 kW (270 k) pri 4000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 470 Nm dostupný pri 3000 ot./min.

Pre porovnanie: výkon narástol o 15 kW (20 k), krútiaci moment má o 130 Nm vyššiu hodnotu než štandardný Mégane RS. Doplňme, že autá triedy N4 musia používať restriktor s priemerom 33 mm.

Agregát prostredníctvom 5-stupňovej manuálnej prevodovky ZF a samosvorného diferenciálu roztáča predné kolesá. Minimálna hmotnosť vozidla je technickými predpismi limitovaná na 1316 kilogramov.

Iba na asfalt

Podvozok využíva tlmiče Öhlins. Brzdové kotúče Brembo majú vpredu priemer 355 mm, vzadu 290 mm. Aktuálne existuje iba jediná - asfaltová špecifikácia auta. Renault verí, že práve na spevnenom povrchu dokáže Mégane RS N4 konkurovať aj „štvorkolkám“ Mitsubishi Lancer Evo a Subaru Impreza Sti, jazdiacim v rovnakej kategórii produkčných vozidiel.

„Sila tohto auta sa ukrýva predovšetkým v podvozku, ktorý špeciálne pre nás vyvinul Öhlins. Rovnako brzdy sú tým najlepším, čo Brembo ponúka. Mégane je v porovnaní s Clion R3 o šesť desatín sekundy na kilometer rýchlejší. Pritom vývoj Clia je na konci, v prípade Mégane však pokračuje,“ uviedol na margo novinky technický riaditeľ Renault Sport, Francis Champod.

Vzniknúť má aj Mégane R4

Renault Sport bude Mégane RS N4 predávať vo forme sady, vďaka ktorej si zákazník preskladá sériový Mégane RS na súťažný. Jej cenu zatiaľ nepoznáme. Vozidlo má získať medzinárodnú homologáciu FIA na budúci rok.

Očakáva sa, že neskôr vznikne verzia určená pre novovznikajúcu kategóriu R4, ktorá - okrem iného - dovoľuje použitie sekvenčnej prevodovky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  1. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  2. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  3. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  5. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  6. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  8. Opäť máme možnosť hlasovať o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 524
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 668
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 948
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 071
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 624
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 458
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 272
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 153
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 112
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 491
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 137
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 471
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 773
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 503
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 2 485
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 354
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu