BRATISLAVA. Niekoľko mesiacov BMW kŕmilo svojich fanúšikov rôznymi fotografiami a videami zahalených prototypov najmenšieho „eMka“ súčasnosti. Dnes boli konečne uverejnené oficiálne snímky a informácie.
Dôraz na nízku hmotnosť
Po mohutných BMW X5 a X6 M sa športová divízia mníchovskej automobilky vracia späť ku koreňom. Postavila výkonné, relatívne ľahké a kompaktné auto, ktoré má vodičovi sprostredkovať maximum zábavy za volantom. Malé „eMko“ je ľahšie než variant 135i, z ktorého vychádza. Váži 1495 kilogramov. Rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu charakterizuje pomer 51,7:48,3.
Tri litre a dve turbá
Pod kapotou pracuje dvomi turbodúchadlami prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,0 litra. Na zadnú nápravu cez mechanický samosvorný diferenciál posiela výkon 246 kW (335 k) pri 5900 otáčkach za minútu a 450 Nm krútiaceho momentu v širokom rozsahu 1500-4500 ot./min.
Prostredníctvom funkcie overboost je možné krátkodobo zväčšiť hodnotu krútiaceho momentu o ďalších 50 Nm. Obmedzovač zasahuje pri 7000 ot./min.
K dispozícii bude spočiatku len šesťstupňová manuálna prevodovka, neskôr ponuku rozšíri dvojspojkový automat.
Komponenty z M3
BMW 1 M Coupé zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,9 sekundy, 400 metrov s pevným štartom „dá“ za 13,2 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na obligátnych 250 km/h.
Podvozok využíva niekoľko hliníkových prvkov z BMW M3. Z M3 GTS pochádzajú zliatinové disky s priemerom 19 palcov, obuté do pneumatík rozmeru 245/35 vpredu a 265/35 vzadu. Brzdové kotúče majú priemer 360 mm vpredu, resp. 350 mm vzadu.
Za 50 500 eur
Vďaka novým nárazníkom a rozšíreným blatníkom je „eMko“ o 5 mm dlhšie, o 53 mm širšie a o 3 mm nižšie než štandardné BMW radu 1 Coupé. V interiéri dominuje trojramenný volant s hrubým vencom a anatomické sedadlá. Veľa detailov v kabíne je prešívaných oranžovou niťou.
BMW si za model 1 M Coupé na nemeckom trhu vypýta 50 500 eur. Na Vianoce si ho však nedoprajete. Jeho predaj totiž odštartuje až v máji budúceho roka.
Autor: fg