SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

TEST: Kupé od BMW robí radosť aj so vznetovým motorom

V útrobách uhladeného, až nenápadného kupé trojkového radu tlčie vznetový šesťvalec, dopovaný dvomi turbodúchadlami. Výkon a najmä krútiaci moment z neho robia „naftovú eMtrojku“.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Tmavočervené kupé pôsobí na prvý pohľad maximálne nenápadne. Žiadne veľké otvory hltajúce vzduch, žiadne spojlery... Uhladenosť karosérie nie je prvolánová. Hodnota jej súčiniteľa odporu vzduchu cx=0,28 totiž patrí medzi najnižšie v segmente.

Ani kolesá s priemerom len 17 palcov nie sú to, z čoho by mal vodič dostať husiu kožu. Tú vyvolávajú štyri znaky na veku batožinového priestoru - 335d. Česť máme s „naftovou M-trojkou“, najvýkonnejším vznetovým BMW radu 3.

Absencia M paketu a štandardné zliatinové disky s priemerom 17 palcov urobili trojkové kupé maximálne nenápadným.

Dve turbá a 580 Nm

Spod dlhej prednej kapoty sa ozýva trojlitrový radový šesťvalec, vybavený sekvenčným prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel. Malé turbo pracuje pri nízkych otáčkach, potom preberá iniciatívu väčšie. Verte, že hoci ide o turbodiesel, vytáčaniu takmer k hranici 5.000 1/min sa nebráni.

Evolúcia tohto agregátu montovaná do BMW 3 produkuje 210 kW (286 k) a dych vyrážajúcu porciu krútiaceho momentu 580 Nm, dostupnú medzi 1750 a 2250 ot./min.

Dizajn je otázkou vkusu, ergonómiou však palubná doska
rozhodne presvedčí.

Občas sme boli vďační za prítomnosť trakčnej a stabilizačnej kontroly na palube. Ohromný krútiaci moment sa totiž prenáša výhradne na zadné kolesá. Prinútiť zadnú časť auta k vybočeniu zo stopy nerobí žiadny problém - stačí vypnúť elektronických pomocníkov a zošliapnuť akcelerátor. Dá sa ním relatívne citlivo dávkovať sila v snahe o drift.

Prevodovka niekedy nazlostí

Hry za volantom vie pokaziť prevodovka. Do verzie 335d sa dodáva iba šesťstupňový automat Steptronic. Jeho elektronický mozog nespí ani v manuálnom režime a nezriedka pri vyšších otáčkach dá zbytočne pokyn, aby prevodovka zaradila vyšší stupeň, aj keď si to vodič neželá.

Nemý sluha trpezlivo po každom zavretí dvier
podáva bezpečnostný pás.

Inak prevodovému ústrojenstvu ťažko môžeme niečo vytknúť. V štandardnom móde sa prispôsobí aktuálnemu štýlu jazdy. Napríklad pri veľmi jemnom šliapaní na plyn je v snahe o úsporu paliva schopná zaradiť šestku, aj keď rýchlosť dosahuje asi 65 km/h.

V športovom režime dovolí motor točiť až k červenému spektru otáčkomera a pri manuálnom radení reaguje dostatočne rýchlo na pokyny pákou alebo pádlami pod volantom.

Pripomína benzín

Vráťme sa ale k poháňacej jednotke. Je to práve jej ťah a zvuková kulisa, ktoré vyrážajú dych. Nebudeme si nič nahovárať. Fakt, že ide o diesel nespozná pri voľnobežných otáčkach len hluchý. Nepocíti totiž žiadne vibrácie, ostatní budú počuť jemné klepotanie. Situácia sa mení pri jazde, kedy typ spaľovaného paliva spoľahlivo rozozná málokto.

52_bavor_big.jpg
K charakteru kupé patrí aj komplikovaný prístup a neveľká priestorová ponuka na zadných sedadlách.

Najkrajší je mohutný zvuk po prekročení 3000 ot./min. Záťah prichádza tesne po prekročení hranice 1500 ot./min a kto vydrží neradiť, dočká sa po prekročení 4000 otáčkach aj druhého.

A to sa stále bavíme o vznetovom motore. 335d dokáže potešiť aj spotrebou nafty. Počas bežnej jazdy mimo mesta žiadal 6,5 l, keď sme mu šliapali na krk, pýtal cez 10 litrov. V meste sa pod desať často nedostanete. To ale na auto s pohotovostnou hmotnosťou 1.645 kg, schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy nie sú najhoršie cifry.

Viac účelný ako pekný

Keď prvotné šantenie vystrieda pokojnejšie cestovanie, príde čas na porozhliadnutie sa po kabíne. „Bavorák“ sa tvári ako pravé GT. Posádku rozmaznáva luxusnou výbavou, pasažierom sediacim vpredu dokonca podá bezpečnostný pás.

BMW už niekoľko rokov uprednostňuje jeden štýl usporiadania palubných dosiek. Estetika je možno rozporuplná, ergonómia však ukážková. Všetko sa sústredí na vodiča. Dobrú pozíciu za volantom by vylepšila možnosť sedieť ešte o čosi nižšie.

51_bavor_big.jpg
Rozsah nastavenia sedadla vodiča je veľký. Menej výrazné bočné vedenie sedáka uľahčuje nastupovanie.

Idylku naruší až menej kvalitný povrch vozovky. Slabší komfort pruženia má na svedomí do BMW 335d sériovo montované tuhšie pruženie a čiastočne aj pneumatiky typu run-flat s nijako extrémnym profilom 225/45 vpredu a 255/40 vzadu.

Kupujem - nekupujem

Pojem športový diesel znie ako typický výplod marketingového oddelenia. Kto neskúsil 335d, nepochopí. Ja som vyskúšal a kupujem. (Filip Garaj)
Technické parametre
motor 35d
zdvihový objem [cm3] 2993
výkon [kW/k] 210/286
pri otáčkach [1/min] 4400
krútiaci moment [Nm] 580
pri otáčkach [1/min] 1750-2250
maximálna rýchlosť [km/h] 250
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 5,9
nameraná spotreba [l/100 km] 6,5-10,4
emisie CO2 [g/km] 174
batožinový priestor [l] 430
cena modelu od [€] 49 200
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 555
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 116
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 842
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 783
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 587
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 771
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 671
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 106
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 691
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 126
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


13 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  2. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  3. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  4. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  5. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  6. Marek Strapko: Konšpirátori opäť pošteklili primitívne pudy
  7. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  8. Peter Biščo: Netrpezlivo a s obavami čakám vo svojej imaginárnej čakárni ...
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 326
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 855
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 213
  4. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 117
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 958
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 951
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 368
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 060
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu