SME
Sobota, 6. marec, 2021 | Meniny má Radoslav, RadoslavaKrížovkyKrížovky
TESTY

TEST: Kupé od BMW robí radosť aj so vznetovým motorom

V útrobách uhladeného, až nenápadného kupé trojkového radu tlčie vznetový šesťvalec, dopovaný dvomi turbodúchadlami. Výkon a najmä krútiaci moment z neho robia „naftovú eMtrojku“.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Tmavočervené kupé pôsobí na prvý pohľad maximálne nenápadne. Žiadne veľké otvory hltajúce vzduch, žiadne spojlery... Uhladenosť karosérie nie je prvolánová. Hodnota jej súčiniteľa odporu vzduchu cx=0,28 totiž patrí medzi najnižšie v segmente.

Ani kolesá s priemerom len 17 palcov nie sú to, z čoho by mal vodič dostať husiu kožu. Tú vyvolávajú štyri znaky na veku batožinového priestoru - 335d. Česť máme s „naftovou M-trojkou“, najvýkonnejším vznetovým BMW radu 3.

Absencia M paketu a štandardné zliatinové disky s priemerom 17 palcov urobili trojkové kupé maximálne nenápadným.

Dve turbá a 580 Nm

Spod dlhej prednej kapoty sa ozýva trojlitrový radový šesťvalec, vybavený sekvenčným prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel. Malé turbo pracuje pri nízkych otáčkach, potom preberá iniciatívu väčšie. Verte, že hoci ide o turbodiesel, vytáčaniu takmer k hranici 5.000 1/min sa nebráni.

Evolúcia tohto agregátu montovaná do BMW 3 produkuje 210 kW (286 k) a dych vyrážajúcu porciu krútiaceho momentu 580 Nm, dostupnú medzi 1750 a 2250 ot./min.

Dizajn je otázkou vkusu, ergonómiou však palubná doska
rozhodne presvedčí.

Občas sme boli vďační za prítomnosť trakčnej a stabilizačnej kontroly na palube. Ohromný krútiaci moment sa totiž prenáša výhradne na zadné kolesá. Prinútiť zadnú časť auta k vybočeniu zo stopy nerobí žiadny problém - stačí vypnúť elektronických pomocníkov a zošliapnuť akcelerátor. Dá sa ním relatívne citlivo dávkovať sila v snahe o drift.

Prevodovka niekedy nazlostí

Hry za volantom vie pokaziť prevodovka. Do verzie 335d sa dodáva iba šesťstupňový automat Steptronic. Jeho elektronický mozog nespí ani v manuálnom režime a nezriedka pri vyšších otáčkach dá zbytočne pokyn, aby prevodovka zaradila vyšší stupeň, aj keď si to vodič neželá.

Nemý sluha trpezlivo po každom zavretí dvier
podáva bezpečnostný pás.

Inak prevodovému ústrojenstvu ťažko môžeme niečo vytknúť. V štandardnom móde sa prispôsobí aktuálnemu štýlu jazdy. Napríklad pri veľmi jemnom šliapaní na plyn je v snahe o úsporu paliva schopná zaradiť šestku, aj keď rýchlosť dosahuje asi 65 km/h.

V športovom režime dovolí motor točiť až k červenému spektru otáčkomera a pri manuálnom radení reaguje dostatočne rýchlo na pokyny pákou alebo pádlami pod volantom.

Pripomína benzín

Vráťme sa ale k poháňacej jednotke. Je to práve jej ťah a zvuková kulisa, ktoré vyrážajú dych. Nebudeme si nič nahovárať. Fakt, že ide o diesel nespozná pri voľnobežných otáčkach len hluchý. Nepocíti totiž žiadne vibrácie, ostatní budú počuť jemné klepotanie. Situácia sa mení pri jazde, kedy typ spaľovaného paliva spoľahlivo rozozná málokto.

52_bavor_big.jpg
K charakteru kupé patrí aj komplikovaný prístup a neveľká priestorová ponuka na zadných sedadlách.

Najkrajší je mohutný zvuk po prekročení 3000 ot./min. Záťah prichádza tesne po prekročení hranice 1500 ot./min a kto vydrží neradiť, dočká sa po prekročení 4000 otáčkach aj druhého.

A to sa stále bavíme o vznetovom motore. 335d dokáže potešiť aj spotrebou nafty. Počas bežnej jazdy mimo mesta žiadal 6,5 l, keď sme mu šliapali na krk, pýtal cez 10 litrov. V meste sa pod desať často nedostanete. To ale na auto s pohotovostnou hmotnosťou 1.645 kg, schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy nie sú najhoršie cifry.

Viac účelný ako pekný

Keď prvotné šantenie vystrieda pokojnejšie cestovanie, príde čas na porozhliadnutie sa po kabíne. „Bavorák“ sa tvári ako pravé GT. Posádku rozmaznáva luxusnou výbavou, pasažierom sediacim vpredu dokonca podá bezpečnostný pás.

BMW už niekoľko rokov uprednostňuje jeden štýl usporiadania palubných dosiek. Estetika je možno rozporuplná, ergonómia však ukážková. Všetko sa sústredí na vodiča. Dobrú pozíciu za volantom by vylepšila možnosť sedieť ešte o čosi nižšie.

51_bavor_big.jpg
Rozsah nastavenia sedadla vodiča je veľký. Menej výrazné bočné vedenie sedáka uľahčuje nastupovanie.

Idylku naruší až menej kvalitný povrch vozovky. Slabší komfort pruženia má na svedomí do BMW 335d sériovo montované tuhšie pruženie a čiastočne aj pneumatiky typu run-flat s nijako extrémnym profilom 225/45 vpredu a 255/40 vzadu.

Kupujem - nekupujem

Pojem športový diesel znie ako typický výplod marketingového oddelenia. Kto neskúsil 335d, nepochopí. Ja som vyskúšal a kupujem. (Filip Garaj)
Technické parametre
motor 35d
zdvihový objem [cm3] 2993
výkon [kW/k] 210/286
pri otáčkach [1/min] 4400
krútiaci moment [Nm] 580
pri otáčkach [1/min] 1750-2250
maximálna rýchlosť [km/h] 250
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 5,9
nameraná spotreba [l/100 km] 6,5-10,4
emisie CO2 [g/km] 174
batožinový priestor [l] 430
cena modelu od [€] 49 200
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  2. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  3. Nové číslo Historickej revue
  4. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  7. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  8. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Svieže jarné ceny v PLANEO Elektro sú aj v marci extra výhodné
  2. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  3. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  4. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  7. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  8. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  9. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  10. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 20 077
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 14 738
  3. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 11 347
  4. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 9 944
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 9 902
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 8 677
  7. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 545
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 192
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 537
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 041
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poslanec Tomáš Šudík hovorí, že v klube OĽaNO sú dvaja až traja poslanci, ktorí vyslovujú kritiku.

12 h
Petra Vlhová dnes ide slalom v Jasnej, sledujte 1. kolo.

Sledujte online prenos s nami.

3 h
Antigénové testy. Ilustračné foto

Minister kúpil 35 miliónov testov.

13 h

Neprehliadnite tiež

Zameral sa na populárny rozmer.

17 h
Porsche Taycan 4S Cross Turismo

Strešný box zvláda vysokú rýchlosť.

20 h
Nová Dacia Sandero Access

Nájdu sa nové modely, kombi aj hybrid.

24 h
Ilustračné foto.

Koniec nových áut so spaľovacím motorom hrozí už v roku 2025.

4. mar