Srkal: Tatra sa opäť stane uznávanou svetovou značkou
Brno 9.júna (TASR) - Tatra Kopřivnice bude naďalej vyrábať
nákladné vozidlá a opäť sa stane uznávanou svetovou značkou.
Predovšetkým do modernizácie ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Brno 9.júna (TASR) - Tatra Kopřivnice bude naďalej vyrábať nákladné vozidlá a opäť sa stane uznávanou svetovou značkou. Predovšetkým do modernizácie výroby hodlá tento rok podnik investovať 12 miliónov dolárov. Firma už v roku 2002 investovala 5 miliónov USD do zlepšenia svojej finančnej situácie. Na veľtrhu Autotec v Brne to uviedol predseda predstavenstva Tatry Milota Srkal.
Ďalších 7 miliónov USD vloží podnik do výroby, rozvoja dcérskych spoločností a do akvizície nových trhov v Číne, USA a výhľadovo v južnej Amerike. "Odbytiská v ČR a na Slovensku sú pre nás významné, ale relatívne malé, a preto sa musíme sústrediť predovšetkým na export. V súčasnosti je na export určených 90 % produkcie Tatry, v budúcnosti rátame zhruba s 95 %," povedal M. Srkal.
Vedenie firmy počíta tento rok s výrobou 2 000 až 2 400 vozidiel, vlani bol zaznamenaný pokles výroby z 1 686 na 1 551 strojov. Nový majiteľ kopřivníckej firmy americká SDC International začala v Tatre rozsiahlu reorganizáciu. Veľkým kontraktom je objednávka do Indie s dodávkou 1 970 automobilov do začiatku roka 2003, ktorá je prevažne vojenského charakteru.
Tatra už uzatvorila zmluvu na dodávku 650 ťažkých vozidiel pre českú armádu asi za 5,7 miliardy Kč. Armáda výhľadovo ráta i s nákupom zhruba 580 ľahkých nákladných vozidiel za 1,7 miliardy Kč. Práve na vojenské kontrakty aj na americkom trhu sa snaží firma zamerať pomocou spoločného podniku v USA.
Vyše 91 % akcií Tatry získala vlani v novembri od českej vlády spoločnosť SDC, ktorá za ňu zaplatila 32 miliónov USD. Majoritný balík akcií si ponechá, 40,61-% podiel predá spoločnosti Terex Corporation, strategickému akcionárovi SDC. Tatra a SDC plánujú využiť rozsiahlu globálnu sieť Terexu na distribúciu vozidiel Tatra. Terex vlastní celosvetovú sieť dílerov vo viac ako 60 krajinách sveta.