SME

Nový mix crossoveru a kupé sa volá Mini Paceman

Spájať rôzne segmenty v jednom modeli automobilky baví. Mini aktuálne skombinovalo crossover s kupé a vznikla štúdia Paceman.

(Zdroj: Mini)

BRATISLAVA. Kultová britská automobilka Mini na januárovom autosalóne v Detroite oslávi desať rokov od svojho znovuzrodenia pod krídlami BMW. Pri tej príležitosti odhalí štúdiu Paceman, ktorá vraj predstavuje historicky prvé crossover-kupé v segmente malých áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové i známe tvary Dizajn prototypu kombinuje prvky z rôznych modelov Mini. Zatiaľ čo predné partie sú takmer na nerozoznanie od SUV Countryman, mierne klesajúca línia strechy a jej prechod do zadných stĺpikov evokujú Mini Coupé Concept.

SkryťVypnúť reklamu

Originálnu zadnú časť zdobia veľké koncové svetlá, lemované chrómovanou lištou a dve koncovky výfuku.

Vtipným detailom sú kožou čalúnené vonkajšie kľučky dverí. Dizajnéri neopomenuli ani tradičný rozpoznávací znak všetkých moderných Mini - plastové lemy blatníkov. V prípade Pacemanu zostali nelakované. Auto stojí na kolesách s priemerom 19 palcov.

Kupé pre štyroch Hoci má Paceman o čosi vyššie umiestnené ťažisko, výrobca trvá na tom, že ponúka rovnako bezprostredné jazdné vlastnosti a súčasne vyšší komfort, než klasický hatchback Mini.

Vozidlo s rozmermi 4110 x 1789 x 1541 mm má v interiéri štyri miesta na sedenie. Stvárnenie vnútorného priestoru zatiaľ vidíme iba na dizajnérskych náčrtoch. Charakterizuje ho čierno-červeno-biela farebná kombinácia. Medzi sedadlami našli miesto koľajnice, na ktoré je možné uchytiť rôzne držiaky a iné praktické doplnky. Tento prvok poznáme aj zo sériového Mini Countryman.

SkryťVypnúť reklamu

Malé turbo a „štvorkolka“ Pod kapotou štúdie pracuje známy zážihový prepĺňaný štvorvalec 1,6 THP, naladený na výkon 155 kW (211 k). 260 Nm (280 pri využití funkcie overboost) krútiaceho momentu sa prostredníctvom systému ALL4 prenáša na všetky štyri kolesá.

Pri priaznivých adhéznych podmienkach prúdi na prednú i zadnú nápravu po 50 percent krútiaceho momentu. Elektromagnetická medzinápravová spojka v prípade potreby dokáže dozadu preniesť až 100 percent momentu.

Mini zatiaľ definitívne nepotvrdilo prípadnú sériovú výrobu Pacemanu. Oficiálne tlačové materiály však mnohé naznačujú. Píše sa v nich, že „koncept sa môže stať ďalším stavebným kameňom v prebiehajúcom vývoji značky a jej produktového portfólia“.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 256
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 614
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 236
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 305
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 334
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 929
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 148
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 030
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu