BRATISLAVA. Kultová britská automobilka Mini na januárovom autosalóne v Detroite oslávi desať rokov od svojho znovuzrodenia pod krídlami BMW. Pri tej príležitosti odhalí štúdiu Paceman, ktorá vraj predstavuje historicky prvé crossover-kupé v segmente malých áut.
Nové i známe tvary Dizajn prototypu kombinuje prvky z rôznych modelov Mini. Zatiaľ čo predné partie sú takmer na nerozoznanie od SUV Countryman, mierne klesajúca línia strechy a jej prechod do zadných stĺpikov evokujú Mini Coupé Concept.
Originálnu zadnú časť zdobia veľké koncové svetlá, lemované chrómovanou lištou a dve koncovky výfuku.
Vtipným detailom sú kožou čalúnené vonkajšie kľučky dverí. Dizajnéri neopomenuli ani tradičný rozpoznávací znak všetkých moderných Mini - plastové lemy blatníkov. V prípade Pacemanu zostali nelakované. Auto stojí na kolesách s priemerom 19 palcov.
Kupé pre štyroch Hoci má Paceman o čosi vyššie umiestnené ťažisko, výrobca trvá na tom, že ponúka rovnako bezprostredné jazdné vlastnosti a súčasne vyšší komfort, než klasický hatchback Mini.
Vozidlo s rozmermi 4110 x 1789 x 1541 mm má v interiéri štyri miesta na sedenie. Stvárnenie vnútorného priestoru zatiaľ vidíme iba na dizajnérskych náčrtoch. Charakterizuje ho čierno-červeno-biela farebná kombinácia. Medzi sedadlami našli miesto koľajnice, na ktoré je možné uchytiť rôzne držiaky a iné praktické doplnky. Tento prvok poznáme aj zo sériového Mini Countryman.
Malé turbo a „štvorkolka“ Pod kapotou štúdie pracuje známy zážihový prepĺňaný štvorvalec 1,6 THP, naladený na výkon 155 kW (211 k). 260 Nm (280 pri využití funkcie overboost) krútiaceho momentu sa prostredníctvom systému ALL4 prenáša na všetky štyri kolesá.
Pri priaznivých adhéznych podmienkach prúdi na prednú i zadnú nápravu po 50 percent krútiaceho momentu. Elektromagnetická medzinápravová spojka v prípade potreby dokáže dozadu preniesť až 100 percent momentu.
Mini zatiaľ definitívne nepotvrdilo prípadnú sériovú výrobu Pacemanu. Oficiálne tlačové materiály však mnohé naznačujú. Píše sa v nich, že „koncept sa môže stať ďalším stavebným kameňom v prebiehajúcom vývoji značky a jej produktového portfólia“.
Autor: fg