SME

Subaru Justy končí, nahradí ho Trezia

Justy sa s veľkým záujmom európskych zákazníkov nestretlo. Nový model Trezia, odvodený od Toyoty Verso-S, má mať väčšie šance.

(Zdroj: Subaru)

BRATISLAVA. Aktuálna generácia Subaru Justy je iba kozmeticky upravené Daihatsu Sirion. Záujem obyvateľov starého kontinentu však nevzbudila. V celoeurópskych štatistikách predajov sa Justy pravidelne umiestňuje za modelom Sirion, a to napriek podobným cenám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K slabým predajom zrejme prispela absencia iného než trojvalcového motora a verzie vybavenej pohonom všetkých štyroch kolies, ktoré však v ponuke Daihatsu Sirion nájdeme.

Súrodenec Toyoty

So záverom roka 2010 skončí aj pôsobenie Justy v Európe. Na nástupcu ale netreba čakať dlho, ešte v prvej polovici budúceho roka sa na starom kontinente rozbehne predaj Subaru Trezia.

SkryťVypnúť reklamu

Subaru stavilo na rovnaký recept ako v minulosti a pri vývoji malého modelu spolupracovalo s inou automobilkou. Nové mini MPV s rozmermi 3990 x 1695 x 1585 mm a rázvorom náprav 2550 mm je odvodené od nedávno predstavenej Toyoty Verso-S.

DNA Subaru má len predná časť

Dizajnéri Subaru nemali veľa možností, ako odlíšiť Treziu od Versa-S. Najväčšie rozdiely vidieť na stvárnení prednej časti. Tvar svetlometov a masky chladiča evokuje ostatné modely Subaru. Vzadu došlo iba k úprave grafiky koncových svetiel a jemnej modifikácií piatych dverí. Rozdielov v interiéri je ešte menej a obmedzili sa prakticky len na kryt airbagu na volante, ktorý nenesie logo Toyoty, ale Subaru.

Zatiaľ je k dispozícii len minimum informácií, týkajúcich sa novinky. Pre ilustráciu preto uveďme, že sesterská Toyota ponúka batožinový priestor so základným objemom 336 litrov. Po odstránení medzipodlahy jeho kapacita narastie na 394 l a keď sklopíte zadné sedadlá, úložná plocha dosiahne objem 1338 l.

SkryťVypnúť reklamu

Dva zážihové motory možno doplní turbodiesel

Paleta motorizácií Subaru Trezia má pozostávať z dvoch zážihových agregátov - 1,3 l (56 kW/76 k) a 1,5 l (80 kW/109 k). Výkonnejší variant má byť v ponuke aj s pohonom všetkých kolies.

Predbežne sa vraj ráta aj so vznetovým variantom, ktorý by poháňal turbodiesel 1,4 D-4D (66 kW/90 k) z dielne Toyoty.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu