BRATISLAVA. Aktuálna generácia Subaru Justy je iba kozmeticky upravené Daihatsu Sirion. Záujem obyvateľov starého kontinentu však nevzbudila. V celoeurópskych štatistikách predajov sa Justy pravidelne umiestňuje za modelom Sirion, a to napriek podobným cenám.
K slabým predajom zrejme prispela absencia iného než trojvalcového motora a verzie vybavenej pohonom všetkých štyroch kolies, ktoré však v ponuke Daihatsu Sirion nájdeme.
Súrodenec Toyoty
So záverom roka 2010 skončí aj pôsobenie Justy v Európe. Na nástupcu ale netreba čakať dlho, ešte v prvej polovici budúceho roka sa na starom kontinente rozbehne predaj Subaru Trezia.
Subaru stavilo na rovnaký recept ako v minulosti a pri vývoji malého modelu spolupracovalo s inou automobilkou. Nové mini MPV s rozmermi 3990 x 1695 x 1585 mm a rázvorom náprav 2550 mm je odvodené od nedávno predstavenej Toyoty Verso-S.
DNA Subaru má len predná časť
Dizajnéri Subaru nemali veľa možností, ako odlíšiť Treziu od Versa-S. Najväčšie rozdiely vidieť na stvárnení prednej časti. Tvar svetlometov a masky chladiča evokuje ostatné modely Subaru. Vzadu došlo iba k úprave grafiky koncových svetiel a jemnej modifikácií piatych dverí. Rozdielov v interiéri je ešte menej a obmedzili sa prakticky len na kryt airbagu na volante, ktorý nenesie logo Toyoty, ale Subaru.
Zatiaľ je k dispozícii len minimum informácií, týkajúcich sa novinky. Pre ilustráciu preto uveďme, že sesterská Toyota ponúka batožinový priestor so základným objemom 336 litrov. Po odstránení medzipodlahy jeho kapacita narastie na 394 l a keď sklopíte zadné sedadlá, úložná plocha dosiahne objem 1338 l.
Dva zážihové motory možno doplní turbodiesel
Paleta motorizácií Subaru Trezia má pozostávať z dvoch zážihových agregátov - 1,3 l (56 kW/76 k) a 1,5 l (80 kW/109 k). Výkonnejší variant má byť v ponuke aj s pohonom všetkých kolies.
Predbežne sa vraj ráta aj so vznetovým variantom, ktorý by poháňal turbodiesel 1,4 D-4D (66 kW/90 k) z dielne Toyoty.
Autor: fg