SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Mazda MPV – ponuka veľkého priestoru

V auguste 1999 predstavila japonská automobilka Mazda úplne nový model svojho veľkopriestorového automobilu kategórie MPV. V týchto dňoch k nám prichádza modernizovaný model predstavený na jar tohto roku v Ženeve, aj tentoraz pod rovnakým označením Mazda


MPV. Tento automobil je vážnym konkurentom pre VW Sharan, Ford Galaxy či Renault Espace. Má totiž to, čo automobilom kategórie MPV nesmiem chýbať - veľký a variabilný interiér. Aj vďaka svojim rozmerom – celkovej dĺžke 4775 mm, šírke 1830 mm a výške 1785 mm, no najmä vďaka rázvoru 2840 mm je v Mazde MPV pohodlné cestovanie až pre siedmich cestujúcich v troch radoch s rozmiestnením 2+3+2.

Modernizovaný model má zlepšený prístup k zadným sedadlám cez posuvné zadné bočné dvere na oboch stranách. Hlavné zmeny na vonkajšom vzhľade oproti predchodcovi sú na prednej časti karosérie. Model MPV 2002 má novú typickú päťuholníkovú mriežku prednej masky, disky kolies z ľahkých zliatin, mohutnejší predný nárazník s integrovanými kruhovými hmlovkami a nové svetlo s čírou optikou. Vzadu sú nové koncové svetlá, tiež s čírym prekrytím. Zmeny sú aj v interiéri: kvalitnejšie materiály, športové čalúnenie, prístrojová doska s povrchovou úpravou imitácie karbonu a tiež úpravy na lepší prístup k zadným sedadlám. Elegantne pôsobí štvorramenný kožou obšitý a výškovo nastaviteľný volant. Najvýraznejšou zmenou i novinkou zároveň sú nové pohonné jednotky: vznetový štvorvalec MZR-CD 2,0 so systémom Common Rail s výkonom 100 kW(136 a zážihový 2,3i 16V s výkonom 104 kW/141 k.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Počas prezentácie v susednom Rakúsku sme si mali možnosť vyskúšať oba nové motory. U oboch sa výkon motora prenáša na predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky s priamym radením. Rovnako výhľad z vozidla pri jeho veľkosti príjemne prekvapil. Zaujímavá je spotreba, ktorá sa pri zážihovom motore pohybovala podľa palubného počítača okolo 10 l/100 km, u vznetového motora okolo 7,0 l nafty. Mazda MPV síce nie je žiadny šprintér, pri svojej hmotnosti 1655 kg dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 12,8 s s benzínovým motorom a s turbodieselom 2,0 l za 13,2 s a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 180 km,/h, resp. 176 km/h.

Mazda MPV vo výbave Exclusive, ktorá okrem iného zahŕňa disky kolies z ľahkej zliatiny, ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, dva čelné a dva bočné airbagy, predpínače bezpečnostných pásov, predné hmlovky, pozdĺžny strešný nosič, audio systém, manuálnu klimatizáciu, kožou potiahnutý volant, diaľkové ovládanie s centrálnym zamykaním, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel a iné, stojí s benzínovým motorom 2,3i 1 149 900 Sk, so vznetovým 2,0 MZR-CD 1 199 900 Sk. Mazda MPV je zaujímavou voľbou najmä pre viacpočetné rodiny, ale i pre tých, čo dávajú prednosť veľkému priestoru.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 348
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 317
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 254
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 845
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 863
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 810
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 008
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 799
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 022
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.