
. Nová Ibiza je spomedzi týchto troch koncernových súrodencov vzhľadovo najvydarenejšia a najatraktívnejšia. Čitateľný na nej je rukopis dizajnéra Waltera de Silvu i príbuznosť k jeho štúdii Salsa. Vidieť na nej však aj črty väčšej Alfy Romeo 147. Španielska novinka, podobne ako doterajší model má troj- i päťdverovú verziu, sa v týchto dňoch dostáva aj k našim predajcom i potenciálnym kupcom.
Nový Seat Ibiza sa prezentuje ako automobil zrodený zo sily a vášne. Má v sebe španielsku krv, dynamický výraz, nežnosť i komfort. Automobil z kategórie malých nastúpil na cestu, ktorú mu predurčila koncernová stratégia – budovať značke Seat imidž automobilu so športovým a dynamickým charakterom. A tak u novej Ibizi lahodí oku dynamický tvarovaný predok s oblými líniami a v duchu súčasného trendu i dvojica ostrých hrán na kapote motora. Tie sa črtajú aj na zadných blatníkoch, aby potlačili prevažujúce obliny a zdynamizovali aj túto časť karosérie. Tej na dynamike pridávajú aj výrazné koncové svetlá. Nový štýl sa preniesol aj do interiéru, v ktorom dominujú kruhové tvary. Tak prístrojový štít tvoria kruhové prístroje, kruhové sú aj prívody vzduchu ventilačnej sústavy. Kvalitné a príjemné sú mäkčené plasty prístrojového panela.
Aj nová Ibiza povyrástla. Do dĺžky o takmer 8 cm, širšia je bezmála o 6 cm a vyššia o necelé 2 cm. Zväčšil sa aj rázvor náprav na 2460 mm, čo ocenia najmä cestujúci. Tak na zadných sedadlách sa zväčšil priestor pre nohy o takmer 6 cm. Zväčšil sa aj rozchod kolies – vpredu na 1419 mm, vzadu na 1408 mm. Tiež batožinový priestor je väčší, síce len o 17 litrov, zato však v priehlbine pod jeho dnom je plnohodnotná rezerva. Výrazne robustnejší je skelet karosérie, ktorá je celá z pozinkovaného plechu. Tuhšia karosérie výrazne zlepšuje jazdné vlastnosti. Pričiňuje sa o to aj koncernová platforma moderných technických riešení náprav. Podobne sa pamätalo aj na bezpečnosť posádky.
Štandardom je airbag vodiča a spolujazdca a automobil môže byť vybavený systémami ABS, TCS i ESP. V ponuke motorov je trojvalec 1,2 l s výkonom 64 k, dva štvorvalce 1,4 l s výkonmi 75 k a 100 k, nepreplňovaný vznetový štvorvalec 1,9 SDI s výkonom 64 k, preplňovaný vznetový trojvalec 1,4 TDI s výkonom 75 k a dva preplňované vznetové štvorvalce 1,9 TDI s výkonmi 100 a 130 k. Nový Seta Ibiza je už v predaji a ceny sa začínajú od 356 tisíc korún.
Autor: gold