SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

M. Schumacher suverénom aj v Montreale

Po sobotňajšej kvalifikácii na Veľkej cene Kanady formuly 1 v Montreale sa zdalo, že preteky na rýchlom okruhu Gillesa Villeneuva budú ostrým súbojom tímov Williams a Ferrari

Po sobotňajšej kvalifikácii na Veľkej cene Kanady formuly 1 v Montreale sa
zdalo, že preteky na rýchlom okruhu Gillesa Villeneuva budú ostrým súbojom
tímov Williams a Ferrari. Nakoniec však víťazstvo pohodlne získal vedúci
jazdec celkového poradia majstrovstiev sveta Michael Schumacher v červenom
vozidle z Maranella a po ôsmich veľkých cenách z celkových sedemnástich
zvýšil náskok už na 43 bodov. Schumi vyhral tohto roku šesť pretekov a len v
Malajzii (3.) a v Monaku (2.) nestál na najvyššom stupni.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Z najlepšej pozície na štarte vyrazil v nedeľu v teplom, slnečnom počasí Kolumbijčan Montoya na vozidle Williams, pred prvou zákrutou prekrížil cestu druhému M. Schumacherovi, pred ktorého sa však šikovne pretlačil jeho tímový kolega z Ferrari Barrichello. Vlaňajší víťaz R. Schumacher na Williamse si neudržal štvrté miesto, klesol za Räikkonena na McLarene. Barrichello v cieľovej rovinke prvého kola predstihol aj Montoyu, z čoho sa dalo usúdiť, že jazdí s ľahším autom na dve zastávky v boxe.

Brazílčan zariskoval, chcel si urobiť náskok a do 14. kola mu taktika vychádzala. Keď však zostalo stáť na ceste pokazené auto domáceho jazdca J. Villeneuva a nemohli ho odtiahnuť, na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo. Barrichellov štvorsekundový náskok sa stratil, pretekári tri kolá krúžili tesne za sebou.

Skryť Vypnúť reklamu

Od 17. kola sa začalo súťažiť
odznova, Barrichello musel v 25. kole zájsť na prvú výmenu pneumatík a
doplnenie paliva. Na čelo sa posunul M. Schumacher pred Montoyom a
Räikkonenom. V 37. kole prepustil majster sveta vedúcu pozíciu Montoyovi,
zašiel do depa a keď sa vrátil na trať zaradil sa za Kolumbijčana. V 50.
kole musel aj Montoya prezúvať kolesá a doplniť palivo, odvtedy až do konca
už zostal na 1. mieste M. Schumacher.

V 56. kole sa zadymilo z motora
Montoyovho auta, odstúpil z druhej priečky. Jeho tímový kolega R.
Schumacher doplatil na chyby v depe, v 42. kole mu pre poruchu tankovacieho
zariadenia doplnili málo paliva a o dve kolá neskoršie sa musel znova
vrátiť. Stajňa BMW-Williams mala po vydarenej sobotňajšej kvalifikácii
čiernu nedeľu.

Skryť Vypnúť reklamu

Na uvoľnené miesta sa posunuli jazdci v strieborných šípoch
Coulthard a Räikkonen, škótsky pilot v závere zvádzal súboj s Barrichellom.
Do bodovanej šestky sa dostali aj Fisichella a Trulli. Počas troch dní
sledovalo VC Kanady rekordných 326 000 divákov, z toho nedeľňajšie preteky
117 000.

Hlasy v cieli:

M. Schumacher:
"Mal som opäť výborne pripravené auto, za čo sa treba poďakovať aj našim
testovacím jazdcom Badoerovi a Burtimu. Hreje ma 150. víťazstvo Ferrari vo
formule 1. Barrichello ma predbehol po štarte, ale nerobil som si z toho
ťažkosti, lebo vedel som, že ide na dve zastávky. Keď vyšlo na trať
bezpečnostné vozidlo, zahralo mi to do karát, no ani ja nechápem, prečo ho
vyslali na okruh. V poslednom kole som už zvoľnil tempo, aby som šetril auto
aj brzdy, náskok bol dostatočný."

Skryť Vypnúť reklamu

D. Coulthard:
"Štartoval som z ôsmej pozície, nečakal som, že by som mohol skončiť na
stupni víťazov. S druhým miestom som veľmi spokojný. Opäť sa ukázalo, že
máme skvelé štartovacie zariadenie, postupne som sa posúval
dopredu."

R. Barrichello:
"Mal som skvelý štart, po
prvom kole som sa dostal na čelo pretekov. Bezpečnostné vozidlo zrútilo
všetky moje plány. Neviem, prečo neodpratali Villeneuovo auto iným spôsobom.
Myslím si, že taktika dvoch zastávok bola správna a mohla viesť k
víťazstvu."


Veľká cena Kanady (70 kôl, 305,270 km):
M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:33:36,1 - priem. rýchlosť 195,682 km/h, 2.
Coulthard (V. Brit., McLaren) + 1,1 s, 3. Barrichello (Braz., Ferrari) +
7,1, 4. Räikkonen (Fín., McLaren) + 37,5, 5. Fisichella (Tal., Jordan)
+37,6, 6. Trulli (Tal., Renault) + 48,9.

Skryť Vypnúť reklamu

Ďalšie poradie: 7. R. Schumacher (Nem., Williams) + 51,5, 8. Panis (Fr.,
BAR) + 1 kolo, 9. Massa (Braz., Sauber) + 1 kolo, 10. Sato (Jap., Jordan) +
1 kolo, 11. Webber (Austr., Minardi) + 1 kolo, 12. Heidfeld (Nem., Sauber) +
1 kolo, 13. Frentzen (Nem., Arrows) + 1 kolo, 14. Yoong (Malaj., Minardi) +
2 kolá, 15. Button (V. Brit., Renault).

Nedokončili:
8. kolo - Villeneuve (Kan., BAR) motor, 16 - Bernoldi (Braz.,
Arrows) techn. porucha, 29 - De la Rosa (Šp., Jaguar) techn. porucha, 41 -
Salo (Fín., Toyota) techn. porucha, 41 - Irvine (V. Brit., Jaguar) motor, 45
- McNish (V. Brit., Toyota) techn. porucha, 56 - Montoya (Kol., Williams)
motor.

Najrýchlejšie kolo: 50 - Montoya 1:15,960
min.
Poradie jazdcov po ôsmich pretekoch MS: 1. M.
Schumacher 70 bodov, 2. R. Schumacher 27, 3. Montoya 27, 4. Coulthard 26, 5.
Barrichello 16, 6. Button 8, 7. Räikkonen 7, 8. Fisichella 6, 9. Heidfeld 5,
10. Trulli 3, 11. Irvine 3, 12. Massa 3, 13. Webber 2, 14. Salo 2, 15.
Frentzen 2.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 86, 2.
BMW-Williams 54, 3. McLaren-Mercedes 33, 4. Renault 12, 5. Sauber-Petronas
8, 6. Jordan-Honda 6, 7. Jaguar 3, 8. Minardi-Asiatech 2, 9. Toyota 2, 10.
Arrows 2.

Skryť Vypnúť reklamu

Najbližšie sa ide 23. júna Veľká cena Európy na okruhu Nurburgring
v Nemecku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 055
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 232
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 698
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 633
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 381
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 017
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 482
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 430
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 426
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 2 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 12 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť.
  2. Ivo Nesrovnal: Vďaka Angele Merkelovej!
  3. Ladislav Boršoš: Valloslava/nahlas…
  4. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  5. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné.
  6. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  7. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  8. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  1. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 3 912
  2. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 799
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch 3 758
  4. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 3 250
  5. Stanislav Martinčko: Bude Róbert Fico aj Borisovi Kollárovi ďakovať za dobre odvedenú prácu? 3 171
  6. Ingrid Škropeková: Manažér, riaditeľ, upratovačka, chlap či žena. Na ARO je jedno, kým ste. Keď vám povedia, otočte sa mi ritkou, tak sa tou ritkou otočíte. 2 559
  7. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 279
  8. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 252
  1. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  2. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  3. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  4. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  7. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu