SME
reklama

Hyundai Sonata 2,7i V6 – elegantný a nenápadný sedan

Elegantný a nenápadný sedan strednej kategórie, nie príliš drahý – to je Sonata juhokórejskej automobilky Hyundai. V júli minulého roku uviedol výrobca už jeho štvrtú generáciu. Pod kapotou môže mať benzínový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 133 k, alebo


Elegantný a nenápadný sedan strednej kategórie, nie príliš drahý – to  je Sonata juhokórejskej automobilky Hyundai. V júli minulého roku uviedol výrobca už jeho štvrtú generáciu. Pod kapotou môže mať benzínový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 133 k, alebo 2,7 V6 s výkonom 176 k. Ak by ste sa však viezli v Sonate so zaviazanými očami, veru ťažko by ste identifikovali, či sedíte v Alfe 166 alebo v Chrysleri Sebring. Nie iba kvôli kožou potiahnutému interiéru a inému komfortu, ktorý verzii s motorom 2,7 V6, ktorú sme testovali, nechýba. To skôr šepot šesťvalcového vidlicového motora Sonaty je na nerozoznanie od konkurenčných modelov. A ten „záťah“ už od otáčok 2000 za minútu, aj keď najvyšší krútiaci moment 245 Nm má až pri štyroch tisícoch. Keď však ručičku otáčkomera vyženieme k šiestim tisícom, výkon prenášaný na predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky kulminuje pri 178 k a ručička na rýchlomeri sa blíži k 220 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ani skúška akcelerácie z nuly na 100 km/h netrvá dlho, len 8,2 s. Ak si prajete spomaliť či zastaviť, brzdy s kotúčami na všetkých štyroch kolesách poslúchnu na slovo. Ani keď zastavíte a otvoríte oči, neprestanete sa diviť. K zemi pričupený automobil odetý do moderného hávu trojpriestorovej karosérie dlhej takmer štyri a trištvrte metra a širokej meter osemdesiatdva, na pohľad vôbec nepôsobí robustne. Vpredu upúta decentná maska chladiča s chrómovaným rámikom na kapote s dvoma decentnými pozdĺžnymi vlnkami a dva páry hlavných svetlometov s čírym prekrytím. Tým to však vpredu nekončí: nápadito riešený nárazník s integrovaným spojlerom, otvorom pre prívod vzduchu a hmlovými svetlami v štýle krídla tryskového lietadla sú ďalším neprehliadnuteľným znakom dizajnérskeho vkusu. Aby tej chvály nebolo priveľa, spomeňme už len oblé bočné línie s ostrou hranou na úrovni kľučiek a „diamant“ v mieste zadných skupinových svetiel. V interiéri má Sonata dostatok priestoru i pohodlné sedenie pre cestujúcich tak na predných ako i zadných kožou čalúnených sedadlách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Časti interiéru má Sonata doplnené obložením imitácie vzácneho dreva. Sonata sa teda nielen tvári, ale v skutočnosti aj patrí do váženej spoločnosti automobilov strednej triedy. O pohodlie, komfort a bezpečnosť  počas cesty i mimo nej sa stará samočinná klimatizácia s digitálnym nastavovaním, elektrické nastavovanie sedadla vodiča, vyhrievanie oboch predných sedadiel, kožený poťah volantu, palubný počítač, progresívny posilňovač riadenia, tempomat, elektrické otváranie oriem predných i zadných dverí, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, čelné a bočné airbagy a celý rad ďalších. Zato audiosystém je za príplatok.
Jazda so Sonatou, zväčša na krátke vzdialenosti, nás vyšla v priemernej spotrebe na prekvapivých a milosrdných 9,2 l/100 km, čo na 2,7-litrový šesťvalec a výkon 178 k to nie veľa. 
                          

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TECHNICKÉ ÚDAJE
Hyundai Sonata 2,7i Elegance

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2656 cm3, vŕtanie a zdvih 86,7 x 75,0 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 127 Kw/172 k pri otáčkach 6000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 245 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom/reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 3,23 - 1,95 - 1,30 - 0,94, 0,78, R 3,46. Stály prevod 4,06.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá zavesené na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu vlečené zadné ramená spojené torznou priečkou, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, ABS, kotúčové vpredu i vzadu, predné  s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/60 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4727/1820/1422 mm, rázvor náprav 2700 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1540/1530 mm. Pohotovostná hmotnosť 1443 kg, užitočná 577 kg. Objem batožinového priestoru 430 l. Objem palivovej nádrže 65 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 8,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 13,6/7,4/9,7 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, štvordverová,  päťmiestna typu sedan.

Cena: 899 900 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 8,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  5,6/8,3 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,5/10,8 s
Max.  rýchlosť 220 km/h
Spotreba počas testu 9,2 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 166 2,5 V6 24V
Zdvih. objem 2492  cm³
Výkon 138 kW/188 k
Krút. mom. 220/5000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 8,4 s
Max. rých. 225 km/h
Spotreba mesto 17,2 l/100 km
mimo mesta 8,9 l/100 km
kombinovaná 11,9 l/100 km
Cena 1 408 700 Sk

Chrysler Sebring 2,7 V6 LX (A)
Zdvih. objem 2736  cm³
Výkon 149 kW/203 k
Krút. mom. 262/4300 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,7 s
Max. rých. 216 km/h
Spotreba mesto 14,7 l/100 km
mimo mesta 8,4 l/100 km
kombinovaná 10,7 l/100 km
Cena  1 199 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nissan Maxima QX 3,0 SE
Zdvih. objem 2988  cm³
Výkon 147 kW/200 k
Krút. mom. 271/3600 Nm.min-1
0 – 100 km/h 8,2 s
Max. rých. 230 km/h
Spotreba mesto 13,1 l/100 km
mimo mesta 7,4 l/100 km
kombinovaná 9,5 l/100 km
Cena 1 279 000 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 869
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 177
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 771
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 916
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  2. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  3. Martin Borecky: Rakovina
  4. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  5. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  6. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  7. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  8. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 942
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 609
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 413
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 203
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 424
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 359
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 206
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu