SME

Hyundai Sonata 2,7i V6 – elegantný a nenápadný sedan

Elegantný a nenápadný sedan strednej kategórie, nie príliš drahý – to je Sonata juhokórejskej automobilky Hyundai. V júli minulého roku uviedol výrobca už jeho štvrtú generáciu. Pod kapotou môže mať benzínový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 133 k, alebo


Elegantný a nenápadný sedan strednej kategórie, nie príliš drahý – to  je Sonata juhokórejskej automobilky Hyundai. V júli minulého roku uviedol výrobca už jeho štvrtú generáciu. Pod kapotou môže mať benzínový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 133 k, alebo 2,7 V6 s výkonom 176 k. Ak by ste sa však viezli v Sonate so zaviazanými očami, veru ťažko by ste identifikovali, či sedíte v Alfe 166 alebo v Chrysleri Sebring. Nie iba kvôli kožou potiahnutému interiéru a inému komfortu, ktorý verzii s motorom 2,7 V6, ktorú sme testovali, nechýba. To skôr šepot šesťvalcového vidlicového motora Sonaty je na nerozoznanie od konkurenčných modelov. A ten „záťah“ už od otáčok 2000 za minútu, aj keď najvyšší krútiaci moment 245 Nm má až pri štyroch tisícoch. Keď však ručičku otáčkomera vyženieme k šiestim tisícom, výkon prenášaný na predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky kulminuje pri 178 k a ručička na rýchlomeri sa blíži k 220 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ani skúška akcelerácie z nuly na 100 km/h netrvá dlho, len 8,2 s. Ak si prajete spomaliť či zastaviť, brzdy s kotúčami na všetkých štyroch kolesách poslúchnu na slovo. Ani keď zastavíte a otvoríte oči, neprestanete sa diviť. K zemi pričupený automobil odetý do moderného hávu trojpriestorovej karosérie dlhej takmer štyri a trištvrte metra a širokej meter osemdesiatdva, na pohľad vôbec nepôsobí robustne. Vpredu upúta decentná maska chladiča s chrómovaným rámikom na kapote s dvoma decentnými pozdĺžnymi vlnkami a dva páry hlavných svetlometov s čírym prekrytím. Tým to však vpredu nekončí: nápadito riešený nárazník s integrovaným spojlerom, otvorom pre prívod vzduchu a hmlovými svetlami v štýle krídla tryskového lietadla sú ďalším neprehliadnuteľným znakom dizajnérskeho vkusu. Aby tej chvály nebolo priveľa, spomeňme už len oblé bočné línie s ostrou hranou na úrovni kľučiek a „diamant“ v mieste zadných skupinových svetiel. V interiéri má Sonata dostatok priestoru i pohodlné sedenie pre cestujúcich tak na predných ako i zadných kožou čalúnených sedadlách.

SkryťVypnúť reklamu

Časti interiéru má Sonata doplnené obložením imitácie vzácneho dreva. Sonata sa teda nielen tvári, ale v skutočnosti aj patrí do váženej spoločnosti automobilov strednej triedy. O pohodlie, komfort a bezpečnosť  počas cesty i mimo nej sa stará samočinná klimatizácia s digitálnym nastavovaním, elektrické nastavovanie sedadla vodiča, vyhrievanie oboch predných sedadiel, kožený poťah volantu, palubný počítač, progresívny posilňovač riadenia, tempomat, elektrické otváranie oriem predných i zadných dverí, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, čelné a bočné airbagy a celý rad ďalších. Zato audiosystém je za príplatok.
Jazda so Sonatou, zväčša na krátke vzdialenosti, nás vyšla v priemernej spotrebe na prekvapivých a milosrdných 9,2 l/100 km, čo na 2,7-litrový šesťvalec a výkon 178 k to nie veľa. 
                          

SkryťVypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE
Hyundai Sonata 2,7i Elegance

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2656 cm3, vŕtanie a zdvih 86,7 x 75,0 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 127 Kw/172 k pri otáčkach 6000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 245 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom/reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 3,23 - 1,95 - 1,30 - 0,94, 0,78, R 3,46. Stály prevod 4,06.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá zavesené na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu vlečené zadné ramená spojené torznou priečkou, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, ABS, kotúčové vpredu i vzadu, predné  s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/60 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4727/1820/1422 mm, rázvor náprav 2700 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1540/1530 mm. Pohotovostná hmotnosť 1443 kg, užitočná 577 kg. Objem batožinového priestoru 430 l. Objem palivovej nádrže 65 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 8,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 13,6/7,4/9,7 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, štvordverová,  päťmiestna typu sedan.

Cena: 899 900 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 8,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  5,6/8,3 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,5/10,8 s
Max.  rýchlosť 220 km/h
Spotreba počas testu 9,2 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 166 2,5 V6 24V
Zdvih. objem 2492  cm³
Výkon 138 kW/188 k
Krút. mom. 220/5000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 8,4 s
Max. rých. 225 km/h
Spotreba mesto 17,2 l/100 km
mimo mesta 8,9 l/100 km
kombinovaná 11,9 l/100 km
Cena 1 408 700 Sk

Chrysler Sebring 2,7 V6 LX (A)
Zdvih. objem 2736  cm³
Výkon 149 kW/203 k
Krút. mom. 262/4300 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,7 s
Max. rých. 216 km/h
Spotreba mesto 14,7 l/100 km
mimo mesta 8,4 l/100 km
kombinovaná 10,7 l/100 km
Cena  1 199 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nissan Maxima QX 3,0 SE
Zdvih. objem 2988  cm³
Výkon 147 kW/200 k
Krút. mom. 271/3600 Nm.min-1
0 – 100 km/h 8,2 s
Max. rých. 230 km/h
Spotreba mesto 13,1 l/100 km
mimo mesta 7,4 l/100 km
kombinovaná 9,5 l/100 km
Cena 1 279 000 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 832
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 531
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 075
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 256
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 743
  7. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 506
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 313
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  2. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  4. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  5. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  6. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  7. Štefan Šturdzík: Rakovina
  8. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 946
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 566
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 394
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 074
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 457
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 10 692
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 547
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 487
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu