SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Hyundai Sonata 2,7i V6 – elegantný a nenápadný sedan

Elegantný a nenápadný sedan strednej kategórie, nie príliš drahý – to je Sonata juhokórejskej automobilky Hyundai. V júli minulého roku uviedol výrobca už jeho štvrtú generáciu. Pod kapotou môže mať benzínový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 133 k, alebo


Elegantný a nenápadný sedan strednej kategórie, nie príliš drahý – to  je Sonata juhokórejskej automobilky Hyundai. V júli minulého roku uviedol výrobca už jeho štvrtú generáciu. Pod kapotou môže mať benzínový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 133 k, alebo 2,7 V6 s výkonom 176 k. Ak by ste sa však viezli v Sonate so zaviazanými očami, veru ťažko by ste identifikovali, či sedíte v Alfe 166 alebo v Chrysleri Sebring. Nie iba kvôli kožou potiahnutému interiéru a inému komfortu, ktorý verzii s motorom 2,7 V6, ktorú sme testovali, nechýba. To skôr šepot šesťvalcového vidlicového motora Sonaty je na nerozoznanie od konkurenčných modelov. A ten „záťah“ už od otáčok 2000 za minútu, aj keď najvyšší krútiaci moment 245 Nm má až pri štyroch tisícoch. Keď však ručičku otáčkomera vyženieme k šiestim tisícom, výkon prenášaný na predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky kulminuje pri 178 k a ručička na rýchlomeri sa blíži k 220 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ani skúška akcelerácie z nuly na 100 km/h netrvá dlho, len 8,2 s. Ak si prajete spomaliť či zastaviť, brzdy s kotúčami na všetkých štyroch kolesách poslúchnu na slovo. Ani keď zastavíte a otvoríte oči, neprestanete sa diviť. K zemi pričupený automobil odetý do moderného hávu trojpriestorovej karosérie dlhej takmer štyri a trištvrte metra a širokej meter osemdesiatdva, na pohľad vôbec nepôsobí robustne. Vpredu upúta decentná maska chladiča s chrómovaným rámikom na kapote s dvoma decentnými pozdĺžnymi vlnkami a dva páry hlavných svetlometov s čírym prekrytím. Tým to však vpredu nekončí: nápadito riešený nárazník s integrovaným spojlerom, otvorom pre prívod vzduchu a hmlovými svetlami v štýle krídla tryskového lietadla sú ďalším neprehliadnuteľným znakom dizajnérskeho vkusu. Aby tej chvály nebolo priveľa, spomeňme už len oblé bočné línie s ostrou hranou na úrovni kľučiek a „diamant“ v mieste zadných skupinových svetiel. V interiéri má Sonata dostatok priestoru i pohodlné sedenie pre cestujúcich tak na predných ako i zadných kožou čalúnených sedadlách.

Skryť Vypnúť reklamu

Časti interiéru má Sonata doplnené obložením imitácie vzácneho dreva. Sonata sa teda nielen tvári, ale v skutočnosti aj patrí do váženej spoločnosti automobilov strednej triedy. O pohodlie, komfort a bezpečnosť  počas cesty i mimo nej sa stará samočinná klimatizácia s digitálnym nastavovaním, elektrické nastavovanie sedadla vodiča, vyhrievanie oboch predných sedadiel, kožený poťah volantu, palubný počítač, progresívny posilňovač riadenia, tempomat, elektrické otváranie oriem predných i zadných dverí, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, čelné a bočné airbagy a celý rad ďalších. Zato audiosystém je za príplatok.
Jazda so Sonatou, zväčša na krátke vzdialenosti, nás vyšla v priemernej spotrebe na prekvapivých a milosrdných 9,2 l/100 km, čo na 2,7-litrový šesťvalec a výkon 178 k to nie veľa. 
                          

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE
Hyundai Sonata 2,7i Elegance

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2656 cm3, vŕtanie a zdvih 86,7 x 75,0 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 127 Kw/172 k pri otáčkach 6000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 245 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom/reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 3,23 - 1,95 - 1,30 - 0,94, 0,78, R 3,46. Stály prevod 4,06.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá zavesené na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu vlečené zadné ramená spojené torznou priečkou, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, ABS, kotúčové vpredu i vzadu, predné  s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/60 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4727/1820/1422 mm, rázvor náprav 2700 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1540/1530 mm. Pohotovostná hmotnosť 1443 kg, užitočná 577 kg. Objem batožinového priestoru 430 l. Objem palivovej nádrže 65 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 8,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 13,6/7,4/9,7 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, štvordverová,  päťmiestna typu sedan.

Cena: 899 900 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 8,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  5,6/8,3 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,5/10,8 s
Max.  rýchlosť 220 km/h
Spotreba počas testu 9,2 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 166 2,5 V6 24V
Zdvih. objem 2492  cm³
Výkon 138 kW/188 k
Krút. mom. 220/5000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 8,4 s
Max. rých. 225 km/h
Spotreba mesto 17,2 l/100 km
mimo mesta 8,9 l/100 km
kombinovaná 11,9 l/100 km
Cena 1 408 700 Sk

Chrysler Sebring 2,7 V6 LX (A)
Zdvih. objem 2736  cm³
Výkon 149 kW/203 k
Krút. mom. 262/4300 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,7 s
Max. rých. 216 km/h
Spotreba mesto 14,7 l/100 km
mimo mesta 8,4 l/100 km
kombinovaná 10,7 l/100 km
Cena  1 199 000 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Nissan Maxima QX 3,0 SE
Zdvih. objem 2988  cm³
Výkon 147 kW/200 k
Krút. mom. 271/3600 Nm.min-1
0 – 100 km/h 8,2 s
Max. rých. 230 km/h
Spotreba mesto 13,1 l/100 km
mimo mesta 7,4 l/100 km
kombinovaná 9,5 l/100 km
Cena 1 279 000 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 410
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 619
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 781
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 276
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 039
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 445
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 410
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 171
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 346
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 250
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Prezidentka Zuzana Čaputová.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N