SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: Hyundai Lantra

To čo ešte donedávna platilo o japonských automobiloch, dá sa dnes povedať i o tomto kórejskom – veľké auto s bohatou sériovou výbavou za prijateľnú cenu. V minulom roku oslávil Hyundai 10. výročie Lantry na európskom trhu

. Napriek faktu, že preň pôvodne nebola určená, sa jej napokon podarilo výborne etablovať. Prvá generácia limuzíny strednej triedy ani zďaleka nedosahovala úroveň európskych automobilov. Preto v pomerne krátkom čase absolvovala dve veľké zmeny. V roku 1993 to bol prvý facelift a vyladenie podvozku.

O dva roky neskôr, v roku 1995, už výrobca na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom predstavil jej druhú generáciu. Pod kapotou mala nové šestnásťventilové pohonné jednotky a sériovú výbavu rozšírenú o airbag pre vodiča i spolujazdca. Pre tých, ktorí uvažujú o kúpe ojazdenej Lantry sú odporúčané modely druhej generácie, teda vyrobené v čase od septembra 1995. Toto odporúčanie súvisí s výmenou motorov a je zároveň v plnej miere v súlade s výsledkami štatistiky Dekra. Podľa nej potrebovali modely prvej generácie servisný zásah 20 krát častejšie ako modely jej nástupkyne.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V prvom prípade býval najčastejším dôvodom ozubený remeň a následné poškodenie motora, výfuková sústava, tesnenie pod hlavou valcov a termostat. Druhej generácii robí starosti hlavne imobilizér a spínacia skrinka. Samotní majitelia Lantry sa sťažujú na malú možnosť výhodného opätovného predaja a veľmi často i na kvalitu dielenského spracovania, chyby laku a hluk pri radení spôsobený zlou synchronizáciou prevodovky. Výhodou tejto kórejskej limuzíny je široká jej verzií, minimálne opotrebovanie brzdových kotúčov, bohatá sériová výbava a nízke prevádzkové náklady. Pasažieri ocenia aj veľmi pohodlné sedadlá a dostatok priestoru vo vnútri karosérie. V súčasnosti je na trhu už tretia generácia s názvom Elantra.

Typické slabé miesta
synchronizácia prevodovky, olejové čerpadlo, chladiaca sústava a vodné čerpadlo, tesnenie pod hlavou valcov, ozubený remeň

Skryť Vypnúť reklamu

+
dostatok priestoru
variabilný batožinový priestor
usporiadanie ovládacích prvkov
funkčné a jednoduché ovládanie
bohatá sériová výbava

-
brzdy
jazdné vlastnosti pri plnom zaťažení
málo komfortné pruženie
hlučné pohonné jednotky
dielenské spracovanie

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Priemerné jazdné vlastnosti, kultivovaný chod, trocha hlučný. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,6 l štvorvalcový s výkonom 114 k. Dobré jazdné vlastnosti, kultivovaný. Vyššia spotreba 10 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 126 k. (do r. 1995). Dobré jazdné vlastnosti, menej kultivovaný. Spotreba 10 l/100 km.
2,0 l štvorvalcový s výkonom 139 k. (od r. 1997). Veľmi dobré jazdné vlastnosti. Akceptovateľná spotreba 10 l/100 km.

Ceny
Ceny Hyundai Lantra zodpovedajú základnému modelu v rámci jednotlivých generácií:
R. v. 2001 - 430.000 Sk
R. v  2000 - 340.000 Sk
R. v. 1999 - 302.200 Sk
R. v. 1998 - 266.100 Sk
R. v. 1997 - 224.500 Sk
R. v. 1996 - 199.800 Sk
R. v. 1995 - 175.130 Sk
R. v. 1994 - 153.500 Sk
R. v. 1993 - 128.800 Sk
R. v. 1992 - 110.500 Sk
R. v. 1991 -   98.800 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 239
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 823
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 015
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 268
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 832
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 771
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 367
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 350
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 235
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 088
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 237-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala viac ako štyritisíc obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

9 h
Dnes píše Nataša Holinová

Matovič je malý slovenský Trump

Igor Matovič.

Stačí prísť na tlačovku a ukázať na nadpis 2 x 2 je 5?

24. jan
Dočasný šéf polície Peter Kovařík počas vypočúvania pred výborom.

Vo výbere sú už len Kovařík a Hamran.

6 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan
loadCSS('https://a.smedata.sk/artemis/bundles/smeartemisweb/auto/css/main.css?r=235ab'); (function() { function hasAttribute(element, name) { if (typeof element.getAttribute(name) == 'undefined' || element.getAttribute(name) == null || element.getAttribute(name) == '') { return false; } return true; } function hasClass(element, cls) { return (' ' + element.className + ' ').indexOf(' ' + cls + ' ') > -1; } // scan and append dynamic height function scanDynamicElements() { // get items var scanElems = document.getElementsByClassName('js-dynamic-size'); if (scanElems.length == 0) { return false; } // loop items for (i = 0; i < scanElems.length; i++) { var scanedElem = scanElems[i]; // check if we got all data if (!hasAttribute(scanedElem, 'data-aspect-ratio')) { continue; } var ratio = scanedElem.getAttribute('data-aspect-ratio'); // get current width var width = parseInt(scanedElem.clientWidth); // set new height var w=window,d=document,e=d.documentElement,g=d.getElementsByTagName('body')[0],x=w.innerWidth||e.clientWidth||g.clientWidth; if ( hasClass(scanedElem, 'fbpost') || hasClass(scanedElem, 'fbhtml5post') || hasClass(scanedElem, 'instagram')) { // do not set the height if (x <= 380) { scanedElem.style.margin = '0 0 0 -10px'; } } else { scanedElem.style.height = Math.floor(width / ratio ) + 'px'; } // if 'alliframe' embed and iframe as child, set the height to that child if ( ( hasClass(scanedElem, 'alliframe') || hasClass(scanedElem, 'fbvideo') || hasClass(scanedElem, 'scribd') ) && scanedElem.firstChild.tagName == 'IFRAME') { scanedElem.firstChild.style.height = Math.floor(width / ratio ) + 'px'; } } resizeTriggered = false; } // trigger scan for dynamic height - on reload //scanDynamicElements(); setTimeout(function(){ scanDynamicElements(); }, 1300); var resizeTriggered = false; window.onresize = function() { if (resizeTriggered ) return; setTimeout(function(){ scanDynamicElements(); }, 300); resizeTriggered = true; }; })();