SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Prečo semafory nedávajú zelenú motorkárom

V rámci dynamického riadenia dopravy sa montujú semafory so senzorom, ktoré dajú zelenú, ak pod nimi stojí auto. Tieto však nereagujú na cyklistov alebo motorkárov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

V rámci dynamického riadenia dopravy sa montujú semafory so senzorom, ktoré dajú zelenú, ak pod nimi stojí auto. Tieto však nereagujú na cyklistov alebo motorkárov, čo môže spôsobiť problémy. Aké je riešenie?

A viete, na koho sa obrátiť, ak pre zeleň nevidno na dopravné značenie a vy chcete prispieť k zmene situácie?

Semafor nepustí motorkám zelenú

S problémom kvôli výmene semaforov sa stretol aj Palo.

Palo: "Ako motocyklista sa stretávam čoraz častejšie s týmto problémom. V rámci riadenia dopravy sa v Bratislave začali montovať semafory so senzorom, ktoré dajú zelenú iba v prípade, že pod nimi zastaví auto. Problém je, že tieto semafory (výjazd z diaľnice na Lamač, výjazd od Apolo business centre na Prístavný most) nereagujú na motocykel.

To znamená, že ak je motocyklista prvý, tak musí počkať na auto, ktoré pustí dopredu. V noci, kedy je vozidiel menej, tak v prípade, že nepôjde žiadne auto, tak musí motocykel ísť na červenú alebo sa otočiť. Plánujú sa nejaké úpravy?"

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

S problémom sme sa obrátili na správcu cesty, ktorým je mesto Bratislava. Na otázku prečo semafory nezaznamenávajú aj motocykle, nám odpovedal Ing. Marian Blaho, vedúci referátu verejného osvetlenia a dopravného značenia.

"Skútre a bicykle sa vyrábajú z rôznych zliatin, ktoré nie sú feromagnetické a môžu mať problém s registráciou na indukčných slučkách," uviedol Blaho.

Po upozornení na jeden úsek, kde semafory neregistrovali motorkárov, nastavil správca komunikácie vyššiu citlivosť slučky. "Pri nastavení na veľkú citlivosť je ale možnosť, že slučky budú zachytávať aj autá vo vedľajšom jazdnom pruhu," upozornil Marian Blaho a dodal, že križovatky s indukčnými slučkami sa plánujú budovať aj naďalej. "Máme ich v pláne budovať preto, lebo sa využívajú na dynamické riadenie dopravy," doplnil.

Semafor, ktorý nevidno

Jeden semafor trápi aj Milana. Nachádza sa v Žiline a jeho problémom nie je zlé fungovanie, či ako v predchádzajúcom prípade slabá citlivosť. Problémom tohto semaforu je strom stojaci pred ním, ktorý ho zakrýva.

Milan: "V Žiline na križovatke ulíc V. Spanyola a Veľká Okružná strom zakrýva svetelnú signalizáciu nad cestou. Vo vzdialenosti asi 50m od tejto križovatky nie je vidno ani svetelnú signalizáciu na pravej strane nakoľko pred ním je zasadený malý strom.

Semafor.JPG

Na daný problém som aj upozornil mestského policajta, ktorý sľúbil, že to posunie na kompetentnú osobu, ale do dnešného dňa sa situácia nezmenila."

V prípade, na ktorý upozornil Milan, sa nachádzajú zduplikované semafory. Jedna dvojica je pri pravom okraji vozovky, druhá nad jazdnými pruhmi. Keďže tie vrchné vôbec nevidno a tie vpravo môžu prekryť vozidlá, je problém prejsť cez takúto križovatku.

Riešením je zrezanie konárov, ktoré zakrývajú semafor. To je úlohou správcu cesty. V tomto prípade pravdepodobne mesta Žiliny, prípadne organizácie, ktorú mesto poverilo spravovať cestu.

Ak kompetentní sami to, že nejaký semafor z cesty nevidno, môžete na to upozorniť buď dopravný inšpektorát alebo správcu komunikácie. Ich úlohou je potom čo najskôr (v rámci možností) dať problém do poriadku.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 719
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 828
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 417
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 142
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 244
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 844
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 828
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 038
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Viktória Holejová: Cigáni
  2. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  3. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  4. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  5. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  6. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  7. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  8. Ľubomír Maretta: Trauer
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 661
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 604
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 027
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 502
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 945
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 769
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 102
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 890
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu