Prečo semafory nedávajú zelenú motorkárom

V rámci dynamického riadenia dopravy sa montujú semafory so senzorom, ktoré dajú zelenú, ak pod nimi stojí auto. Tieto však nereagujú na cyklistov alebo motorkárov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

V rámci dynamického riadenia dopravy sa montujú semafory so senzorom, ktoré dajú zelenú, ak pod nimi stojí auto. Tieto však nereagujú na cyklistov alebo motorkárov, čo môže spôsobiť problémy. Aké je riešenie?

A viete, na koho sa obrátiť, ak pre zeleň nevidno na dopravné značenie a vy chcete prispieť k zmene situácie?

Semafor nepustí motorkám zelenú

S problémom kvôli výmene semaforov sa stretol aj Palo.

Palo: "Ako motocyklista sa stretávam čoraz častejšie s týmto problémom. V rámci riadenia dopravy sa v Bratislave začali montovať semafory so senzorom, ktoré dajú zelenú iba v prípade, že pod nimi zastaví auto. Problém je, že tieto semafory (výjazd z diaľnice na Lamač, výjazd od Apolo business centre na Prístavný most) nereagujú na motocykel.

To znamená, že ak je motocyklista prvý, tak musí počkať na auto, ktoré pustí dopredu. V noci, kedy je vozidiel menej, tak v prípade, že nepôjde žiadne auto, tak musí motocykel ísť na červenú alebo sa otočiť. Plánujú sa nejaké úpravy?"

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

S problémom sme sa obrátili na správcu cesty, ktorým je mesto Bratislava. Na otázku prečo semafory nezaznamenávajú aj motocykle, nám odpovedal Ing. Marian Blaho, vedúci referátu verejného osvetlenia a dopravného značenia.

"Skútre a bicykle sa vyrábajú z rôznych zliatin, ktoré nie sú feromagnetické a môžu mať problém s registráciou na indukčných slučkách," uviedol Blaho.

Po upozornení na jeden úsek, kde semafory neregistrovali motorkárov, nastavil správca komunikácie vyššiu citlivosť slučky. "Pri nastavení na veľkú citlivosť je ale možnosť, že slučky budú zachytávať aj autá vo vedľajšom jazdnom pruhu," upozornil Marian Blaho a dodal, že križovatky s indukčnými slučkami sa plánujú budovať aj naďalej. "Máme ich v pláne budovať preto, lebo sa využívajú na dynamické riadenie dopravy," doplnil.

Semafor, ktorý nevidno

Jeden semafor trápi aj Milana. Nachádza sa v Žiline a jeho problémom nie je zlé fungovanie, či ako v predchádzajúcom prípade slabá citlivosť. Problémom tohto semaforu je strom stojaci pred ním, ktorý ho zakrýva.

Milan: "V Žiline na križovatke ulíc V. Spanyola a Veľká Okružná strom zakrýva svetelnú signalizáciu nad cestou. Vo vzdialenosti asi 50m od tejto križovatky nie je vidno ani svetelnú signalizáciu na pravej strane nakoľko pred ním je zasadený malý strom.

Semafor.JPG

Na daný problém som aj upozornil mestského policajta, ktorý sľúbil, že to posunie na kompetentnú osobu, ale do dnešného dňa sa situácia nezmenila."

V prípade, na ktorý upozornil Milan, sa nachádzajú zduplikované semafory. Jedna dvojica je pri pravom okraji vozovky, druhá nad jazdnými pruhmi. Keďže tie vrchné vôbec nevidno a tie vpravo môžu prekryť vozidlá, je problém prejsť cez takúto križovatku.

Riešením je zrezanie konárov, ktoré zakrývajú semafor. To je úlohou správcu cesty. V tomto prípade pravdepodobne mesta Žiliny, prípadne organizácie, ktorú mesto poverilo spravovať cestu.

Ak kompetentní sami to, že nejaký semafor z cesty nevidno, môžete na to upozorniť buď dopravný inšpektorát alebo správcu komunikácie. Ich úlohou je potom čo najskôr (v rámci možností) dať problém do poriadku.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 485
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 351
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 008
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 000
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 000
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 511
  7. Splnený sen 1 858
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 810
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 532
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 278

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vysoká zadlženosť, pravidelné zápchy. Ako žijú ľudia v trnavskom kraji

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

KOŠICE KORZÁR

Pippa zadržali v Ždiari. Mal šperky a 50 hodiniek

Bol na vrchole zločineckej skupiny, tvrdí polícia.

Neprehliadnite tiež

Volvo spúšťa značku športových áut Polestár, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.