
eninu od rovnomennej limuzíny a kupé, ktorý sa však predáva len na vybraných trhoch. Nissan konceptom Z oprašuje minulosť a vstupuje do ním dlhšie neobsadeného segmentu. Ako už koncept Z naznačil, pôjde o čistokrvný športový automobil, ktorý by mohol byť konkurentom napríklad pre Audi TT alebo BMW Z3.
Prvý pripomína svojim vzhľadom, druhý koncepciou, pričom ide zaručene o podobnosť čisto náhodnú. Pohonná jednotka Nissanu Z má byť pod prednou kapotou a poháňať bude kolesá zadnej nápravy. Má to byť šesťvalec s výkonom približne 260 konských síl, ktoré bude pomocou kardanového hriadeľa prenášať na kolesá zadnej nápravy. Objem tri a pol litra má byť zárukou plochého priebehu krútiaceho momentu. Akcelerovať z nuly na stovku by Zet-ko malo pod šesť sekúnd a najvyššia rýchlosť by mala mať limit 250 km/h. To sú vlastnosti, ktoré lákajú. Nissan Z však priťahuje aj svojim vonkajším vzhľadom. Tvarom i dokonale zaoblenou karosériou, na ktorej upúta každý detail. Napríklad mohutná mriežka chladiča, nárazník plynulo naväzujúci na karosériu, vonkajšie spätné zrkadlá, kľučky dverí, modelové označenie Z na prednom blatníku, ostro sklonené svetlomety, zvislé LED diódové smerovky, „vybúlené“ čelné a splývajúce zadné sklo, kolesá veľkého priemeru i ďalšie detaily.
Japonský skvost Nissana by sa mal začať predávať najprv na americkom trhu približne v polovici budúceho roka a v Európe o rok neskôr.
Autor: gold