jšiu kvalifikáciu, ale na druhý deň nemal výhodu prvého jazdca na štartovom rošte. V zahrievacom kole mu zhasol motor - podobne ako pred mesiacom v Španielsku - a podľa pravidiel sa pri ostrom štarte musel zaradiť na posledné 22. miesto. Nazlostený škótsky jazdec tak najvýhodnejšiu pozíciu prenechal svojmu najväčšiemu súperovi a M. Schumacher vyhral spôsobom štart - cieľ. Je to už piaty triumf Schumiho v monackom kniežactve po rokoch 1994, 1995, 1997, 1999. Viac (6) má na svojom konte len legendárny Brazílčan Ayrton Senna. M. Schumacher po siedmich pretekoch zo 17-dielneho seriálu MS zvýšil náskok pred Coulthardom na 12 bodov.
Úspech Ferrari v Monaku zvýraznil druhým miestom Brazílčan Rubens Barrichello, prvý raz vystúpil na stupeň víťazov jazdec Jaguaru Eddie Irvine. Vyťažili z toho, že už v 15. kole pre technické problémy skončil v depe Fín Mika Häkkinen, keď dovtedy išiel na 2. mieste. Odvtedy už M. Schumacher neohrozene jazdil za svojím 48. víťazstvom vo formule 1 a nemusel žmýkať auto na maximum. Za chrbtom mal tímového spolujazdca Barrichella. Coulthard sa z posledného miesta pustil do stíhačky. Za Brazílčanom Bernoldim (Arrows) sa zdržal 27 kôl, ale nakoniec vybojoval dva body za konečné 5. miesto. Prvý bod v tejto sezóne pre tím Prost získal najstarší jazdec v F1 36-ročný Francúz Jean Alesi a tešil sa ako malý chlapec. AV pretekoch v teplom počasí na Azúrovom pobreží klasifikovali len 10 pilotov, vypadli aj obaja pretekári na williamsoch a taktiež na jordanoch.
Hlasy v cieli:
M. Schumacher: „Mám rád túto trať. Pravdu povediac, necítim sa nijako senzačne. Bolo to totiž celkom jednoduché víťazstvo. Neudialo sa nič výnimočné, vari aj preto necítim väčšie emócie."
Barrichello: „Asi po desiatich kolách som dostával do pravej nohy kŕče, zdalo sa mi, že pedály silno vibrovali. Spojil som sa cez vysielačku s fyzioterapeutom, aby poradil, čo robiť. V jednej chvíli som si nohu takmer necítil. Pil som veľa vody a časom bolesti pominuli."
Irvine: „Stál som na stupni víťazov prvý raz od VC Japonska 1999 - úžasný pocit. V poslednom čase sme urobili výrazný pokrok v aerodynamike, bolo to cítiť."
Coulthard: „Je to frustrujúce, Michael sa mi v hodnotení majstrovstiev sveta vzdialil na rozdiel 12 bodov. Piate miesto v tejto situácii je maximom, čo sa dalo zachrániť."
Häkkinen (vypadol v 15. kole): „Nikde som nenarazil, len auto zrazu prestalo mať výkon. Mechanici po pretekoch nevedeli vysvetliť, čo sa vlastne stalo."
Ron Dennis, šéf McLarenu: „Bolo to od Bernoldiho nešportové, že dlhý čas bránil Coulthardovi, aby ho predbehol."
Jean Todt, šéf Ferrari: „Ťažili sme z problémov našich súperov. Musím sa poďakovať Coulthardovi, že bez problémov sa nechal predbehnúť od oboch našich jazdcov."
Výsledky VC Monaka (78 kôl, dĺžka okruhu 3,370 km): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:47:22,561 h (priem. rýchlosť 146,881 km/h), 2. Barrichello (Braz., Ferrari) + 0,431 s, 3. Irvine (V. Brit., Jaguar) + 30,698 s, 4. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 32,454 s, 5. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) + 1 kolo, 6. Alesi (Fr., Prost-Acer) + 1 kolo, 7. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 1 kolo, 8. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 1 kolo, 9. Bernoldi (Braz, Arrows-Asiatech) + 2 kolá, 10. Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) + 5 kôl.
Nedokončili: 1. kolo - Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) nehoda, 2 - Montoya (Kolum., Williams-BMW) nehoda, 13 - Panis (Fr., BAR-Honda) technické problémy, 15 - Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) tech. problémy, 18 - De la Rosa (Šp., Jaguar-Cosworth) havária, 24 - Burti (Tal., Prost-Acer) tech. problémy, 30 - Trulli (Tal., Jordan-Honda) motor, 44 - Fisichella (Tal. Benetton-Renault) nehoda, 50 - Frentzen (Nem., Jordan-Honda) nehoda, 56 - Alonso (Šp., European-Minardi) tech. problémy, 57 - Marques (Braz., European-Minardi) prevodovka, 58 - R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) tech. problémy.
Najrýchlejšie kolo: Coulthard (68) 1:19,424 min.
Poradie MS po siedmich pretekoch: 1. M. Schumacher 52 b., 2. Coulthard 40, 3. Barrichello 24, 4. R. Schumacher 12, 5. Heidfeld 8, 6. Villeneuve, Trulli po 7, 8. Montoya, Frentzen po 6, 10. Panis 5, 11. Irvine, Häkkinen, Räikkönen po 4, 14. Fisichella, Verstappen, 16. Alesi po 1..
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 76 b., 2. McLaren-Mercedes 44, 3. Williams-BMW 18, 4. Jordan-Honda 13, 5. Sauber-Petronas a BAR-Honda po 12, 7. Jaguár 4, 8. Benetton, Arrows, Prost po 1.
Nasledujúca Veľká cena Kanady v Montreale sa jazdí 10. júna.