SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Mazda MPV 2,0 N1 - „úžitkáč“ s vlastnosťami limuzíny

Druhá generácia viacúčelovej Mazdy MPV nahradila koncom roka 1999 model vyrábaný od roku 1988. Nový modernejší veľkopriestorový automobil strednej triedy mal už priečne uložený motor a pohon predných kolies, kým predchodca pozdĺžne a pohon zadných alebo v







šetkých štyroch. Tento sa u nás predáva aj v úžitkovej verzii s označením N1, čo umožňuje živnostníkom a podnikateľom kupovať ho s možnosťou odpočtu DPH. V tejto verzii nie je Mazda MPV sedem-, ale päťmiestna a za druhým radom troch samostatných sedadiel má pevnú priečku a väčší priestor pre náklad s dĺžkou 1075 mm a objemom 1500 dm³ (objem sedemmiestnej MPV je 294 dm³). K nám sa dováža model len so zážihovým 16-ventilovým dvojlitrovým motorom s výkonom 90 kW/122 k. V redakcii sme ho mali na krátkodobom testovaní vo výbave Comfort. Výkonnejšia s trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom s výkonom 125 kW/170 k sa k nám bežne nedováža a diesel Mazda zatiaľ do MPV nemontuje.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zvonku sa päťmiestna úžitková verzia ničím nelíši od bežnej sedemmiestnej. Štýl „kontrast v harmónii“ uplatnil výrobca aj pri tomto modeli. V tomto duchu oblé tvary predných blatníkov kontrastujú s ostrými líniami kapoty, ktoré potom plynulo prechádzajú do bočných hrán pre Mazdu typickej masky chladiča. Druhú generáciu MPV charakterizujú veľké zasklené plochy, oblá karoséria, veľký rázvor, krátke previsy vpredu i vzadu, masívne nárazníky, vzadu s vybraním kvôli nízkej nakladacej hrane batožinového priestoru. Ďalej nárazníky, vonkajšie zrkadlá i kľučky dverí vo farbe karosérie. Najmä však veľmi praktické posuvné zadné bočné dvere. Vzhľad dopĺňali ráfky kolies z ľahkej zliatiny, vpredu svetlomety do hmly a farba karosérie v striebornej metalíze. Veľký rázvor a krátke previsy umožnili zväčšiť vnútorný priestor. A tak nová MPV má viac priestoru pre nohy, nad hlavami cestujúcich i v oblasti ramien. Najpodstatnejšia zmena v interiéri testovanej päťmiestnej úžitkovej verzie oproti sedemmiestnej osobnej je pevná priečka za tretím radom sedadiel, čím sa zväčšil batožinový priestor z 294 na 1500 dmł, ktorého nízka nakladacia hrana, rovné dno bez výčnelkov a veľký otvor po vyklopení piatych zadných dverí dovoľuje prevážať aj objemnejšie predmety.

Skryť Vypnúť reklamu

Úžitková Mazda MPV vo výbave Comfort je tak bohatá, že okrem palubného počítača, tempomatu a koženého interiéru jej hádam už nič praktické nechýba. V základe má štyri airbagy, ABS s EBD, mechanickú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien vpredu i vzadu a vonkajších zrkadiel, imobilizér, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, štvorramenný volant, základný strešný nosič, hmlové svetlá, tónované sklá, a tak aj úžitková verzia vytvára pre posádku pocit dostatočného komfortu. Jazda s motorom, ktorý prenáša v režime najvyšších otáčok na kolesá výkon 122 k, je vzhľadom na jeho tichý a kultivovaný chod príjemná a pripomína jazdu v luxusnej limuzíne. Veľmi dobré sú dynamické a jazdné vlastnosti, ktorými pripomína osobný automobil. Brzdy v súčinnosti s ABS a EBD sú zasa spoľahlivou zárukou potrebného spomalenia a zastavenia. Príjemne prekvapila aj spotreba - počas testu na takmer 800 najazdených km v zmiešanej premávke v meste, na bežných cestách i diaľniciach činila priemerné spotreba 9,2 l/100 km.


TECHNICKÉ ÚDAJE:

Skryť Vypnúť reklamu

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1991 cm3, vŕtanie a zdvih 83/92 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 90 kW/122 k pri otáčkach 5800 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 175 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,31 1,84- 1,31-0,97- 0,76, R - 3,17. Stály prevod poháňanej nápravy 4,36.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, vzadu vlečené ramená spojené pružnou priečkou. Pruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/60 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4750/1830/1745 mm, rázvor náprav 2840 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1545/1545 mm. Svetlá výška 160 mm. Priemer otáčania 11,2 m. Objem palivovej nádrže 70 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 14,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 12,6/8,6/10,1 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu sedan.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 089
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 692
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 301
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 12 804
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 580
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 107
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 568
  8. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 550
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 081
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 037
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.