SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Mazda MPV 2,0 N1 - „úžitkáč“ s vlastnosťami limuzíny

Druhá generácia viacúčelovej Mazdy MPV nahradila koncom roka 1999 model vyrábaný od roku 1988. Nový modernejší veľkopriestorový automobil strednej triedy mal už priečne uložený motor a pohon predných kolies, kým predchodca pozdĺžne a pohon zadných alebo v







šetkých štyroch. Tento sa u nás predáva aj v úžitkovej verzii s označením N1, čo umožňuje živnostníkom a podnikateľom kupovať ho s možnosťou odpočtu DPH. V tejto verzii nie je Mazda MPV sedem-, ale päťmiestna a za druhým radom troch samostatných sedadiel má pevnú priečku a väčší priestor pre náklad s dĺžkou 1075 mm a objemom 1500 dm³ (objem sedemmiestnej MPV je 294 dm³). K nám sa dováža model len so zážihovým 16-ventilovým dvojlitrovým motorom s výkonom 90 kW/122 k. V redakcii sme ho mali na krátkodobom testovaní vo výbave Comfort. Výkonnejšia s trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom s výkonom 125 kW/170 k sa k nám bežne nedováža a diesel Mazda zatiaľ do MPV nemontuje.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zvonku sa päťmiestna úžitková verzia ničím nelíši od bežnej sedemmiestnej. Štýl „kontrast v harmónii“ uplatnil výrobca aj pri tomto modeli. V tomto duchu oblé tvary predných blatníkov kontrastujú s ostrými líniami kapoty, ktoré potom plynulo prechádzajú do bočných hrán pre Mazdu typickej masky chladiča. Druhú generáciu MPV charakterizujú veľké zasklené plochy, oblá karoséria, veľký rázvor, krátke previsy vpredu i vzadu, masívne nárazníky, vzadu s vybraním kvôli nízkej nakladacej hrane batožinového priestoru. Ďalej nárazníky, vonkajšie zrkadlá i kľučky dverí vo farbe karosérie. Najmä však veľmi praktické posuvné zadné bočné dvere. Vzhľad dopĺňali ráfky kolies z ľahkej zliatiny, vpredu svetlomety do hmly a farba karosérie v striebornej metalíze. Veľký rázvor a krátke previsy umožnili zväčšiť vnútorný priestor. A tak nová MPV má viac priestoru pre nohy, nad hlavami cestujúcich i v oblasti ramien. Najpodstatnejšia zmena v interiéri testovanej päťmiestnej úžitkovej verzie oproti sedemmiestnej osobnej je pevná priečka za tretím radom sedadiel, čím sa zväčšil batožinový priestor z 294 na 1500 dmł, ktorého nízka nakladacia hrana, rovné dno bez výčnelkov a veľký otvor po vyklopení piatych zadných dverí dovoľuje prevážať aj objemnejšie predmety.

Skryť Vypnúť reklamu

Úžitková Mazda MPV vo výbave Comfort je tak bohatá, že okrem palubného počítača, tempomatu a koženého interiéru jej hádam už nič praktické nechýba. V základe má štyri airbagy, ABS s EBD, mechanickú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien vpredu i vzadu a vonkajších zrkadiel, imobilizér, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, štvorramenný volant, základný strešný nosič, hmlové svetlá, tónované sklá, a tak aj úžitková verzia vytvára pre posádku pocit dostatočného komfortu. Jazda s motorom, ktorý prenáša v režime najvyšších otáčok na kolesá výkon 122 k, je vzhľadom na jeho tichý a kultivovaný chod príjemná a pripomína jazdu v luxusnej limuzíne. Veľmi dobré sú dynamické a jazdné vlastnosti, ktorými pripomína osobný automobil. Brzdy v súčinnosti s ABS a EBD sú zasa spoľahlivou zárukou potrebného spomalenia a zastavenia. Príjemne prekvapila aj spotreba - počas testu na takmer 800 najazdených km v zmiešanej premávke v meste, na bežných cestách i diaľniciach činila priemerné spotreba 9,2 l/100 km.


TECHNICKÉ ÚDAJE:

Skryť Vypnúť reklamu

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1991 cm3, vŕtanie a zdvih 83/92 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 90 kW/122 k pri otáčkach 5800 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 175 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,31 1,84- 1,31-0,97- 0,76, R - 3,17. Stály prevod poháňanej nápravy 4,36.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, vzadu vlečené ramená spojené pružnou priečkou. Pruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/60 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4750/1830/1745 mm, rázvor náprav 2840 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1545/1545 mm. Svetlá výška 160 mm. Priemer otáčania 11,2 m. Objem palivovej nádrže 70 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 14,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 12,6/8,6/10,1 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu sedan.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 504
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 570
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 955
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 821
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 717
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 766
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 546
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 426
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 301
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 989
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu