SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Povinné zmluvné poistenie ešte stále nemá uzatvorených 100 000 vozidiel

Bratislava 12.júna (TASR) - Počet vozidiel s uzatvoreným povinným zmluvným poistením zodpovednosti za škodu z prevádzky motorových vozidiel dosiahol ...

Bratislava 12.júna (TASR) - Počet vozidiel s uzatvoreným povinným zmluvným poistením zodpovednosti za škodu z prevádzky motorových vozidiel dosiahol k 1. štvrťroku tohto roka 1,570 milióna.

"Toto číslo je nižšie ako počet udávaný na začiatku tohto roka, keď to bolo 1,6 milióna. Stále nepoistených je asi 100 000 vozidiel," povedal viceprezident Slovenskej asociácie poisťovní (SAP) Imrich Fekete. Ako vysvetlil, z uvedeného počtu nepoistených vozidiel je až 60 % starších osobných automobilov, s ktorými majitelia jazdia len sporadicky alebo sú odstavené na ploche a v evidencii vozidiel sú viac-menej iba formálne. Malú časť podľa neho tvoria prívesné vozidlá väčšinou firiem, ktoré sú už v konkurze, "napríklad prívesy rôznych družstiev", a sporadicky používané motorky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ako povedal I. Fekete, v súčasnosti stále prebieha audit rezerv zákonného poistenia motorových vozidiel, ktoré ešte do minulého roka zo zákona monopolne poskytovala Slovenská poisťovňa. Prostriedky prevzala Slovenská kancelária poisťovateľov (SKP), združujúca súčasných poskytovateľov povinného zmluvného poistenia. "Audit prostriedkov by mala firma KPMG ukončiť do konca júna. Jeho výsledky sú potrebné aj na jesenné rokovania s Ministerstvom financií SR o úprave sadzieb poistného," povedal I. Fekete. Ako dodal, na výšku budúcoročných sadzieb nebude vplývať len výška deficitu rezerv zo zákonného poistenia, ale aj ostatné faktory, uvedené v zákone, napríklad škodovosť, inflácia a celkový priebeh poistenia.

* tkc gl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 881
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 315
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 772
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 329
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 577
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 781
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 980
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  2. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  4. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  5. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  6. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 105 247
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 842
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 719
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 699
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 379
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 197
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 172
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 188
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu