BRATISLAVA. Francúzska automobilka podrobila kompaktný Mégane drobným úpravám vzhľadu a techniky. Jednou z najzásadnejších zmien v rámci nového modelového roka je prepracovaný predný nárazník.
Kvalitnejšia navigácia i zvuk
Ten má o čosi užší otvor pre prívod vzduchu do motorového priestoru a lišty vyrobené z lesklého čierneho plastu. Rovnakú farbu majú kryty vonkajších spätných zrkadiel. Dizajnéri tiež navrhli nové zliatinové disky kolies s priemerom 16 palcov. Nesú označenie Flexwheels.
Interiér môže okrem niektorých kvalitnejších materiálov, obsahovať aj navigačný systém TomTom Navigation Integrated Live 2.0, vybavený funkciou dopravného spravodajstva cez Google Local Search. Kvalitnejšiu reprodukciu zvuku má zabezpečiť audiosystém Bose s novými reproduktormi, subwooferom a zosilňovačom.
Zatiaľ bez nového turbodiesela
V motorovej palete pre západoeurópske trhy nefiguruje základný zážihový štvorvalec s objemom 1.6 l (74 kW/101 k). Ten zrejme vypadne z ponuky aj u nás. Rolu cenovo najvýhodnejšieho agregátu tak prevezme jeho výkonnejšia verzia (81 kW/110 k). Ostatné poháňacie jednotky zostali bez zmien.
K nasadeniu nového vznetového štvorvalca 1,6 dCi (96 kW/130 k) zatiaľ nedošlo. Dvojspojková prevodovka EDC bude pravdepodobne naďalej k dispozícii len v kombinácii s turbodieselom 1,5 dCi.
Autor: fg