NOVINKY

Volkswagen predstavil americký Passat. Je väčší než európsky

Nový sedan sa od svojho európskeho súrodenca sa líši rozmermi, čiastočne dizajnom, skladbou poháňacích jednotiek a zrejme aj cenou.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Projekt nesúci označenie NMS (New Midsize Sedan) vyvrcholil na autosalóne v Detroite odhalením nového sedanu strednej triedy, nesúceho názov Passat. Auto navrhnuté čiastočne v Nemecku a čiastočne v USA má byť spoločne s novou Jettou základným kameňom pri snahe Volkswagenu, navýšiť predaj na severoamerickom trhu.

Konzervatívny a väčší

Hoci je názov zhodný s európskym modelom a dizajn veľmi podobný, americký Passat sa od toho nášho líši. V prvom rade rozmermi, keďže je dlhší (meria 4869 mm), má väčší rázvor osí kolies (2804 mm) a je aj širší (1840 mm). Základným objemom batožinového priestoru 539 litrov však za rovnomenným sedanom, určeným pre Európu, zaostáva.

Jednoduché tvary karosérie by sa podľa výrobcu mali pomalšie „opozerať“. Dizajn prednej časti i koncových svetiel pripomína európske modely Volkswagen.

Striedme krivky nachádzame aj v interiéri. Konštruktéri v ňom - zrejme kvôli úspore nákladov - využili viacero známych ukazovateľov a ovládačov.

Bez „high-tech“ prvkov

Isté je, že americký Passat nebude využívať rôzne bezpečnostné prvky, s ktorými nedávno vyrukoval európsky Passat B7. Američania sa uspokoja s - v danej triede obligátnou - výbavou, zahŕňajúcou dvojzónovú automatickú klimatizáciu, navigačný systém, šesť airbagov, stabilizačný systém, tempomat,...

Známa je skladba poháňacích jednotiek. Základ predstavuje zážihový päťvalec s objemom 2,5 l (125 kW/170 k), skombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so šesťstupňovým automatom.

V ponuke aj turbodiesel

Vrcholnou motorizáciou je zážihový šesťvalec 3,6 l (206 kW/280 k), dodávaný výhradne s dvojspojkovým prevodovým ústrojenstvom DSG.

V ponuke bude aj turbodiesel. Štvorvalec 2,0 TDI Clean Diesel (103 kW/140 k) využíva - kvôli prísnym americkým emisným normám vzťahujúcim sa na vznetové agregáty - katalytickú redukciu, ktorá znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Diesel si zákazníci môžu objednať so šesťstupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou.

Objaví sa (neoficiálne) v Európe?

Americký Passat bude Volkswagen vyrábať v novom závode Chattanooga v Tennessee. Ceny zatiaľ neboli zverejnené. Podľa amerických médií, by však mali začínať okolo hranice 20 000 dolárov, čo je necelých 15 500 eur.

VW pochopiteľne neplánuje predávať americký Passat v Európe, no údajne už niekoľko spoločností avizovalo, že by ho radi dovážali na základe individuálnej objednávky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 550
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 940
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 031
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 363
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 198
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 094

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.