NOVINKY

Volkswagen predstavil americký Passat. Je väčší než európsky

Nový sedan sa od svojho európskeho súrodenca sa líši rozmermi, čiastočne dizajnom, skladbou poháňacích jednotiek a zrejme aj cenou.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Projekt nesúci označenie NMS (New Midsize Sedan) vyvrcholil na autosalóne v Detroite odhalením nového sedanu strednej triedy, nesúceho názov Passat. Auto navrhnuté čiastočne v Nemecku a čiastočne v USA má byť spoločne s novou Jettou základným kameňom pri snahe Volkswagenu, navýšiť predaj na severoamerickom trhu.

Konzervatívny a väčší

Hoci je názov zhodný s európskym modelom a dizajn veľmi podobný, americký Passat sa od toho nášho líši. V prvom rade rozmermi, keďže je dlhší (meria 4869 mm), má väčší rázvor osí kolies (2804 mm) a je aj širší (1840 mm). Základným objemom batožinového priestoru 539 litrov však za rovnomenným sedanom, určeným pre Európu, zaostáva.

Jednoduché tvary karosérie by sa podľa výrobcu mali pomalšie „opozerať“. Dizajn prednej časti i koncových svetiel pripomína európske modely Volkswagen.

Striedme krivky nachádzame aj v interiéri. Konštruktéri v ňom - zrejme kvôli úspore nákladov - využili viacero známych ukazovateľov a ovládačov.

Bez „high-tech“ prvkov

Isté je, že americký Passat nebude využívať rôzne bezpečnostné prvky, s ktorými nedávno vyrukoval európsky Passat B7. Američania sa uspokoja s - v danej triede obligátnou - výbavou, zahŕňajúcou dvojzónovú automatickú klimatizáciu, navigačný systém, šesť airbagov, stabilizačný systém, tempomat,...

Známa je skladba poháňacích jednotiek. Základ predstavuje zážihový päťvalec s objemom 2,5 l (125 kW/170 k), skombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so šesťstupňovým automatom.

V ponuke aj turbodiesel

Vrcholnou motorizáciou je zážihový šesťvalec 3,6 l (206 kW/280 k), dodávaný výhradne s dvojspojkovým prevodovým ústrojenstvom DSG.

V ponuke bude aj turbodiesel. Štvorvalec 2,0 TDI Clean Diesel (103 kW/140 k) využíva - kvôli prísnym americkým emisným normám vzťahujúcim sa na vznetové agregáty - katalytickú redukciu, ktorá znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Diesel si zákazníci môžu objednať so šesťstupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou.

Objaví sa (neoficiálne) v Európe?

Americký Passat bude Volkswagen vyrábať v novom závode Chattanooga v Tennessee. Ceny zatiaľ neboli zverejnené. Podľa amerických médií, by však mali začínať okolo hranice 20 000 dolárov, čo je necelých 15 500 eur.

VW pochopiteľne neplánuje predávať americký Passat v Európe, no údajne už niekoľko spoločností avizovalo, že by ho radi dovážali na základe individuálnej objednávky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  3. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  10. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  1. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu EU v Bratislave
  2. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  3. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  6. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  7. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  8. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  9. Tréningové moduly HACCP online
  10. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 17 790
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 855
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 800
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 570
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 9 673
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 5 941
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 883
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 300
  9. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 3 536
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 963

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Dajte pokoj volebnému obvodu

Voľba podľa regiónov je historický anachronizmus.

DOMOV

Obľúbený hotel Bödöra a Smeru prišiel o eurofondy

Firmy z babindolskej skupiny odstúpili od zmluvy na opravu hotela.

EKONOMIKA

Najlepšie kakao? Granko ani Nesquik to podľa testu nie je

Instantné kakaové nápoje obsahujú zväčša veľa cukru, ukázal test.

Neprehliadnite tiež

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.