SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Volkswagen predstavil americký Passat. Je väčší než európsky

Nový sedan sa od svojho európskeho súrodenca sa líši rozmermi, čiastočne dizajnom, skladbou poháňacích jednotiek a zrejme aj cenou.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Projekt nesúci označenie NMS (New Midsize Sedan) vyvrcholil na autosalóne v Detroite odhalením nového sedanu strednej triedy, nesúceho názov Passat. Auto navrhnuté čiastočne v Nemecku a čiastočne v USA má byť spoločne s novou Jettou základným kameňom pri snahe Volkswagenu, navýšiť predaj na severoamerickom trhu.

Konzervatívny a väčší

Hoci je názov zhodný s európskym modelom a dizajn veľmi podobný, americký Passat sa od toho nášho líši. V prvom rade rozmermi, keďže je dlhší (meria 4869 mm), má väčší rázvor osí kolies (2804 mm) a je aj širší (1840 mm). Základným objemom batožinového priestoru 539 litrov však za rovnomenným sedanom, určeným pre Európu, zaostáva.

Jednoduché tvary karosérie by sa podľa výrobcu mali pomalšie „opozerať“. Dizajn prednej časti i koncových svetiel pripomína európske modely Volkswagen.

Striedme krivky nachádzame aj v interiéri. Konštruktéri v ňom - zrejme kvôli úspore nákladov - využili viacero známych ukazovateľov a ovládačov.

Bez „high-tech“ prvkov

Isté je, že americký Passat nebude využívať rôzne bezpečnostné prvky, s ktorými nedávno vyrukoval európsky Passat B7. Američania sa uspokoja s - v danej triede obligátnou - výbavou, zahŕňajúcou dvojzónovú automatickú klimatizáciu, navigačný systém, šesť airbagov, stabilizačný systém, tempomat,...

Známa je skladba poháňacích jednotiek. Základ predstavuje zážihový päťvalec s objemom 2,5 l (125 kW/170 k), skombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so šesťstupňovým automatom.

V ponuke aj turbodiesel

Vrcholnou motorizáciou je zážihový šesťvalec 3,6 l (206 kW/280 k), dodávaný výhradne s dvojspojkovým prevodovým ústrojenstvom DSG.

V ponuke bude aj turbodiesel. Štvorvalec 2,0 TDI Clean Diesel (103 kW/140 k) využíva - kvôli prísnym americkým emisným normám vzťahujúcim sa na vznetové agregáty - katalytickú redukciu, ktorá znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Diesel si zákazníci môžu objednať so šesťstupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou.

Objaví sa (neoficiálne) v Európe?

Americký Passat bude Volkswagen vyrábať v novom závode Chattanooga v Tennessee. Ceny zatiaľ neboli zverejnené. Podľa amerických médií, by však mali začínať okolo hranice 20 000 dolárov, čo je necelých 15 500 eur.

VW pochopiteľne neplánuje predávať americký Passat v Európe, no údajne už niekoľko spoločností avizovalo, že by ho radi dovážali na základe individuálnej objednávky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 695
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 336
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 546
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 157
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 227
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 531
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 255
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 232
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


8 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


5 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


53m

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  6. Štefan Vidlár: Je suis fan
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 999
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 023
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 791
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 695
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 997
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 713
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 638
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu