BRATISLAVA. Nestáva sa často, aby bol sériový model bláznivejší než štúdia, z ktorej vychádza. Jedna z najvýznamnejších noviniek detroitského autosalónu bezpochyby bláznivá je, veľa sa o nej diskutuje a presne o to jej výrobcovi šlo. Hyundai Veloster.
Malé kupé s dĺžkou 4219 mm, šírkou 1790 mm a rázvorom osí kolies 2650 mm má konkurovať napríklad Honde CR-Z. O dizajne karosérie možno napísať veľa, len nie, že je konzervatívny. Hyundai ním veľmi prekvapil.
Akú-takú spojitosť s ostatnými modelmi kórejskej značky nachádzame iba vpredu, konkrétne na stvárnení masky chladiča. Všetky ďalšie krivky - mohutné oblúky blatníkov, už od A stĺpikov klesajúca línia strechy alebo veľké svetlá - sú originálne.
Štvorica dverí
Najväčšia zaujímavosť Velosteru sa týka počtu dverí. Toto kupé ich má štyri. Dve sprístupňujú predné sedadlá a jedny - umiestnené na pravej strane - umožňujú pohodlné nastúpenie dozadu. Malé štvrté dvere predstavujú bránu do batožinového priestoru. Interiér nešokuje. Je stvárnený v aktuálnom štýle značky Hyundai.
Zatiaľ nie je oficiálne známe, na akej platforme novinka vznikla. Hodnota rázvoru však na milimeter zodpovedá hatchbacku Hyundai i30. Isté je, že auto štandardne jazdí na 17-palcových kolesách, “osemnástky“ sa dodávajú za príplatok.
Debut dvojspojkovej prevodovky
Pri odštartovaní predajov Velosteru v USA bude k dispozícii jediná poháňacia jednotka - zážihový atmosférický štvorvalec 1,6 GDI, vybavený priamym vstrekovaním paliva. Výkon 102 kW (139 k) podáva pri 6300 ot./min, zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment 167 Nm sa dostaví pri 4850 ot./min.
Motor je štandardne skombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok dostanete nový šesťstupňový dvojspojkový automat.
Neskôr by ponuku mal doplniť prepĺňaný zážihový agregát.
Hyundai Veloster absolvuje debut pred európskym publikom pravdepodobne na marcovom autosalóne v Ženeve.
Autor: fg