SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Hyundai Veloster: malé kupé budí emócie

Jedna z najvýznamnejších noviniek detroitského autosalónu prekvapila netradičnou štvordverovou koncepciou i dizajnom. Technika zostáva čiastočne zahalená rúškom tajomstva.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Nestáva sa často, aby bol sériový model bláznivejší než štúdia, z ktorej vychádza. Jedna z najvýznamnejších noviniek detroitského autosalónu bezpochyby bláznivá je, veľa sa o nej diskutuje a presne o to jej výrobcovi šlo. Hyundai Veloster.

Malé kupé s dĺžkou 4219 mm, šírkou 1790 mm a rázvorom osí kolies 2650 mm má konkurovať napríklad Honde CR-Z. O dizajne karosérie možno napísať veľa, len nie, že je konzervatívny. Hyundai ním veľmi prekvapil.

Akú-takú spojitosť s ostatnými modelmi kórejskej značky nachádzame iba vpredu, konkrétne na stvárnení masky chladiča. Všetky ďalšie krivky - mohutné oblúky blatníkov, už od A stĺpikov klesajúca línia strechy alebo veľké svetlá - sú originálne.

Štvorica dverí

Najväčšia zaujímavosť Velosteru sa týka počtu dverí. Toto kupé ich má štyri. Dve sprístupňujú predné sedadlá a jedny - umiestnené na pravej strane - umožňujú pohodlné nastúpenie dozadu. Malé štvrté dvere predstavujú bránu do batožinového priestoru. Interiér nešokuje. Je stvárnený v aktuálnom štýle značky Hyundai.

Zatiaľ nie je oficiálne známe, na akej platforme novinka vznikla. Hodnota rázvoru však na milimeter zodpovedá hatchbacku Hyundai i30. Isté je, že auto štandardne jazdí na 17-palcových kolesách, “osemnástky“ sa dodávajú za príplatok.

Debut dvojspojkovej prevodovky

Pri odštartovaní predajov Velosteru v USA bude k dispozícii jediná poháňacia jednotka - zážihový atmosférický štvorvalec 1,6 GDI, vybavený priamym vstrekovaním paliva. Výkon 102 kW (139 k) podáva pri 6300 ot./min, zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment 167 Nm sa dostaví pri 4850 ot./min.

Motor je štandardne skombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok dostanete nový šesťstupňový dvojspojkový automat.

Neskôr by ponuku mal doplniť prepĺňaný zážihový agregát.

Hyundai Veloster absolvuje debut pred európskym publikom pravdepodobne na marcovom autosalóne v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 861
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 027
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 364
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 835
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 687
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 351
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 034
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 509
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 468
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 863
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 371
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 524
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 380
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu