SME

Problémy s výtlkmi sú na cestách prvej triedy po celej krajine

V decembri použili pracovníci Slovenskej správy ciest na opravu výtlkov vyše 400 ton zmesi. Opravy závisia od intenzity dopravy, vhodných klimatických podmienok, ale aj od materiálových a personálnych možností dodávateľských organizácií.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

O výtlkoch si prečítajte aj v článku Zima rozbila tento rok cesty veľmi skoro

Postihnuté úseky ciest

"Najväčšie opravy výtlkov boli na úsekoch cesty Lúčka – Kračúnovce, Nižný Komárnik – štátna hranica s Poľskom, štátna hranica s Poľskom/Mníšek nad Popradom – Stará Ľubovňa, Holčíkovce – Malá Domaša, v úseku Zvolen - Lučenec a Krupina - Zvolen," informovala vedúca organizačno-správneho odboru SSC Iveta Fedorová. Dodala, že v podstate všetky cesty I. triedy v správe SSC sú poškodené výtlkmi vo väčšej alebo menšej miere.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Medzi najviac poškodenými úsekmi Fedorová uviedla cesty prvej triedy Poprad prieťah, Poprad – Hozelec, Hanušovce - Bystré, Sačurov - Dvorianky, Trebišov – Veľaty, Hrušov -Svätuše, Dargov – Sečovce, Plešivec- Brzotín, Lúčka – Kračúnovce, Nižný Komárnik – štátna hranica s Poľskom, Holčíkovce – Malá Domaša či Kežmarok- Spišská Belá, Betliar- Henckovce, križovatka Dedinky – Dobšiná.

Výtlkmi sú poznačené aj cesty na strednom Slovensku, napríklad v prieťahu mestom Žiar nad Hronom, v úseku Zvolen - Lučenec a Rimavská Sobota - Bakta, Šašovské Podhradie - Kremnica, Krupina - Zvolen a Brezno - Červená Skala či Fiľakovo - Radzovce.

Na západe krajiny sú to napríklad cesty Holice - Vieska smer na Dunajskú Stredu, Komárno mesto, Nové Zámky - podjazd pod železnicou alebo Trenčín- Prievidza.

SkryťVypnúť reklamu

Výtlky sa tvorili najmä v druhej polovici decembra

Podľa Fedorovej sa výtlky na cestách vytvárali najmä v druhej polovici decembra. "Ich odstraňovanie bolo podmienené materiálovými a personálnymi možnosťami našich dodávateľských organizácií, intenzitou dopravy, vhodnými klimatickými podmienkami, lebo opravovať sme nemohli v čase zrážok alebo keď sa na vozovke nachádzala vrstva snehu," vysvetlila.

Pri oprave výtlkov musia byť splnené technologické podmienky použitia zmesi za studena. "Ak nie je možná pokládka obaľovanej drviny za studena pre záporné teploty, sú dočasne opravené zasypávaním štrkodrvinou," uviedla Fedorová.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spravuje slovenské diaľnice a rýchlostné cesty. Ak sa vytvoria výtlky na diaľnici, NDS to rieši okamžite, uviedol hovorca Marcel Jánošík. Dodal, že podľa ročného obdobia sa používa zimná alebo letná zmes na opravu povrchu vozovky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 317
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 132
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 344
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 892
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 875
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 28 767
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 808
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 244
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 988
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 965
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 038
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 874
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu