Problémy s výtlkmi sú na cestách prvej triedy po celej krajine

V decembri použili pracovníci Slovenskej správy ciest na opravu výtlkov vyše 400 ton zmesi. Opravy závisia od intenzity dopravy, vhodných klimatických podmienok, ale aj od materiálových a personálnych možností dodávateľských organizácií.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

O výtlkoch si prečítajte aj v článku Zima rozbila tento rok cesty veľmi skoro

Postihnuté úseky ciest

"Najväčšie opravy výtlkov boli na úsekoch cesty Lúčka – Kračúnovce, Nižný Komárnik – štátna hranica s Poľskom, štátna hranica s Poľskom/Mníšek nad Popradom – Stará Ľubovňa, Holčíkovce – Malá Domaša, v úseku Zvolen - Lučenec a Krupina - Zvolen," informovala vedúca organizačno-správneho odboru SSC Iveta Fedorová. Dodala, že v podstate všetky cesty I. triedy v správe SSC sú poškodené výtlkmi vo väčšej alebo menšej miere.

Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi najviac poškodenými úsekmi Fedorová uviedla cesty prvej triedy Poprad prieťah, Poprad – Hozelec, Hanušovce - Bystré, Sačurov - Dvorianky, Trebišov – Veľaty, Hrušov -Svätuše, Dargov – Sečovce, Plešivec- Brzotín, Lúčka – Kračúnovce, Nižný Komárnik – štátna hranica s Poľskom, Holčíkovce – Malá Domaša či Kežmarok- Spišská Belá, Betliar- Henckovce, križovatka Dedinky – Dobšiná.

Výtlkmi sú poznačené aj cesty na strednom Slovensku, napríklad v prieťahu mestom Žiar nad Hronom, v úseku Zvolen - Lučenec a Rimavská Sobota - Bakta, Šašovské Podhradie - Kremnica, Krupina - Zvolen a Brezno - Červená Skala či Fiľakovo - Radzovce.

Na západe krajiny sú to napríklad cesty Holice - Vieska smer na Dunajskú Stredu, Komárno mesto, Nové Zámky - podjazd pod železnicou alebo Trenčín- Prievidza.

Výtlky sa tvorili najmä v druhej polovici decembra

Podľa Fedorovej sa výtlky na cestách vytvárali najmä v druhej polovici decembra. "Ich odstraňovanie bolo podmienené materiálovými a personálnymi možnosťami našich dodávateľských organizácií, intenzitou dopravy, vhodnými klimatickými podmienkami, lebo opravovať sme nemohli v čase zrážok alebo keď sa na vozovke nachádzala vrstva snehu," vysvetlila.

Pri oprave výtlkov musia byť splnené technologické podmienky použitia zmesi za studena. "Ak nie je možná pokládka obaľovanej drviny za studena pre záporné teploty, sú dočasne opravené zasypávaním štrkodrvinou," uviedla Fedorová.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spravuje slovenské diaľnice a rýchlostné cesty. Ak sa vytvoria výtlky na diaľnici, NDS to rieši okamžite, uviedol hovorca Marcel Jánošík. Dodal, že podľa ročného obdobia sa používa zimná alebo letná zmes na opravu povrchu vozovky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 229
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 413
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 286
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 655
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 676
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 437
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 916
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 517
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 863
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 669

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.