V Británii chcú skrotiť mladých vodičov zákazom šoférovania v noci

Vo Veľkej Británii plánujú pre mladých vodičov nové obmedzenia. Možno im napríklad zakážu šoférovanie v noci. Podľa výskumníkov by to malo znížiť narastajúci počet nehôd spôsobený mladými a neskúsenými vodičmi.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vo Veľkej Británii plánujú pre mladých vodičov nové obmedzenia, ktoré im napríklad zakážu šoférovanie v noci. Podľa britských výskumníkov by to malo výrazne znížiť narastajúci počet nehôd spôsobený mladými a neskúsenými vodičmi, napísal portál idnes.cz

Navrhovaný systém GDL (= Graduated Driving Licensing), má mladým vodičom umožniť získavať potrebnú prax v skúšobnom období, počas ktorého by platili určité obmedzenia: napríklad zákaz jazdy v noci alebo jazda s podobne mladými spolucestujúcimi. Skúšobná doba by podľa expertov mala trvať dva roky.

Navrhovaný systém by mohol zachrániť 200 ľudí ročne

Výskumníci z Cardiffskej univerzity predpokladajú, že navrhovaný systém by mohol v Británii zachrániť viac než 200 ľudských životov a predísť až 14 tisícom nehôd za rok. Celkový počet dopravných nehôd sa síce v Británii znižuje, ale pritom stúpa počet nehôd, ktorých účastníkmi sú čerství vodiči. Podľa štúdie majú každý deň na svedomí štyri nehody, pri ktorých niekto umrie alebo sa vážne zraní.

"Väčšina ľudí v Británii pozná niekoho, kto bol zabitý alebo zranený mladým vodičom," hovorí Sarah Jonesová, ktorá predstavila štúdiu verejnosti a dodala: "Systém GDL úspešne funguje aj v iných krajinách a nie je dôvod, prečo by nemohol fungovať aj u nás."

Podobný systém už existuje v Austrálii, Kanade alebo na Novom Zélande. V Kalifornii znížil počet menej závažných nehôd o 28 percent, u ťažkých nehôd a úmrtí mladých ľudí dokonca až o 40 percent.

Zástupcovia britských motoristických organizácií ale poukazujú na to, že "odstupňovaný vodičák" bude ťažké zaviesť do existujúceho systému vydávania vodičských preukazov a mohol by napríklad poškodiť vodičov, ktorí pracujú v noci.

V Taliansku majú mladí zákaz viesť výkonné autá

V niektorých krajinách Európy dnes platia rôzne predpisy pre vodičov s čerstvými papiermi. Mávajú napríklad odlišné rýchlostné limity. Napríklad v Chorvátsku platí pre šoférov mladších ako 24 rokov maximálne rýchlostné limity o 10 km/h nižšie. Aj mladí Francúzi musia jazdiť pomalšie než ostatní.

Od 9. februára 2011 platí špeciálny predpis v Taliansku: vodiči s čerstvým oprávnením môžu šoférovať autá s výkonom, ktorý nepresahuje 55 kW na tonu hmotnosti. Toto obmedzenie platí 12 mesiacov od doby, kedy vodič získal vodičák.

Dopravní experti sa zhodujú v tom, že prvé dva roky po absolvovaní autoškoly sú najkritickejšie. Mnoho šoférov má pocit, že po zložení skúšok si môžu na cestách dovoliť všetko. Pritom im absolútne chýbajú skúsenosti. Mladí vodiči, ktorí vlastnia vodičák menej než dva roky, zavinia podľa štatistík skoro tretinu nehôd, uviedol portál idnes.cz.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 946
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 749
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 187
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 708
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 300
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 268
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 129
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 362
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 315
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 196

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.