V Británii chcú skrotiť mladých vodičov zákazom šoférovania v noci

Vo Veľkej Británii plánujú pre mladých vodičov nové obmedzenia. Možno im napríklad zakážu šoférovanie v noci. Podľa výskumníkov by to malo znížiť narastajúci počet nehôd spôsobený mladými a neskúsenými vodičmi.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vo Veľkej Británii plánujú pre mladých vodičov nové obmedzenia, ktoré im napríklad zakážu šoférovanie v noci. Podľa britských výskumníkov by to malo výrazne znížiť narastajúci počet nehôd spôsobený mladými a neskúsenými vodičmi, napísal portál idnes.cz

Navrhovaný systém GDL (= Graduated Driving Licensing), má mladým vodičom umožniť získavať potrebnú prax v skúšobnom období, počas ktorého by platili určité obmedzenia: napríklad zákaz jazdy v noci alebo jazda s podobne mladými spolucestujúcimi. Skúšobná doba by podľa expertov mala trvať dva roky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Navrhovaný systém by mohol zachrániť 200 ľudí ročne

Výskumníci z Cardiffskej univerzity predpokladajú, že navrhovaný systém by mohol v Británii zachrániť viac než 200 ľudských životov a predísť až 14 tisícom nehôd za rok. Celkový počet dopravných nehôd sa síce v Británii znižuje, ale pritom stúpa počet nehôd, ktorých účastníkmi sú čerství vodiči. Podľa štúdie majú každý deň na svedomí štyri nehody, pri ktorých niekto umrie alebo sa vážne zraní.

"Väčšina ľudí v Británii pozná niekoho, kto bol zabitý alebo zranený mladým vodičom," hovorí Sarah Jonesová, ktorá predstavila štúdiu verejnosti a dodala: "Systém GDL úspešne funguje aj v iných krajinách a nie je dôvod, prečo by nemohol fungovať aj u nás."

Podobný systém už existuje v Austrálii, Kanade alebo na Novom Zélande. V Kalifornii znížil počet menej závažných nehôd o 28 percent, u ťažkých nehôd a úmrtí mladých ľudí dokonca až o 40 percent.

Zástupcovia britských motoristických organizácií ale poukazujú na to, že "odstupňovaný vodičák" bude ťažké zaviesť do existujúceho systému vydávania vodičských preukazov a mohol by napríklad poškodiť vodičov, ktorí pracujú v noci.

V Taliansku majú mladí zákaz viesť výkonné autá

V niektorých krajinách Európy dnes platia rôzne predpisy pre vodičov s čerstvými papiermi. Mávajú napríklad odlišné rýchlostné limity. Napríklad v Chorvátsku platí pre šoférov mladších ako 24 rokov maximálne rýchlostné limity o 10 km/h nižšie. Aj mladí Francúzi musia jazdiť pomalšie než ostatní.

Od 9. februára 2011 platí špeciálny predpis v Taliansku: vodiči s čerstvým oprávnením môžu šoférovať autá s výkonom, ktorý nepresahuje 55 kW na tonu hmotnosti. Toto obmedzenie platí 12 mesiacov od doby, kedy vodič získal vodičák.

Dopravní experti sa zhodujú v tom, že prvé dva roky po absolvovaní autoškoly sú najkritickejšie. Mnoho šoférov má pocit, že po zložení skúšok si môžu na cestách dovoliť všetko. Pritom im absolútne chýbajú skúsenosti. Mladí vodiči, ktorí vlastnia vodičák menej než dva roky, zavinia podľa štatistík skoro tretinu nehôd, uviedol portál idnes.cz.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  2. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Do we have "Sagans" in language education?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 23 858
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 19 284
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 362
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 6 799
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 493
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 230
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 213
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 617
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 179
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 885

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

KOMENTÁRE

Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie

Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.

ŠPORT

Hamšík zrejme pôjde do Číny: Chcel by som skúsiť niečo nové

Som sklamaný, že nám opäť titul ušiel, uviedol Marek Hamšík.

DOMOV

Mazurek učil európskych extrémistov slušnosti

Strana združujúca európskych extrémistov mala cez víkend snem.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.