V Británii chcú skrotiť mladých vodičov zákazom šoférovania v noci

Vo Veľkej Británii plánujú pre mladých vodičov nové obmedzenia. Možno im napríklad zakážu šoférovanie v noci. Podľa výskumníkov by to malo znížiť narastajúci počet nehôd spôsobený mladými a neskúsenými vodičmi.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vo Veľkej Británii plánujú pre mladých vodičov nové obmedzenia, ktoré im napríklad zakážu šoférovanie v noci. Podľa britských výskumníkov by to malo výrazne znížiť narastajúci počet nehôd spôsobený mladými a neskúsenými vodičmi, napísal portál idnes.cz

Navrhovaný systém GDL (= Graduated Driving Licensing), má mladým vodičom umožniť získavať potrebnú prax v skúšobnom období, počas ktorého by platili určité obmedzenia: napríklad zákaz jazdy v noci alebo jazda s podobne mladými spolucestujúcimi. Skúšobná doba by podľa expertov mala trvať dva roky.

Navrhovaný systém by mohol zachrániť 200 ľudí ročne

Výskumníci z Cardiffskej univerzity predpokladajú, že navrhovaný systém by mohol v Británii zachrániť viac než 200 ľudských životov a predísť až 14 tisícom nehôd za rok. Celkový počet dopravných nehôd sa síce v Británii znižuje, ale pritom stúpa počet nehôd, ktorých účastníkmi sú čerství vodiči. Podľa štúdie majú každý deň na svedomí štyri nehody, pri ktorých niekto umrie alebo sa vážne zraní.

"Väčšina ľudí v Británii pozná niekoho, kto bol zabitý alebo zranený mladým vodičom," hovorí Sarah Jonesová, ktorá predstavila štúdiu verejnosti a dodala: "Systém GDL úspešne funguje aj v iných krajinách a nie je dôvod, prečo by nemohol fungovať aj u nás."

Podobný systém už existuje v Austrálii, Kanade alebo na Novom Zélande. V Kalifornii znížil počet menej závažných nehôd o 28 percent, u ťažkých nehôd a úmrtí mladých ľudí dokonca až o 40 percent.

Zástupcovia britských motoristických organizácií ale poukazujú na to, že "odstupňovaný vodičák" bude ťažké zaviesť do existujúceho systému vydávania vodičských preukazov a mohol by napríklad poškodiť vodičov, ktorí pracujú v noci.

V Taliansku majú mladí zákaz viesť výkonné autá

V niektorých krajinách Európy dnes platia rôzne predpisy pre vodičov s čerstvými papiermi. Mávajú napríklad odlišné rýchlostné limity. Napríklad v Chorvátsku platí pre šoférov mladších ako 24 rokov maximálne rýchlostné limity o 10 km/h nižšie. Aj mladí Francúzi musia jazdiť pomalšie než ostatní.

Od 9. februára 2011 platí špeciálny predpis v Taliansku: vodiči s čerstvým oprávnením môžu šoférovať autá s výkonom, ktorý nepresahuje 55 kW na tonu hmotnosti. Toto obmedzenie platí 12 mesiacov od doby, kedy vodič získal vodičák.

Dopravní experti sa zhodujú v tom, že prvé dva roky po absolvovaní autoškoly sú najkritickejšie. Mnoho šoférov má pocit, že po zložení skúšok si môžu na cestách dovoliť všetko. Pritom im absolútne chýbajú skúsenosti. Mladí vodiči, ktorí vlastnia vodičák menej než dva roky, zavinia podľa štatistík skoro tretinu nehôd, uviedol portál idnes.cz.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  2. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  3. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  4. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  5. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  6. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  7. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  1. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 9 133
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 552
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 067
  4. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 828
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 801
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 797
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 664
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 1 022
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 1 003
  10. Obchodné centrum Galéria Shopping Košice 718

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ďalší spor v koalícii, ministra za SNS kritizuje jeho tajomník z Mosta

Na čom bude lietať slovenská armáda v budúcnosti, mal povedať minister obrany do konca septembra. Rozhodnutie chce oddialiť o rok, čo je podľa Ondrejcsáka zásadný problém

DOMOV

Ftáčnik vedie v prieskume na bratislavského župana

Jakubec nezískal ani dve percentá.

KOMENTÁRE

Ak nebudeme na Západe, budeme pod Ruskom

Amerika či Británia si môžu populizmus dovoliť, my nie.

Neprehliadnite tiež

Kľúče od auta už podľa BMW nepotrebujeme. Čo ich nahradí?

Automobilka zatiaľ neprezradila, kedy by chcela kľúče zrušiť.

Tesla predstaví elektrický kamión už v októbri

Súčasťou predstavenia už budú aj testovacie jazdy.

Škoda pri menších modeloch končí s dieslovými motormi

Z ponuky vypadnú pri Fabii a neskôr aj Rapide.