V Británii chcú skrotiť mladých vodičov zákazom šoférovania v noci

Vo Veľkej Británii plánujú pre mladých vodičov nové obmedzenia. Možno im napríklad zakážu šoférovanie v noci. Podľa výskumníkov by to malo znížiť narastajúci počet nehôd spôsobený mladými a neskúsenými vodičmi.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vo Veľkej Británii plánujú pre mladých vodičov nové obmedzenia, ktoré im napríklad zakážu šoférovanie v noci. Podľa britských výskumníkov by to malo výrazne znížiť narastajúci počet nehôd spôsobený mladými a neskúsenými vodičmi, napísal portál idnes.cz

Navrhovaný systém GDL (= Graduated Driving Licensing), má mladým vodičom umožniť získavať potrebnú prax v skúšobnom období, počas ktorého by platili určité obmedzenia: napríklad zákaz jazdy v noci alebo jazda s podobne mladými spolucestujúcimi. Skúšobná doba by podľa expertov mala trvať dva roky.

Navrhovaný systém by mohol zachrániť 200 ľudí ročne

Výskumníci z Cardiffskej univerzity predpokladajú, že navrhovaný systém by mohol v Británii zachrániť viac než 200 ľudských životov a predísť až 14 tisícom nehôd za rok. Celkový počet dopravných nehôd sa síce v Británii znižuje, ale pritom stúpa počet nehôd, ktorých účastníkmi sú čerství vodiči. Podľa štúdie majú každý deň na svedomí štyri nehody, pri ktorých niekto umrie alebo sa vážne zraní.

"Väčšina ľudí v Británii pozná niekoho, kto bol zabitý alebo zranený mladým vodičom," hovorí Sarah Jonesová, ktorá predstavila štúdiu verejnosti a dodala: "Systém GDL úspešne funguje aj v iných krajinách a nie je dôvod, prečo by nemohol fungovať aj u nás."

Podobný systém už existuje v Austrálii, Kanade alebo na Novom Zélande. V Kalifornii znížil počet menej závažných nehôd o 28 percent, u ťažkých nehôd a úmrtí mladých ľudí dokonca až o 40 percent.

Zástupcovia britských motoristických organizácií ale poukazujú na to, že "odstupňovaný vodičák" bude ťažké zaviesť do existujúceho systému vydávania vodičských preukazov a mohol by napríklad poškodiť vodičov, ktorí pracujú v noci.

V Taliansku majú mladí zákaz viesť výkonné autá

V niektorých krajinách Európy dnes platia rôzne predpisy pre vodičov s čerstvými papiermi. Mávajú napríklad odlišné rýchlostné limity. Napríklad v Chorvátsku platí pre šoférov mladších ako 24 rokov maximálne rýchlostné limity o 10 km/h nižšie. Aj mladí Francúzi musia jazdiť pomalšie než ostatní.

Od 9. februára 2011 platí špeciálny predpis v Taliansku: vodiči s čerstvým oprávnením môžu šoférovať autá s výkonom, ktorý nepresahuje 55 kW na tonu hmotnosti. Toto obmedzenie platí 12 mesiacov od doby, kedy vodič získal vodičák.

Dopravní experti sa zhodujú v tom, že prvé dva roky po absolvovaní autoškoly sú najkritickejšie. Mnoho šoférov má pocit, že po zložení skúšok si môžu na cestách dovoliť všetko. Pritom im absolútne chýbajú skúsenosti. Mladí vodiči, ktorí vlastnia vodičák menej než dva roky, zavinia podľa štatistík skoro tretinu nehôd, uviedol portál idnes.cz.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 633
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 794
  3. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 770
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 706
  5. Splnený sen 1 409
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 404
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 355
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 164
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 968
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 939

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

KOMENTÁRE

Orbán môže mať čoskoro v regióne nového spojenca. Andreja Babiša

Babiš má blízko k jeho politickej kultúre.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.