Najviac nevyhovujúcich ciest je v rámci SR na východe krajiny

Spišská Nová Ves 29. mája (TASR) - Viac ako pätina ciest prvej triedy na východnom Slovensku je v nevyhovujúcom a takmer 3 % v havarijnom stave. V porovnaní ...

Spišská Nová Ves 29. mája (TASR) - Viac ako pätina ciest prvej triedy na východnom Slovensku je v nevyhovujúcom a takmer 3 % v havarijnom stave. V porovnaní so západným a stredným Slovenskom je to o vyše 5 % viac. Ešte väčšie rozdiely sú v kvalite ciest druhej a tretej triedy. Kým na východnom Slovensku je nevyhovujúcich 26,9 % ciest druhej triedy a v havarijnom stave sú 4,3 %, v západnej a strednej časti krajiny je to zhruba o polovicu menej. Najhoršie sú však cesty tretej triedy, z ktorých je na východe Slovenska 7,2 % v havarijnom stave a takmer tretina má prívlastok nevyhovujúca.

Ako konštatoval na dnešnej tlačovej besede na pôde Okresného úradu v Spišskej Novej Vsi vedúci tamojšieho odboru dopravy Vladimír Matejovie, v najhoršom stave sú v rámci Košického kraja cesty v okresoch Spišská Nová Ves a Gelnica. Okrem zlej kvality viaceré nevyhovujú ani dopravnotechnickým požiadavkám na šírkové a smerové usporiadanie.

V súvislosti s výstavbou diaľničnej siete V. Matejovie pripomenul, že vo februári 1996 bol schválený Komplexný projekt prípravy a výstavby diaľnic. Podľa neho mala byť výstavba ukončená do roku 2005, pričom predpokladal ročne dobudovať asi 45 km diaľnic. Nerešpektoval však odporúčania predinvestičných štúdií najmä z hľadiska financovania. Použité boli nevýhodné úvery, ktorých dopad pociťujeme dodnes. Doposiaľ bolo splatených asi 11 miliárd korún a zostávajúci dlh predstavuje ešte 60 miliárd Sk.

Na celoeurópskej dopravnej konferencii v júni 1997 v Helsinkách bol schválený projekt TINA (Transport Infrastrukture Needs Assement), podľa ktorého prechádzajú cez Slovensko tri hlavné koridory európskeho významu. Sú to Berlín-Praha-Bratislava-Budapešť-Istanbul, druhým je Terst-Bratislava-Žilina-Košice-Užhorod-Kyjev a tretím Gdaňsk-Katowice-Skalité-Žilina. V zmysle tohto projektu sa malo po roku 2000 priebežne pokračovať vo výstavbe diaľnice od Važca na východné Slovensko. V oblasti Spiša išlo o úseky Važec - Mengusovce, Mengusovce - Jánovce, Jánovce - Jablonov, Jablonov - Behárovce a Behárovce - tunel Branisko. Vo februári tohto roka sa však rozhodlo, že pokračovať sa bude iba na úseku Behárovce - tunel Branisko, ktorý má byť dokončený do decembra 2001. Úsek Važec - Mengusovce sa zakonzervuje a ostatné nezačaté úseky zostanú v štádiu prípravy s realizáciou po roku 2006. Časť finančných prostriedkov z tejto stavby sa presunie na výstavbu rýchlostnej komunikácie R1 Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Banská Bystrica.

"Treba sa zamyslieť nad budúcim rozvojom Spiša bez diaľničného spojenia a so súčasným stavom cestnej infraštruktúry," konštatoval vedúci a dodal, že Spišiakom to pripomenul aj jeden z manažérov japonskej firmy Matsushita, investujúcej v Krompachoch. Rozhodnutie o časovom odsune výstavby diaľničných úsekov na Spiši prijali občania s rozčarovaním. Predstavitelia samosprávy sa usilujú argumentmi presvedčiť vládnych predstaviteľov o nevyhnutnosti obnoviť výstavbu diaľnice cez Spiš v záujme jeho ďalšieho rozvoja. "Ak sa to nepodarí, diaľnica bude prechádzať regiónom okolo roku 2015, a to jeho rozvoju nepridá," konštatoval na záver V. Matejovie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 372
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 518
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 931
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 634
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 487
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 378
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 303
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 263
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 134

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerala situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.