SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Najviac nevyhovujúcich ciest je v rámci SR na východe krajiny

Spišská Nová Ves 29. mája (TASR) - Viac ako pätina ciest prvej triedy na východnom Slovensku je v nevyhovujúcom a takmer 3 % v havarijnom stave. V porovnaní ...

Spišská Nová Ves 29. mája (TASR) - Viac ako pätina ciest prvej triedy na východnom Slovensku je v nevyhovujúcom a takmer 3 % v havarijnom stave. V porovnaní so západným a stredným Slovenskom je to o vyše 5 % viac. Ešte väčšie rozdiely sú v kvalite ciest druhej a tretej triedy. Kým na východnom Slovensku je nevyhovujúcich 26,9 % ciest druhej triedy a v havarijnom stave sú 4,3 %, v západnej a strednej časti krajiny je to zhruba o polovicu menej. Najhoršie sú však cesty tretej triedy, z ktorých je na východe Slovenska 7,2 % v havarijnom stave a takmer tretina má prívlastok nevyhovujúca.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ako konštatoval na dnešnej tlačovej besede na pôde Okresného úradu v Spišskej Novej Vsi vedúci tamojšieho odboru dopravy Vladimír Matejovie, v najhoršom stave sú v rámci Košického kraja cesty v okresoch Spišská Nová Ves a Gelnica. Okrem zlej kvality viaceré nevyhovujú ani dopravnotechnickým požiadavkám na šírkové a smerové usporiadanie.

V súvislosti s výstavbou diaľničnej siete V. Matejovie pripomenul, že vo februári 1996 bol schválený Komplexný projekt prípravy a výstavby diaľnic. Podľa neho mala byť výstavba ukončená do roku 2005, pričom predpokladal ročne dobudovať asi 45 km diaľnic. Nerešpektoval však odporúčania predinvestičných štúdií najmä z hľadiska financovania. Použité boli nevýhodné úvery, ktorých dopad pociťujeme dodnes. Doposiaľ bolo splatených asi 11 miliárd korún a zostávajúci dlh predstavuje ešte 60 miliárd Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Na celoeurópskej dopravnej konferencii v júni 1997 v Helsinkách bol schválený projekt TINA (Transport Infrastrukture Needs Assement), podľa ktorého prechádzajú cez Slovensko tri hlavné koridory európskeho významu. Sú to Berlín-Praha-Bratislava-Budapešť-Istanbul, druhým je Terst-Bratislava-Žilina-Košice-Užhorod-Kyjev a tretím Gdaňsk-Katowice-Skalité-Žilina. V zmysle tohto projektu sa malo po roku 2000 priebežne pokračovať vo výstavbe diaľnice od Važca na východné Slovensko. V oblasti Spiša išlo o úseky Važec - Mengusovce, Mengusovce - Jánovce, Jánovce - Jablonov, Jablonov - Behárovce a Behárovce - tunel Branisko. Vo februári tohto roka sa však rozhodlo, že pokračovať sa bude iba na úseku Behárovce - tunel Branisko, ktorý má byť dokončený do decembra 2001. Úsek Važec - Mengusovce sa zakonzervuje a ostatné nezačaté úseky zostanú v štádiu prípravy s realizáciou po roku 2006. Časť finančných prostriedkov z tejto stavby sa presunie na výstavbu rýchlostnej komunikácie R1 Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Banská Bystrica.

Skryť Vypnúť reklamu

"Treba sa zamyslieť nad budúcim rozvojom Spiša bez diaľničného spojenia a so súčasným stavom cestnej infraštruktúry," konštatoval vedúci a dodal, že Spišiakom to pripomenul aj jeden z manažérov japonskej firmy Matsushita, investujúcej v Krompachoch. Rozhodnutie o časovom odsune výstavby diaľničných úsekov na Spiši prijali občania s rozčarovaním. Predstavitelia samosprávy sa usilujú argumentmi presvedčiť vládnych predstaviteľov o nevyhnutnosti obnoviť výstavbu diaľnice cez Spiš v záujme jeho ďalšieho rozvoja. "Ak sa to nepodarí, diaľnica bude prechádzať regiónom okolo roku 2015, a to jeho rozvoju nepridá," konštatoval na záver V. Matejovie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  7. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 863
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 11 306
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 791
  4. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 6 856
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 6 782
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 803
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 474
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 145
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 789
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 886
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Protesty proti pandemickým opatreniam v Amsterdame.

Je stále naším spojencom proti tým, ktorí s ním narábajú horšie ako obchodníci s otrokmi so živým tovarom.


1. dec
Mliečne produkty by vo vyváženej strave nemali chýbať.

Sťažujú sa obchodníci, mliekari aj farmári.


5 h
Nataša Holinová

Výsledky prvého kola voľby detského komisára sú vzrušujúce. Druhé nás ani nemusí zaujímať.


3 h
Fitneska Miroslava Stašová.

V minulosti schudla vyše dvadsať kíl.


29. nov

Neprehliadnite tiež

Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


8 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


1. dec
Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


1. dec
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Babenkám
  2. Ján Šeďo: Spomienky bývalého elitného policajta zabalené v kriminálnych príbehoch - akt odvahy v troch dejstvách ( zatiaľ ).
  3. Jakub Konečný: Samit pre demokraciu: východiská a očakávania pred najväčšou diplomatickou akciou roka
  4. Roland Ondrus: Lockdown
  5. ASEKOL SK: Končí sa doba plastová. Do čoho vám zajtra zabalia jedlo?
  6. Štefan Vidlár: Darmožráč
  7. Věra Tepličková: Kapitán je späť. Rozdal úlohy, funkcie a je pripravený
  8. Vlasta Žampová: Čo ma /nás zaujíma???
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 639
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 5 128
  3. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 897
  4. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 823
  5. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 752
  6. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 595
  7. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 201
  8. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 3 732
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu