SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Najviac nevyhovujúcich ciest je v rámci SR na východe krajiny

Spišská Nová Ves 29. mája (TASR) - Viac ako pätina ciest prvej triedy na východnom Slovensku je v nevyhovujúcom a takmer 3 % v havarijnom stave. V porovnaní ...

Spišská Nová Ves 29. mája (TASR) - Viac ako pätina ciest prvej triedy na východnom Slovensku je v nevyhovujúcom a takmer 3 % v havarijnom stave. V porovnaní so západným a stredným Slovenskom je to o vyše 5 % viac. Ešte väčšie rozdiely sú v kvalite ciest druhej a tretej triedy. Kým na východnom Slovensku je nevyhovujúcich 26,9 % ciest druhej triedy a v havarijnom stave sú 4,3 %, v západnej a strednej časti krajiny je to zhruba o polovicu menej. Najhoršie sú však cesty tretej triedy, z ktorých je na východe Slovenska 7,2 % v havarijnom stave a takmer tretina má prívlastok nevyhovujúca.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ako konštatoval na dnešnej tlačovej besede na pôde Okresného úradu v Spišskej Novej Vsi vedúci tamojšieho odboru dopravy Vladimír Matejovie, v najhoršom stave sú v rámci Košického kraja cesty v okresoch Spišská Nová Ves a Gelnica. Okrem zlej kvality viaceré nevyhovujú ani dopravnotechnickým požiadavkám na šírkové a smerové usporiadanie.

V súvislosti s výstavbou diaľničnej siete V. Matejovie pripomenul, že vo februári 1996 bol schválený Komplexný projekt prípravy a výstavby diaľnic. Podľa neho mala byť výstavba ukončená do roku 2005, pričom predpokladal ročne dobudovať asi 45 km diaľnic. Nerešpektoval však odporúčania predinvestičných štúdií najmä z hľadiska financovania. Použité boli nevýhodné úvery, ktorých dopad pociťujeme dodnes. Doposiaľ bolo splatených asi 11 miliárd korún a zostávajúci dlh predstavuje ešte 60 miliárd Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Na celoeurópskej dopravnej konferencii v júni 1997 v Helsinkách bol schválený projekt TINA (Transport Infrastrukture Needs Assement), podľa ktorého prechádzajú cez Slovensko tri hlavné koridory európskeho významu. Sú to Berlín-Praha-Bratislava-Budapešť-Istanbul, druhým je Terst-Bratislava-Žilina-Košice-Užhorod-Kyjev a tretím Gdaňsk-Katowice-Skalité-Žilina. V zmysle tohto projektu sa malo po roku 2000 priebežne pokračovať vo výstavbe diaľnice od Važca na východné Slovensko. V oblasti Spiša išlo o úseky Važec - Mengusovce, Mengusovce - Jánovce, Jánovce - Jablonov, Jablonov - Behárovce a Behárovce - tunel Branisko. Vo februári tohto roka sa však rozhodlo, že pokračovať sa bude iba na úseku Behárovce - tunel Branisko, ktorý má byť dokončený do decembra 2001. Úsek Važec - Mengusovce sa zakonzervuje a ostatné nezačaté úseky zostanú v štádiu prípravy s realizáciou po roku 2006. Časť finančných prostriedkov z tejto stavby sa presunie na výstavbu rýchlostnej komunikácie R1 Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Banská Bystrica.

Skryť Vypnúť reklamu

"Treba sa zamyslieť nad budúcim rozvojom Spiša bez diaľničného spojenia a so súčasným stavom cestnej infraštruktúry," konštatoval vedúci a dodal, že Spišiakom to pripomenul aj jeden z manažérov japonskej firmy Matsushita, investujúcej v Krompachoch. Rozhodnutie o časovom odsune výstavby diaľničných úsekov na Spiši prijali občania s rozčarovaním. Predstavitelia samosprávy sa usilujú argumentmi presvedčiť vládnych predstaviteľov o nevyhnutnosti obnoviť výstavbu diaľnice cez Spiš v záujme jeho ďalšieho rozvoja. "Ak sa to nepodarí, diaľnica bude prechádzať regiónom okolo roku 2015, a to jeho rozvoju nepridá," konštatoval na záver V. Matejovie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 037
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 271
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 500
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 699
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 665
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 857
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 764
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 627
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 957
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.