Najviac nevyhovujúcich ciest je v rámci SR na východe krajiny

Spišská Nová Ves 29. mája (TASR) - Viac ako pätina ciest prvej triedy na východnom Slovensku je v nevyhovujúcom a takmer 3 % v havarijnom stave. V porovnaní ...

Spišská Nová Ves 29. mája (TASR) - Viac ako pätina ciest prvej triedy na východnom Slovensku je v nevyhovujúcom a takmer 3 % v havarijnom stave. V porovnaní so západným a stredným Slovenskom je to o vyše 5 % viac. Ešte väčšie rozdiely sú v kvalite ciest druhej a tretej triedy. Kým na východnom Slovensku je nevyhovujúcich 26,9 % ciest druhej triedy a v havarijnom stave sú 4,3 %, v západnej a strednej časti krajiny je to zhruba o polovicu menej. Najhoršie sú však cesty tretej triedy, z ktorých je na východe Slovenska 7,2 % v havarijnom stave a takmer tretina má prívlastok nevyhovujúca.

Ako konštatoval na dnešnej tlačovej besede na pôde Okresného úradu v Spišskej Novej Vsi vedúci tamojšieho odboru dopravy Vladimír Matejovie, v najhoršom stave sú v rámci Košického kraja cesty v okresoch Spišská Nová Ves a Gelnica. Okrem zlej kvality viaceré nevyhovujú ani dopravnotechnickým požiadavkám na šírkové a smerové usporiadanie.

V súvislosti s výstavbou diaľničnej siete V. Matejovie pripomenul, že vo februári 1996 bol schválený Komplexný projekt prípravy a výstavby diaľnic. Podľa neho mala byť výstavba ukončená do roku 2005, pričom predpokladal ročne dobudovať asi 45 km diaľnic. Nerešpektoval však odporúčania predinvestičných štúdií najmä z hľadiska financovania. Použité boli nevýhodné úvery, ktorých dopad pociťujeme dodnes. Doposiaľ bolo splatených asi 11 miliárd korún a zostávajúci dlh predstavuje ešte 60 miliárd Sk.

Na celoeurópskej dopravnej konferencii v júni 1997 v Helsinkách bol schválený projekt TINA (Transport Infrastrukture Needs Assement), podľa ktorého prechádzajú cez Slovensko tri hlavné koridory európskeho významu. Sú to Berlín-Praha-Bratislava-Budapešť-Istanbul, druhým je Terst-Bratislava-Žilina-Košice-Užhorod-Kyjev a tretím Gdaňsk-Katowice-Skalité-Žilina. V zmysle tohto projektu sa malo po roku 2000 priebežne pokračovať vo výstavbe diaľnice od Važca na východné Slovensko. V oblasti Spiša išlo o úseky Važec - Mengusovce, Mengusovce - Jánovce, Jánovce - Jablonov, Jablonov - Behárovce a Behárovce - tunel Branisko. Vo februári tohto roka sa však rozhodlo, že pokračovať sa bude iba na úseku Behárovce - tunel Branisko, ktorý má byť dokončený do decembra 2001. Úsek Važec - Mengusovce sa zakonzervuje a ostatné nezačaté úseky zostanú v štádiu prípravy s realizáciou po roku 2006. Časť finančných prostriedkov z tejto stavby sa presunie na výstavbu rýchlostnej komunikácie R1 Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Banská Bystrica.

"Treba sa zamyslieť nad budúcim rozvojom Spiša bez diaľničného spojenia a so súčasným stavom cestnej infraštruktúry," konštatoval vedúci a dodal, že Spišiakom to pripomenul aj jeden z manažérov japonskej firmy Matsushita, investujúcej v Krompachoch. Rozhodnutie o časovom odsune výstavby diaľničných úsekov na Spiši prijali občania s rozčarovaním. Predstavitelia samosprávy sa usilujú argumentmi presvedčiť vládnych predstaviteľov o nevyhnutnosti obnoviť výstavbu diaľnice cez Spiš v záujme jeho ďalšieho rozvoja. "Ak sa to nepodarí, diaľnica bude prechádzať regiónom okolo roku 2015, a to jeho rozvoju nepridá," konštatoval na záver V. Matejovie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 230
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 440
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 193
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 549
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 187
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 573
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 494
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 4 248
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 816
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 350

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.