Vozovka s povrchom ako ementál je nebezpečná

Hlavná cesta medzi Ľubochňou a Ivachnovou je husto posiata niekoľko centimetrov hlbokými výtlkmi.

Vodiči nemajú na výber. Z jednej jamy vojdú do druhej.(Zdroj: LUBICA KUBIŠOVÁ)



RUŽOMBEROK. Vodiči v snahe vyhnúť sa jednej jame vbehnú do ďalšej.Dvadsať kilometrový úsek cesty prvej triedy medzi Ivachnovou a Ľubochňou je pre vodičov skúškou nervov. Povrch vozovky je plný nebezpečných výtlkov.

Napriek tomu, že po ceste prejde denne viac ako 25-tisíc áut a je súčasťou hlavného ťahu, ktorý spája Bratislavu s Košicami, na jej opravu nemá správca komunikácie peniaze.

O údržbu cesty sa stará Slovenská správa ciest, ktorá opravu úseku odvíja od pridelenia peňazí zo štátu. Vodiči sa budú musieť aj naďalej vyzbrojiť opatrnosťou a trpezlivosťou, pretože peniaze na nový asfalt chýbajú a poškodenú cestu opravujú len lokálne.

„Výtlky opravujeme priebežne, buď štrkodrvou, alebo obaľovanou drvou za studena. Toto riešenie je dočasné, iný typ opravy výtlkov v tomto období nie je možný. Pre technologický postup sa nedajú robiť súvislé koberce. V jarných mesiacoch sa výtlky opravujú obaľovanou drvou za tepla, " uviedla Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest.

Jamy môžu spôsobiť nebezpečné kolízie

Tvorbu výtlkov spôsobujú teplotné výkyvy, zima, mráz a následné teplo. Pod narúšanie celistvosti povrchu vozovky sa podpisuje aj ťažká nákladná doprava a preťažená osobná doprava.

„Ak auto vbehne do takej jamy, môže dôjsť k poškodeniu vozidla aj závažnej dopravne nehode. Po nájazde do jamy sa môže na aute odtrhnúť náprava, vplyvom nárazu sa môžu pokrčiť alebo úplne zničiť disky, čapy a tlmiče, potrhať pneumatiky, popraskať pružiny.

Takto sa zničí celé auto, ktoré je po náraze veľakrát nepojazdné. Ak dôjde k poškodeniu vo veľkej rýchlosti alebo za zníženej viditeľnosti či v kolóne, havária je na svete," konštatoval automechanik Ctibor z Ružomberka.

Pomedzi jamy musia kľučkovať

Vodiči, ktorí chcú nebezpečné jamy obísť, musia v mnohých úsekoch prejsť do protismeru, čím vážne ohrozujú aj protiidúce autá. Porušujú tým dopravné predpisy, no podľa ich slov nemajú inú možnosť a po ceste musia kľučkovať.

„Chodím tadiaľto každý deň do práce, našťastie už viem, kde sú jamy najväčšie a ktorým sa musím vyhnúť, ak si nechcem rozbiť auto. Šoférovi, ktorý ide tadiaľto prvý raz, nezávidím, čaká ho veľmi nepríjemné prekvapenie, pretože cesta je v žalostnom stave," povedal stredoškolský učiteľ Ivan.

„Nemôžem ísť vyššou rýchlosťou ako sedemdesiatkou. Chvíľa nesústredenosti a celé auto sa otriasa, bojím sa, že si ho tu raz zničím. Našťastie aj ostatní vodiči vidia, v akom stave je cesta a väčšinou idú tiež pomalšie, to ale nikoho neospravedlňuje. Chodí tadiaľto aj veľa zahraničných turistov, nechcem vedieť, čo si o nás pomyslia, keď je náš hlavný ťah samá diera," sťažoval sa Lukáš z Liskovej.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Vianočný bázar chalaňov
  2. Vianočné mecheche 2017
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  5. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  6. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  7. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  8. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  9. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 613
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 230
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 927
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 625
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 338
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 259
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 258
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 243
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 095
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 577

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1995: Únos zostal nepotrestaný. Spis otvárajú po rokoch

Bola to najväčšia kauza expremiéra Vladimíra Mečiara. Objasneniu bránili Mečiarove amnestie, ktoré parlament zrušil až teraz.

DOMOV

Rok 1995: Mečiar uniesol demokraciu

Vladimír Mečiar neuniesol kritiku.

DOMOV

Kiska ukončil dlhoročný spor, vymenoval ústavných sudcov

Ústavný súd bude po takmer troch rokoch opäť v kompletnom zložení.

Neprehliadnite tiež

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.