Vozovka s povrchom ako ementál je nebezpečná

Hlavná cesta medzi Ľubochňou a Ivachnovou je husto posiata niekoľko centimetrov hlbokými výtlkmi.

Vodiči nemajú na výber. Z jednej jamy vojdú do druhej.(Zdroj: LUBICA KUBIŠOVÁ)



RUŽOMBEROK. Vodiči v snahe vyhnúť sa jednej jame vbehnú do ďalšej.Dvadsať kilometrový úsek cesty prvej triedy medzi Ivachnovou a Ľubochňou je pre vodičov skúškou nervov. Povrch vozovky je plný nebezpečných výtlkov.

Napriek tomu, že po ceste prejde denne viac ako 25-tisíc áut a je súčasťou hlavného ťahu, ktorý spája Bratislavu s Košicami, na jej opravu nemá správca komunikácie peniaze.

O údržbu cesty sa stará Slovenská správa ciest, ktorá opravu úseku odvíja od pridelenia peňazí zo štátu. Vodiči sa budú musieť aj naďalej vyzbrojiť opatrnosťou a trpezlivosťou, pretože peniaze na nový asfalt chýbajú a poškodenú cestu opravujú len lokálne.

„Výtlky opravujeme priebežne, buď štrkodrvou, alebo obaľovanou drvou za studena. Toto riešenie je dočasné, iný typ opravy výtlkov v tomto období nie je možný. Pre technologický postup sa nedajú robiť súvislé koberce. V jarných mesiacoch sa výtlky opravujú obaľovanou drvou za tepla, " uviedla Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest.

Jamy môžu spôsobiť nebezpečné kolízie

Tvorbu výtlkov spôsobujú teplotné výkyvy, zima, mráz a následné teplo. Pod narúšanie celistvosti povrchu vozovky sa podpisuje aj ťažká nákladná doprava a preťažená osobná doprava.

„Ak auto vbehne do takej jamy, môže dôjsť k poškodeniu vozidla aj závažnej dopravne nehode. Po nájazde do jamy sa môže na aute odtrhnúť náprava, vplyvom nárazu sa môžu pokrčiť alebo úplne zničiť disky, čapy a tlmiče, potrhať pneumatiky, popraskať pružiny.

Takto sa zničí celé auto, ktoré je po náraze veľakrát nepojazdné. Ak dôjde k poškodeniu vo veľkej rýchlosti alebo za zníženej viditeľnosti či v kolóne, havária je na svete," konštatoval automechanik Ctibor z Ružomberka.

Pomedzi jamy musia kľučkovať

Vodiči, ktorí chcú nebezpečné jamy obísť, musia v mnohých úsekoch prejsť do protismeru, čím vážne ohrozujú aj protiidúce autá. Porušujú tým dopravné predpisy, no podľa ich slov nemajú inú možnosť a po ceste musia kľučkovať.

„Chodím tadiaľto každý deň do práce, našťastie už viem, kde sú jamy najväčšie a ktorým sa musím vyhnúť, ak si nechcem rozbiť auto. Šoférovi, ktorý ide tadiaľto prvý raz, nezávidím, čaká ho veľmi nepríjemné prekvapenie, pretože cesta je v žalostnom stave," povedal stredoškolský učiteľ Ivan.

„Nemôžem ísť vyššou rýchlosťou ako sedemdesiatkou. Chvíľa nesústredenosti a celé auto sa otriasa, bojím sa, že si ho tu raz zničím. Našťastie aj ostatní vodiči vidia, v akom stave je cesta a väčšinou idú tiež pomalšie, to ale nikoho neospravedlňuje. Chodí tadiaľto aj veľa zahraničných turistov, nechcem vedieť, čo si o nás pomyslia, keď je náš hlavný ťah samá diera," sťažoval sa Lukáš z Liskovej.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  6. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  10. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 442
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 227
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 083
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 12 046
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 8 013
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 398
  7. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 4 847
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 4 574
  9. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 4 078
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 020

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Odborník na výchovu: Mama má právo povedať dosť

Marek Herman hovorí, že dnešní rodičia majú na seba príliš vysoké nároky.

ŠPORT

Sagan: Môj fanklub a moji fanúšikovia sú dve veci

Majster sveta prišiel na Slovensko.

PLUS

Prečo má charizmu len pár vyvolených. Aká je tá vaša?

Rodíme sa s ňou alebo platí, že stačí dobrý tréning a charizma naskočí ako motor?

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.