Vozovka s povrchom ako ementál je nebezpečná

Hlavná cesta medzi Ľubochňou a Ivachnovou je husto posiata niekoľko centimetrov hlbokými výtlkmi.

Vodiči nemajú na výber. Z jednej jamy vojdú do druhej.(Zdroj: LUBICA KUBIŠOVÁ)



RUŽOMBEROK. Vodiči v snahe vyhnúť sa jednej jame vbehnú do ďalšej.Dvadsať kilometrový úsek cesty prvej triedy medzi Ivachnovou a Ľubochňou je pre vodičov skúškou nervov. Povrch vozovky je plný nebezpečných výtlkov.

Napriek tomu, že po ceste prejde denne viac ako 25-tisíc áut a je súčasťou hlavného ťahu, ktorý spája Bratislavu s Košicami, na jej opravu nemá správca komunikácie peniaze.

O údržbu cesty sa stará Slovenská správa ciest, ktorá opravu úseku odvíja od pridelenia peňazí zo štátu. Vodiči sa budú musieť aj naďalej vyzbrojiť opatrnosťou a trpezlivosťou, pretože peniaze na nový asfalt chýbajú a poškodenú cestu opravujú len lokálne.

„Výtlky opravujeme priebežne, buď štrkodrvou, alebo obaľovanou drvou za studena. Toto riešenie je dočasné, iný typ opravy výtlkov v tomto období nie je možný. Pre technologický postup sa nedajú robiť súvislé koberce. V jarných mesiacoch sa výtlky opravujú obaľovanou drvou za tepla, " uviedla Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest.

Jamy môžu spôsobiť nebezpečné kolízie

Tvorbu výtlkov spôsobujú teplotné výkyvy, zima, mráz a následné teplo. Pod narúšanie celistvosti povrchu vozovky sa podpisuje aj ťažká nákladná doprava a preťažená osobná doprava.

„Ak auto vbehne do takej jamy, môže dôjsť k poškodeniu vozidla aj závažnej dopravne nehode. Po nájazde do jamy sa môže na aute odtrhnúť náprava, vplyvom nárazu sa môžu pokrčiť alebo úplne zničiť disky, čapy a tlmiče, potrhať pneumatiky, popraskať pružiny.

Takto sa zničí celé auto, ktoré je po náraze veľakrát nepojazdné. Ak dôjde k poškodeniu vo veľkej rýchlosti alebo za zníženej viditeľnosti či v kolóne, havária je na svete," konštatoval automechanik Ctibor z Ružomberka.

Pomedzi jamy musia kľučkovať

Vodiči, ktorí chcú nebezpečné jamy obísť, musia v mnohých úsekoch prejsť do protismeru, čím vážne ohrozujú aj protiidúce autá. Porušujú tým dopravné predpisy, no podľa ich slov nemajú inú možnosť a po ceste musia kľučkovať.

„Chodím tadiaľto každý deň do práce, našťastie už viem, kde sú jamy najväčšie a ktorým sa musím vyhnúť, ak si nechcem rozbiť auto. Šoférovi, ktorý ide tadiaľto prvý raz, nezávidím, čaká ho veľmi nepríjemné prekvapenie, pretože cesta je v žalostnom stave," povedal stredoškolský učiteľ Ivan.

„Nemôžem ísť vyššou rýchlosťou ako sedemdesiatkou. Chvíľa nesústredenosti a celé auto sa otriasa, bojím sa, že si ho tu raz zničím. Našťastie aj ostatní vodiči vidia, v akom stave je cesta a väčšinou idú tiež pomalšie, to ale nikoho neospravedlňuje. Chodí tadiaľto aj veľa zahraničných turistov, nechcem vedieť, čo si o nás pomyslia, keď je náš hlavný ťah samá diera," sťažoval sa Lukáš z Liskovej.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.