GARÁŽ

Nový Citroën C4 na Slovensku s cenou od 12 740 eur

Druhá generácia kompaktného modelu Citroën prichádza s päťdverovou karosériou, konzervatívnejším dizajnom a osvedčenými motormi.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Druhá generácia kompaktného Citroënu C4 prichádza na slovenský trh v jedinej karosárskej verzii - ako päťdverový hatchback. Futuristický dizajn predchodcu nahradili elegantnejšie krivky. Nová „C-štvorka“ pôsobí atletickejším a štíhlejším dojmom, hoci v rámci generačnej obmeny narástla.

Konzervatívnejší, prepracovanejší

Päťdverový variant charakterizujú základné miery 4329 x 1789 x 1491 mm. Rázvor osí kolies zostáva - v porovnaní s predchodcom - bez zmien. Dosahuje hodnotu 2607 mm. Batožinový priestor má základný objem 380 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narástla na 1183 l.

Pohľad do interiéru potvrdí nový smer, ktorým sa vybrali francúzski konštruktéri. Po futuristických detailoch, ako digitálny, uprostred palubnej dosky umiestnený, prístrojový panel alebo volant s pevným stredom, niet ani stopy. Do popredia sa tlačí štandardné rozvrhnutie všetkých prístrojov i ovládačov a športový akcent. Niektoré štylistické detaily poznáme z imidžového Citroënu DS3 i štúdie High Rider.

Osvedčené motory

Skladba poháňacích jednotiek neprináša žiadne prekvapenia. Zážihové agregáty vznikli vďaka spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a značky BMW. Disponujú variabilným časovaním ventilov VTi a objemami 1,4 a 1,6 l (72 kW/95 k, 88 kW/120 k). Výrobca ich v útrobách „C-štvorky“ kombinuje s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Výkonnejší motor „VTi 120“ môže spolupracovať aj so štvorstupňovým automatom.

Najvýkonnejšou poháňacou jednotkou v ponuke je prepĺňaná „jedna-šestka“ THP (115 kW/156 k), doplnená o šesťstupňovú robotizovanú prevodovku.

Úsporný diesel sa vypína sám

Vznetové motorizácie 1,6 HDi disponujú výkonmi 66 kW (90 k) a 82 kW (112 k), dvojliter produkuje 110 kW (150 k). Ekologicky ladená verzia e-HDi spája turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k) so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou, systémom štart/stop a pneumatikami s nízkym valivým odporom. Výsledkom má byť priemerná spotreba nafty na úrovni 4,2 až 4,4 l/100 km a emisie CO2 109 až 114 g/km (hodnoty sa líšia v závislosti od priemeru kolies).

Platforma Citroënu C4 pozostáva z nezávislého zavesenia predných kolies „pseudo McPherson“, zadná náprava využíva deformovateľnú traverzu s ramenami s bočným vedením. V závislosti od verzie auto jazdí na 15, 16, 17 alebo až 18-palcových kolesách. Pohotovostná hmotnosť sa pohybuje od 1200 do 1320 kilogramov.

Tri úrovne výbavy

Pre Citroën C4 sú na Slovensku v ponuke tri výbavové verzie: Attraction, Sudection a Exclusive. Základný obsahuje šesť airbagov, tempomat, elektricky ovládané predné okná i spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, prípravu pre montáž rádia so šiestimi reproduktormi,... Za stabilizačný systém ESP si pri základnom stupni výbavy treba priplatiť 500 eur. Rádio s CD a MP3 prehrávačom dostanete v balíku spolu s prednými hmlovkami a funkciou prisvecovania zákrut za 450 eur.

Prostredný stupeň Seduction obsahuje ESP i rádio štandardne. Okrem toho pridáva napríklad chrómované lemy bočných okien, palubný počítač, kožený veniec volantu, elektrické ovládanie zadných okien, stredovú lakťovú opierku vpredu,..

V najvyššej úrovni výbavy dostanete aj 16-palcové zliatinové disky, rôzne chrómované ozdoby, zadné parkovacie senzory, predné sedadlá s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou a masážnou funkciou, automatickú klimatizáciu, elektrickú parkovaciu brzdu a alebo 230V elektrickú zásuvku.

Citroën C4

Attraction

Seduction

Exclusive

1,4 VTi (70 kW/95 k)

12 740 eur

13 940 eur

1,6 VTi (88 kW/120 k)

13 640 eur

14 840 eur

16 840 eur

1,6 THP (115 kW/156 k)

19 240 eur

1,6 HDi (66 kW/90 k) 14 440 eur 15 640 eur 17 640 eur
1,6 HDi (82 kW/112 k) 15 340 eur 16 540 eur 18 540 eur
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) 17 540 eur 19 540 eur
2,0 HDi (110 kW/150 k) 19 940 eur

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Jadrové vŕtanie je zárukou rýchlosti, presnosti a bezprašnosti
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Jadrové vŕtanie je zárukou rýchlosti, presnosti a bezprašnosti
  2. Tepelné hospodárstvo Moldava plánuje preinvestovať 600 tisíc eur
  3. Do you need to unwind after a stressful week at work?
  4. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  5. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  6. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  7. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  8. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  9. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  10. Kreditná karta – áno alebo nie
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 12 046
  2. Kreditná karta – áno alebo nie 8 057
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 7 958
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 176
  5. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 784
  6. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 729
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 116
  8. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 099
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 375
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 863