SME
Streda, 14. apríl, 2021 | Meniny má JustínaKrížovkyKrížovky
GARÁŽ

Nový Citroën C4 na Slovensku s cenou od 12 740 eur

Druhá generácia kompaktného modelu Citroën prichádza s päťdverovou karosériou, konzervatívnejším dizajnom a osvedčenými motormi.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Druhá generácia kompaktného Citroënu C4 prichádza na slovenský trh v jedinej karosárskej verzii - ako päťdverový hatchback. Futuristický dizajn predchodcu nahradili elegantnejšie krivky. Nová „C-štvorka“ pôsobí atletickejším a štíhlejším dojmom, hoci v rámci generačnej obmeny narástla.

Konzervatívnejší, prepracovanejší

Päťdverový variant charakterizujú základné miery 4329 x 1789 x 1491 mm. Rázvor osí kolies zostáva - v porovnaní s predchodcom - bez zmien. Dosahuje hodnotu 2607 mm. Batožinový priestor má základný objem 380 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narástla na 1183 l.

Pohľad do interiéru potvrdí nový smer, ktorým sa vybrali francúzski konštruktéri. Po futuristických detailoch, ako digitálny, uprostred palubnej dosky umiestnený, prístrojový panel alebo volant s pevným stredom, niet ani stopy. Do popredia sa tlačí štandardné rozvrhnutie všetkých prístrojov i ovládačov a športový akcent. Niektoré štylistické detaily poznáme z imidžového Citroënu DS3 i štúdie High Rider.

Osvedčené motory

Skladba poháňacích jednotiek neprináša žiadne prekvapenia. Zážihové agregáty vznikli vďaka spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a značky BMW. Disponujú variabilným časovaním ventilov VTi a objemami 1,4 a 1,6 l (72 kW/95 k, 88 kW/120 k). Výrobca ich v útrobách „C-štvorky“ kombinuje s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Výkonnejší motor „VTi 120“ môže spolupracovať aj so štvorstupňovým automatom.

Najvýkonnejšou poháňacou jednotkou v ponuke je prepĺňaná „jedna-šestka“ THP (115 kW/156 k), doplnená o šesťstupňovú robotizovanú prevodovku.

Úsporný diesel sa vypína sám

Vznetové motorizácie 1,6 HDi disponujú výkonmi 66 kW (90 k) a 82 kW (112 k), dvojliter produkuje 110 kW (150 k). Ekologicky ladená verzia e-HDi spája turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k) so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou, systémom štart/stop a pneumatikami s nízkym valivým odporom. Výsledkom má byť priemerná spotreba nafty na úrovni 4,2 až 4,4 l/100 km a emisie CO2 109 až 114 g/km (hodnoty sa líšia v závislosti od priemeru kolies).

Platforma Citroënu C4 pozostáva z nezávislého zavesenia predných kolies „pseudo McPherson“, zadná náprava využíva deformovateľnú traverzu s ramenami s bočným vedením. V závislosti od verzie auto jazdí na 15, 16, 17 alebo až 18-palcových kolesách. Pohotovostná hmotnosť sa pohybuje od 1200 do 1320 kilogramov.

Tri úrovne výbavy

Pre Citroën C4 sú na Slovensku v ponuke tri výbavové verzie: Attraction, Sudection a Exclusive. Základný obsahuje šesť airbagov, tempomat, elektricky ovládané predné okná i spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, prípravu pre montáž rádia so šiestimi reproduktormi,... Za stabilizačný systém ESP si pri základnom stupni výbavy treba priplatiť 500 eur. Rádio s CD a MP3 prehrávačom dostanete v balíku spolu s prednými hmlovkami a funkciou prisvecovania zákrut za 450 eur.

Prostredný stupeň Seduction obsahuje ESP i rádio štandardne. Okrem toho pridáva napríklad chrómované lemy bočných okien, palubný počítač, kožený veniec volantu, elektrické ovládanie zadných okien, stredovú lakťovú opierku vpredu,..

V najvyššej úrovni výbavy dostanete aj 16-palcové zliatinové disky, rôzne chrómované ozdoby, zadné parkovacie senzory, predné sedadlá s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou a masážnou funkciou, automatickú klimatizáciu, elektrickú parkovaciu brzdu a alebo 230V elektrickú zásuvku.

Citroën C4

Attraction

Seduction

Exclusive

1,4 VTi (70 kW/95 k)

12 740 eur

13 940 eur

1,6 VTi (88 kW/120 k)

13 640 eur

14 840 eur

16 840 eur

1,6 THP (115 kW/156 k)

19 240 eur

1,6 HDi (66 kW/90 k) 14 440 eur 15 640 eur 17 640 eur
1,6 HDi (82 kW/112 k) 15 340 eur 16 540 eur 18 540 eur
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) 17 540 eur 19 540 eur
2,0 HDi (110 kW/150 k) 19 940 eur
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  2. Poznáme finalistov Office roka 2020
  3. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  4. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  5. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  6. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  7. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  8. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  9. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  10. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  1. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  2. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  3. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  4. Goji: bobule šťastia pomáhajú proti depresii
  5. Poznáme finalistov Office roka 2020
  6. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  7. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  8. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  9. SodaStream na Slovensku predstavuje príchute nápojov od PEPSI
  10. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 52 110
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 22 125
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 20 903
  4. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 18 377
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 14 029
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 11 216
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 9 472
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 8 785
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 704
  10. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 8 352
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vakcínou Astra Zeneca sa od soboty poobedia môžu očkovať ľudia nad 45 rokov.

Pri AstraZenece zatiaľ nehlásili žiadne úmrtie. Očkujú ňou mladších ľudí.

14 h

Matovič sľúbil tlačovku.

5 h