GARÁŽ

Nový Citroën C4 na Slovensku s cenou od 12 740 eur

Druhá generácia kompaktného modelu Citroën prichádza s päťdverovou karosériou, konzervatívnejším dizajnom a osvedčenými motormi.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Druhá generácia kompaktného Citroënu C4 prichádza na slovenský trh v jedinej karosárskej verzii - ako päťdverový hatchback. Futuristický dizajn predchodcu nahradili elegantnejšie krivky. Nová „C-štvorka“ pôsobí atletickejším a štíhlejším dojmom, hoci v rámci generačnej obmeny narástla.

Konzervatívnejší, prepracovanejší

Päťdverový variant charakterizujú základné miery 4329 x 1789 x 1491 mm. Rázvor osí kolies zostáva - v porovnaní s predchodcom - bez zmien. Dosahuje hodnotu 2607 mm. Batožinový priestor má základný objem 380 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narástla na 1183 l.

Pohľad do interiéru potvrdí nový smer, ktorým sa vybrali francúzski konštruktéri. Po futuristických detailoch, ako digitálny, uprostred palubnej dosky umiestnený, prístrojový panel alebo volant s pevným stredom, niet ani stopy. Do popredia sa tlačí štandardné rozvrhnutie všetkých prístrojov i ovládačov a športový akcent. Niektoré štylistické detaily poznáme z imidžového Citroënu DS3 i štúdie High Rider.

Osvedčené motory

Skladba poháňacích jednotiek neprináša žiadne prekvapenia. Zážihové agregáty vznikli vďaka spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a značky BMW. Disponujú variabilným časovaním ventilov VTi a objemami 1,4 a 1,6 l (72 kW/95 k, 88 kW/120 k). Výrobca ich v útrobách „C-štvorky“ kombinuje s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Výkonnejší motor „VTi 120“ môže spolupracovať aj so štvorstupňovým automatom.

Najvýkonnejšou poháňacou jednotkou v ponuke je prepĺňaná „jedna-šestka“ THP (115 kW/156 k), doplnená o šesťstupňovú robotizovanú prevodovku.

Úsporný diesel sa vypína sám

Vznetové motorizácie 1,6 HDi disponujú výkonmi 66 kW (90 k) a 82 kW (112 k), dvojliter produkuje 110 kW (150 k). Ekologicky ladená verzia e-HDi spája turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k) so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou, systémom štart/stop a pneumatikami s nízkym valivým odporom. Výsledkom má byť priemerná spotreba nafty na úrovni 4,2 až 4,4 l/100 km a emisie CO2 109 až 114 g/km (hodnoty sa líšia v závislosti od priemeru kolies).

Platforma Citroënu C4 pozostáva z nezávislého zavesenia predných kolies „pseudo McPherson“, zadná náprava využíva deformovateľnú traverzu s ramenami s bočným vedením. V závislosti od verzie auto jazdí na 15, 16, 17 alebo až 18-palcových kolesách. Pohotovostná hmotnosť sa pohybuje od 1200 do 1320 kilogramov.

Tri úrovne výbavy

Pre Citroën C4 sú na Slovensku v ponuke tri výbavové verzie: Attraction, Sudection a Exclusive. Základný obsahuje šesť airbagov, tempomat, elektricky ovládané predné okná i spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, prípravu pre montáž rádia so šiestimi reproduktormi,... Za stabilizačný systém ESP si pri základnom stupni výbavy treba priplatiť 500 eur. Rádio s CD a MP3 prehrávačom dostanete v balíku spolu s prednými hmlovkami a funkciou prisvecovania zákrut za 450 eur.

Prostredný stupeň Seduction obsahuje ESP i rádio štandardne. Okrem toho pridáva napríklad chrómované lemy bočných okien, palubný počítač, kožený veniec volantu, elektrické ovládanie zadných okien, stredovú lakťovú opierku vpredu,..

V najvyššej úrovni výbavy dostanete aj 16-palcové zliatinové disky, rôzne chrómované ozdoby, zadné parkovacie senzory, predné sedadlá s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou a masážnou funkciou, automatickú klimatizáciu, elektrickú parkovaciu brzdu a alebo 230V elektrickú zásuvku.

Citroën C4

Attraction

Seduction

Exclusive

1,4 VTi (70 kW/95 k)

12 740 eur

13 940 eur

1,6 VTi (88 kW/120 k)

13 640 eur

14 840 eur

16 840 eur

1,6 THP (115 kW/156 k)

19 240 eur

1,6 HDi (66 kW/90 k) 14 440 eur 15 640 eur 17 640 eur
1,6 HDi (82 kW/112 k) 15 340 eur 16 540 eur 18 540 eur
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) 17 540 eur 19 540 eur
2,0 HDi (110 kW/150 k) 19 940 eur

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 030
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 431
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 347
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 530
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 055
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 991
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 479
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 207
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 880
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 022