GARÁŽ

Nový Citroën C4 na Slovensku s cenou od 12 740 eur

Druhá generácia kompaktného modelu Citroën prichádza s päťdverovou karosériou, konzervatívnejším dizajnom a osvedčenými motormi.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Druhá generácia kompaktného Citroënu C4 prichádza na slovenský trh v jedinej karosárskej verzii - ako päťdverový hatchback. Futuristický dizajn predchodcu nahradili elegantnejšie krivky. Nová „C-štvorka“ pôsobí atletickejším a štíhlejším dojmom, hoci v rámci generačnej obmeny narástla.

Konzervatívnejší, prepracovanejší

Päťdverový variant charakterizujú základné miery 4329 x 1789 x 1491 mm. Rázvor osí kolies zostáva - v porovnaní s predchodcom - bez zmien. Dosahuje hodnotu 2607 mm. Batožinový priestor má základný objem 380 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narástla na 1183 l.

Pohľad do interiéru potvrdí nový smer, ktorým sa vybrali francúzski konštruktéri. Po futuristických detailoch, ako digitálny, uprostred palubnej dosky umiestnený, prístrojový panel alebo volant s pevným stredom, niet ani stopy. Do popredia sa tlačí štandardné rozvrhnutie všetkých prístrojov i ovládačov a športový akcent. Niektoré štylistické detaily poznáme z imidžového Citroënu DS3 i štúdie High Rider.

Osvedčené motory

Skladba poháňacích jednotiek neprináša žiadne prekvapenia. Zážihové agregáty vznikli vďaka spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a značky BMW. Disponujú variabilným časovaním ventilov VTi a objemami 1,4 a 1,6 l (72 kW/95 k, 88 kW/120 k). Výrobca ich v útrobách „C-štvorky“ kombinuje s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Výkonnejší motor „VTi 120“ môže spolupracovať aj so štvorstupňovým automatom.

Najvýkonnejšou poháňacou jednotkou v ponuke je prepĺňaná „jedna-šestka“ THP (115 kW/156 k), doplnená o šesťstupňovú robotizovanú prevodovku.

Úsporný diesel sa vypína sám

Vznetové motorizácie 1,6 HDi disponujú výkonmi 66 kW (90 k) a 82 kW (112 k), dvojliter produkuje 110 kW (150 k). Ekologicky ladená verzia e-HDi spája turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k) so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou, systémom štart/stop a pneumatikami s nízkym valivým odporom. Výsledkom má byť priemerná spotreba nafty na úrovni 4,2 až 4,4 l/100 km a emisie CO2 109 až 114 g/km (hodnoty sa líšia v závislosti od priemeru kolies).

Platforma Citroënu C4 pozostáva z nezávislého zavesenia predných kolies „pseudo McPherson“, zadná náprava využíva deformovateľnú traverzu s ramenami s bočným vedením. V závislosti od verzie auto jazdí na 15, 16, 17 alebo až 18-palcových kolesách. Pohotovostná hmotnosť sa pohybuje od 1200 do 1320 kilogramov.

Tri úrovne výbavy

Pre Citroën C4 sú na Slovensku v ponuke tri výbavové verzie: Attraction, Sudection a Exclusive. Základný obsahuje šesť airbagov, tempomat, elektricky ovládané predné okná i spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, prípravu pre montáž rádia so šiestimi reproduktormi,... Za stabilizačný systém ESP si pri základnom stupni výbavy treba priplatiť 500 eur. Rádio s CD a MP3 prehrávačom dostanete v balíku spolu s prednými hmlovkami a funkciou prisvecovania zákrut za 450 eur.

Prostredný stupeň Seduction obsahuje ESP i rádio štandardne. Okrem toho pridáva napríklad chrómované lemy bočných okien, palubný počítač, kožený veniec volantu, elektrické ovládanie zadných okien, stredovú lakťovú opierku vpredu,..

V najvyššej úrovni výbavy dostanete aj 16-palcové zliatinové disky, rôzne chrómované ozdoby, zadné parkovacie senzory, predné sedadlá s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou a masážnou funkciou, automatickú klimatizáciu, elektrickú parkovaciu brzdu a alebo 230V elektrickú zásuvku.

Citroën C4

Attraction

Seduction

Exclusive

1,4 VTi (70 kW/95 k)

12 740 eur

13 940 eur

1,6 VTi (88 kW/120 k)

13 640 eur

14 840 eur

16 840 eur

1,6 THP (115 kW/156 k)

19 240 eur

1,6 HDi (66 kW/90 k) 14 440 eur 15 640 eur 17 640 eur
1,6 HDi (82 kW/112 k) 15 340 eur 16 540 eur 18 540 eur
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) 17 540 eur 19 540 eur
2,0 HDi (110 kW/150 k) 19 940 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 829
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 19 446
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 9 421
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 847
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 178
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 616
  7. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 5 215
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 960
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 441
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 131

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nebuď buzerant, zmláť manželku (píše Michal Havran)

Vy to viete, vy muži z Tvrdošína, čo pochodujete a zneužívate vieru, aby ste ľudí vydesili.

KOMENTÁRE

Kto vlastne môže podpísať Istanbulský dohovor

Súlad dojednaných medzinárodných zmlúv s ústavou posudzuje Ústavný súd.

Neprehliadnite tiež

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.