GARÁŽ

Nový Citroën C4 na Slovensku s cenou od 12 740 eur

Druhá generácia kompaktného modelu Citroën prichádza s päťdverovou karosériou, konzervatívnejším dizajnom a osvedčenými motormi.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Druhá generácia kompaktného Citroënu C4 prichádza na slovenský trh v jedinej karosárskej verzii - ako päťdverový hatchback. Futuristický dizajn predchodcu nahradili elegantnejšie krivky. Nová „C-štvorka“ pôsobí atletickejším a štíhlejším dojmom, hoci v rámci generačnej obmeny narástla.

Konzervatívnejší, prepracovanejší

Päťdverový variant charakterizujú základné miery 4329 x 1789 x 1491 mm. Rázvor osí kolies zostáva - v porovnaní s predchodcom - bez zmien. Dosahuje hodnotu 2607 mm. Batožinový priestor má základný objem 380 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narástla na 1183 l.

Pohľad do interiéru potvrdí nový smer, ktorým sa vybrali francúzski konštruktéri. Po futuristických detailoch, ako digitálny, uprostred palubnej dosky umiestnený, prístrojový panel alebo volant s pevným stredom, niet ani stopy. Do popredia sa tlačí štandardné rozvrhnutie všetkých prístrojov i ovládačov a športový akcent. Niektoré štylistické detaily poznáme z imidžového Citroënu DS3 i štúdie High Rider.

Osvedčené motory

Skladba poháňacích jednotiek neprináša žiadne prekvapenia. Zážihové agregáty vznikli vďaka spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a značky BMW. Disponujú variabilným časovaním ventilov VTi a objemami 1,4 a 1,6 l (72 kW/95 k, 88 kW/120 k). Výrobca ich v útrobách „C-štvorky“ kombinuje s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Výkonnejší motor „VTi 120“ môže spolupracovať aj so štvorstupňovým automatom.

Najvýkonnejšou poháňacou jednotkou v ponuke je prepĺňaná „jedna-šestka“ THP (115 kW/156 k), doplnená o šesťstupňovú robotizovanú prevodovku.

Úsporný diesel sa vypína sám

Vznetové motorizácie 1,6 HDi disponujú výkonmi 66 kW (90 k) a 82 kW (112 k), dvojliter produkuje 110 kW (150 k). Ekologicky ladená verzia e-HDi spája turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k) so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou, systémom štart/stop a pneumatikami s nízkym valivým odporom. Výsledkom má byť priemerná spotreba nafty na úrovni 4,2 až 4,4 l/100 km a emisie CO2 109 až 114 g/km (hodnoty sa líšia v závislosti od priemeru kolies).

Platforma Citroënu C4 pozostáva z nezávislého zavesenia predných kolies „pseudo McPherson“, zadná náprava využíva deformovateľnú traverzu s ramenami s bočným vedením. V závislosti od verzie auto jazdí na 15, 16, 17 alebo až 18-palcových kolesách. Pohotovostná hmotnosť sa pohybuje od 1200 do 1320 kilogramov.

Tri úrovne výbavy

Pre Citroën C4 sú na Slovensku v ponuke tri výbavové verzie: Attraction, Sudection a Exclusive. Základný obsahuje šesť airbagov, tempomat, elektricky ovládané predné okná i spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, prípravu pre montáž rádia so šiestimi reproduktormi,... Za stabilizačný systém ESP si pri základnom stupni výbavy treba priplatiť 500 eur. Rádio s CD a MP3 prehrávačom dostanete v balíku spolu s prednými hmlovkami a funkciou prisvecovania zákrut za 450 eur.

Prostredný stupeň Seduction obsahuje ESP i rádio štandardne. Okrem toho pridáva napríklad chrómované lemy bočných okien, palubný počítač, kožený veniec volantu, elektrické ovládanie zadných okien, stredovú lakťovú opierku vpredu,..

V najvyššej úrovni výbavy dostanete aj 16-palcové zliatinové disky, rôzne chrómované ozdoby, zadné parkovacie senzory, predné sedadlá s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou a masážnou funkciou, automatickú klimatizáciu, elektrickú parkovaciu brzdu a alebo 230V elektrickú zásuvku.

Citroën C4

Attraction

Seduction

Exclusive

1,4 VTi (70 kW/95 k)

12 740 eur

13 940 eur

1,6 VTi (88 kW/120 k)

13 640 eur

14 840 eur

16 840 eur

1,6 THP (115 kW/156 k)

19 240 eur

1,6 HDi (66 kW/90 k) 14 440 eur 15 640 eur 17 640 eur
1,6 HDi (82 kW/112 k) 15 340 eur 16 540 eur 18 540 eur
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) 17 540 eur 19 540 eur
2,0 HDi (110 kW/150 k) 19 940 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 675
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 788
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 178
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 089
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 857
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 651
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 534
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 452
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 397
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 275

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan by mohol ešte pred odchodom otočiť zopár miliónov eur

Pred uzatvorením je tender na centrálny internet pre školy za desiatky miliónov eur.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

DOMOV

V SNS vyčkávajú na Danka a mlčia, viaže ich zákaz zhora

Andrej Danko nezvládol situáciu, SNS na vstup do koalície nemala. Myslí si to jej bývalý člen Rudolf Pučík, ktorý Danka do politiky dostal.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.

BMW predstavilo roadster Z4 v takmer sériovej podobe

Oproti predchodcovi bude výkonnejší a luxusnejší.