BRATISLAVA. Japonská automobilka plánuje vytvoriť celý modelový rad vozidiel s hybridným pohonom a spoločným označením Prius. Klasický liftback tak čoskoro doplní rodinné MPV a hatchback s dĺžkou asi štyri metre.
O 50 percent priestrannejší
Na detroitskom autosalóne debutovali oba nové Priusy. Bližšie k sériovej výrobe má MPV s názvom Prius v. Päťdverové vozidlo charakterizujú miery 4610 x 1770 x 1570 mm. Podľa Toyoty je o 150 mm dlhšie a o 50 percent priestrannejšie než klasický Prius.
Sedadlá v druhom rade je možné nielen sklápať, ale aj posúvať, čím sa mení množstvo priestoru pre pasažierov a batožinu. Základný objem kufra pri naložení po strechu predstavuje 970 litrov.
Dizajn MPV vychádza z aktuálne predávanej tretej generácie Priusu. V porovnaní s ním však novinka dosahuje o čosi vyšší koeficient odporu vzduchu cx - 0,29 (Prius 0,25).
Spaľovací agregát a dva elektromotory
Techniku pod kapotou tvorí zážihový štvorvalec s objemom 1,8 litra, dva elektromotory a bezstupňová prevodovka CVT. Kombinovaný výkon má hodnotu 100 kW (136 k). Výrobcom udávaná spotreba (podľa americkej metodiky) predstavuje 5,9 l/100 km. Vodič má k dispozícii štyri jazdné režimy - Normal, Eco, Power a EV.
Predaj Toyoty Prius v na americkom trhu odštartuje koncom tohtoročného leta. O spustení predaja v Európe výrobca zatiaľ neinformoval.
Najmenší Prius začnú vyrábať na budúci rok
„Mestský Prius“, tak Toyota charakterizuje štúdiu Prius c Concept. Päťdverový hatchback nadväzuje na niekdajší prototyp Toyota FT-CH. Podľa výrobcu má ísť o najúspornejší a cenovo najdostupnejší hybrid na americkom trhu, ktorý zároveň ponúkne väčšiu radosť z jazdy než „obyčajný“ Prius.
Informácie týkajúce sa techniky neboli zverejnené. Toyota ale uviedla, že derivát Priusu c Concept chce začať vyrábať už na budúci rok.
Autor: fg