BRATISLAVA. Už tradične tvorí výkonový a cenový strop modelového radu Volkswagen Polo variant GTI. V aktuálnej generácii ho poháňa turbodúchadlom a kompresorom prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 TSI, spriahnutý so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Medzi GTI, ktoré dosahuje výkon 132 kW (180 k) a najsilnejším „obyčajným“ Polom 1,2 TSI, resp. 1,6 TDI (oba 77 kW/105 k) vznikla pomerne veľká výkonová medzera. Nemecká automobilka ju na jar budúceho roka zaplní dvomi novými športovo ladenými verziami.
S manuálnymi prevodovkami
Prvá bude niesť označenie Polo GT. Pod jej kapotou sa objaví motor 1,4 TSI, tentokrát však prepĺňaný iba turbodúchadlom a naladený na výkon 103 kW (140 k).
Písmená GTD naznačujú, že na svoje si prídu aj milovníci nafty. Polo GTD dostane turbodiesel 1,6 TDI s priamym vstrekovaním paliva common-rail, dosahujúci výkon 96 kW (130 k).
Oba nové športové varianty majú byť vybavené manuálnymi prevodovkami. Volkswagen tak uspokojí aj tých zákazníkov, ktorým Polo GTI nevyhovuje práve kvôli „automatu“.
Autor: fg