NOVINKY

Malé Audi dostane pohon všetkých kolies. Prvý prototyp už jazdí

Ingolstadtská automobilka hľadá medzery na trhu. Jednu z nich možno zaplní model A1 Quattro. Ak oň zákazníci prejavia záujem.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Hoci ingolstadtská automobilka popiera, že by bola nespokojná s predajnými výsledkami svojho najmenšieho modelu, v zákulisí pripravuje nové verzie, ktoré jej majú pomôcť prilákať nových zákazníkov.

O výrobe rozhodne predbežný záujem

V priebehu tohto roka bude spustená sériová výroba Audi A1 s päťdverovou karosériou. Ďalším z lákadiel má byť verzia vybavená pohonom všetkých kolies Quattro. Audi už vyrobilo prvý prototyp, do konca roka ich má vzniknúť presne 500. Budú slúžiť na prezentačné účely, pričom na základe reakcií potenciálnych klientov bude rozhodnuté o hromadnej produkcii Audi A1 Quattro.

Výrobca zatiaľ k novinke zverejnil iba stručné informácie. Technika pohonu všetkých kolies je údajne odvodená od systémov používaných v Audi A3 a TT. Krútiaci moment medzi nápravy prerozdeľuje elektrohydraulicky ovládaná viaclamelová spojka. Komponenty pohonu všetkých kolies navýšili hmotnosť Audi A1 o 120 kilogramov.

Od 27 000 eur?

Prvý prototyp modelu A1 Quattro je vybavený prepĺňaným zážihovým štvorvalcom 1,4 TFSI (139 kW/189 k). „Štvorkolka“ má byť v budúcnosti kombinovaná aj s motorom 2,0 TFSI, ktorého výkon prekročí hranicu 150 kW (204 k).

Aj keď sériová výroba zatiaľ nie je potvrdená, predbežne sa hovorí aj o cenách Audi A1 Quattro. Tie by mali štartovať pri čiastke 27 000 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 641
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 913
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 164
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 801
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 469
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 083
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 816
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 574
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 124
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.