NOVINKY

Malé Audi dostane pohon všetkých kolies. Prvý prototyp už jazdí

Ingolstadtská automobilka hľadá medzery na trhu. Jednu z nich možno zaplní model A1 Quattro. Ak oň zákazníci prejavia záujem.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Hoci ingolstadtská automobilka popiera, že by bola nespokojná s predajnými výsledkami svojho najmenšieho modelu, v zákulisí pripravuje nové verzie, ktoré jej majú pomôcť prilákať nových zákazníkov.

O výrobe rozhodne predbežný záujem

V priebehu tohto roka bude spustená sériová výroba Audi A1 s päťdverovou karosériou. Ďalším z lákadiel má byť verzia vybavená pohonom všetkých kolies Quattro. Audi už vyrobilo prvý prototyp, do konca roka ich má vzniknúť presne 500. Budú slúžiť na prezentačné účely, pričom na základe reakcií potenciálnych klientov bude rozhodnuté o hromadnej produkcii Audi A1 Quattro.

Výrobca zatiaľ k novinke zverejnil iba stručné informácie. Technika pohonu všetkých kolies je údajne odvodená od systémov používaných v Audi A3 a TT. Krútiaci moment medzi nápravy prerozdeľuje elektrohydraulicky ovládaná viaclamelová spojka. Komponenty pohonu všetkých kolies navýšili hmotnosť Audi A1 o 120 kilogramov.

Od 27 000 eur?

Prvý prototyp modelu A1 Quattro je vybavený prepĺňaným zážihovým štvorvalcom 1,4 TFSI (139 kW/189 k). „Štvorkolka“ má byť v budúcnosti kombinovaná aj s motorom 2,0 TFSI, ktorého výkon prekročí hranicu 150 kW (204 k).

Aj keď sériová výroba zatiaľ nie je potvrdená, predbežne sa hovorí aj o cenách Audi A1 Quattro. Tie by mali štartovať pri čiastke 27 000 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.