SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Podľa polície sa nemusíte báť 70 metrov na D1

Vodiči, ktorí jazdia na diaľnici D1 medzi Trnavou a Bratislavou, sa podľa polície nemusia obávať neoprávnenej pokuty za nedodržiavanie stanoveného 70-metrového odstupu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Vodiči, ktorí jazdia na diaľnici D1 medzi Trnavou a Bratislavou, sa podľa polície nemusia obávať neoprávnenej pokuty za nedodržiavanie stanoveného 70-metrového odstupu.

Pokutu je totiž možné udeliť, až keď je priestupok spoľahlivo zistený.

Policajti sledujú vozidlo dlhšie, či dodržiava odstup

"Laserový merač zaznamenáva celý priebeh priestupku tak, že jazdu vozidla meria sekvenčne v rôznom čase na dráhe do 500 metrov," vysvetlila hovorkyňa Prezídia Policajného zboru (PZ) Denisa Baloghová.

To znamená, že prístroj na meranie dodržania rozstupu vozidiel zaznamená celý priebeh jazdy meraných vozidiel v pol kilometrovej vzdialenosti. "Tým sa dá jednoznačne určiť, ktorý vodič porušil dopravné predpisy," tvrdí hovorkyňa.

Podľa polície by teda nemala nastať situácia, že pred vodiča, ktorý jazdí v pravom pruhu, sa zaradí iný vodič a vzhľadom na nedodržanie odstupu v danej chvíli môže dostať pokutu ten, ktorého obehol.

Prečítajte si aj to, ako predbiehať na diaľnici a neporušiť predpisy o minimálnej vzdialenosti

Kontrolujú tam, kde je vzdialenosť vyznačená šípkami

Dopravní policajti kontrolujú dodržiavanie rozostupu vozidiel vo vzdialenosti 70 metrov v úsekoch vyznačených príslušnými zvislými a vodorovnými dopravnými značkami. "Tie vodičom poskytujú dostatočnú orientáciu pre dodržanie bezpečnej vzdialenosti. Pri zhoršenom stave ciest je možné orientovať sa vzdialenosťou medzi označníkmi krajnice, ktoré sú od seba vzdialené 50 metrov," uviedla Baloghová.

Zároveň pripomenula, že policajti kontrolujú dodržiavanie iba na úsekoch jednoznačne vyznačených dopravnými značkami. "Pri udeľovaní sankcie za nedodržanie predpisov tolerujú vzdialenosť medzi vozidlami až do 50 metrov," dodala.

Za rozostupy policajti najmä napomínajú

Polícia podľa hovorkyne Prezídia PZ priestupky za nedodržanie stanoveného rozstupu vozidiel vybavuje v blokovom konaní na mieste do výšky 60 eur, ale najmä napomínaním v rámci preventívneho pôsobenia na vodičov.

Maximálna povolená rýchlosť zo 130 km/h na 110 km/h sa v oboch smeroch úseku diaľnice D1 Bratislava - Trnava znížila od 1. novembra 2010. Zmenu si vyžiadala snaha o zvýšenie bezpečnosti na cestách. Vo vyznačených úsekoch tiež v tomto čase pribudla povinnosť dodržiavať 70-metrový odstup medzi vozidlami.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 849
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 027
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 370
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 235
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 838
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 683
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 349
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  7. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 037
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 527
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 483
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 848
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 377
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 524
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 388
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu